[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bambino

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:25

Probleem is ik lust dus bijna geen groente haha, kom niet verder dan tomaat, sla, komkomer :o
En eet jij ook veel eieren en kipfilet dan als ontbijt en lunch

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:38

Niet zo snel! Ik kan het niet bijhouden! :O

Super dat het paardrijden goed ging. :D

Een eitje is heel gezond als ontbijt. :P

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:47

Gisteravond trouwens brinta geprobeerd. Had gehoopt dat ik het redelijk lekker zou vinden en dan wilde ik dat als ontbijt doen. Zodat ik wat meer granen binnen krijg. Maar helaas, vond het echt niet lekker :7

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:48

Ssenna ikke?
Ik eet als ontbijt: een volkoren pistolettje opengevouwen met mager vleesbeleg (rosbief, kipfilet, runderrookvlees, rauwe ham, etc) en 2 volkoren crackers met 20+ kaas (harde kaas) en komkommer en/of cherrytomaatjes (lekker makkelijk)
of 40 gr muesli (8% vet) met magere yochurt en verse appel in stukjes gesneden erover heen (bij de mueslimaaltijd eet ik geen groente maar dan heb ik wel mn appie, of peer)
en als lunch hetzelfde als de broodmaaaltijd van het ontbijt ook met tomaat en/of komkommer.
Als ik thuis ben dan maak ik de rauwkost bij de lunch wat uitgebreider :D
Ik ben ook geen super groente eter hoor, maar komkommer en cherrytomaarjes vervelen na 6 weken nog niet :o :D
's avonds probeer ik warme groente bij het eten te eten, ook weer als afwisseling.

Bij het ontbijt bij de broodmaaltijd wissel ik ook wel eens af met een omeletje op brood :j

Heleen_B, brinta durf ik niet eens te proberen! Lijkt me vies!!!!

Edit: ik smeer geen halvarine op mn brood, toen ik daar mee ophield was er binnen een aantal dagen weer gelijk wat gewicht af! (was wel ff wennen, vooral op kracker :( , maar nu mis ik het niet meer)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:52

Lijkt me ook niet lekker nee :')
Ik heb nu magere aardbeienkwark (de citroenkwark is bijna op ... :'))

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:53

Ik heb ook ooit een keer een pak brinta gekocht, heb het direct weer weg geflikkerd :')

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:53

Nynke1 schreef:
Ik heb ook ooit een keer een pak brinta gekocht, heb het direct weer weg geflikkerd :')

;) _/-\o_ :')

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:59

Hier gaat ie ook de prullenbak in :')

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:09

nog nooit gehad,
en zo te lezen is dat maar goed ook ( ken het niet eens :') )

hier zit ik al de hele dag te bewegen, traplopen, spullen sjouwen,
voel me net een bodybuilder :j

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:21

Brinta is zo smerig inderdaad! Bah, snap niet dat mensen dat lekker vinden :+

Hier gaat het nog steeds erg langzaam, of eigenlijk.. er gaat gewoon niks vanaf. Ik eet gezond, ik beweeg super veel en toch gebeurd er niks. Alsof het vet gewoon vast gekoekt zit :') Frustrerend, maar nog even volhouden al is het maar 1 grammetje.

Heb vandaag de hele dag groene thee zitten slurpen, en nu moet ik om het kwartier piesen :Y)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:08

Ik eet wel eens brinta. Het wisselt qua bui of ik het lekker vindt. Nu eet ik het in ieder geval niet, want als ik koolhydraten eet, blijf ik honger houden. Dus ik ontbijt nu met magere kwark (wat trouwens ook niet bijster lekker is. Maar ik wil zo min mogelijk zoetstoffen in mijn eten, weinig koolhydraten en dan ook nog eens kcal-arm. Dus dan houden de mogelijkheden verder een beetje op). Smoothies heb ik in het verleden wel gedaan, maar dat ging me vaak snel tegenstaan. Zeker als je een keer vergeet de blender om te spoelen, of het blenden niet goed is gegaan en je allemaal stukjes in je smoothie zitten.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:20

Safiera, :(:) inderdaad eerst maar even rustig aan doen :)

Bonjoy wouwie mooie resultaat al zeg! :D Super dat je zo heerlijk hebt kunnen rijden!

deviltjh schreef:
Heleen_B:
ik stond erop,
streepjes,
( ik weeg ong 77 kg he, even ter naaste info )
159, 6 kg

WAAATT >;)
zoveel eten heb ik nou ook weer niet gehad in 1 dag,
ofwel??

:o?

Hahaha := nee dat lijkt mij ook sterk!

Ilske, ik vind je lijstje netjes :)!

Oh ik eet regelmatig brinta, heerlijk! :D

Ik weeg mij wel bijna dagelijks, maar ik merk dat ik eigenlijk heel netjes stabiel ben in mijn gewicht. :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:22

Hmm.. Ik heb het idee dat ik nu toch wat te weinig eet. Maar niet een overdreven honger gevoel.
Wat vinden jullie?

O: Schaaltje magere yoghurt met 2 eetlepels haverzemelen
T: Appel
M: 1 Stukje bruinbrood met mager beleg
T: Volkoren koekjes
A: Mager vlees met groenten (geen aardappelen)
T: Thee met zoetstof

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:29

Calimero_ schreef:
Hmm.. Ik heb het idee dat ik nu toch wat te weinig eet. Maar niet een overdreven honger gevoel.
Wat vinden jullie?

O: Schaaltje magere yoghurt met 2 eetlepels haverzemelen
T: Appel
M: 1 Stukje bruinbrood met mager beleg
T: Volkoren koekjes
A: Mager vlees met groenten (geen aardappelen)
T: Thee met zoetstof

Ik zou meer brood nemen als middag eten (stuk of 3), eventueel gewoon aardappels/rijst/pasta bij je avond eten en 's avonds nog een stuk fruit erbij nemen...

