Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 03:03

Gnome schreef:
Kiwipitje schreef:
Nee joh maakt niks uit dat ze ‘m nat en bloederig bij je leggen. Ik greep ‘m zowat uit m’n man z’n handen toen is geboren was (m’n man had m aangepakt).

Dit inderdaad. Op dat moment wil je je kindje echt direct bij je hebben. Hij was ook de mooiste die ik ooit had gezien. Dat regelen je hormonen wel ;)

Ik kan me dat nu ook nog echt niet voorstellen.. Vind mezelf echt geen moeder, maar gelukkig heeft bijna iedereen dat dus het zal vast wel goed komen :o

Marlis

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 03:04

Komt vast goed. Blij ook om te lezen dat bijna iedereen er vooraf zo in sta haha

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 03:06

mriek1990 schreef:
Gnome wat een lieve foto van jullie samen. <3 Wat raar dat de kraamhulp de speen gewoon bij hem deed. Je zou toch denken dat jullie als ouders daar de regie over hebben. Hidde heeft wel een speen, maar 9 van de 10 keer dat we hem aanbieden spuugt hij hem zelf al uit.
Boris morgen alweer 1 week, tijd gaat snel he? Nog gelopen met de kinderwagen? :)
Mijn kerel is meer bezig met moederdag dan ik haha. Heb er persoonlijk ook niet zoveel mee, al is deze eerste keer natuurlijk wel heel speciaal.
Echt vreselijk dat kindje bij de politie. Kun je je toch niet voorstellen!

Charlotte, ai dat klinkt pijnlijk die schoppen. Vandaag niet meer gebeurt hoop ik?
Jij gaat het ook gewoon goed doen als mams straks. :) Het is zo'n mooi gevoel en je leert echt zo snel. Leuk morgen weer een echo!

Marlis genoten van je laatste dagje oppassen?

Ballard druk dagje gehad! Bloedprikken goed gegaan?

Lisette lekker zo'n rustig dagje.

Kiwi jammer dat de kleine badje niet leuk vindt. Douchen wel toch? Samen is bad is wel fijn na een kotspartij. Jij geeft inderdaad goede tips voor spullen. :D
Haha ik zie het al voor me dat je grijpt naar je pasgeboren kind. Snap je gevoel ook volledig!

Azmay gefeliciteerd met je verjaardag. Wat fijn dat het uiteten gaan zo goed ging. Heb je er ondanks je vermoeidheid ook van genoten?

Nicje bijzonder he die dikke buik? Wat lief van je vriend!

Melanie goede oplossing een Tubble. Kunnen de kinders alsnog in bad.

Wat fijn om te lezen dat het goed gaat met iedereen en de kleintjes. Heerlijk gevoel is het om mama te zijn he? <3
Hier gaat het ook goed. Hidde heeft vannacht zijn beste slaap tot nu toe gehad. Van 23 tot 4 en daarna van 5 tot 8. Heel blij mee, hopelijk blijft hij dat nu opbouwen. :D
Gisteren telefoontje van het ziekenhuis gehad en ik mag alles weer doen. Inclusief paardrijden. Tuurlijk moet ik wel naar mijn lijf luisteren, maar ik heb meteen de manege gebeld en stap morgen weer in het zadel. Zoveel zin in! <3 Kreeg ook de tip om naar een bekkenbodem fysio te gaan, dus dat doe ik ook. :)

Ons lieve lachebekkie ♡
[ [url=m/4y2TDb.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 <3 <3 <3

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 03:07

Lisette1987 schreef:
Alvast oefenen met een klein mannetje in je armen op de bank <3
[ [url=m/IDV7tB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Volgende week gaat ie verhuizen -O-

Fijn dat je alles weer mag doen Mriek !!

