Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:20

Fijn dat het zo goed met je gaat!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:30

Amai, jij gaat hier echt knap mee om! Respect! Lijkt mij overigens ook beter om thuis te herstellen (als het veilig is). Daar heb je inderdaad veel meer rust, kan je genieten van je mooie paarden en ben je niet meer in een ziekenhuisomgeving. Ik wens je een heel goed herstel toe! Succes!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:40

Hé vluggertje
Doe je niet te gek
Ik ken je en je wil graag teveel te vlug
Rustig aan hoor.
Wel heerlijk dat je al thuis bent

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:56

Lekker weer thuis en vitamine P op doen, dan herstel je toch het snelste.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:23

Ik duim voor je dat de koorts snel zakt! Verder snap ik je volkomen, fijn dat de doctoren dat ook zo zien. Heb je eigenlijk thuiszorg? Ik heb altijd het idee dat jullie zo zelfstandig zijn hierin, dat je dat nooit gebruikt, maar weten doe ik dat natuurlijk niet.

Gave foto's van je prachtige dame hoor!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 23:06

Koorts is gelukkig iets gezakt, voel me verder ook niet ziek of iets. Dus wellicht reactie op de operatie. Alleen vervelende is dat ik tot nu toe nooit na operatie koorts of verhoging heb gehad. Zelfs bij de hersenvlies- en buikvliesontsteking had ik geen koorts. Dus als ik wat koorts heb, is dat best wel uitzonderlijk. Hoop gewoon dat t morgen weer helemaal weg is!

Heb alleen echt verkeerd op de OK tafel gelegen zeg, bekken rand op mn rug is erg pijnlijk en voelt als een enorme blauwe plek. Nek begint ook stijver en pijnlijker te worden.. beetje jammer, maar spierpijn zal de komende dagen nog wel wat meer worden. Achja, dat hoort erbij.

Verder voel ik me nog steeds best goed! Alleen nog steeds best wat pijn, maar met pijnstillers (wel morfine) is t wel te doen.

Vannacht lekker in mn eigen bed slapen. <3

Heeft er iemand ervaring met die pleisters die ze erop geplakt hebben? Heb ze nooit eerder gehad, maar voelt niet heel fijn. Trekt enorm aan de wonden.

Oh en, ik kan heel makkelijk de kale plekken verbergen!! In een losse vlecht zie je er al zo goed als niets meer van. Zo fijn. :)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:09

Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan! Morgen koorts vrij en opweg naar herstel!!

De pleisters, zo op de foto lijkt het een beetje als duoderm. Is het een soort silicone / blaren pleister idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 06:18

Normaal horen pleisters niet te trekken, meestal zitten ze dan te strak op de huid. Kan wel dat er geen groter formaat beschikbaar is en dat ze het niet anders bedekt kunnen krijgen.

Kan de koorts niet komen als eerste reactie op vreemd materiaal in je lichaam waar het nu aan went?

Super dat het best goed gaat. Je klinkt echt veel en veel positiever als na alle andere ingrepen. Helder. Optimistisch. Je spreekt enkel over de pijn van de wonden en niet over massale druk in je hoofd omdat de drain niet op gang komt.
Ik duim dat het zo verder de goeie kant op gaat!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:33

Die spierpijn ken ik! ik heb ook lang in een bepaalde houding gelegen tijdens de operatie in mijn nek. Nu al 7 mnd. spierpijn in me nek,maar het word wel minder en gaat op en af.
Je lag vast niet verkeerd hoor,maar wel in een bepaalde houding.
Fijn zeg dat je alweer thuis bent. Ik heb het idee dat je daar in Zweden veel beter af bent dan hier in Nederland w.b.t. medisch.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 10:22

Wendy_Komen schreef:
Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan! Morgen koorts vrij en opweg naar herstel!!

De pleisters, zo op de foto lijkt het een beetje als duoderm. Is het een soort silicone / blaren pleister idee?

Koorts is goed gezakt, gelukkig. Denk gewoon even een foutje van mijn lichaam. :))

Ja het lijkt als silicone of iets, het is ook doorzichtig en vrij dik. Gek spul in ieder geval en voelt niet heel fijn.

