2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:18

Mag ik mij opnieuw melden?
Ik begon heel goed dit jaar. Maar afvallen gebeurde niet. Motivatie 0....

Gisteren heb ik een knop omgezet. Dit.moet.anders.
Dus vriendlief erbij gehaald en gesprek gehad. Wil niet streng op dieet. Maar wel verandering van leefwijze. En als vriendlief elke keer thuis komt met snacks helpt dat niet.

Hij gaat me helpen en steunen!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:19

Ik ben weer gerepareerd en mag hopelijk morgen naar huis. Il ben denk ik echt afgevallen want ben alleen maar misselijk geweest.
Hier in het AMC zit een hele mooie appie to go en daar ben ik net geen gewandeld.
Ik had enorme zin in fruit en iets hartigs dus het is een zakje appel en een klein zakje chips geworden.

Ik moet nog wel prednison en rust omdat het risico bestaat dat het anders weer mis gaat, maar als ik deze weken goed door kom mag ik weer wat gaan bewegen.
Jippie!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:27

raket schreef:
Ik ben weer gerepareerd en mag hopelijk morgen naar huis. Il ben denk ik echt afgevallen want ben alleen maar misselijk geweest.
Hier in het AMC zit een hele mooie appie to go en daar ben ik net geen gewandeld.
Ik had enorme zin in fruit en iets hartigs dus het is een zakje appel en een klein zakje chips geworden.

Ik moet nog wel prednison en rust omdat het risico bestaat dat het anders weer mis gaat, maar als ik deze weken goed door kom mag ik weer wat gaan bewegen.
Jippie!

Fijn dat je naar huis mag! maar appel kopen kun je die niet mee bestellen met je eten? al is wandeling natuurlijk ook goed

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 20:08

Het eten is hier super! Elke maaltijd fruit. Ze hebben zelf sandwiches en ze kwamen vragen of ik een saucijzenbroodje wilde. Ik was net 5 minuten terug van ok haha.
Ze hebben zelfs salades.

Maar in dit geval ging het inderdaad meer om de wandeling. Ik kon gisteren niet zonder zuurstof. Nu wel. Ik mocht van mezelf wat uitzoeken als ik er was. Vandaar.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 20:39

raket schreef:

Jippie!

Wat goed meis!

Mijn eerste week body support is beloond met -0,8 kg terwijl ik mij juist zo vet voelde met al dat eten. :)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:04

Ik ben gewoon 5 kg afgevallen in het ziekenhuis. Oeps. Zal ook wel vocht zijn. Maar zou lekker zijn als het er af bleef.
Ik ga nog niet lijnen. Erg lastig, maar met deze calorieën zou ik in principe niet aankomen en niet afvallen. Lijkt me eerst prima.
Ik ben wel lekker thuis!

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 06:32

Fijn dat je thuis bent raket. Nu goed herstellen!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 06:33

Jeetje Raket, wel fijn dat je weer thuis bent! Een goed herstel gewenst :* misselijkheid nu helemaal weg? Lijkt me zo vervelend.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 07:17

Weegschaal heeft gister de geest gegeven. Nieuw batterijtje geprobeerd maar helaas. Blijft 0,0kg aangeven.
Iemand die een bepaald type/model kan aanbevelen?

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:09

Ik heb volgens mij gewoon een van de goedkopere bij de blokker gehaald. Wel een digitale, want dat is makkelijker af te lezen.

Mijn doel voor volgende week zaterdag is onder de 86kg komen. Beetje rond de 87 blijven zweven de afgelopen weken, maar nu er gelukkig weer eronder. Maar wordt wel ff puzzelen want 1500/1600 met af en toe een uitschieter naar boven werkt niet echt meer om af te vallen -O-

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:33

Ik heb er ook eentje van de blokker, digitaal. Hij geeft ook vocht, spierpercentage etc aan, maar daar geloof ik niet zo in haha. Voor de rest een fijne weegschaal. Hij geeft ook niet op elke plek een ander gewicht aan als ik hem verschuif.

Succes met het behalen van je doel NTL! Ik doe met je mee :D

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:56

Ik heb gewoon een weegschaal van de action. Een beetje een pessimistische want hij geeft altijd een kilo of 3 zwaarder aan dan de geijkte van de ziekenhuizen. Maar zo lang je dezelfde weegschaal op dezelfde plaats gebruikt kun je het wel als meetwaarde gebruiken.

Ik had nog een kleine tegenvaller. Ik blijk ook nog een bacterie in mijn longen te hebben. Uiteraard 1 die gevoelig is voor een antibiotica waar ik altijd misselijk van word en die ik nu ook nog 2 weken in een hogere dosering ga gebruiken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 11:38

Ik heb ook een simpele van de Blokker. Op mijn sportschool hebben ze een luxe die meer meet, die doe ik nu ook 1x per week. Moet ook ivm afstellen van mijn caloriebehoeften.

Jeetje Raket... -O-

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 12:07

Jakkes Raket, het zit je niet mee! Beterschap!

Ik deed gister pizza&wijnavond bij een vriendin en ik ben zowaar op de fiets gegaan ipv de auto. Want wijn. O:) Ik heb knieproblemen en fietsen is niet heel fijn, zelfs niet op mijn ebike, maar het viel mee. 10km enkele reis, was best trots op mezelf. Ik ga liever 10km wandelen. :=

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 12:53

He bah, beterschap Raket! :(:)

Hier ook een simpele weegschaal van de Blokker en ik weeg soms in de sportschool.