Ah die ga je wel missen!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 07:57

Gnome haha alsof hij door had dat je iets zei over zijn eten. Leuk cadeautje een poepbroek. :D

QueenE en Marlis nachtbrakers om 3uur in de nacht te bokken. ;)

Hier echt een top nachtje gehad! Hidde heeft geslapen van 23:45 tot 06:15. Wat kan je dan blij zijn met 6,5uur slaap. <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 08:05

mriek1990 schreef:
Gnome haha alsof hij door had dat je iets zei over zijn eten. Leuk cadeautje een poepbroek. :D

QueenE en Marlis nachtbrakers om 3uur in de nacht te bokken. ;)

Hier echt een top nachtje gehad! Hidde heeft geslapen van 23:45 tot 06:15. Wat kan je dan blij zijn met 6,5uur slaap. <3

Heerlijk!! Boris heeft ook van 2 tot 7 geslapen. Ik had zelf wat meer onrust. Wilde kolven en er kwam gewoon niets meer. Toen bedacht ik dat het misschien wel komt door de Bh met pads die ik de hele dag draag dus die uit gedaan en weer verder gaan slapen. Om 6 uur werd ik wakker van de pijnlijke boobs waar de melk zo uit liep. Gelijk 60cc gekolfd en om 7 uur weer 50cc. Heel blij mee.. Hopelijk blijft dat nu zo :D

Vanmiddag schijnt het wel goed weer te zijn dus hoop dan een stukje mee te kunnen wandelen.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 08:12

Oh super ja! Echt heel fijn dat het kolven zo goed gaat. Soms komt er niks meer inderdaad, al heb ik gelezen dat je boobs nooit helemaal leeg zijn. :=
Wandelen met je kleine is zo leuk. Het is hier nog bewolkt en dreigend, hopelijk klaart het nog op!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 08:15

mriek1990 schreef:
Oh super ja! Echt heel fijn dat het kolven zo goed gaat. Soms komt er niks meer inderdaad, al heb ik gelezen dat je boobs nooit helemaal leeg zijn. :=
Wandelen met je kleine is zo leuk. Het is hier nog bewolkt en dreigend, hopelijk klaart het nog op!

We schijnen de meeste zon te krijgen in onze regio haha dus hopelijk kunnen we er allebei van genieten.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 08:17

Hier tot nu toe droog en een blauwe lucht. Hopelijk kunnen jullie erop uit

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 08:34

Heerlijk even wandelen straks!! En fijn dat jullie betere nachten hebben gehad!

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 09:14

Hallo dames!
Ik heb jullie de afgelopen week een beetje verwaarloosd. Sorry daarvoor!
@Gnome. Wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat! Een wolk van een baby inderdaad en alweer een week oud. De tijd vliegt! Fijn om zo zeker van jezelf te zijn en lekker aan de slag te kunnen zonder kraamhulp :)
@Freekkie. Leuk dat flamingo behang! Ik weet niet of het al genoemd was, maar bij mij op werk zweerden ze bij Antagel. (Verkrijgbaar bij de apotheek) Ik heb er zelf geen ervaring mee, omdat rennies bij mij goed helpen.
@Marlis. Wat vervelend dat hoofd zo onder je ribben! Kan je t hoofdje zelf een beetje terugduwen of laat ze dat niet toe?
@Mriek. Lekker dat je weer mag gaan paardrijden! Wat kan je sommige dingen missen hè. En wat zijn 9/10 maanden dan ineens lang!

Hier wisselen de goede en mindere dagen elkaar af. Ik had al vanaf halverwege mijn zwangerschap het gevoel dat de kleine met 39+1 zou komen (dat was afgelopen maandag). Newsflash: Kleine zit er nog steeds in. De dag begon met golfjes onderin mijn buik en de hele dag druk van onder gehad en een zware onderbuik, maar zodra ik 's avonds in bed lag was het weer voorbij. Daardoor dinsdag een mentaal zware dag gehad. Alleen maar huilen (de teleurstelling was zo groot), maar jah, baby bepaald, niet mama. Nu al net zo eigenwijs als ik. Dat wordt nog wat!
Andere dagen heb ik dan weer zoveel energie dat ik niet weet waar ik de klusjes vandaan moet halen en ik mezelf moet dwingen op de bank te gaan zitten. Zo bizar hoe je lijf dan werkt.
Ik ben zondag uitgerekend en woensdag bij de verloskundige al een plan van aanpak gemaakt voor als de kleine niet uit zichzelf komt. Zoals het er nu uitziet heb ik in ieder geval over 2 weken een baby in handen. Daar richt ik me voor nu maar op :)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:02

Jitske wat balen, hopelijk snel een baby!

