[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niniane

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:08

Christine van Temptalia is ontzettend ervaren en Friem en Marrit zijn ook allesbehalve onervaren op het gebied van oogschaduw hoor. Dit palette is oprecht gewoon niet goed mee te werken.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:13

misschien zou je een van de dames die dit palette hebben kunnen vragen of je het eerst bij hun mag testen, voor je er veel geld aan uitgeeft?

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:29

Niniane schreef:
Christine van Temptalia is ontzettend ervaren en Friem en Marrit zijn ook allesbehalve onervaren op het gebied van oogschaduw hoor. Dit palette is oprecht gewoon niet goed mee te werken.

Ik heb het over de Desert Dusk palette...

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:31

_Friemel schreef:
Ik heb hem nog maar Marrit heeft hem de deur uit gedaan, creast enorm, met welke primer dan ook,we hebben alles geprobeerd, happen uit je oogleden, de donkere kleuren zijn patchy en blenden moeizaam, en de glitters zijn huilen, pigment is wel fantastisch en fallout minimaal maar is echt een gevalletje gehyped, en daar is ie echt te duur voor. Ik heb hem nog steeds niet weggedaan, krijg het niet over Mn hart dus hij ligt hier mooi te wezen :')

Had jij het hier over het Desert Dusk palette? Kan best zijn dat hun rose gold palette moeilijk mee te werken was maar wellicht verdient de Desert Dusk een kans? Andere formule, ander palette.

Kijk deze review eens:
https://www.youtube.com/watch?v=GrTceycB5Z0&t=9s

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:35

NenaC schreef:
misschien zou je een van de dames die dit palette hebben kunnen vragen of je het eerst bij hun mag testen, voor je er veel geld aan uitgeeft?

Dat is best een goed idee! Mocht het onwijs tegenvallen dan kan ik altijd nog van de koop afzien.

Excuses voor zoveel berichten achter elkaar. Alles in 1 stoppen is me even ontgaan net :o

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:37

Phoya schreef:
_Friemel schreef:
Ik heb hem nog maar Marrit heeft hem de deur uit gedaan, creast enorm, met welke primer dan ook,we hebben alles geprobeerd, happen uit je oogleden, de donkere kleuren zijn patchy en blenden moeizaam, en de glitters zijn huilen, pigment is wel fantastisch en fallout minimaal maar is echt een gevalletje gehyped, en daar is ie echt te duur voor. Ik heb hem nog steeds niet weggedaan, krijg het niet over Mn hart dus hij ligt hier mooi te wezen :')

Had jij het hier over het Desert Dusk palette? Kan best zijn dat hun rose gold palette moeilijk mee te werken was maar wellicht verdient de Desert Dusk een kans? Andere formule, ander palette.

Kijk deze review eens:
https://www.youtube.com/watch?v=GrTceycB5Z0&t=9s

Over de rosé gold maar goed als je huda kent en je er in verdiept weet je dat ze 1 van de grootste influencers is. Oftewel iedereen ja en amen, nikkie had vroeger nog een oh god No review, doet ze allang niet meer iedereen ja en amen. Pigment is overigens oerfect hoor en fallout minimaal maar de houdbaarheid is gewoon slecht en dan ga ik niet nog eens zoveel betalen, dan liever kat von D of iets anders, kleuren zijn liefde maar hij is gewoon niet goed..

De rosé gold was zo gehyped en viel zo tegen dat ik desert dusk echt geen kans ga geven... dan heb je t als merk echt verpest... tenzij je hem kan aanraken maar online? Nope..

Phoya schreef:
Niniane schreef:

Ik heb het over de Desert Dusk palette...

Wij over huda in t algemeen, de desert krijg ook maar net een B- tegen C aan..

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:46

Dat heb ik dus met Subculture van ABH. De reviews en alle videos op youtube met vreselijke fall out en niet te blenden shades, zwarte vlekken met het mengen van kleuren, hebben bij mij ook een beetje dat gevoel van -merk heeft het nu voor me verpest- opgeroepen. Hier ga ik niet van kopen.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:52

Mwah, dat heb ik dan weer niet. Elk merk heeft denk ik wel een product dat de plank gewoon misslaat of die gewoon niet zo werkt als het hoort. Dat betekent niet dat de rest van de producten gelijk afgeschreven zijn. Persoonlijk knap ik af op een merk als het bedrijf zelf grote misstappen zet, of iets uitdraagt waar ik het niet mee eens ben (zoals bv JS voor mij).

