Corona patiënten op bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 20:35

IvysToeter schreef:
Zebrastreep, ik vind het echt heel raar dat je werk zegt dat je alsnog moest komen werken.
Je werkt al met kwetsbare mensen... dan ga je het risico toch niet opzoeken?
Ik zou dan zelf mij verantwoordelijkheid nemen en ziek melden.

Ik ben bezig een test in te plannen maar kom er moeilijk door. Helemaal na het lezen van je bovenstaande bericht over je dochter is het zeker verstandig om te doen. Beter een extra controle

Mijn werk heeft inderdaad een aparte visie op corona. Maar elke keer benoemen ze wel ja onze verantwoordelijkheid als het fout gaat. Ik vindt het nogal een groot risico moet ik zeggen.

Vorige keer ben ik al heel boos geworden dat ze iemand lieten werken die in contact is geweest met iemand die positief getest is. Buiten werk om neem ik zeker mijn verantwoording ik blijf lekker binnen. Maar daarna dacht ik ook laat het maar een keer goed fout gaan ben er zo klaar mee dat nonchalante gedoe. Ervaar het dan maar.

Als ik het wel heb heb ik overigens hele lichte klachten dat zou wel goed nieuws zijn.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 20:42

Ik meld me hier ook helaas. Vandaag positieve GGD uitslag.

Ik ben bijna 30 weken zwanger en had nog geen booster gehad omdat mijn 2e vaccinatie nog geen 3 maanden geleden is. Tot nu toe milde klachten, verkouden, wat keelpijn en sneller kortademig, maar dat kan natuurlijk ook komen door de baby die mijn longen in de verdrukking helpt :+

BigOne

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 22:00

Sterkte Aranel, gelukkig ben je gevaccineerd.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 00:24

Aranel schreef:
Ik meld me hier ook helaas. Vandaag positieve GGD uitslag.

Ik ben bijna 30 weken zwanger en had nog geen booster gehad omdat mijn 2e vaccinatie nog geen 3 maanden geleden is. Tot nu toe milde klachten, verkouden, wat keelpijn en sneller kortademig, maar dat kan natuurlijk ook komen door de baby die mijn longen in de verdrukking helpt :+

Veel beterschap toegewenst , hopelijk kom je er gemakkelijker doorheen!

--

Na uren proberen is het eindelijk gelukt om voor morgen een afspraak te maken. Wel 24 km verderop , maar mijn eigen woonplaats ging het niet worden dus het is even niet anders. Stukje rijden is nog wel even goed ben best kleinzerig en vooral in de neus zie ik heel erg tegenop. Maar goed is ook maar een paar seconden van mijn leven.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 00:48

De tip die mij ontzettend geholpen heeft : ontspan je ogen.. Door met je ogen te knijpen, knijp je je neus namelijk dicht.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 00:58

Aranel beterschap! Rustig aan doen..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 07:15

Eleeke schreef:
De tip die mij ontzettend geholpen heeft : ontspan je ogen.. Door met je ogen te knijpen, knijp je je neus namelijk dicht.

Dat inderdaad.
En omhoog kijken en je ogen goed open houden.
Die tip kreeg ik.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 07:37

Als je je wenkbrauwen optrekt is de weg naar binnen recht en heb je er veel minder last van.
Je wenkbrauwen dus zo ver mogelijk omhoog trekken en daar vast houden tijdens de test

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 08:16

Er is een storing bij DigiD waardoor ik mijn uitslag niet kannopvragen := meer mensen hier last van?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 08:36

Ik kan hem idd ook niet inzien en een vriendin ook niet.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 09:53

Ik kan inmiddels inloggen, maar krijg meteen daarna een foutmelding. Nog steeds geen uitslag dus -O-

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:29

Degene die hun uitslag al weten, na hoeveel uur hadden jullie m? Ik zit ongeduldig te wachten :o

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:30

Aranel schreef:

Nu gelukkig wel :')

Helaas mag ik me hier ook melden. Mijn man werd vorige week ziek en gelijk positieve zelftest. Ik kreeg 4 dagen na hem zelfde klachten maar alle zelftesten gaven negatief aan. Toch bij GGD laten testen en toch wel positief.
Dochter heeft in kerstvakantie ook al gehad en toen niemand aangestoken. Hoop dat mijn zoontje van bijna 10 maanden het bespaart blijft :=

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:46

Ladyson schreef:
Degene die hun uitslag al weten, na hoeveel uur hadden jullie m? Ik zit ongeduldig te wachten :o

Oh, komt direct binnen nu haha.. 17 uur :')