Ik heb jullie ook vet verwaarloosd even, heb wel bijgelezen hoor!

Las iets over wandelwagen en boodschappen. Wij hebben een Uppababy vista en die bak eronder is enorm, ideaal! Kan echt veel in.

Speen in de kraamweek, nooit gedaan. Bij zuigbehoefte altijd aanleggen, is goed voor het op gang komen van de borstvoeding. 10-12x per dag is heel normaal. Uiteindelijk heeft ze nooit de speen gepakt. Wel wat druk van buiten rond en periode van slecht slapen maar ze wilde niet. Ben daar nu zo blij mee, zie best veel kinderen 2+ nog zelfs in de speeltuin met speen in hun mond. Blij dat we niks af hoeven te wennen hier. Volgende hopelijk hetzelfde.

Zag ook nog mooie foto's, Azmay heftig verhaal ook! Fijn dat het nu zo goed gaat.

Hier gisteravond veel harde buiken en ook een paar wat pijnlijker. Baby was ook echt megadruk binnen een uur lang. Maar uiteindelijk in slaap gevallen en er is niks doorgezet.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:58

Vanuit hier ook even wat rustiger, heb wel alles meegelezen.

Ik zag een hoop lieve foto's voorbij komen. Leuk om alle baby's een beetje te kunnen volgen zo :) Lees ook dat de nachten weer langzaam langer worden. Dat is heel fijn, een enigszins goede nachtrust is zoveel waard.

Het jezelf geen moeder vinden is wel herkenbaar. Maar dat was meteen over op het moment dat ik onze baby vasthield, hij was de mooiste/liefste/leukste baby die ik ooit had gezien (en nog steeds verreweg het leukste kind dat ik ken trouwens ;) ). Nu met de tweede weer hetzelfde, maar ik ben ervan overtuigd dat het net als bij de eerste helemaal goed gaat komen als ze er eenmaal is. Het is ook lastig voor te stellen allemaal. Toen hij nog een baby was, kon ik me ook niet voorstellen dat ik het net zo leuk zou vinden als hij een jaar of 2/3 zou zijn. Dat is hij nu, en ik vind het fantastisch :D

Hier gisteren een goede echo gehad. Wij hoeven in principe niet meer naar het ziekenhuis, dus zijn heel blij. Over een week of 2 moet ik nog een onderzoek laten doen naar GBS. Bij geen activiteit op dit moment, is er geen belemmering om thuis te bevallen. Dus ik hoop dat dat lukt!

Wb. Speentjes: hier wel gedaan, hoewel we ons hadden voorgenomen daar niet aan te beginnen. We zijn een week in het ziekenhuis geweest en met veel prikjes, buikkrampen door de antibiotica en allerlei andere ongemakken was het voor ons zoontje erg fijn om de speen te krijgen. Achteraf geen problemen mee gehad, totdat hij meerdere keren per nacht wakker werd omdat de speen kwijt was. Toen was hij ongeveer een jaar. Na een paar gebroken nachten was ik het zo zat, dat ik alle spenen heb weggegooid. Daar heeft hij een kwartiertje om gehuild en dat was het, haha!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 12:00

Hier net weer bij de verloskundige geweest voor extra groei echo en meteen de liggings echo Gelukkig groeit ze goed. Alleen is ze nadat ze 2 maanden met haar hoofd naar beneden lag, nu opeens overdwars gedraaid. En tijdens de echo lag ze gewoon rond te zwemmen. Diegene die de echo maakte had dit niet vaak gezien. Vandaag wordt ik waarschijnlijk terug gebeld door de verloskundige.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 12:54

Nicje87 schreef:
Hier net weer bij de verloskundige geweest voor extra groei echo en meteen de liggings echo Gelukkig groeit ze goed. Alleen is ze nadat ze 2 maanden met haar hoofd naar beneden lag, nu opeens overdwars gedraaid. En tijdens de echo lag ze gewoon rond te zwemmen. Diegene die de echo maakte had dit niet vaak gezien. Vandaag wordt ik waarschijnlijk terug gebeld door de verloskundige.