Wat betreft Huda Beauty denk ik dat het wisselend is. Het is een feit dat het een influencer is op YT en dat andere influencers ook extra lovend zullen reageren, het is een geniepig wereldje en in deze tijd wil je geen rel starten. Maar als onafhankelijke bloggers als Temptalia melden dat het echt niets is zou ik er gewoon van weg blijven.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:52

Heb de rosé gold overigens nog steeds staan want die kleuren <3 kan er geen afstand van doen omdat ie zoooooo lang op mn wish stond :')

Temptalia is wel te geloven ja, ga van haar review altijd wel uit :j maar ben ook van het zelf proberen helemaal als de reviews wisselend zijn maar helaas :')

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:58

Ja dat is het Friemel, als de meningen er zo over verdeeld zijn wil ik het graag zelf proberen :)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 19:02

Er is niemand die je tegenhoudt om je geld eraan uit te geven hoor. :P Maar denk wel dat er kwalitatief gezien betere paletten zijn in dezelfde kleurenschema. Als je echt een topper wilt, dan kan je net zo goed voor de Natasha Denona Sunset palette sparen

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 19:04

Voorlopig kan ik dergelijke uitgaven toch niet doen :')
Dus ik zie het tegen die tijd wel.
Bedankt voor jullie mening +:)+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 19:45

De meeste gurus vind ik zo obvious en nep :o

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 19:50

chimello schreef:
De meeste gurus vind ik zo obvious en nep :o

:j vroeger was t minder maar nu zitten ze er allemaal tot en met hun ellebogen bij elkaar in :')

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:01

Beautyguru's zijn niet verlicht he := , alleen goed in beauty en make-up! Natuurlijk zijn er een paar een beetje vatbaar voor collegialiteit en willen ze elkaar niet afvallen maar wel supporten door het geven van superenthousiaste reviews. Maar ik denk dat ze allemaal toch ook nog wel over wat integriteit beschikken. En stel je wordt betaald voor het promoten van een product. Dan ben je hartstikke blij toch? Geen haar op je hoofd die er dan aan denkt om te opperen wat er allemaal niet goed is aan het product (denk aan Morphe brushes). Dan doe je gewoon wat er van je gevraagd wordt. Je moet wel heel hoog op je high horse zitten als je merken afwijst omdat je kritisch bent! Maar er zijn natuurlijk grenzen. Als een product echt 100% knudde is en je prijst het de hemel in dan ben je niet goed bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:11

Phoya schreef:
Beautyguru's zijn niet verlicht he := , alleen goed in beauty en make-up! Natuurlijk zijn er een paar een beetje vatbaar voor collegialiteit en willen ze elkaar niet afvallen maar wel supporten door het geven van superenthousiaste reviews. Maar ik denk dat ze allemaal toch ook nog wel over wat integriteit beschikken. En stel je wordt betaald voor het promoten van een product. Dan ben je hartstikke blij toch? Geen haar op je hoofd die er dan aan denkt om te opperen wat er allemaal niet goed is aan het product (denk aan Morphe brushes). Dan doe je gewoon wat er van je gevraagd wordt. Je moet wel heel hoog op je high horse zitten als je merken afwijst omdat je kritisch bent! Maar er zijn natuurlijk grenzen. Als een product echt 100% knudde is en je prijst het de hemel in dan ben je niet goed bezig.

