Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:50

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:51

Mindim schreef:
lenaa_tje schreef:
Nou als er iemand geen last heeft van de lockdown ben ik het wel. Ik gedij hier prima op en vind nog steeds dat er voor mij weinig verandert. En de dingen die veranderen dat is dan maar even zo, komt wel weer.
Maar waar ik mij aan stoor is dat het bijna lijkt of mensen die dat niet hebben daar ook niet ongelukkig over mogen zijn.
Een deel van mijn vakantie bestond uit contact met de ggz over een leerling. Die het thuis echt niet meer trok. Even zeggen wees positief helpt niet meer en werkt nu dus keihard averechts.
En ook die verhalen mogen er zijn.

Tuurlijk mag je er ongelukkig over zijn, maar daarom hoeft een ander zijn positiviteit niet te onderdrukken, omdat degene die zich rot voelt zich dan nog rotter voelt.

En dat heb ik dus ook helemaal nergens gezegd

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:55

Vayo schreef:
Mooie woorden Pien!

Je kunt niet voor een ander bepalen wat erg/verdrietig/negatief/slecht oid voelt. Het meten met elkaar of op de weegschaal leggen evenmin. Voor iedereen moet er ruimte zich zijn te uiten.

Ik merk zelf ook dat het op en af gaat. Ik houd me persoonlijk erg vast aan het vaccin. Ik heb dagen dat ik er weinig aan denk en mijn eigen ding doe. Maar ik heb ook dagen dat ik er veel last van heb. Een persconferentie kan je eigenlijk niet missen, omdat je op te hoogte moet blijven. Maar de laatste heb ik echt in tranen zitten kijken.
Ik heb mijn 2 pony's weg moeten doen, ik zit in een scheiding, nieuw werk wat energie kost, volg er een studie bij, onzekerheid over waar ik kan gaan wonen. Al dit alles sinds afgelopen zomer, dus al midden in de corona periode. Ik trek me erg op aan mijn paar sociale contacten. Juist door corona ben ik bang in quarantaine te moeten of die paar sociale contacten, omdat ik me daar juist zo aan op kan trekken.
Ik vind het zelf zo zwaar, omdat de regels steeds wat strenger worden maar er naar mijn idee weinig winst mee behaald wordt. Ik ben bang dat deze lock down verlengd wordt of nog strenger wordt. Ik word zo verdrietig van situaties zoals in Veen, die kerk in Barneveld waar honderden mensen samen kwamen, lock down feestjes met grote groepen.
Ik merk dat ik lichamelijk contact enorm ga missen als afstand zo afgedwongen wordt. Gewoon simpel in de zin van even een knuffel, gezellig samen met iemand op één bank. Eén van mijn sociale contacten heb ik bestempeld als knuffelcontact. Soms breekt nood gewoon wet. Ik doe verder erg mijn best en het is gewoon fijn om met één iemand even geen afstand te houden en even een knuffel te kunnen krijgen.

Dat is wel heel zwaar meis wat je nu op je bordje hebt liggen. Dan valt het ook niet mee om positief en blij en opgeruimd te zijn. :knuffel:

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:00

Ik denk ook dat iedereen zich moet kunnen uiten. Dus ook de mensen met de positieve kijk. Die krijgen soms geen ruimte om te kunnen vertellen hoe zij er in staan, want.. "Ja voor jou is het makkelijk praten", "Ja leuk dat jij dat kan, maar andere mensen...", "Zo makkelijk is het allemaal niet". Zomaar wat reacties die ik vaak krijg, want ja, mijn glas is ook altijd half vol.

Uiteraard snap ik dat niet iedereen hetzelfde in elkaar zit. En dat je er soms niet aan kan doen als je er helemaal doorheen zit. Maar ik heb ook wel mensen kunnen helpen in mijn vriendenkring door ze te leren hoe je om kan gaan met een k** situatie. En nogmaals, ik weet het, dat kan niet iedereen.