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:35

Vanaf vandaag probeer ik er ook wat meer op te letten. Heb m'n wake-up call gekregen (.. sommige foto's :s)

O: 2 x weetabix met magere melk
T: 1 appel
L: 6 kleine boterhammetjes (5-granenbrood, leek me wel ok, zit ook spelt in) met kalkoen en mosterd en schijfje tomaat + verse groentensoep (niets van room in, enkel groenten en water en bouillon)
T: 1 mandarijn
A: geen idee nog :p

Enkel water drink ik overdag, en heb nu Dardjeeling (geen idee wat dat eigl is) thee gekocht, dus ga dat ook wel eens proberen een van de komende dagen.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:35

Het probleem is dat ik dat normaal ook ongeveer at en dan dus bang ben dat ik niet afval

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:40

SdaphneS schreef:
Safiera schreef:
:(:)
Doe rustig aan dan! Eerst even weer de rust vinden en dan weer het afvallen oppakken. :)
Misschien zou je een keer naar de diëtiste kunnen gaan? Die kan je dan een goed passend eetschema geven.

Je hebt gelijk, ik wil te snel en te veel tegelijk. Zo lang het niet lekker gaat moet ik niet van mezelf verwachten dat ik én op mijn eten kan letten én kan sporten. Diëtiste zou een optie zijn voor als ik echt niet meer verder kom ja :j

Madeira_ schreef:
Safiera, :(:) inderdaad eerst maar even rustig aan doen :)

Thx :)

Bonjoy gefeliciteerd met je rijles!

Brinta vind ik wel lekker (de ongezoete variant) of nouja lekker... Ik eet het omdat het zo gezond is en aan de smaak wennen is niet zo moeilijk.
Nog beter is de 7-granen pap van Albona.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:41

wollie2004 schreef:
Hahaha Deviltjh, stomme weegschaal, een tijd geleden gaf hij bij mij 89 KG aan, toen schrok ik me echt helemaal rot! maar toen ik er vanaf ging en weer erop klopte het gelukkig wel :D

Ik ben trouwens ook een beetje obsessief met wegen :o :(
Ik had mezelf zo voorgenomen om 2 keer per week te wegen, nu sta ik er al bijna iederen dag op...
Misschien moet ik maar gewoon vanuit de badkamer naar de keuken gaan, al wat in mn mond stoppen en me dan pas gaan aankleden, want voor het aankleden weeg ik meestal! Ja goed idee!!!
Ik mag me dus pas week uhmm ff denken.... zondag ochtend wegen! Zo schoppen jullie me als ik eerder met een getal kom? :o

Helemaal niet handig joh! Als je alleen op vrijdag weegt (bijvoorbeeld) dan denk je echt: Wow, weer een halve kilo eraf, super! En als je iedere dag doen lijkt het net of je totaal niet afvalt, en de ene dag ben je ook iets zwaarder dan de andere dag door het moment van wegen/vochtinname. Lekker 1x per week doen, wordt je veel rustiger van in je hoofd :).

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:48

Kan er mij iemand uitleggen wat precies het verschil is tussen al deze soorten voeding (wat er beter is):

pasta, noedels, rijst, quinoa, tarwekorrels, mie en ... (kan er gewoon ff niet opkomen, wordt veel in de Marokkaanse keuken gebruikt, lijkt op quinoa maar dikkere bolletjes)

edit: cous cous

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:28

Magli bedoel je wat er beter is tussen de soorten producten die je hebt opgeschreven? of wat er beter is als vervanging van die producten?

Ik ga morgen weer op de weegschaal staan! Ben nu bijna 2 weken bezig en ik zie me lichaam al een heeeel klein beetje veranderen door het hardlopen. Gister 9km hardgelopen en hard aan het trainen om in april de 12km mee te lopen. Ik was al 2,2kg kwijt, ik hoop nu 3kg.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:38

Ja wat zo de gezondere variant ervan is :). Dat het niet eens altijd patatjes is ofzo (en patatjes zijn geen frietjes bij ons ;) voordat jullie denken dat ik elke dag 'patat' eet)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:47

Ik durf uit schaamte niet meer te posten na veel zoute popcorn na het avondeten :')
Oh, wat wel grappig was, ik had het met me ma over bokt en vertelde over dit topic
werd ze helemaal bang want ze dacht dat ik op anorexia sites oid zat? :')
Heb wel moeten lachen daarom. :D

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:52

ha ik heb de weegschaal ergens neergezet waar ik 's ochtends tijdens mn ochtendroutine niet langskom!

Nu moet ik me er zeker aan kunnen houden om me zondag pas weer te wegen!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:55

Dat is inderdaad handig. Ik weeg mezelf op zondag of maandag. Hij staat bij mij gewoon in de badkamer (is ook toilet) maar ik heb totaal niet de behoefte om erop te gaan staan. Ik ben wel heel nieuwsgierig naar zondag, maar anders is het zo lastig vergelijken.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:56

Magli, ik ken niet alle soorten die je daar opnoemt, wat ik wel weet is dat sommige samenstellingen merkgebonden zijn. Ik heb bijv. altijd de mie van de conimex, die heeft een gezondere samenstelling (lager in vet en suikergehaltes) dan de mie van AH.

Verder is volkoren pasta altijd beter dan witte, je hebt er ook minder van nodig, en zilvervlies rijst beter dan witte.

Couscous wordt vaak klaargemaakt met rozijnen en suiker, dus volgens mij is met couscous niets mis maar de manier waarop je hem klaarmaakt wel.
Quinoa heb ik zelf nog nooit gemaakt dus daar weet ik niet zoveel van van, sorry...