Mwah, ik vind dat er echt wel heel wat oprechte guru's zijn, ook van de grotere. Daarnaast denk ik dat geen enkele grote guru 'niet verlicht' is. Als je zo'n carrière voor jezelf wilt opbouwen moet je echt wel ondernemend en slim zijn. Ik vind desiperkins en lustrelux bijvoorbeeld allebei heel leuk. Iedereen die Morphe zo super hard pusht (LauraLee en MannyMUA vooral imo) kan ik iets minder goed hebben, maar aan de andere kant snap ik het nu ik wat research gedaan heb met hoe veel geld ze ervoor kunnen krijgen. Met die affiliate links kunnen ze echt een bizar riant maandsalaris vangen, dus het is best logisch dat ze zo veel mogelijk mensen aan die kwasten en palettes willen krijgen.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:20

Ik vind ze ook allemaal oke, en sommige helemaal geweldig. Ik bedoel meer dat wanneer men langs een video stuit van een guru die het product van een andere guru prijst en natuulijk sprake is van collegialiteit en vriendschap. En de guru's of bloggers/vloggers die samen werken met een merk die niet al te hoge standaarden heeft, moeten ook ergens beginnen, begrijp ik volkomen :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 00:22

Moet zeggen dat ik wel errug moeilijk mezelf kan bedwingen als ik de look zie die nikkie heeft gemaakt van t desert dusk..

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 03:32

Met de rosé gold ook altijd prachtige looks gemaakt, meerdere hier gepost <3 maar je kan er niet mee naar buiten, na 3 uur had ik hele gaten in mijn rood/roze look, mega beschamend :') het is dus niet dat er niet mee te werken is maar wat je ook doet, creast als een malle, alle primers geprobeerd, misschien als je hele droge oogleden hebt dat je boft.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 07:02

_Friemel schreef:
Met de rosé gold ook altijd prachtige looks gemaakt, meerdere hier gepost <3 maar je kan er niet mee naar buiten, na 3 uur had ik hele gaten in mijn rood/roze look, mega beschamend :') het is dus niet dat er niet mee te werken is maar wat je ook doet, creast als een malle, alle primers geprobeerd, misschien als je hele droge oogleden hebt dat je boft.

Laat mij dat ding zaterdag ff proberen dan :') bij mij blijft alles zitten normaal gesproken.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 08:28

Ik had het Huda palette toen gezien in Parijs, maar vanwege Friemels ervaring ermee niet eens naar gekeken :P Ik heb best vettige oogleden dus dat wordt helemaal niets voor mij. Heb daarentegen wel andere hele mooie paletten gekocht van Too Faced en Kat von D :) Die van Kat von D ben ik echt super blij mee, 0,0 fall out en super pigment. Die van too faced moet je een beetje mee oppassen wat betreft fallout. Niet alle kleuren hebben dat, maar een aantal wel..maar wel mooi pigment, heb de Peach overigens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 08:48

_Friemel schreef:

Ik heb echt nog nooit zo veel creasing gezien.
Pigment is dik in orde, kleuren zijn liefde, maar terwijl je nog bezig bent met je look, creast je eerste kleur al...

En Phoya, ik ben het echt totaal niet met je eens wat betreft eerlijkheid en andere bloggers steunen.
Juist als beginnende blogger is het uitermate belangrijk dat je eerlijk bent over producten, ook als het collega bloggers zijn die mee gewerkt hebben aan het product.
Je wilt dat mensen je vertrouwen en het idee hebben dat ze bij je terecht kunnen om je eerlijke mening.
Als je dan al begint met alles wat eigenlijk niet goed is, de hemel in te prijzen, omdat je een collega blogger wilt steunen, ben je snel je volgers kwijt en dan heb je helemaal geen platform meer...

Ik vind het altijd uitermate irritant als een product door bloggers de hemel in geprezen wordt, ik het dan aanschaf en het gewoon echt ontzettend prut blijkt te zijn (vooral als niet alleen ik, maar de rest van de consumenten dat ook vinden).
Dan kan ik echt balen dat de bloggers niet eerlijk zijn geweest.
Dat vind ik ook het grootste irritatiepunt bij de NL bloggers, die zijn gewoon bijna nooit eerlijk over gekregen producten.

Het Huda palette is gewoon echt niet goed. Zo jammer, want hij is echt zo ontzettend gaaf!
Het Nikkie palette is ook niet goed, als je als merk op zo'n manier met je collaborateur omgaat en dan ook nog eens palettes aflevert die zo wisselend in kwaliteit zijn, ben je wat mij betreft niet goed bezig.
Geldt ook voor het Subculture palette, goed gepigmenteerd, absoluut, maar als een palette zo poederig is en ook nog eens niet te blenden is door de consument, waar hij voor gemaakt is, dan heb je een prutpalette afgeleverd.

