Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Rowdine schreef:Hee meiden! Een tijdje geleden plaatste ik een berichtje met een toen prangende vraag.
Ik had onveilige seks gehad, en vanaf 2 dagen daarna de pil 3 dagen vergeten. Na ongeveer twee weken had ik weer onveilige seks, in de veronderstelling dat het vergeten van de pil 3 dagen in de tweede week geen kwaad zou kunnen. Tussendoor kreeg ik een doorbraakbloeding van ongeveer 3 a 4 dagen.
Vervolgens heb ik geen stopweek meer gehouden ivm vakantie. Ik heb de pil dus gewoon nog een maand doorgeslikt.
Inmiddels heb ik een stopweek, maar ben ik slechts 1,5 dag ongesteld geweest (heel weinig bloedverlies ook), terwijl ik normaal 4 a 5 dagen bloedverlies heb.
Is er een reden voor een zwangerschapstest of hoef ik me geen zorgen te maken?
Rowdine schreef:Hee meiden! Een tijdje geleden plaatste ik een berichtje met een toen prangende vraag.
Ik had onveilige seks gehad, en vanaf 2 dagen daarna de pil 3 dagen vergeten. Na ongeveer twee weken had ik weer onveilige seks, in de veronderstelling dat het vergeten van de pil 3 dagen in de tweede week geen kwaad zou kunnen. Tussendoor kreeg ik een doorbraakbloeding van ongeveer 3 a 4 dagen.
Vervolgens heb ik geen stopweek meer gehouden ivm vakantie. Ik heb de pil dus gewoon nog een maand doorgeslikt.
Inmiddels heb ik een stopweek, maar ben ik slechts 1,5 dag ongesteld geweest (heel weinig bloedverlies ook), terwijl ik normaal 4 a 5 dagen bloedverlies heb.
Geryon schreef:Rowdine schreef:Hee meiden! Een tijdje geleden plaatste ik een berichtje met een toen prangende vraag.
Drie dagen vergeten lijkt mij niet veilig nee, dus sowieso een zwangerschapstest doen! Zou er mischien zelfs twee doen met een tijdje ertussen.
Vind je wel nogal onverantwoordelijk, om zo met de pil om te gaan en dan ook nog eens gewoon onveilige seks te hebben. Ik heb absoluut niets tegen abortus plegen, maar om dat te doen omdat je zwanger bent geraakt door je eigen onverantwoordelijkheid, vind ik not done, een kind zijn kans op leven ontnemen..
vuurneon schreef:Ach, ik heb liever iemand die bewust kiest voor een kind (ongeacht hoe men zwanger is geraakt) dan compleet tegen haar zin en wens een kind op de wereld omdat het not done is. Geloof dat geen kind gelukkig is geworden van op de aardbodem zijn terwijl mama hem/haar écht écht écht niet ziet zitten
T is geen fijne ingreep
Geryon schreef:Ik heb het daarover.En ik zeg niet dat jij abortus zou gaan plegen, ik geef gewoon mijn mening over abortus plegen in dat soort gevallen. Natuurlijk altijd in de hoop dat het mensen aan het denken zet.
Geryon schreef:vuurneon schreef:Ach, ik heb liever iemand die bewust kiest voor een kind (ongeacht hoe men zwanger is geraakt) dan compleet tegen haar zin en wens een kind op de wereld omdat het not done is. Geloof dat geen kind gelukkig is geworden van op de aardbodem zijn terwijl mama hem/haar écht écht écht niet ziet zitten
T is geen fijne ingreep
Ik ook hoor, ben juist pro abortus, maar dat heeft er niets mee te maken dat het gewoon banketstaaf is een leven te creëren en meteen 'vermoorden', terwijl dat helemaal niet had gehoeven als er verantwoord was gehandeld..
Geloof het of niet, ik ken zelfs iemand die gewoon seks had zonder condoom omdat ze die nou eenmaal niet bij zich hadden.. Want een kind kan je toch laten weghalen. WalgelijkZe werd nog zwanger ook.
Geryon schreef:Meen je dat nou Rowdine?Nou ik hoop niet dat iedereen zo gaat denken. Je mening geven is NOOIT zonde want het zet mensen aan het denken en dat kan positief uitpakken. Als we denken 'eigen keus' en dat niet gaan veroordelen, leert niemand meer iets van elkaar en gaat de wereld er nog stukken slechter uit zien..
Maare, ik heb mijn zegje gedaan en houd er al over op hoor!