Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 09:00

Goed bezig allemaal zeg!

Balen dat het allemaal eventjes tegen zit. Hopelijk is je voet snel weer beter zodat je iig weer kunt trainen.

Ik heb gister de Vestingloop gelopen, als je een keer een leuk evenement wilt lopen, ga daarheen haha! Overal fanfares, dj’s en publiek. Ze hadden zelfs een doedelzakspeler! Je werd constant aangemoedigd en ik heb helemaal niet mee gekregen dat ik zover gelopen had :+
Ik draaide de Bossche broek uit en toen was het nog maar 1 km en voelde me nog zo fris als van tevoren! Heerlijk gelopen en een nieuw PR kunnen neerzetten op de 15 km. Ik ben blij! :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:41

Wat leuk Liespower!
Ik wil mij ook opgeven voor een wedstrijd, merk dat ik soms wat motivatie mis.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 12:21

Lekker liespower, ik las al goede verhalen over de vestingloop.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:57

Supervixen schreef:
Ik heb genoten van de stuwwaltrail vandaag (in Oosterbeek). De route was heel mooi, steile klimmetjes, mooie afdalingen en mooi uitzicht. Ik heb heerlijk gelopen, mijn lijf had er zin in vandaag :P . De afstand was 11km met ongeveer 270 hoogtemeters.

[ [url=m/qalQTl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/64g3yi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die heb ik ook gelopen! 3 jaar geleden de 20 km trail, vorig jaar de 11 km trail en dit jaar de 10 km wegwedstrijd. Vind de trails echt geweldig!
Maar ook de wegwedstrijd was heel leuk met behoorlijk wat hoogtemeters! Ruim 110m op het parcours van 10.4 km waaronder een 800m lange klim. Die hakte er wel in!
Maar het ging best goed! Heb echt maximaal gelopen maar dat was zelfs goed voor een podiumplaats en beker! Was de 3e vrouw, liep steeds als 4e maar op het einde nog iemand ingehaald! Dat had ik echt niet durven dromen!

Ik ben een beetje in de meeleesstand gegaan want ik heb een tijdje niet kunnen lopen (hele poos in het ziekenhuis gelegen ivm uitputting). Maar ik ben eigenlijk gelijk weer begonnen met hardlopen toen ik thuis was hoewel heel kort en vooral heel langzaam en het voelt toch best bijzonder om dan 4/5 maanden later gewoon een prijs te winnen tijdens een wedstrijd :)
Maar ik ben dus weer redelijk op niveau en kan weer wedstrijdjes plannen en hier mee kletsen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 05:24

Wauw wat een mooie prestatie zo'n derde plek. Ik vond de organisatie top trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 05:35

Super van die 3de plek!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 05:46

Supervixen schreef:
Wauw wat een mooie prestatie zo'n derde plek. Ik vond de organisatie top trouwens.

Ik had het ook echt niet durven hopen. Ik ben zeker niet langzaam maar ook zeker niet top snel. Dus het is maar net wie er wel/niet meedoet ;) Maar ik liep de hele tijd met zicht op nummer 3 en in de dorpjes riep iedereen ;je bent 4e vrouw! Dus ik had ook wel enorme motivatie om echt alles te geven! En dan kan ik stiekem meer dan ik denk te kunnen :p.

En ik vind de organisatie ook echt top, ik woon niet in de buurt maar rij hiervoor graag het stuk. Fijne sfeer vind ik er hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:37

Ik heb vandaag eindelijk weer de 10km kunnen lopen. Dat was al anderhalf jaar geleden dat ii die afstand voor het laatst heb gelopen. Ik heb er wel 1:06 uur over gedaan maar dat mag de pret niet drukken. Maastrichts Mooiste komt langzaam heel dichtbij. Het schijnt een ontzettend zwaar parcours te worden met onder andere de Sint Pietersberg. Ik laat mij verrassen :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:52

Super goed Laura!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:05

Ik heb net een ronde in het bos gelopen met een trailrunner die ik ken van insta. Die heeft nogal een moordend tempo, waardoor ik mijn op 8 na snelste 13km heb gelopen. Gemiddeld 5.44 per km, snelste km in 5.08. In het bos nog wel, met heuvels en door het zand. En ik kon er ook nog bij praten zelfs. Ik ben weer trots op mezelf.
Alleen waren mijn darmen het er niet helemaal mee eens :')

Morgenochtend wordt een relaxed rondje met een vriendin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:10

Netjes! Samen loop je toch net wat langer door als dat je alleen bent!