Vind ik dan al die merken gelijk poedersuiker?
Nee, iedereen heeft wel eens een misser en ik blijf ook producten die ik wel fijn vind van de betreffende merken gebruiken, ik koop alleen deze specifieke producten niet en ben ook niet bang om mijn eerlijke mening er over te geven.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:52

_Friemel schreef:

Echt balen is dat.. ik heb geen vette oogleden maar durf t daardoor toch niet aan

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:24

Leys schreef:
_Friemel schreef:

Ik heb echt nog nooit zo veel creasing gezien.
Pigment is dik in orde, kleuren zijn liefde, maar terwijl je nog bezig bent met je look, creast je eerste kleur al...

En Phoya, ik ben het echt totaal niet met je eens wat betreft eerlijkheid en andere bloggers steunen.
Juist als beginnende blogger is het uitermate belangrijk dat je eerlijk bent over producten, ook als het collega bloggers zijn die mee gewerkt hebben aan het product.
Je wilt dat mensen je vertrouwen en het idee hebben dat ze bij je terecht kunnen om je eerlijke mening.
Als je dan al begint met alles wat eigenlijk niet goed is, de hemel in te prijzen, omdat je een collega blogger wilt steunen, ben je snel je volgers kwijt en dan heb je helemaal geen platform meer...

Ik vind het altijd uitermate irritant als een product door bloggers de hemel in geprezen wordt, ik het dan aanschaf en het gewoon echt ontzettend prut blijkt te zijn (vooral als niet alleen ik, maar de rest van de consumenten dat ook vinden).
Dan kan ik echt balen dat de bloggers niet eerlijk zijn geweest.
Dat vind ik ook het grootste irritatiepunt bij de NL bloggers, die zijn gewoon bijna nooit eerlijk over gekregen producten.

Het Huda palette is gewoon echt niet goed. Zo jammer, want hij is echt zo ontzettend gaaf!
Het Nikkie palette is ook niet goed, als je als merk op zo'n manier met je collaborateur omgaat en dan ook nog eens palettes aflevert die zo wisselend in kwaliteit zijn, ben je wat mij betreft niet goed bezig.
Geldt ook voor het Subculture palette, goed gepigmenteerd, absoluut, maar als een palette zo poederig is en ook nog eens niet te blenden is door de consument, waar hij voor gemaakt is, dan heb je een prutpalette afgeleverd.

Vind ik dan al die merken gelijk poedersuiker?
Nee, iedereen heeft wel eens een misser en ik blijf ook producten die ik wel fijn vind van de betreffende merken gebruiken, ik koop alleen deze specifieke producten niet en ben ook niet bang om mijn eerlijke mening er over te geven.

Stel het is jou droom beautyguru te worden en door te breken in de beautyindustrie.
Je start een blog en YouTube kanaal. Je krijgt wat volgers en een aantal fans en opeens word je benaderd voor een samenwerking met Essence. Die wilt een palette maken met jou.
Zeg jij dan nee omdat je weet dat je het palette de hemel in moet prijzen en aan moet bevelen terwijl de kwaliteit en pigmentatie waarschijnlijk niet al te indrukwekkend zal zijn en je je fans beter kan aanbevelen van MUR of Freedom te kopen? Of ben je hartstikke blij dat dit je eerste stap naar je doorbraak is, met je eigen palletje en maak je er het beste van zonder kritisch op je strepen te staan? En vertel je je fans gewoon dat het een geweldig palette is omdat je er hard aan hebt gewerkt samen met essence?

Ik denk ook niet dat er 1 guru is die ALLES wat slecht is aanbeveelt wat jij nu zegt.
Een guru kan 300 betrouwbare videos hebben en dan een paar over het product van een collega of merk.
En daar wat extra enthousiast over zijn. Ik zeg niet dat het nooit voor komt hoor. Die collegialiteit. Ik zeg alleen dat als het voorkomt ik, het begrijp en dat voor mij niet meteen de reputatie van de guru verpest.
Laatst bijgewerkt door Individu op 08-09-17 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt