[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

soloro

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:19

Daar kan ik zelf niet zo goed antwoord op geven :) Ik heb enorm onrustige darmen inclusief intoleranties. Maar heb niet het idee dat mijn buikpijn erger geworden is van de prikpil. Maar heel zeker weten kan ik het je niet zeggen.

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:54

zonnebloem18 schreef:
SemperFi kan zeker door de pil komen als je het zeker wilt weten zou je 3 maanden moeten stoppen en kijken hoe het dan gaat.

Oké, ik zal eens met vriend overleggen. Bedankt in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:41

Hee meiden! Een tijdje geleden plaatste ik een berichtje met een toen prangende vraag.
Ik had onveilige seks gehad, en vanaf 2 dagen daarna de pil 3 dagen vergeten. Na ongeveer twee weken had ik weer onveilige seks, in de veronderstelling dat het vergeten van de pil 3 dagen in de tweede week geen kwaad zou kunnen. Tussendoor kreeg ik een doorbraakbloeding van ongeveer 3 a 4 dagen.
Vervolgens heb ik geen stopweek meer gehouden ivm vakantie. Ik heb de pil dus gewoon nog een maand doorgeslikt.
Inmiddels heb ik een stopweek, maar ben ik slechts 1,5 dag ongesteld geweest (heel weinig bloedverlies ook), terwijl ik normaal 4 a 5 dagen bloedverlies heb.
Is er een reden voor een zwangerschapstest of hoef ik me geen zorgen te maken?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:13

Rowdine schreef:
Hee meiden! Een tijdje geleden plaatste ik een berichtje met een toen prangende vraag.
Ik had onveilige seks gehad, en vanaf 2 dagen daarna de pil 3 dagen vergeten. Na ongeveer twee weken had ik weer onveilige seks, in de veronderstelling dat het vergeten van de pil 3 dagen in de tweede week geen kwaad zou kunnen. Tussendoor kreeg ik een doorbraakbloeding van ongeveer 3 a 4 dagen.
Vervolgens heb ik geen stopweek meer gehouden ivm vakantie. Ik heb de pil dus gewoon nog een maand doorgeslikt.
Inmiddels heb ik een stopweek, maar ben ik slechts 1,5 dag ongesteld geweest (heel weinig bloedverlies ook), terwijl ik normaal 4 a 5 dagen bloedverlies heb.

Die test kost 3/4 euro en er zijn mensen die zwanger zijn er toch maandelijks bloed verliezen. Dus ik zou zeggen even testen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:27

En wat zorgvuldiger met je pil om gaan lijkt me ook geen luxe als je niet op een zwangerschap zit te wachten := :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:44

Ja, ik moet daar idd zorgvuldiger mee omgaan. Soms is chaotisch zijn erg lastig ;)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:49

Inderdaad, andere vorm van anticonceptie bied daar uitkomst in :)

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:57

Ik heb een vraagje, ik ben nu 9 maanden aan de pil, en na een paar maanden begon ik heel erg moe te worden, slechtere weerstand en emotioneler. Ik loop er al een hele tijd mee rond, totdat ik de tip kreeg dat dit misschien aan de pil zou kunnen liggen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik zit nu gelijk in de stopweek, dus slik hem hierna ook niet meer door, maar ben wel benieuwd naar ervaringen. Ik ga ook even kijken hoe het uitpakt.

Vroeg me ook af wat het beste als alternatief zou kunnen werken, heb nu even niks meer nodig ( :') ) maar zodra het weer nodig mocht zijn. Zat zelf te denken aan spiraaltje, zijn hier ook mensen die daar ervaring mee hebben?

Eventueel PB mag ook :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:33

Als je even een paar pagina's terug leest staan er al veel ervaringen en vragen beantwoord over een spiraaltje zowel de mirena als de koper :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:51

Yusa, ik herken dit wel een beetje, maar ik heb de pil gewoon nodig. Ga misschien binnenkort even langs de HA om te vragen naar alternatieven.

