In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:46

Hoi Suus,
Rot is die inwerkperiode, he!
Vul de valium maar aan met vitamine B complex, dat verkort de inwerkperiode!

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:22

Succes ilangok!

@ Suus: Oh ja de eerste periode is niet leuk, ik had er ook veel last van! Echt de medicatie.

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:27

Bedankt!! Ik voel me daar nog wel paniekerig en onveilig maar hoe vaker ik ga hoe minder dat gevoel wordt hoop ik.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:32

Wat goed van je Ilangok dat je weer naar school gaat! Succes !!!

Suus, vervelend dat je zoveel bijwerkingen hebt :( . Hopelijk slaat de medicatie snel aan, heb je minder last van bijwerkingen en voel je je weer wat beter! Sterkte!

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:30

Knip
Laatst bijgewerkt door SincereQ op 08-12-24 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:59

Vervelend Eline, mag ik vragen welke middelen je nu gebruikt?

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:06

Riverrr schreef:
Vervelend Eline, mag ik vragen welke middelen je nu gebruikt?

Escitalopram en mirtazapine dagelijks en indien nodig oxazepam.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:22

Had jij veel last van Escitalopram Eline? En die werkt nu dus niet goed genoeg begrijp ik?

Dank jullie wel allemaal.. Vitamine B had ik idd al in huis gehaald Janneke, Dank je wel.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:35

Ik had eerste weken veel last van bijwerkingen ja. Snel misselijk, duizelig, meer angst en vaak zo'n wazig gevoel in mijn hoofd.
De escitalopram was verhoogd naar 15mg, maar deed idd niet genoeg. Omdat ik ook slecht slaap was ervoor gekozen niet de dosering op te hogen, maar mirtazapine 7,5 mg erbij te doen.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:52

Hey
Ik ben al even terug thuis van mijn therapie. Zoals jullie misschien weten zit ik in een groepje met nog 7 andere. Laat nou net de pester die mij 2 jaar geleden gepest heeft in mijn groepje zitten.. met de rest kan ik het wel goed vinden. Ik ben opgelucht.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:58

Hoi jongens! Even een kort berichtje van mij. Ik heb besloten hier niet meer te veel mee te lezen / te schrijven omdat ik me veel te veel aantrek van hoe het met jullie gaat :o .
Met mij gaat het de afgelopen dagen voor het eerst écht goed. Maar er zit natuurlijk wel de angst dat het straks weer minder gaat. Ik ga wel door, therapie loopt redelijk en de medicijnen doen ook wel 'iets'. Hopelijk kan ik dit een beetje volhouden zo.

Voor de rest allemaal: erg veel sterkte en kracht toegewenst :+: . Jullie zijn stuk voor stuk prachtige mensen en verdienen een gelukkig leven.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:26

Luca03 schreef:
Hey
Ik ben al even terug thuis van mijn therapie. Zoals jullie misschien weten zit ik in een groepje met nog 7 andere. Laat nou net de pester die mij 2 jaar geleden gepest heeft in mijn groepje zitten.. met de rest kan ik het wel goed vinden. Ik ben opgelucht.

Hoi Luca,
Fijn dat je opgelucht bent! !
...maar houdt dat ook verband met dat die pester in jouw groep zit?
(Mijn idee is dan: dat gaat of heel erg goed of heel erg fout....)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:27

Gruis schreef:
Hoi jongens! Even een kort berichtje van mij. Ik heb besloten hier niet meer te veel mee te lezen / te schrijven omdat ik me veel te veel aantrek van hoe het met jullie gaat :o .
Met mij gaat het de afgelopen dagen voor het eerst écht goed. Maar er zit natuurlijk wel de angst dat het straks weer minder gaat. Ik ga wel door, therapie loopt redelijk en de medicijnen doen ook wel 'iets'. Hopelijk kan ik dit een beetje volhouden zo.

Voor de rest allemaal: erg veel sterkte en kracht toegewenst :+: . Jullie zijn stuk voor stuk prachtige mensen en verdienen een gelukkig leven.

*\o/* *\o/* *\o/*
Dank voor de goede wensen - "and keep the spirit up"!!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:33

Ik ben inmiddels van school verandert en zal haar niet buiten die groep zien. We worden altijd begeleid en volgens mij is het best goed. Ik ben vooral opgelucht dat ik het met de rest van de groep wel kan vinden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:39

Fijn!
En denk er over na of en zo ja hoe je de begeleiding wilt inseinen.
(En, ik hoop, ten overvloede: pesten is een groepsprobleem, als de leiding goed werk levert gebeurt er "niets", wordt zij met haar eventuele agressie geconfronteerd en krijgt ze niet de gelegenheid om dat op iemand anders, jou bijvoorbeeld, bot te vieren.)