Dat van die darmen herken ik helaas maar al te goed :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 04:17

Ja dat is echt een probleem als ik in de avond loop en hij kan vaak alleen 's avonds. Volgende keer maar alleen een boterham eten ofzo.
Ik zei nog na km 9, ik moet misschien zo de struiken in duiken. Gelukkig een bekend probleem onder hardlopers :')

Verder niet genant ofzo om het met iemand over te hebben die je pas een keer of drie hebt gezien :x

Ik vind het wel heel leuk om samen met hem te lopen, juist omdat hij sneller loopt dan ik . Dan zoek ik meer mijn grenzen op.
Hij heeft ook aangeboden om een keer te hazen bij een halve marathon, zodat ik onder de twee uur kom.
Dat hou ik wel in gedachten.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 06:55

Ik heb ook vaak last van mijn darmen, ik loop ook echt beter in de ochtend dan in de avond.
Ik heb alleen 2 keer in de week training om 19 uur. Als het kan probeer ik dan warm te eten in de middag of tussen 16.00 en 16.30. Als ik in de middag warm eet dan eet ik voor de training boterhammen en daar heb ik echt minder last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 18:33

7 uur is inderdaad wel een vervelende tijd icm hardlopen en avondeten. Ik eet meestal rond 6 uur/half 7 warm en ga rond 8 uur/half 9 lopen. Ik zorg ook dat ik dan geen zware maaltijd gehad heb.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:43

Knap Supervixen!

Ik heb er gelukkig niet veel last van maar loop om die reden ook liever niet te snel na het (avond)eten, loopt toch niet fijn.

Il heb vandaag een heel fijn rondje gelopen! Probeer langzaam mijn afstand een beetje op te hogen om hopelijk een keer een halve marathon te kunnen lopen, dat staat al een hele tijd op mijn to-do list. Ik ben de laatste tijd een beetje blijven steken rond de 9-11 km dus wilde vandaag iets verder gaan dus heb 13 km gelopen met 260 hoogtemeters. De pijp was flink leeg aan het einde maar het voelde goed!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:09

Ik heb een tijd ook bijna een jaar lang steeds last gehad van m'n maag tijdens het lopen, werd er echt niet goed van en raakte er zelfs m'n hele loopmotivatie van kwijt. Heb nooit echt uitgevonden waar het nou van kwam, het was ook soms wel en soms niet. Kon de enige dag heerlijk 15 km door het bos lopen, en twee dagen later was het na 2 km al weer raak, terwijl ik jaren eerder echt vanalles kon doen: lege maag, een pak choco koekjes net voor 't lopen, het kon allemaal! Tot nu toe nog geen last van gehad, maar laat ik dat nou maar niet te hard zeggen..

Fijn is dat soms he SV, om samen met iemand te lopen die nét dat laatste er nog een beetje uit krijgt! Had dat positieve effect heel vaak toen ik in Engeland nog met de loopclub mee liep. Net even dat zetje om die heuvel op te lopen, of een tandje harder op de baan. Ben toen ook in een korte tijd enorm vooruit gegaan in mijn hardlopen, want ben eigenlijk van mezelf toch wel een beetje een luie loper :') Ik zou graag weer met een loopclub willen meelopen, maar ik werk daarvoor te onregelmatig en ik wil dan eigenlijk ook wat sterker zijn in m'n Zweeds eerst.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 00:02

Ha, poeppraat. Morgen doe ik mee *\o/* :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 07:03

Ik heb er niet heel erg last van, maar mijn buikje doet soms sowieso wat ie wil :+.

Wij hebben ons opgegeven voor een wedstrijd! Mis soms een beetje de motivatie om te trainen, om een specifiek doel te hebben. Ben benieuwd!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 07:44

Goed bezig allemaal!

Balen dat je de trail moet afzeggen Venthe!

Lies zoveel om het lopen heen helpt wel om het lopen 'lichter' te laten voelen, fijn is dat! In wat voor tijd heb je het gelopen?

Wow snel weer opgebouwd dan Fleury, hoelang was je voor die tijd uit de running? Super zo'n 3e plek :D

Herkenbaar van die darmen, zeker op lange afstanden.Gelukkig is dat bij veel lopers een bekend probleem en vind ik de schaamte dan ook wel weer meevallen :) Ik kan überhaupt niet te laat lopen want dan slaap ik daarna niet lekker (teveel adrenaline). Ik loop ook het liefst in de ochtend, als dat qua tijd niet uitkomt loop ik vaak voor het avondeten.

Haha 'luie loper' ben ik ook wel. Ik loop graag heel lang op een langzaam tempo, 20km relaxt lopen vind ik geen probleem. Maar als ik sneller moet gaan lopen vind ik het teveel moeite.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:09

Liespower gefeliciteerd met je PR!