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:24

Oke, ga ik even teruglezen ;)

@ Horse_xx, weet je al zeker of dit door de pil komt? Ik moet het namelijk eerst nog even gaan uitproberen, maar heb al wel van meer vrouwen gehoord dat het stopte toen ze met de pil stopte.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:41

Ondertussen heb ik mijn gynefix spiraaltje, ik kan er nog niet veel over zeggen, behalve dat ik bijna over mijn nek ging en zware menstruatiepijn heb gehad (zoals ik dat vroeger toen ik jonger was had) vlak nadat het geplaatst was en uiteindelijk een uur bij de dokter heb geslapen omdat ik niet meer op mijn benen kon staan.
MAAR: toen ik wakker werd was alles oké en heb nu nog steeds geen pijn *klopt af* en de dokter zei dat hij nog nooit zo iets had meegemaakt, ik heb een gevoelige baarmoeder blijkbaar := dus ik ben geen voorbeeld voor de rest inzake het plaatsen van een spiraal :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:56

Rowdine schreef:

Drie dagen vergeten lijkt mij niet veilig nee, dus sowieso een zwangerschapstest doen! Zou er mischien zelfs twee doen met een tijdje ertussen.
Vind je wel nogal onverantwoordelijk, om zo met de pil om te gaan en dan ook nog eens gewoon onveilige seks te hebben. Ik heb absoluut niets tegen abortus plegen, maar om dat te doen omdat je zwanger bent geraakt door je eigen onverantwoordelijkheid, vind ik not done, een kind zijn kans op leven ontnemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:11

Geryon schreef:
Rowdine schreef:

Drie dagen vergeten lijkt mij niet veilig nee, dus sowieso een zwangerschapstest doen! Zou er mischien zelfs twee doen met een tijdje ertussen.
Vind je wel nogal onverantwoordelijk, om zo met de pil om te gaan en dan ook nog eens gewoon onveilige seks te hebben. Ik heb absoluut niets tegen abortus plegen, maar om dat te doen omdat je zwanger bent geraakt door je eigen onverantwoordelijkheid, vind ik not done, een kind zijn kans op leven ontnemen..

Wie heeft het over een kind zijn kans op leven ontnemen? Als ik zwanger zou zijn zou ik het kindje gewoon houden hoor. Ben volwassen, heb een huis, spaarcenten en een baan. Oja en niet te vergeten al 6 jaar dezelfde vriend :) Dat het niet gepland is betekent totaal niet dat het niet welkom is. Dit soort voorbarige conclusies lijken me dan ook overbodig.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:18

Ik heb het daarover. :+ En ik zeg niet dat jij abortus zou gaan plegen, ik geef gewoon mijn mening over abortus plegen in dat soort gevallen. Natuurlijk altijd in de hoop dat het mensen aan het denken zet. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:22

Ach, ik heb liever iemand die bewust kiest voor een kind (ongeacht hoe men zwanger is geraakt) dan compleet tegen haar zin en wens een kind op de wereld omdat het not done is. Geloof dat geen kind gelukkig is geworden van op de aardbodem zijn terwijl mama hem/haar écht écht écht niet ziet zitten :+

T is geen fijne ingreep :n

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:25

Hoi,

Ik heb even een vraagje aan jullie over bijwerkingen. Ik heb 13 jaar de diane geslikt en die beviel heel goed maar sinds deze in opspraak kwam vorig jaar wou mijn huisarts die niet meer voorschrijven. Enorme bummer! Toen kreeg ik de microgynon 30 maar daar kreeg ik weer pukkels van ( ik ben dertig en krijg nog pukkels ;( ) en toen schreef mijn h.a de Yasmin pil voor. Die slik ik nu bijna een jaar maar ik heb het idee dat ik nu pas de bijwerkingen merk. Ik kreeg deze zomer ineens een pigmentvlek in mn gezicht, mn cupmaat wordt groter en mijn transpiratie ruikt veel sterker. Wat een tegenvaller! Is hier iemand met dezelfde ervaring? Ik heb het gevoel dat ik mij aanstel als ik mijn h.a nu weer om een andere pil vraag :(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:28

Je kan ipv de huisarts ook even langs bij de apotheker voor meer informatie. Vaak zijn die wel wat beter op de hoogte van allerlei bijwerkingen.