Varekaj schreef:
Normaal horen pleisters niet te trekken, meestal zitten ze dan te strak op de huid. Kan wel dat er geen groter formaat beschikbaar is en dat ze het niet anders bedekt kunnen krijgen.

Kan de koorts niet komen als eerste reactie op vreemd materiaal in je lichaam waar het nu aan went?

Super dat het best goed gaat. Je klinkt echt veel en veel positiever als na alle andere ingrepen. Helder. Optimistisch. Je spreekt enkel over de pijn van de wonden en niet over massale druk in je hoofd omdat de drain niet op gang komt.
Ik duim dat het zo verder de goeie kant op gaat!

Deze dingen trekken wel echt, maar ik denk niet dat ik blij wordt als ik ze er af trek... ze zitten zo goed vast geplakt en direct op de wond.

Ja op zich kan koorts wel een reactie zijn op vreemd materiaal en ook op de operatie zelf. Alleen is t gek dat het de vorige keren niet zo was en er zat ook al een drain in natuurlijk. En dan mag de temperatuur toch eigenlijk ook niet boven de 38 komen.

Voel me deze keer ook zo veel beter dan alle andere keren. Pijn enz is niet gek ook, pas de tweede dag na de operatie. Ik heb wel wat hoofdpijn, maar mn hoofd voelt niet alsof ie uit elkaar knalt of iets.

De druk mogen we nog niet meten, pas over drie weken als t goed hersteld is en goed vast zit. Krijg het meet apparaat ding ook mee naar huis, dus kunnen we precies gaan zien hoe en wat de druk doet. Als ik me goed voel, kijken wat de druk dan is en wanneer ik me niet oké voel, enz. Kan zelfs voor langere tijd de druk meten. Ergens toch wel fijn dat t dadelijk kan. Scheelt toch veel lumbaalpuncties, brr.

gohya schreef:
Die spierpijn ken ik! ik heb ook lang in een bepaalde houding gelegen tijdens de operatie in mijn nek. Nu al 7 mnd. spierpijn in me nek,maar het word wel minder en gaat op en af.
Je lag vast niet verkeerd hoor,maar wel in een bepaalde houding.
Fijn zeg dat je alweer thuis bent. Ik heb het idee dat je daar in Zweden veel beter af bent dan hier in Nederland w.b.t. medisch.

Spierpijn na een operatie is altijd wel normaal (het is ook koud op OK), heb vrijwel altijd ook een stijve nek. Tijdens de operatie lig ik op mijn rug met mijn hoofd helemaal naar links gedraaid. Verder dan je eigenlijk zou kunnen, want dan is de drain ongeveer een rechte lijn naar de buik toe.

Alleen nu dus een blauwe plek op mijn bekkenrand op mn rug, dat hoort toch eigenlijk niet. Voelt alsof ik van tafel gedonderd ben hahaha.

En ze hebben flink aan de drain getrokken, behoorlijk pijnlijk in mijn nek waar de drain loopt. Maar dat verdwijnt ook wel weer...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:24

Alice, je bent een bikkel! Hopelijk werken de drains nu goed en ben je van de grootste ellende af! Fijn dat je thuis mag herstellen, je knappe paarden zullen je daar vast goed bij helpen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:12

Wat ben je een bikkel zeg, ongelofelijk!

Wat betreft de koorts.. Misschien dat er iets is gebruikt wat er normaal niet wordt gebruikt in Nederland? Dat was eigenlijk het eerste wat in me opkwam als leek, het is toch een ander land en ander ziekenhuis.

En wel lekker dat je in je eigen omgeving mag herstellen, ben ook van mening dat dat veel goeds voor een mens doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:19

Is het geen siliconengel die op de wonen zit? Ik heb een bewoonster op het werk die zoiets ook heeft op de amputatiewondes van haar been. Is tegen littekenweefsel volgens mij.
Het feit dat het trekt kan best dat dat zo de huid bij elkaar houdt als natuurlijke hechting en dichtgroeien. Je zit niet met een open gat, de wondranden kunnen rustig naar elkaar toekomen en je blijft een vochtig wondklimaat houden wat herstel bevordert.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:47

Alice, als trekkende pleisters één van de weinige dingen zijn waar je echt last van hebt buiten het normale na een operatie :D dan begin je te miepen en dat heb je 210 pagina's niet gedaan. Goed teken!!!!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 23:38

bigone schreef:
Alice, als trekkende pleisters één van de weinige dingen zijn waar je echt last van hebt buiten het normale na een operatie :D dan begin je te miepen en dat heb je 210 pagina's niet gedaan. Goed teken!!!!