Iemand hier wel eens gehoord en/of bekend met carb cycling?

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 13:30

Dat kan er ook nog wel bij, raket :(:)

Carb-cycling ken ik niet

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 07:08

Zag in de Makro folder er 1 in de aanbieding. Maar uiteindelijk met een andere thuis gekomen.
Was nog net een tikkie goedkoper, maar met meer "functies".

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:07

beterschap raket!

ik heb ook een weegschaal van de blokker,(zal es testen of hij overal zelfde gewicht aangeeft haha wist niet dat het kon verschillen) snoep niks meer maar val ook niet af! eet in begin middag cracker met kaas avond veeel groentes.. heb helemaal ook geen trek meer eigenlijk.

morgen naar umcg voor een echo, sterk vermoeden dat ik weer nierstenen heb of in elkgeval beginnende.

en ga binnenkort toch maar vragen voor weer bloedprikken voor schildklier.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 13:41

Ik baal, sportte normaal 6x in de week (waarvan 4 dagen 2x per dag) maar heb afgelopen week echt weinig tot geen zin + weinig energie en ben dan ook maar 3x naar de sportschool geweest :( aankomende donderdag ga ik op vakantie en had eigenlijk sowieso tm dan even willen knallen, was namelijk echt heel goed bezig..

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 22:18

Dreamy, alles wat je al gedaan hebt, pakken ze je niet meer af!
Balen dat het nu even niet lukt
Fijne vakantie alvast :)

Hier gaat het ook even niet zoals ik het zou willen. Beetje een dipje en als ik dan niet de mogelijkheid heb om afleiding te zoeken, ga ik eten..
Morgen ga ik mijn doelen weer even op papier zetten en dan weer met schone lei beginnen

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 23:11

Dreamy: vervelend dat het allemaal even niet zo wil dan dat jezelf wilt :(:).
Maar je bent al wel ontzettend goed bezig geweest +:)+
Misschien is het verstandig om het even proberen los te laten, genieten van je vakantie en dan de gezonde leefstijl weer op te pakken?

Amber: goed dat je het weer gaat oppakken. Wees niet te streng voor jezelf! Stel je wel haalbare doelen? :o

Vrijdag was een stressvolle dag door een onverwachte gebeurtenis. Gelukkig is vrijdag de schade wat slecht eten/drinken beperkt gebleven. Maar gisteren heb ik in 1 dag de hele gezonde week verknald. Maar so be it. Vanochtend begon ook weer ongezond. En ik dacht echt bij mij zelf: meid, waar ben je mee bezig? Dit gaat weer de verkeerde kant op. En gelukkig vanaf na het ontbijt de knop weer om kunnen zetten.
Ik merk heel erg dat ik naast stress/verdriet eten, ook aan troost eten doe. Daar ga ik het ook met mijn coach over hebben.. hoe ik dat kan voorkomen.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 09:36

Oke, ik heb me ooit gemeld in dit topic maar ik moet écht gaan afvallen. Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen qua eten. Ik eet normaal gesproken als ontbijt kwark met wat musli, tussendoor fruit, als lunch drie boterhammen met beleg, dan nog een tussendoortje en s'avonds variërend.

Hebben jullie leuke websites/boeken met recepten om af te vallen? Ik heb weinig inspiratie en weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen. In het andere topic met lijstjes word ik ook niet veel wijzer omdat niet iedereen daar wil afvallen.

Dreamy: Wat vervelend! Je bent zo goed bezig en zoveel afgevallen. Super knap!

Amber: dipjes horen erbij. Nu weer oppakken en er weer tegenaan.

Itsme2: Dat is lastig, het eten wanneer je emotioneel bent. Goed dat je met een coach kunt praten. Hopelijk kan hij/zij je helpen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 09:46

Pinterest!

En soms Google ik gewoon op: gezonde recepten, gezonde avondmaaltijd ofzo en dan komt wel vaak wel wat lekkers tevoorschijn :).

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 09:52

Oja, pinterest is nog een goeie! Daar eens lekker rondneuzen. Thanks :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:13

Ik pik recepten van vriendinnen en soms van Bokt :)) Probeer zelf nog wel eens wat in elkaar te flansen aan dingen die ik lekker vind en die dus ook gezond zijn :j
Blijf eigenlijk vrijwel gewoon normaal eten, alleen mijn porties zijn kleiner (vooral qua pasta/rijst/brood. Groenten dan juist weer extra). En qua tussendoortjes probeer ik alleen groente, fruit en/of ongezouten&ongebrandde noten (max 12 stuks ivm kcal) te eten.

Gisteren ook toegegeven aan m&m-cravings, maar ik ga het nu weer even in ‘t gareel houden :j op vakantie ga ik ook gewoon op mijn eten letten (zit all inclusive, maar al eerder gedaan in combi met dieet en weet dat ik dat prima kan :D ) maar wel proberen te genieten. Hopelijk is het water warm genoeg om baantjes te gaan trekken, en anders wordt het daar ook alleen de sportschool en dan lekker op een bedje niks doen :))