Fleury, wat goed van je prijs! Fijne opsteker

SV, leuk is dat om met een sneller iemand te trainen. Toen ik nog op de atletiekvereniging zat vond ik het heerlijk om met de snellere jongens te trainen, zorgde ervoor dat ik mijn grenzen op zocht. Anders ben ik al snel geneigd in het comfortabele te lopen. Wel balen van je darmen, nooit leuk in gezelschap.

Ik heb woensdag rondje van 6 km gedaan. Zo frustrerend om te zien hoe langzaam ik ben geworden en hoe slecht mijn conditie is. Maar goed heb het gedaan en uiteindelijk best tevreden. Zondagochtend weer loopje ingepland, ik doe het altijd heel goed op die hitte. Kan daar van genieten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:31

Ik wilde vandaag gaan lopen maar bij onze hond is dinsdag botkanker geconstateerd. Ze gaven hem nog 2 maanden maar het gaat zo hard achteruit dat we besloten hebben om hem zometeen te laten inslapen. Helaas werkte de zwaarste pijnstillers niet meer. Y;( Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:41

Ah gosh, heel veel sterkte :(:).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:58

Dankje. Ik ben er echt helemaal kapot van. We hebben haar bijna 9 jaar gehad. Ze ziet er zo nog goed uit. Kwispelt nog maar ze begint teveel pijn te krijgen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 12:04

_lauraaa_ schreef:
Ik wilde vandaag gaan lopen maar bij onze hond is dinsdag botkanker geconstateerd. Ze gaven hem nog 2 maanden maar het gaat zo hard achteruit dat we besloten hebben om hem zometeen te laten inslapen. Helaas werkte de zwaarste pijnstillers niet meer. Y;( [ [url=m/bFqKsX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeetje wat vreselijk naar. Als de pijn teveel wordt maak je een hele eerlijke keus naar het dier toe.
Heel veel sterkte :(:)

Dankje Venthe!

s1993 schreef:
Lies zoveel om het lopen heen helpt wel om het lopen 'lichter' te laten voelen, fijn is dat! In wat voor tijd heb je het gelopen?

Herkenbaar van die darmen, zeker op lange afstanden.Gelukkig is dat bij veel lopers een bekend probleem en vind ik de schaamte dan ook wel weer meevallen :) Ik kan überhaupt niet te laat lopen want dan slaap ik daarna niet lekker (teveel adrenaline). Ik loop ook het liefst in de ochtend, als dat qua tijd niet uitkomt loop ik vaak voor het avondeten.

Haha 'luie loper' ben ik ook wel. Ik loop graag heel lang op een langzaam tempo, 20km relaxt lopen vind ik geen probleem. Maar als ik sneller moet gaan lopen vind ik het teveel moeite.

Ik heb het in 1 uur en 20 minuten gelopen :)
Het was echt super leuk haha.

Haha, ja ik was altijd net als jij lekker kilometers maken rustig aan, dan kun je heel ver komen.
Nu we zo hard moeten op de club moet ik soms ook echt even omschakelen (en is zo'n rondje bosjoggen heerlijk haha)

Supervixen schreef:
Ik vind het wel heel leuk om samen met hem te lopen, juist omdat hij sneller loopt dan ik . Dan zoek ik meer mijn grenzen op.
Hij heeft ook aangeboden om een keer te hazen bij een halve marathon, zodat ik onder de twee uur kom.
Dat hou ik wel in gedachten.

Dat is heel prettig! Dan kun jij mooi je eigen doel behalen. Hazen zijn altijd heel handig!

Ik ga vanmiddag op zoek naar nieuwe loopschoenen. Ik heb constant last van de spier tussen mijn enkel en kuitbeen. Net zo vervelend aan de binnenkant.
Mijn schoenen zijn de 1000 km al voorbij en zijn gewoon toe aan iets nieuws.
Eens even kijken wat alle loopwinkels allemaal in de aanbieding hebben :)
Ik wil eigenlijk vlotte baanschoenen. :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 15:19

Die spier heb ik ook wel eens last van. Ben benieuwd wat voor schoenen je neemt.

_lauraaa_ heel veel sterkte, een huisdier verliezen blijft echt vreselijk altijd.

Venthe, je conditie komt echt wel weer terug, gewoon lekker doorgaan met trainen. Handig dat je goed loopt met de hitte, ik hou er zelf echt niet van.

Ik heb vanmorgen 17km getraild. Het ging heerlijk. Wel bloedje heet al, zelfs om half 9.
Totaal deze maand 180km hardgelopen :).
Zondag doe ik mee met de Doesburg city run 5km. Ben benieuwd of dat een beetje gaat lukken met 30 graden en of ze het niet aflasten ivm de warmte.