Wahaha !!! Maar er is iets van aan. Je klinkt zoveel beter dan na je vorige operaties !

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:00

briljant bigone, helemaal waar!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 21:21

Hoe is het Alice?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 23:01

bigone schreef:

Haha, was waarschijnlijk nog waar ook. :+

Het gaat heel erg wisselend. Helaas erg veel pijn, maar paarden thuis hebben staan en rust gaat niet samen. Niet met mij dan...

T is dat ik mn cap niet op krijg. :=
Anders had ik erop gezeten, haha.

Op moment dat ik bezig ben, gaat t ook wel gewoon. Natuurlijk niet heel soepel en ik neem ook regelmatig even pauze tussendoor en alles verder gewoon rustig aan. Maar stallen mesten is toch niet zwaar tillen...? :))

Achja, het gaat best oké, op de pijn na. Oh en de wonden lekken wat hersenvocht, maar das ook niets nieuws... volgens mij is t bijna een uitzondering als t dat niet doet.

Gisteren en gisteren nacht wel echt heel slechte dag/nacht gehad, totaal niet geslapen en dan is de dag zelf natuurlijk ook echt waardeloos.
Afgelopen nacht dubbele pijnstilling gehad, toen sliep ik wel. Hahaha.

Net voor t eerst sinds de operatie mn haren gewassen, altijd zo fijn. Mag eigenlijk nog niet, pas als de hechtingen eruit zijn. Maar het was hier vandaag zo warm en dan toch wat zweten, lekkende wonden, stof, paard, lijkt me slechter voor de wonden dan even voorzichtig mn haren wassen...

Enige nadeel is dat t na t wassen altijd zoveel pijn doet, alsof t al niet genoeg pijn deed...

Drain lijkt t trouwens goed te doen! Ik wordt er alleen helemaal gek van. Als ik loop hoor ik m elke stap "tikken". Alsof er zo'n klein metalen balletje in zit (grote kans dat die er ook echt in zit trouwens) die elke stap beweegt.

En ik heb lucht in mijn schedel, kan je zeggen. Dat is NAAR.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:42

Ik lees je bovenstaande bericht als "eigenlijk gaat het nog niet zo, ik ga stoer door"

Ik hoop dat het inmiddels beter met je gaat en je weer fijn met de paarden bezig bent, misschien zelfs stiekem je cap alweer gepast .

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 16:31

Afbeelding
Afbeelding

Dit had ik op Facebook gezet. Ik heb veel pijn, heel veel pijn en t lijkt steeds meer toe te nemen ondanks steeds meer pijnstillers.

Verder voel ik me gewoon echt wel oke, alleen die pijn. Dat breekt zo op. Kan nauwelijks slapen... al zorgt dat er ook voor dat je je beroerder gaat voelen helaas.

Cap past helaas nog niet. Maar ik heb ook nog nietjes in mn hoofd en hechtingen. Ik wist niet dat ze geniet hadden. Als t goed is gaan ze er straks uit, hoop dat de pijn dan al wat minder is. Verder met de beestjes aan de gang, doen ze fijn. :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:34

Wat heb je nu voor pijn? Anders dan van de druk?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 17:00

Ja, kapotte gebroken schedel. En nog wel wat druk pijn, maar dat is operatie gerelateerd en ook alleen maar rechts. Druk in t hoofd lijkt verder wel goed te zijn nu, ik zie ook goed.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:43

Klinkt rot -O-
Ik duim voor je! Hopelijk herstelt die schedel goed en breken er snel betere tijden aan! :(:)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:48

Fijn dat de klep iig goed zijn werk lijkt te doen. Een bot weer aan elkaar laten groeien is een traag proces ook natuurlijk. Bah

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 19:31

Och Alice. Ik hoop heel hard dat het snel beter gaat.
Sterkte :(:)