Ik ben gestopt met de pil en heb gewoon zelfs na een stressvolle, drukke periode en daarna rust (rust als trigger juist) geen migraine gekregen! Zou het dan toch ook deels door de pil gekomen zijn?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:36

vuurneon schreef:
Ach, ik heb liever iemand die bewust kiest voor een kind (ongeacht hoe men zwanger is geraakt) dan compleet tegen haar zin en wens een kind op de wereld omdat het not done is. Geloof dat geen kind gelukkig is geworden van op de aardbodem zijn terwijl mama hem/haar écht écht écht niet ziet zitten :+

Ik ook hoor, ben juist pro abortus, maar dat heeft er niets mee te maken dat het gewoon banketstaaf is een leven te creëren en meteen 'vermoorden', terwijl dat helemaal niet had gehoeven als er verantwoord was gehandeld..

Geloof het of niet, ik ken zelfs iemand die gewoon seks had zonder condoom omdat ze die nou eenmaal niet bij zich hadden.. Want een kind kan je toch laten weghalen. Walgelijk :n Ze werd nog zwanger ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:45

Geryon schreef:
Ik heb het daarover. :+ En ik zeg niet dat jij abortus zou gaan plegen, ik geef gewoon mijn mening over abortus plegen in dat soort gevallen. Natuurlijk altijd in de hoop dat het mensen aan het denken zet. :)

Wat een opmerkingen in het wilde weg. Ik zou het totaal geen probleem vinden als ik zwanger zou zijn.
Abortus is verder niet mijn zaak, dat is een keuze die ieder voor zich maakt. Ook hoe er met anticonceptie en de eventueel daarop volgende abortus wordt omgegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:47

Geryon schreef:
vuurneon schreef:

Ik ook hoor, ben juist pro abortus, maar dat heeft er niets mee te maken dat het gewoon banketstaaf is een leven te creëren en meteen 'vermoorden', terwijl dat helemaal niet had gehoeven als er verantwoord was gehandeld..

Geloof het of niet, ik ken zelfs iemand die gewoon seks had zonder condoom omdat ze die nou eenmaal niet bij zich hadden.. Want een kind kan je toch laten weghalen. Walgelijk :n Ze werd nog zwanger ook.

Zonde van het topic. Om het maar over te vermoorden en whatever te hebben. Meningen en opvattingen daarover zijn verdeeld en dit lijkt me totaaaaaaal niet het topic om daarover te (ver)oordelen. Wat jouw mening daarover is lijkt me dan ook onbelangrijk voor de rest van de wereld en zeker in dit topic dat informatief is niet veroordelend zou moeten zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:48

Mijn lichaam is nog niet van slag door gebrek aan pil, valt mij tot nu toe mee. Maar ik geloof dat de hormonen nog wel even in het lichaam zweven toch? Duurt even voordat de pilhormonen eruit zijn?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:49

Dat duurt een half jaar dacht ik..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:55

Meen je dat nou Rowdine? :') Nou ik hoop niet dat iedereen zo gaat denken. Je mening geven is NOOIT zonde want het zet mensen aan het denken en dat kan positief uitpakken. Als we denken 'eigen keus' en dat niet gaan veroordelen, leert niemand meer iets van elkaar en gaat de wereld er nog stukken slechter uit zien..

Maare, ik heb mijn zegje gedaan en houd er al over op hoor! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 00:00

Geryon schreef:
Meen je dat nou Rowdine? :') Nou ik hoop niet dat iedereen zo gaat denken. Je mening geven is NOOIT zonde want het zet mensen aan het denken en dat kan positief uitpakken. Als we denken 'eigen keus' en dat niet gaan veroordelen, leert niemand meer iets van elkaar en gaat de wereld er nog stukken slechter uit zien..

Maare, ik heb mijn zegje gedaan en houd er al over op hoor! :D

Ja dat meen ik :) Abortus vind ik een zeer persoonlijk iets. Bijna iedereen die seks heeft weet dat er een kans op zwangerschap is, en kan daarbij een afweging maken. Bij onveilige seks neem je een zwangerschap op de koop toe. Als je daartoe toch besluit is abortus een eigen keuze met soms zware gevolgen.
Om maar te gaan slingeren met woorden als vermoorden vind ik zeer ongepast in dit topic en uberhaupt. Omdat het een opvatting is welke voor anderen totaal irrelevant is. Een informatieve reactie zou dan ook een stuk gepaster zijn. Maargoed.
En daarbij snap ik nog steeds niet waarom je het in je reactie op mij in hemelsnaam over abortus hebt? Wat jij daarvan vindt boeit me niet. Ik kan prima mijn eigen afwegingen maken.