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:03

Ik heb gisteren half 3 getest en zag vanmorgen mailtje van gisteravond 23:19 uur met de uitslag. Maar kon er pas veel later in door die rot storing en daarna was het te druk :=

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:10

Zamora schreef:
Ik heb gisteren half 3 getest en zag vanmorgen mailtje van gisteravond 23:19 uur met de uitslag. Maar kon er pas veel later in door die rot storing en daarna was het te druk :=

Dinsdag zoontje getest. Zitten nog steeds te wachten op telefoontje

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:13

simongek schreef:
Zamora schreef:

Dinsdag zoontje getest. Zitten nog steeds te wachten op telefoontje

Ze kunnen niet iedereen bellen door alle storingen en enorme hoeveelheid positieve testen. Gewoon inloggen op coronatest.nl en daar staat je uitslag.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:19

Met kleinere kinderen zonder digiD kan dat helaas niet.
De vorige keer dat mijn zoontje is getest ben ik ook niet gebeld en heb ik zelf maar na 48 uur gebeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:23

Ik had smiddags om 15.00 getest en in de avond rond 21.30 de uitslag.
Bij mijn zoon zonder digid werd ik pas na 3 of 4 dagen gebeld.

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:32

Ik zou voor kids gewoon digid aanvragen. Heb ik vorig jaar voor alle 3 gedaan. Anders moet je wel erg lang wachten.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:36

Chita schreef:
Ik zou voor kids gewoon digid aanvragen. Heb ik vorig jaar voor alle 3 gedaan. Anders moet je wel erg lang wachten.

Wel meteen gedaan na testen. Handiger voor volgende x idd :j

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:36

Zamora schreef:
Aranel schreef:

Nu gelukkig wel :')

Helaas mag ik me hier ook melden. Mijn man werd vorige week ziek en gelijk positieve zelftest. Ik kreeg 4 dagen na hem zelfde klachten maar alle zelftesten gaven negatief aan. Toch bij GGD laten testen en toch wel positief.
Dochter heeft in kerstvakantie ook al gehad en toen niemand aangestoken. Hoop dat mijn zoontje van bijna 10 maanden het bespaart blijft :=

Hier ook, dochter kwam met Corona thuis na een ski tripje van school (90% kwam besmet terug). En inmiddels heb ik flink typische Corona klachten maar blijven de zelftesten negatief. Benieuwd wat morgen uit de ggd test komt. Mijn man had wat vage klachten en was begin van de week nog negatief bij de ggd test, hopelijk voor hem is dat morgen nog steeds zo.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:50

Bedankt voor de tips iedereen ik ga ze zeker gebruiken!

Ik moet zeggen dat het toch ook wel verstandig is om te gaan testen lijkt er wel op nu dat ik ook licht verkouden ben. Ergens denk ik laat het maar positief zijn dan hebben we het maar gehad en kan ik het de komende tijd een beetje loslaten.

Mijn ouders hebben nog nergens last van gelukkig! Ik heb het ook liever dat ik het krijg dan mijn ouders.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:35

hoi allemaal, ik heb een vraag en ik ben benieuwd of iemand dit herkend.

Ik heb zelf oktober 2020 corona gehad, flink ziek geweest maar geen last van mijn luchtwegen. Pas na een jaar merkte ik dat ik helemaal geen last meer had van vermoeidheid en overprikkeling. ik was de enige in ons gezin die het toen heeft gehad (wat we weten).

Maar dan nu... mijn oudste zoontje is zondag positief getest, hij kreeg tegelijk met mijn andere zoontje klachten. Beide koorts, licht verkouden en alleen mijn oudste een klein kuchje. Oudste positief, jongste negatief.
ik zelf test met grote regelmaat en test steeds negatief.
De jongste was best ziek en sliep daardoor heel slecht, wij dus ook. Hierdoor kon ik niet meer inschatten hoe ik me voelde ivm de vermoeidheid door de nachten.

We zijn bij de GGD getest, kwam ook verder niks uit (behalve bij mijn oudste dan).

Inmiddels is mijn man ook positief, mijn jongste en ik nog steeds negatief. prima natuurlijk alleen branden mijn luchtwegen de tent uit. Dat is toch raar? ik heb nu geen corona volgens alle testen maar mijn luchtwegen zijn zwaar geïrriteerd. Ik heb hier normaal nooit last van. Zou dit een reactie zijn op mijn ''oude'' corona? Herkend iemand dit?
Ik ben wel licht verkouden maarja mijn jongste ook en dan die nachten maken het niet beter.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:44

Misschien test je nu wel positief, hoor je veel meer dat soms na twee drie keer testen er een positieve uitslag is.