Ohhh dat is balen! Is de kans groot dat ze ook weer terug zwemt naar die positie? Of wordt het al aardig krap.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 14:34

JitskeJeldau schreef:
Hallo dames!
Ik heb jullie de afgelopen week een beetje verwaarloosd. Sorry daarvoor!
@Gnome. Wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat! Een wolk van een baby inderdaad en alweer een week oud. De tijd vliegt! Fijn om zo zeker van jezelf te zijn en lekker aan de slag te kunnen zonder kraamhulp :)
@Freekkie. Leuk dat flamingo behang! Ik weet niet of het al genoemd was, maar bij mij op werk zweerden ze bij Antagel. (Verkrijgbaar bij de apotheek) Ik heb er zelf geen ervaring mee, omdat rennies bij mij goed helpen.
@Marlis. Wat vervelend dat hoofd zo onder je ribben! Kan je t hoofdje zelf een beetje terugduwen of laat ze dat niet toe?
@Mriek. Lekker dat je weer mag gaan paardrijden! Wat kan je sommige dingen missen hè. En wat zijn 9/10 maanden dan ineens lang!

Hier wisselen de goede en mindere dagen elkaar af. Ik had al vanaf halverwege mijn zwangerschap het gevoel dat de kleine met 39+1 zou komen (dat was afgelopen maandag). Newsflash: Kleine zit er nog steeds in. De dag begon met golfjes onderin mijn buik en de hele dag druk van onder gehad en een zware onderbuik, maar zodra ik 's avonds in bed lag was het weer voorbij. Daardoor dinsdag een mentaal zware dag gehad. Alleen maar huilen (de teleurstelling was zo groot), maar jah, baby bepaald, niet mama. Nu al net zo eigenwijs als ik. Dat wordt nog wat!
Andere dagen heb ik dan weer zoveel energie dat ik niet weet waar ik de klusjes vandaan moet halen en ik mezelf moet dwingen op de bank te gaan zitten. Zo bizar hoe je lijf dan werkt.
Ik ben zondag uitgerekend en woensdag bij de verloskundige al een plan van aanpak gemaakt voor als de kleine niet uit zichzelf komt. Zoals het er nu uitziet heb ik in ieder geval over 2 weken een baby in handen. Daar richt ik me voor nu maar op :)

Toch nog maar even rustig blijven wachten dan, hopelijk komt ie snel!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 14:36

Nicje87 schreef:

Echt heel bijzonder!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 14:39

Gnome schreef:
Nicje87 schreef:

Ohhh dat is balen! Is de kans groot dat ze ook weer terug zwemt naar die positie? Of wordt het al aardig krap.

Ze was erg beweeglijk in haar romp en hoofd wat ze eigenlijk op dit termijn niet vaak meer zien. Dus er is denk ik nog wel genoeg ruimte om goed te draaien. Maandag de 22e weer een echo. Ik ben dan 36 + 2. Dan gaan ze kijken of er een draaipoging gedaan zal moeten worden. Ik hoop niet dat het een keizersnede wordt ivm het langere herstel.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 14:45

Nicje87 schreef:
Gnome schreef:

Ze was erg beweeglijk in haar romp en hoofd wat ze eigenlijk op dit termijn niet vaak meer zien. Dus er is denk ik nog wel genoeg ruimte om goed te draaien. Maandag de 22e weer een echo. Ik ben dan 36 + 2. Dan gaan ze kijken of er een draaipoging gedaan zal moeten worden. Ik hoop niet dat het een keizersnede wordt ivm het langere herstel.

Ohhh ja dat is inderdaad ver al in je termijn zeg dat ze dan nog kan draaien. Hopelijk bedenkt ze zichzelf nog even voor die tijd.

@marlis hoe bevalt je verlof?