Popstra schreef:
Ik heb eens op cursus geleerd dat het geen nut heeft om in situaties die je niet zelf kan veranderen daar dan over te gaan lopen zeuren.
Zo zie ik het nu in deze periode ook.
Het is zoals het is en je kan dagelijks van zat kleine dingen om je heen ook genieten.

Zonde om negatief te lopen doen. Spaar je die energie.
Zorg dat je evengoed dagelijks op tijd op staat en een ritme hebt. En als je smiddags lekker op de bank ploft is een serie kijken op Netflix ook geen schande. Heerlijk ontspannen. Savonds lekker koken en eten. Ik geniet er van niks te ,,moeten,, nu

Bovenstaande heb ik geleerd tijdens mijn revalidatie toen ik op 27 jarige leeftijd mijn rug brak. Ik kan nu heel bewust een situatie of een probleem bekijken. Me afvragen wat ik er aan kan doen en als ik er niets aan kan doen, berust ik er in. Ik heb geleerd om vooral te kijken naar wat ik nog wel kan en daar van te genieten. Daar haal ik ook mijn energie uit.

Geen één leven gaat over rozen. Iedereen krijgt wel zijn portie stress of ongeluk. En iedereen gaat er anders mee om. Het zou fijn zijn als mensen gewoon naar elkaar zouden luisteren, zonder er direct een iets van te vinden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:01

De opmerking van Raket was helemaal to the point , iedereen krijgt zijn oliebol maar positieve mensen kunnen daar met iets beter tegen dan negatief ingestelde.
En zeker moet er ruimte zijn om je oliebol te spuien. Maar wat je vaak ziet is dat mensen proberen de negatievelingen wat lichtpuntjes te laten zien. Soms werkt het maar meestal niet en wentelen ze zich nog verder in de negatieve gedachtengangen. Dan houd het wel een keer op met proberen op te beuren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:03

Manlief , wijze man van 77 jaar zegt altijd: "het geluk in het leven ligt in het aanvaarden van datgene dat niet te veranderen is".
Helaas Jessix heb jij dat al op te jonge leeftijd moeten leren.
Temperament speelt natuurlijk ook nog mee. Er zijn mensen die al als baby's met een fronsje in de wieg liggen en die nooit echt lachebekkies zijn geworden en er zijn mensen die als baby al schaterend in de wieg lagen. Dat neem je mee in het leven en of we dit nu leuk vinden of niet, daar zul je het mee moeten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:07

lenaa_tje schreef:

Nou HC zijn positieve noot vond je toch niet gepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:09

Jessix schreef:
Ik denk ook dat iedereen zich moet kunnen uiten. Dus ook de mensen met de positieve kijk. Die krijgen soms geen ruimte om te kunnen vertellen hoe zij er in staan, want.. "Ja voor jou is het makkelijk praten", "Ja leuk dat jij dat kan, maar andere mensen...", "Zo makkelijk is het allemaal niet". Zomaar wat reacties die ik vaak krijg, want ja, mijn glas is ook altijd half vol.

Uiteraard snap ik dat niet iedereen hetzelfde in elkaar zit. En dat je er soms niet aan kan doen als je er helemaal doorheen zit. Maar ik heb ook wel mensen kunnen helpen in mijn vriendenkring door ze te leren hoe je om kan gaan met een k** situatie. En nogmaals, ik weet het, dat kan niet iedereen.

Popstra schreef:
Ik heb eens op cursus geleerd dat het geen nut heeft om in situaties die je niet zelf kan veranderen daar dan over te gaan lopen zeuren.
Het is zoals het is en je kan dagelijks van zat kleine dingen om je heen ook genieten.