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:25

Gruis: Ik vroeg me al af hoe het ging met jou :D Fijn weer even iets van je te horen en bedankt voor de lieve woorden. :)

Luca: Jeetje dat is toevallig dat zij dan net in jou groepje zit. Zo zie je soms maar ieder huisje heeft zijn kruisje. Dit is een hele andere situatie dan op school. Gelukkig kan je het met de rest goed vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:07

Gruis schreef:

Succes Gruis, je kan het!!!!

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:36

Sterkte Gruis. Dapper dat je ook dit aan durft te geven!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:03

Ilangok, super dat je toch terug naar school gaat!

Gruis, wat een mooi en positief bericht, geniet er van en doe zo verder :D

Luca, goed dat je het zo kan vinden met hen. En opgelucht is wel een fijn gevoel waarschijnlijk ;) pesten kan zo zwaar zijn en je isoleren. Fijn dat je nu wel de aansluiting vindt die je goed doet.

Hier weet ik het niet meer zo. Ik snap mezelf niet echt meer. Ik loop al dagen vervelend te zijn en snap niet echt waarom. Heb ergens het gevoel dat ik mezelf aan het herdefiniëren ben, maar weet niet naar waar het gaat. Alsof ik nog niet genoeg kracht heb maar toch vooruit moet. Bang ben ik ook weer, voor vanalles en niets.
Zaterdag vertrek ik een weekje op reis met mijn vriend. Hem heb ik nu ook een week niet gezien en sowieso niet veel met de examens, misschien dat de vakantie gaat helpen om wat bij mezelf terug te komen.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:19

Ik heb vanmiddag de auto gepakt on een paar dagen naar mijn oma te gaan
Erg spannend tegen mijn vriend zeggen en zelf erheen rijden
Ging allebei goed al vind ik het nu wel spannend om alleen te slapen.

Gruis moest laatst ook aan je denken wat fijn dat het goed gaat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:34

Gruis mooi om te lezen dat het goed met je gaat. En goed ook om te lezen dat je tot het besef bent gekomen dat het voor jou nu beter is afstand te nemen van het topic.
Succes met alles.

Aria_zz om heel eerlijk snap ik niet zo goed wat je bedoeld met herdefiniëren.
Je ervaart opnieuw angst, angst voor alles maar tegelijkertijd voor niets kun je mij uitleggen hoe ik dat kan zien?
Wel lastig dat je daar door niet goed weet wat je zelf aan moet. Sterkte.

Luca welkom terug (al zal ik voor jou nieuw zijn denk ik :o ) balen van je relatie en rot dat je nu zo diep zit. Wel goed dat je therapie hebt.
Wat betreft je vraag over zelfbeschadiging er loopt ook een topic over, misschien heb je daar ook wat aan.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1822901
Ik heb zelf geen ervaring met zelfbeschadiging maar wel met destructief gedrag als emo eten.
Al hoewel ik er aardig de grens op heb met zo nu en dan een uitspatting.
Het zal wel even schikken zijn geweest dat je in je groep geconfronteerd werd met een pester.
Gelukkig ben je dan wel precies op de juiste plek om zodra je er aan toe bent dit bespreekbaar te maken.

Ilangok wat goed dat je weer naar school gaat. Is eigenlijk ook een beetje exposure toch als ik het zo lees. Je vind het wel spannend maar toch ga je heen ondanks dat je last hebt van paniek.
Knap hoor. respect daar voor. Hoe is het vandaag gegaan?

Suusmalvin wat rot dat je last hebt van de inwerkperiode van de medicatie. Ik hoop dat je er snel minder tot geen last meer van hebt.
Jij hebt ook veel mee gemaakt toch, tenminste dat haal ik uit jou berichten.
Zou een soort van dagbehandeling ook wat voor jou zijn?
Als ik zo jou berichten zo terug lees ben je met een soort van gesprek therapie (schema therapie?) bij een psycholoog (graven) begonnen toch?
En momenteel ga je naar een psychosomatische fysiotherapeut maar loop je daar wat vast omdat er zoveel gevoel los komt dat je nu veel last hebt van paniek, klopt dat?
Als ik dat zo lees heb je nog niet echt geleerd wat jou kan helpen bij angst en weet je van jezelf nog niet wat jou rustig kan maken.
Eigenlijk weet je dan nog niet voldoende hoe jij zelf de regie kan houden over je lichaam en mis je handvaten die jou kunnen helpen.
Dagbehandeling die structurerend en ondersteunend is kan jou op dit gebied helpen.
(tis maar even mee denken hoor wellicht heb je hier al lang al eens aan gedacht).

Duplo goed van je dat je deze stap nu zet. Zo ben je ook uit de situatie en kan je rustig bedenken wat je nu precies wil.
Hoe staat het nu met je vitamine peil? en voel je nog veel wat verband houdt met het stoppen met de pil (jij was toch gestopt of haal ik jou door de war met iemand anders in het topic?).

