De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:29

Wij mogen op dit moment ook niet op kantoor komen (Brabant) tot nader order. Er is alleen een klein spoed team aanwezig. Ik verwacht eind deze week zeker nog drastischere regels die ook anderen zullen treffen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:29

germie schreef:
Janneke2 schreef:
Ehm - China was nog aan het wegkijken bij honderden patiënten, wij namen al maatregelen voor de eerste besmetting.

Klopt.
En het mooie weer komt er weer aan. Dan ga je echt niet binnenzitten. Ik kan prima een concert missen, maar niet mijn ritjes te paard, wandelingen en duiken, allemaal activiteiten waarbij je niet in contact komt met andere mensen.
Ik denk dat het daar gewoon in zit, dat niet handen schudden is gewoon goed. Risicogroepen gewoon de echte massa's mijden. En verder wel doorgaan met leven en plannen. Vergeet ook niet dat als je nu alles maar uitstelt dat dit later funest is voor de economie. En dat wil je echt niet.

Maar niemand zegt toch dat je binnen moet gaan zitten. Denk je dat in Italië iedereen binnen zit? Nee joh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:30

Popstra schreef:
Kun je wel absoluut op tegen zijn maar ook jij zal je er naar moeten schikken germie als er maatregelen komen die een ieder treft.

Het is maar even jammer.

Joh dit gaat toch al het hele topic zo. Ik geloof dat ik niet meer inga op hetgeen Germie zegt/schrijft. Soms zit er best wat zinnigs tussen, maar het merendeel gaat gewoon over wat zij wil, wat zij niet kan missen etc.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:30

Citaat:
Huh, waarom zou je het niet kunnen missen? Is het een eerste levensbehoefte?

Voor mij absoluut. Ik moet een paar keer per week naar buiten de natuur in. Heeft niemand last van, nul komma nul risico. Niet duiken als je fit bent is een absolute nogo. Onbespreekbaar. Logisch ook. Ik leef daar voor, geen vrienden, maar de mooiste hobby die er is. Opeens wistjehet, je wordt dominee, nee, duiker. ;)
En paardrijden is ook mooi en niet te missen.
Als je ziek bent kun je nietduiken, maar ik tel de gemiste duiken en haal ze dubbel in. Topsport dus.

Maar de noodhulp voor Brabant is op gang:
https://ermaggezongenworden.nl/noodhulp ... provincie/

rockwitch

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:33

Zal wat zijn als de scholen dicht gaan. Dan heeft mijn werk toch echt pech want ik zit voor mijn werk de hele dag aan de telefoon en met 2 kinderen thuis gaat dat niet werken. Ze zijn pas 5 en bijna 3. Volgende week zaterdag is de jongste jarig. Hopelijk kunnen we haar verjaardag nog wel vieren want ze kijkt er ontzettend naar uit.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:35

Hier belt diegene van mijn re-intergratie traject net dat de afspraak voor morgen wordt afgezegd.

Nu afspraak verzet naar volgende week dinsdag......

Ik snap hem wel, maar vind het zelf nogal paniek voetbal hier in Brabant

sureido

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:35

Uni dicht, ben echt benieuwd wat er dan gebeurt met de tentamens... Wat een timing.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:37

germie schreef:
Citaat:

Voor mij absoluut. Ik moet een paar keer per week naar buiten de natuur in. Heeft niemand last van, nul komma nul risico. Niet duiken als je fit bent is een absolute nogo. Onbespreekbaar. Logisch ook. Ik leef daar voor, geen vrienden, maar de mooiste hobby die er is. Opeens wistjehet, je wordt dominee, nee, duiker. ;)
Als je ziek bent kun je nietduiken, maar ik tel de gemiste duiken en haal ze dubbel in. Topsport dus.

Dus als je niet naar buiten gaat, niet kan duiken en niet kan paardrijden kun je niet overleven?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:37

germie schreef:
Citaat:

Waarom zit ik nu weer twee dorpen verderop, wilde ook wel worstenbroodjes.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:38

Laatst bijgewerkt door germie op 10-03-20 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:38

Mijn professor stuurt zojuist een mail dat hij vanwege familie redenen naar Italië moest vorige week. Rood gebied. Of we donderdag en vrijdag even afstand willen houden tijdens de hoorcolleges (mijn hoorcolleges vinden plaats in een zal ter grootte van een gemiddeld klaslokaal, dus geen grote collegezaal) en niet naar hem toe willen komen. Hij voelt zich niet ziek.

Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden :=

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:39

Kaus schreef:
Mijn professor stuurt zojuist een mail dat hij vanwege familie redenen naar Italië moest vorige week. Rood gebied. Of we donderdag en vrijdag even afstand willen houden tijdens de hoorcolleges (mijn hoorcolleges vinden plaats in een zal ter grootte van een gemiddeld klaslokaal, dus geen grote collegezaal) en niet naar hem toe willen komen. Hij voelt zich niet ziek.

Als jij het niet vertrouwd, niet gaan.

sureido

Kaus schreef:

Dit mag niet toch?

Edit: laat maar, ik leef in een andere wereld (Brabant) :')

Destination

sureido schreef:
Uni dicht, ben echt benieuwd wat er dan gebeurt met de tentamens... Wat een timing.

Welke universiteit is dit?