Zonde om negatief te lopen doen. Spaar je die energie.
Zorg dat je evengoed dagelijks op tijd op staat en een ritme hebt. En als je smiddags lekker op de bank ploft is een serie kijken op Netflix ook geen schande. Heerlijk ontspannen. Savonds lekker koken en eten. Ik geniet er van niks te ,,moeten,, nu

Bovenstaande heb ik geleerd tijdens mijn revalidatie toen ik op 27 jarige leeftijd mijn rug brak. Ik kan nu heel bewust een situatie of een probleem bekijken. Me afvragen wat ik er aan kan doen en als ik er niets aan kan doen, berust ik er in. Ik heb geleerd om vooral te kijken naar wat ik nog wel kan en daar van te genieten. Daar haal ik ook mijn energie uit.

Geen één leven gaat over rozen. Iedereen krijgt wel zijn portie stress of ongeluk. En iedereen gaat er anders mee om. Het zou fijn zijn als mensen gewoon naar elkaar zouden luisteren, zonder er direct een iets van te vinden.

Precies dit.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:09

Mindim schreef:
lenaa_tje schreef:

Hc zei letterlijk dat iemand moest genieten van het nu.
Iemand moet helemaal niks. Iemand mag dat best even niet doen.
Ik vind het ongepast om iemand iets op te leggen.

Natuurlijk is positief zijn belangrijk maar als iemand dat niet lukt is dat prima.
We moeten anderen niet iets opleggen omdat wij dat vinden.

Ik vind het heerlijk om buiten te zijn en te wandelen maar snap ook best dat iemand anders dat niks vindt en liever uit eten gaat. Ik noem maar wat.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:11

pien_2010 schreef:
Manlief , wijze man van 77 jaar zegt altijd: "het geluk in het leven ligt in het aanvaarden van datgene dat niet te veranderen is".
Helaas Jessix heb jij dat al op te jonge leeftijd moeten leren.
Temperament speelt natuurlijk ook nog mee. Er zijn mensen die al als baby's met een fronsje in de wieg liggen en die nooit echt lachebekkies zijn geworden en er zijn mensen die als baby al schaterend in de wieg lagen. Dat neem je mee in het leven en of we dit nu leuk vinden of niet, daar zul je het mee moeten doen.

Ja bij de AA gebruiken ze hem ook hè? De Serenity Prayer. :D (ik vind hem in het Engels mooier, dus deel hem in het Engels)

God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference

En het aangeboren deel speelt zeker mee. Ik heb familieleden die als kind al last hadden van depressie. Ik denk daar ook echt niet te makkelijk over. Zoals ik al schreef, ieder mens heeft zo zijn eigen ellende.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:14

lenaa_tje schreef:
Mindim schreef:

Natuurlijk is positief zijn belangrijk maar als iemand dat niet lukt is dat prima.

Ik vind het heerlijk om buiten te zijn en te wandelen maar snap ook best dat iemand anders dat niks vindt en liever uit eten gaat. Ik noem maar wat.

Maar die iemand is niemand in het bijzonder.... Hij spreekt toch niemand persoonlijk aan?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:17

In eerste instantie wel, terwijl raket al schreef dat ze dat wel deed.

En daarbij vind ik het gewoon niet kunnen omdat tegen iemand te zeggen zoals ik schreef hier dus nu iemand opgenomen op de crisis opvang omdat deze de gedwongen positiviteit even niet meer trok en dat is voor alle partijen in dit verhaal verschrikkelijk.
Het liefst zeg ik ook tegen mensen die ongelukkig zijn wat er wel leuk is, want dit doe ik zelf ook maar dat kan verkeerd vallen. Laat iemand gewoon zelf in zijn waarde. En er is niks mis mee om gewoon even niet positief te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:19

lenaa_tje schreef:

Huertecilla schreef:
Mwah. Vergeet het NU niet.
Wachten tot het over gaat en hopen op dán genieten is zo zonde van je leven.