Riverrr hoe gaat het met jou?
Hoe gaat het met het slapen? en lukt het je wat om de dag door te komen?

Eline1510 lastig dat het nog weer slechter met je gaat. En vervelend dat je niet goed toe komt aan nachtrust.

Ikkke lastig is het als oude littekens zo nu en dan gaan jeuken. Dat is zoals mijn zus het dan noemt.
Hoe gaat het nu heb je het goede gevoel kunnen vasthouden?
Ik ben wel benieuwd hoe je er dan mee omgaat, accepteer je dan op dat moment je minder prettige gevoel zoals het is?

Ik zit een beetje in een moedeloze stemming, beetje motivatie loos en lusteloos.
Ik begin mondjes maat te voelen en soms blok ik dat ook weer keihard.
Maandag een oefening gehad op dagbehandeling waarbij er wat gebeurde wat ik niet echt kon behappen.
We hadden een drama oefening waarbij we dus 1 voor 1 in een bus moesten instappen en dan een gevoel uit beelden. (Boos, bang, beschaamd, bedroeft en blij).
Nou bij de eerste oefening voelde ik mij ongemakkelijk bij de emotie boosheid.
Zo wie zo blokkeerde ik bij het uitbeelden van iets wat sterkere emoties waardoor ik eigenlijk niet echt mee deed met het uitbeelden.
Ik ben eigenlijk heel erg beheerst in het uitbeelden van emoties. Controle houden.
Mijn groepsgenoten daarin tegen gingen los tijdens de tweede oefening en wederom bij de emotie boosheid voelde ik mij ongemakkelijk en toen zij deze emotie heftiger speelden raakte ik in paniek.
Ik ben de oefening uit gelopen en in een hoek van een ruimte op een stoel gaan zitten om weer tot rust te komen. Ik moest enorm huilen.
Maar wow wat voelde ik mij klein en weerloos.
In de groep vervolgens ervaringen uitgedeeld waarbij ik eigenlijk heel erg bewust werd hoe ik mijn gevoel weer aan het wegdrukken was.
Wat ik weet is dat ik mij onveilig voelde maar waar dat nu vandaan komt weet ik niet, ik kan het niet meteen koppelen aan een situatie van uit mijn verleden.
Sinds maandag voel ik mij dan ook niet zo goed. Toch ben ik er wel blij mee want ik denk dat ik nu bezig ben met bij mijn pijn te komen.
Door overgave avond bij Nieuw leven heb ik alles benoemd en nu ik het benoemd heb is de deksel er misschien wel beetje bij beetje aan het af gaan.

Overigens voel ik mij ook wel wat rot door de situatie waar mijn schoonzusje in zit en het gaat niet lekker met mijn zus.
Dat versterkt mijn somberheid wel. Ik probeer dat wel wat op afstand te houden maar als je om iemand geeft dan is het gewoon rot om te zien dat ze somber zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 00:20

Hebben jouw ouders vroeger veel ruzie gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 01:53

Nou Joolien mijn moeder was niet gemakkelijk en uitte ook zeker haar ontevredenheid.
Ik kan mij alleen niet herinneren of mijn vader daar ook tegen in ging.
Mijn vader ging juist de conflicten uit de weg Dus tot ruzie kwam het eigenlijk niet.
Ik was als kind ook veel bij mijn vader.
Bij mijn moeder wist ik eigenlijk nooit wat ik aan haar had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:31

OsMo schreef:
Nou Joolien mijn moeder was niet gemakkelijk en uitte ook zeker haar ontevredenheid.
Ik kan mij alleen niet herinneren of mijn vader daar ook tegen in ging.
Mijn vader ging juist de conflicten uit de weg Dus tot ruzie kwam het eigenlijk niet.
Ik was als kind ook veel bij mijn vader.
Bij mijn moeder wist ik eigenlijk nooit wat ik aan haar had.

En schreeuwde je moeder dan en werd je daar bang van? Waarom ik dat vraag, omdat dat misschien een reden kan zijn dat je de heftige emoties heel eng vond.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:02

Dank je wel voor je reactie Osmo.. Zo ligt het ongeveer ja. Ik heb vooral jet gevoel dat er maar wat aan losse eindjes wordt getrokken en niet mijn volledige probleem aangepakt wordt.
Nu eerst even deze weken van bijwerkingen doorkomen en dan zal ik eens goed doorspreken met de psychiater wat het plan nu is.
Zit er aardig doorheen momenteel. Heb totaal geen controle over m'n lijf, vreselijk veel last van paniek en doodmoe. Ben er klaar mee. Kan me echt goed voorstellen dat mensen suïcidaal worden hiervan. Bah