Ik wilde eind maart naar een carrièrebeurs in Frankfurt am Main, maar die is uitgesteld tot halverwege juni ivm het virus. Meer algemeen, Beieren heeft alle evenementen met meer dan 1,000 bezoekers tot halverwege april verboden, dit geldt ook voor sportwedstrijden. Het is dus goed mogelijk dat de voetbalwedstrijden van FC Bayern dan zonder of met heel weinig supporters gespeeld worden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:40

germie schreef:
Citaat:

Dat is nog altijd een keuze, geen 1e levensbehoefte.
Dus ja, je KUNT het missen, maar je WILT het niet missen.
Geeft niet, maar verkondig het niet als eerste levensbehoefte (= water, voedsel en de lucht die wij inademen, zonder dat ga je dood).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:40

Kaus schreef:

Kun jij 1 les missen (of heb je vaker college van deze man)? Zo ja, dan blijf je toch thuis?
Hij was vorige week in Italie, dus 1 week is al voorbij van de kritische periode. Na 12 dagen is het eigenlijk al voorbij, men neemt 14 voor het zekere. Dus dan mis je een week.
Daarnaast zal die professor het advies wat hij heeft ingewonnen volgen en is er waarschijnlijk geen gevaar. Maar als jij twijfelt dan zou ik zeggen niet gaan. Misschien kan die man sowieso beter gewoon voor de gemoedsrust 2 weken geen college geven.
Laatst bijgewerkt door germie op 10-03-20 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:41

Destination schreef:
sureido schreef:

Welke universiteit is dit?

Ik wilde eind maart naar een carrièrebeurs in Frankfurt am Main, maar die is uitgesteld tot halverwege juni ivm het virus. Meer algemeen, Beieren heeft alle evenementen met meer dan 1,000 bezoekers tot halverwege april verboden, dit geldt ook voor sportwedstrijden. Het is dus goed mogelijk dat de voetbalwedstrijden van FC Bayern dan zonder of met heel weinig supporters gespeeld worden.

Geen, bedoelde van wat als de uni dicht gaat .. Haha. Sorry, beetje onduidelijk.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:42

mvdende schreef:
Hier belt diegene van mijn re-intergratie traject net dat de afspraak voor morgen wordt afgezegd.

Nu afspraak verzet naar volgende week dinsdag......

Ik snap hem wel, maar vind het zelf nogal paniek voetbal hier in Brabant

Maar misschien heeft hij wel een goede reden die hij je liever niet vertelt. Je weet soms niet wat er op de achtergrond speelt.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:42

Tja Germie, ik denk dat als je het opgedragen word je geen keuze hebt. Die wielrenners die vast zaten in het hotel zijn profs, maar mochten ook niet van hun kamer af. Of ze fietsen nu als eerste levensbehoefte zien of niet. Het enige wat je dan kan doen is een duik in bad. Daarna houd het toch op ben ik bang van

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:44

Germie, nee hij was tot gisteren in Italië. Is daar vorige week heen gegaan.

Iets missen, liever niet. Ben afgelopen twee weken ziek geweest door de griep dus al een boel gemist. Klom er sinds afgelopen weekend weer een beetje bovenop. Ik denk dat ik gewoon ga, hij zal wel advies opvolgen dat voorgeschreven is.

Sureido, ik woon inderdaad niet in Brabant.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:45

germie schreef:

Potjandrie, die vliegen zeker rond in West-Brabant? Nog niets over zien komen.

Wij zijn nu bezig met richtlijnen te maken als we met zijn allen van huis werken. Vanuit het bedrijf nog niets gehoord, gisteravond werden we gebeld met dat er drastische maatregelen genomen werden, maar dat was tijdens de persconferentie en sloot niet aan bij het advies van de RVIM. _O- De hele campus is nu opgedeeld in compartimenten, cleanroom personeel wordt gescheiden gehouden van de kantoormensen in hetzelfde gebouw, en mensen die beiden doen worden verdeeld, of kantoor of in de cleanroom. Maar niets over vanuit thuis werken, wat kantoormensen dus allemaal kunnen. Ons team is binnen onze afdeling de enige club die helemaal onder kantoorpersoneel valt, en er was al eerder vastgesteld dat we vanuit thuis konden werken, alleen de go dat we dat ook gaan doen, daar zitten we nu op te wachten.
Heel vreemd nu allemaal, kantines zijn niet bereikbaar, alleen voor cleanroompersoneel. Nu zijn ze hier ook gigantisch aan het bouwen en waren er routes vanaf de bushaltes door dit gebouw, die moeten allemaal omlopen als ze in een ander gebouw moeten zijn. Parkeren is ook redelijk ver weg, en eigenlijk moesten we altijd andere gebouwen door als snelste weg, maar dat kan ook niet meer, stuk omlopen. Goed voor de frisse neus en de stappenteller, niet leuk als het, zoals vanmorgen, behoorlijk hard regent.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:45

sureido schreef:

hier vanaf vrijdag toetsweek voor alle leerjaren. Voor de examenklassen hun laatste schoolexamen.
Morgen wordt er besloten wat we doen. Door laten gaan of verzetten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:48

Kaus schreef:
Germie, nee hij was tot gisteren in Italië. Is daar vorige week heen gegaan.

Iets missen, liever niet. Ben afgelopen twee weken ziek geweest door de griep dus al een boel gemist. Klom er sinds afgelopen weekend weer een beetje bovenop. Ik denk dat ik gewoon ga, hij zal wel advies opvolgen dat voorgeschreven is.

Sureido, ik woon inderdaad niet in Brabant.

Lastig. Dan volgt hij vast het advies, want geen klachten is niet besmettelijk. Het komt ook niet door muren. Kunnen jullie met een aantal studenten niet vragen het te verzetten? Dat deden wij vroeger ook wel eens.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:50

Wat is/doet cleanroom personeel? Kan me er ff geen voorstelling bij maken...

Op welk tijdstip maakt RIVM eigenlijk de cijfers bekend van die dag?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:52

Kaus schreef:

Niet gaan natuurlijk. Die man moet gewoon zelf zo verstandig zijn thuis te blijven eigenlijk. Doe ie dat college maar gewoon via skype ofzo