Wij zijn even een kwartiertje gaan wandelen. Prachtig weer zeg.. Die kleine had het wel veel te warm in z'n doek en nog een deken. Hij slaapt ook al 5 dagen in een romper en broek, met lange mouw of sokken heeft ie het veel te warm. Hadden ze nog niet eerder gezien. En hij groeit al bijna 50 uit |( luier maat 1 zijn we ook aan het opmaken al. Gaat zo snel.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 14:49

Leuke Hidde <3
Is hij weer een beetje over zijn sprong heen? Fijn dat jij groen licht hebt gekregen *\o/*

Ahh superschattig Lisette!
Hier slaapt de hond op de bank op de plek waar ik 's avonds heb gezeten. Hij heeft eigenlijk zijn eigen plekje. Waarom gaat hij verhuizen?

Prachtige foto van jullie Azmay <3
Wel heel heftig dat ze een kwartier bezig zijn geweest. Gelukkig nu thuis aan het genieten :D

Dat lijkt me een prima tijd om een beetje slaap te krijgen Gnome :D Hopelijk blijft de borstvoeding nu lekker lopen.

Mooi dat je weer een goede echo had Melanie. Het lijkt mij ook makkelijker om te stoppen met de spenen als ze nog niet zo oud zijn, dan heb je wat minder tegenspraak _O-

Hopelijk heeft ze nog een beetje ruimte om zelf weer terug te draaien Nicje.

Hier vanmorgen controle gehad, nu enkel gevoeld en naar het hartje geluisterd. Hij leek in stuit te liggen maar dat zegt met 26 weken nog helemaal niks. Blijft wel een mooi geluid de hartslag van je eigen baby :+ Twee uur later het gesprek bij de psychiater gehad. Die kwam tot de conclusie dat dat gesprek niet nodig was geweest. Kunnen we dat ook weer afvinken :D

Hoe doen de mama's het eigenlijk met het steriliseren van de flesjes? In een pannetje met kokend water, apparaat in de magnetron of zo'n los apparaat?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 14:53

Nimue slaapt onder 5 lagen katoenen wafeldeken, met een romper met lange mouwen, een truitje, broekje, sokken en een slaapzakje. En dan gaat er nog een kruik naast ook :+

Denk wel dat we iets kunnen gaan afbouwen, de verwarming staat inmiddels al wel lager op 19 graden en ze houd zich nog goed warm.

Luiers maat 0 passen eindelijk redelijk mooi _O-

Hoop dat ze nog zelf goed gaat liggen Nicje :(:)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 14:55

Wat een verschil tussen jullie baby's Gnome en Azmay :P
Zolang ze het beide maar goed doen <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 15:02

Charlotte446 schreef:
Hoe doen de mama's het eigenlijk met het steriliseren van de flesjes? In een pannetje met kokend water, apparaat in de magnetron of zo'n los apparaat?

Wat fijn van de psych!! Kun je dat eindelijk laten rusten.

Wij koken alles in een grote pan, eens per dag tot ie 6 weken is. Daarna gaat het mee in de vaatwasser.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 15:07

Azmay schreef:
Nimue slaapt onder 5 lagen katoenen wafeldeken, met een romper met lange mouwen, een truitje, broekje, sokken en een slaapzakje. En dan gaat er nog een kruik naast ook :+

Denk wel dat we iets kunnen gaan afbouwen, de verwarming staat inmiddels al wel lager op 19 graden en ze houd zich nog goed warm.

Luiers maat 0 passen eindelijk redelijk mooi _O-

Hoop dat ze nog zelf goed gaat liggen Nicje :(:)

Hahaha nou inderdaad een enorm verschil maar ik geloof dat Nimue nu op 4 kilo zit toch? Dat weegt Boris ook al bijna na een weekje. Hier staat de verwarming niet meer aan. De verloskundige zei ook dat een temp van 16-18 ruim voldoende is voor een baby. Maar dan moeten ze zichzelf natuurlijk wel goed op temperatuur kunnen houden. Gelukkig warm weer op komst.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 15:24

Charlotte446 schreef:
In een bak in de magnetron :j