Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 23:27

In het algemene topic kwam van mij af, en mijn bericht is daar nogal uit zijn verband gerukt.

Ik reageer er niet eens meer :\

Dat begon met dat ik van collega's uit Engeland te horen heb gekregen dat zíj́ op geel korte termijn leerlingen moeten gaan testen.
Formeel mogen ze weigeren, maar er wordt wel behoorlijk druk op ze uitgeoefend, in sommige gevallen.

En veel collega's zien het gewoon echt niet zitten.
Omdat ze zelf risicogroep zijn, omdat ze met een risicogroeper sameleven, omdat de procedures nog niét uitgewerkt zijn en ze volgende week moeten starten, omdat ze het naast hun normale werk op school moeten doen, omdat het in sommige gevallen niet fijn is voor de relatie met je leerlingen, omdat er nog 0 duidelijkheid is of er voldoende persoonlijke beschermingsmiddelen gaan zijn om netjes tussen iedere leerling te wisselen...

En ik snap de zorgen en de weerstand van mijn Engelse onderwijscollega's (die ik op regelmatige basis spreek) vrij goed, in déze situatie.

Maar goed, dát werd als onzinnig afgedaan in het algemene topic.
Personeel moet niet zeuren.

Maar de onaantastbaarheid van de kinderen is nu het gespreksonderwerp blijkbaar.
En blijkbaar denkt men dat het om Nederland gaat.

Zo zie je dus hoe idioot snel iets uit zijn verband gerukt wordt.

secricible

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 23:33

Dankjewel voor het ophelderen, in NL is het dus niet aan de orde dat leerkrachten dst gaan doen?

Als het gewoon volgens de richtlijnen gebeurt, met dokter, en met toezicht van ouder indien gewenst, ben ik in principe niet tegen.

Behalcr dat ik het testen zonder klachten nog steeds wat moeilijk vind. Maar dat zou me niet weerhouden in principe.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 23:41

secricible schreef:
Dankjewel voor het ophelderen, in NL is het dus niet aan de orde dat leerkrachten dst gaan doen?

Als het gewoon volgens de richtlijnen gebeurt, met dokter, en met toezicht van ouder indien gewenst, ben ik in principe niet tegen.

Behalcr dat ik het testen zonder klachten nog steeds wat moeilijk vind. Maar dat zou me niet weerhouden in principe.

Engeland.

En ik vind het dus echt heel naar voor mijn collega's dat ze dit zo ineens voor hun voeten krijgen.

Werd in de Kerstvakantie bekend.
Direct na de Kerstvakantie moet er mee gestart worden, is het idee.

Hoe dan, zonder enige voorbereiding zeg maar?
En dus onderwijspersoneel en onderwijs assistenten, géén medisch personeel.
En opgelegd als taak...

Dáár ging mijn bericht over.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 00:00

In Engeland wordt er sowieso heeeeel veel getest zonder medisch personeel.. De partner van mijn schoonmoeder is een chef (nu dus zonder werk) en werkt momenteel als leidinggevende op meerdere teststraten.
In veel teststraten staan wat personen van allerlij achtergronden welke je uitleggen hoe je de test moet doen en dan moet je de test bij jezelf uitvoeren.

Dat van die scholen had ik nog niet gehoord. Scholen in Londen blijven nu trouwens gesloten na het weekend.
Maar kinderen testen zonder ouders erbij en door leraren vind ik idd ook niet kunnen!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:37

Femke_Tweety schreef:
Dáár ging mijn bericht over.

Ik vond het ook al een hele rare wending krijgen ineens!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 02:13

Oke, te flauw misschien maar ik moest er toch wel erg om grinniken.

Afbeelding

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 14:08

https://www.youtube.com/watch?v=tstO_JA ... =emb_title

5 van mijn inmiddels ruim 7000 collega’s zijn laatst geïnterviewd voor een mini docu over het werk wat wij doen.
Over de reacties er onder zou ik maar niet beginnen, maar blijkbaar als je call agent bent voor de ggd hoor je bij de gestapo :+

Gelukkig heb ik 9 vd 10 keer blije mensen aan de telefoon als ik in de lijn zit (nu heb ik voornamelijk andere taken sinds ik promotie heb gemaakt dus ik bel vaak nog maar 1 dag in de week dus helemaal een top beeld heb ik niet) gewoon dankbare aardige mensen aan de lijn. Of mensen die ook kritisch zijn over bepaalde dingen maar wel het belang zien van andere mensen beschermen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:01

Ik kwam dit artikel net tegen. Het is een ding als je tegen het vaccin bent, maar bewust vaccins verpesten om ze dan alsnog aan mensen te geven (als protestactie, dus mensen denken dat ze gevaccineerd zijn maar het niet zijn)... wauw..

https://www.fox13now.com/news/national- ... 19-vaccine

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:15

Mooie docu.