Ik denk dat jij dat dan anders leest dan ik hoor, ik zie nergens staan dat iemand dat zou moeten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:20

En dat kan, misschien komt het door eerdere Posts over dit onderwerp door HC. Waar hij vindt dat mensen zich niet zo moeten aanstellen,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:22

lenaa_tje schreef:
En dat kan, misschien komt het door eerdere Posts over dit onderwerp door HC. Waar hij vindt dat mensen zich niet zo moeten aanstellen,

Dan moet je niet noemen dat iemand dat letterlijk schrijft.

En weer on topic.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:23

Het woordje “ moet “ kun je ook iets minder letterlijk nemen. Niemand moet iets. Iedereen mag er zijn maar sommigen spuien alleen maar negativiteit. Ik heb verder ook niemand gezien die alleen maar grenzenloos optimisme probeert op te dringen alleen de opmerking kijk naar wat er nog wel is komt regelmatig voorbij oftewel tel je zegeningen. En dat is iets wat veel mensen niet geleerd of verleerd hebben.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:25

Mindim schreef:
lenaa_tje schreef:

Dan moet je niet noemen dat iemand dat letterlijk schrijft.

En weer on topic.

En ik vind NU in hoofdletters dus wel dwingend.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:26

Ik las zijn post ook niet zo. Volgens mij beschrijft hij daarin hoe hij in het leven staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:27

lenaa_tje schreef:

Crisis, dan heb je wel lange tenen hoor, beetje relativeren af en toe kan helpen ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:30

lenaa_tje schreef:

Meid, perceptie is realiteit.

Kan je nu jouw donkerschijner uitzetten en op onderwerp gaan?!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:31

Mindim schreef:
lenaa_tje schreef:

Crisis, dan heb je wel lange tenen hoor, beetje relativeren af en toe kan helpen ;)

Nou dat zal voor een deel komen door zijn eerdere Posts en zoals ik zei schiet het mij gewoon in een verkeerd keelgat door een leerling van mij.

Met de andere, wel genuanceerde posten van andere bokkers ben ik het gewoon eens en ook dat heb ik gewoon gezegd.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:32

lenaa_tje schreef:
Mindim schreef:

Ik beide en ik mis het uit eten gaan heel erg maar we wandelen heel erg graag en dan vooral aan het strand dus we nemen gewoon 3 keer per week ofzo de auto voor een lange strandwandeling - hoe goed of slecht het weer ook is - en helaas geen etentje ( of pannekoek /wafel achteraf) maar wel iets uit de hand in de auto :')
Ik mis uiteindelijk de wedstrijden nog het meest
En zou wel graag een keer naar de kapper kunnen
Het is niet anders ...heb zelf nog geen enkel covid geval in gezin / familie of vrienden gelukkig dus ik kan het nog steeds relativeren ..ipv 6 % is besmet ( geweest) bekijk ik het als 94 % is virusvrij -met een marge - en leef daarom ook niet in angst mede ook doordat we erg buitenaf leven

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:42

Kapper is mijn haar ook dringend aan toe. Kom altijd bij een heel klein zaakje en vond het steeds te link dus van januari al niet geknipt, wel lang haar nu sinds jaren maar beetje overjarige hippie look _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:44

Popstra schreef:

Mijn man vatte dat samen als: het is als klagen over het weer. Zinloos.

Nou zit het weer ook al niet mee... :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:55

bigone schreef:
Kapper is mijn haar ook dringend aan toe.

Vooraf excuses voor wie er aanstoot aan wil nemen:
Bij míj was dit een _O- onderwerp vorige week
Vriendin kortwiekt mijn haar met de machine voor de honden; laat kuif staan.
Andere vriendin quasi gepikeerd ´dan doe ik de rest´ en pakt de elektrieke ladyschaaf; laat ding in het midden staan.

´De humor ligt op straat meneer Sonneberg´
https://www.youtube.com/watch?v=jPx2V8TMHh4

Haar groeit weer aan en met masker op ben je toch half incognito ;)