Moest wel grinniken om die, wat was het nou? econoom?, die gaat er in ieder geval helemaal in op.
Met humor, maar neemt het wel serieus.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:16

IMANDRA schreef:
Ik kwam dit artikel net tegen. Het is een ding als je tegen het vaccin bent, maar bewust vaccins verpesten om ze dan alsnog aan mensen te geven (als protestactie, dus mensen denken dat ze gevaccineerd zijn maar het niet zijn)... wauw..

https://www.fox13now.com/news/national- ... 19-vaccine

Je hebt idioten.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 15:21

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:29

'Burgerfront' klinkt als een heel betrouwbare site (en eventjes met voorzorgen bezocht, en de indruk van die site wordt niet beter.) En ze hebben geen bewijs en proberen de afwezigheid van bewijs als indicatie te brengen. Ik heb niet doorgeklikt tot ik op de neonazi-conspiracies van die site kwam, maar gegeven de opzet en de naam en de gezellige plaatjes op de voorpagina lijkt me dat de hoek waar ze zitten - vermijd die sites toch. Geen aardige mensen en ze hebben niet jouw belang voor ogen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:33

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:41

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:42

Nou, wat onverwacht :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:43

Je raadt het niet als je die site ziet :+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:53

oliebol doet je Facebook status er toe.... dan is mijn vriend dus ook dood, zal het hem even vertellen :S

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:58

Dan heeft mijn man nooit bestaan :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:05

Maar over één ding hebben ze gelijk, ze zette normaal elke dag wat op haar fb en ig en nu, nadat ze flauwviel totaal niets. Haar werkgever heeft wel een statement gemaakt dat het goed met haar gaat en er niets aan de hand is maar het is wel voer voor conspiracy’s. Het zou zo simpel zijn om de zaak te ontkrachten maar dat gebeurt dus niet en dat is vreemd. Wanneer iemand in mijn omgeving dit zou gebeuren en er is inderdaad niets aan de hand dan laat je dat toch direct merken op je social media, juist als voorstander van vaccinaties.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:08

bigone schreef:
Maar over één ding hebben ze gelijk, ze zette normaal elke dag wat op haar fb en ig en nu, nadat ze flauwviel totaal niets. Haar werkgever heeft wel een statement gemaakt dat het goed met haar gaat en er niets aan de hand is maar het is wel voer voor conspiracy’s. Het zou zo simpel zijn om de zaak te ontkrachten maar dat gebeurt dus niet en dat is vreemd. Wanneer iemand in mijn omgeving dit zou gebeuren en er is inderdaad niets aan de hand dan laat je dat toch direct merken op je social media, juist als voorstander van vaccinaties.

Ik vind het dubbel. Mensen zijn ook alles wat je plaatst onder een vergrootglas aan nemen en je leven helemaal aan uitpluizen. Wie weet wat voor berichten ze wel niet ook ontvangt.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 16:09

Er is op 2 sites een overlijden te zien met haar naam, haar geboortedatum en goede woonplaats, daarnaast is er geen teken van leven geweest van de vrouw zelf behalve een filmpje van vlak na het inenten, wie zegt er dat ze niet alsnog is overleden?
Er is geen bewijs dat ze nog leeft.
Sowieso, iemand met een aandoening waarbij je flauwvalt bij pijn/bloed, en die is verpleegster, en wordt ook nog eens gekozen om een vaccin te nemen op film??

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:21

Er is geen overlijden gemeld, dat blijken gewoon openbare registers te zijn. En ze kan wel tegen bloed maar valt soms flauw bij pijn. Zijn meer mensen met die aandoening.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:24

Maar goed, wie zegt me dat jij niet betaald wordt voor de onzin die je hier plaatst? Wie weet is haar overlijden wel gemeld door wappies in de VS om hun conspiracy in stand te houden en zijn die sites nu bezig uit te zoeken hoe dat kan. (Valse overlijdensberichten zijn in elk geval niet nieuw als methode van intimidatie en bedreiging.) Misschien is ze overleden aan iets heel anders en heeft de familie nu wel iets anders aan hun hoofd. Misschien is slachtoffer geworden van geweld en wil men het niet publiceren om niet nog meer geweld uit te lokken. Maar misschien leeft ze nog en is ze gezond en heeft ze geen zin om in het middelpunt van dit soort onzin te staan. Zoveel mogelijkheden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:28

tja, het zou mij niet verbazen dat ze wel even klaar is met social media. Kan me in ieder geval heel goed voorstellen dat dit een reden is om niks meer te posten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:32

Dimphyl schreef:
Er is op 2 sites een overlijden te zien met haar naam, haar geboortedatum en goede woonplaats, daarnaast is er geen teken van leven geweest van de vrouw zelf behalve een filmpje van vlak na het inenten, wie zegt er dat ze niet alsnog is overleden?
Er is geen bewijs dat ze nog leeft.
Sowieso, iemand met een aandoening waarbij je flauwvalt bij pijn/bloed, en die is verpleegster, en wordt ook nog eens gekozen om een vaccin te nemen op film??

Joh, ze is toch niks verplicht aan social media? Ik post ook al jaren niks op Facebook en daar heb ik ook niet zo gek veel behoefte aan, ik hoef aan niemand te bewijzen dat ik nog leef :')

Overigens zijn er best veel artsen / verpleegkundigen die niet goed tegen bloed kunnen. Vaak hebben ze daar maar heel af en toe last van of ze werken in een gebied waar je niet zoveel bloed ziet normaal gesproken. Hoorde laatst nog een leuk verhaal op youtube van een huisarts die, na zijn afstuderen zelfs, een keer was flauwgevallen van bloed. Hij voelde zich niet zo lekker die dag, slecht geslapen, was net privé wat vervelends gebeurd, en daar ging ie. Nou ja. Niks aan te doen, hij is opgelapt, het is nooit meer gebeurd daarna. Dat maakt hem geen minder capabele huisarts.