Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:17

Ik verstop me even onder een steen.... -O-
Psyche begint het weer over te nemen..... %)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:34

Kunnen we je misschien ergens in helpen of ondersteunen @arabella?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:42

Waar loopt het mis? Kun je de snaaitrek vervangen door iets anders misschien?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:45

Het gaat gewoon steeds minder met mijn vader.... dit is de moeilijke tijd die eraan zat te komen.... slaap slecht, steeds meer honger en steeds meer afgeleid.

Heb vandaag besloten de komende tijd(totdat het over is) niet meer over te werken. Deed het de laatste tijd l niet veel, maar nu dus even helemaal niet.

Ik weet dat ik niets slechts moet eten, maar ik heb constante honger. Ik heb zoveel gegeten de afgelopen dagen (binnen dieet). Vandaag volledig mis gegaan.

Bleh... ga nu in 8eder geval de zak paaseitjes maar in de kast leggen... dan gaat er minder mijn mond in

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:50

Sterkte Arabella, wat rot voor je.
Blijf goed voor jezelf zorgen, dat is heel belangrijk in zo'n vreselijke tijd. En als dan een paaseitje helpt, dan is het maar zo. Een hele zak is misschien overdreven, maar als dat een keer gebeurt, geen ramp. We kunnen je natuurlijk niet 'dwingen' mee te praten, maar het hoeven niet altijd succesverhalen te zijn natuurlijk he. Als deze groep je ergens mee kan ondersteunen is dat misschien toch meegenomen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:00

Misschien kun je (eventueel met hulp) op zoek gaan naar andere manieren om met je emoties om te gaan, in plaats van naar eten te grijpen... Daarvan zal je jezelf waarschijnlijk ook beter gaan voelen, zoals @Turtelito zegt heb je dat heel hard nodig in deze tijd :knuffel:

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:05

Heel erg rot, veel sterkte!

Als je honger hebt.. wellicht een zak rijstwafels? Die met smaakjes?
Of als je de neiging heb iets te nemen, iets anders gaan doen. Zo heb ik heeeeeel veel spelletjes op mijn telefoon gespeeld toen ik gestopt was met roken. Alweer bijna een jaar geleden :oo

Al is een zak paaseitjes heel verleidelijk. Als ik die in huis heb, heb ik ook enorm weinig zelfbeheersing.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:06

Dikke knuffel Arabella, heel veel sterkte! :(:)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:07

Veel sterkte Arabella. Niet niks allemaal. :(:)

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:15

Ahh arabella wat rot heel veel sterkte en kracht om door te zetten ! Je kunt het

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:45

Thanks allemaal.... de zak is nu weer weg in ieder geval.

Vroeger probeerde ik me af te leiden met lezen of borduren, maar dat lukt al tijden niet meer.
Ik zal maar weer eens iedere avond gaan schrijven.... misschien helpt dat...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 23:41

Ah arabella :(:).
Wel goed voor jezelf zorgen hoor!

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:30

Sterkte arabella :knuffel:

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:41

Sterkte! En inderdaad, het hoeven niet altijd succesverhalen te zijn die je deelt. We zijn er voor je :(:)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:44

De kracht van dit topic zit juist in het delen van falen en successen. Veel sterkte Arabella en alle anderen die het nu even nodig hebben. Afvallen is niet makkelijk anders bestond dit topic niet eens.
Wees niet te streng voor jezelf maar ook niet te lief. Het gaat om je lijf en je gezondheid, je hebt maar één lijf wees er zuinig op. :* :(:)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 07:14

Hoop dat het vandaag wat beter gaat Arabella

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:03

Ik vind het sowieso superknap van je @Arabella dat je herkent waar het vandaan komt en wat het met je doet. Dat zijn hele mooie stappen om te maken. En daarnaast natuurlijk ook heel knap om dat te delen met anderen :j je bent heel goed bezig..

Hopelijk heb je vandaag mentaal een betere dag te pakken :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:24

Hopelijk vandaag een betere dag inderdaad!

Ik lig op schema, het gaat goed deze week. Dat bevestigt de weegschaal ook.
Merk dat ik me wel wat voor houd zo van "nog een paar dagen en dan weekend, dan mag ik wat lekkers.. want ik ben braaf geweest."

Ik herken dat dit niet goed is. Ander beloningssysteem: een paar boeken en gezellig lezen dit weekend. Met een klein beetje chips. En dan weer door.

Komt wel goed. Hoop ik. :j

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:29

Roosch schreef:
Ik lig op schema, het gaat goed deze week. Dat bevestigt de weegschaal ook.
Merk dat ik me wel wat voor houd zo van "nog een paar dagen en dan weekend, dan mag ik wat lekkers.. want ik ben braaf geweest."

Ik herken dat dit niet goed is. Ander beloningssysteem: een paar boeken en gezellig lezen dit weekend. Met een klein beetje chips. En dan weer door.

Komt wel goed. Hoop ik. :j

Dat herken ik heel erg Roosch. Mijn weekschema gaat prima, ik track dan alles ook braaf in een app. In het weekend smokkel ik eigenlijk te veel (vooral in wijntje + snackje bij wijntje) en ik vul dan voor 1 dag gewoon 1 aantal calorieën in (wel realistisch, maar ik merk dat dat mentaal veel minder doet dan wanneer ik alle voedingsmiddelen apart registreer). Dus daar ga ik ook aan werken.....

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:32

Op cheat days vul ik gewoon helemaal niks in. :')
Hoezo kop in het zand? :))

Ik ga het wat anders aanpakken. Doordeweeks inderdaad braaf. In het weekend gecontroleerd wat meer.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:33

Niet te streng voor jezelf he Roosch en turtlelito. Ik ben het eens met dat je af moet van eten als beloning zien. Aan de andere kant werkt het voor mij wel dat ik bijvoorbeeld in het weekend 1 wijntje / cocktail drink. Helemaal niets mogen van jezelf is ook niet goed ;) en dat iets extra's in het weekend zou ik zelf wel loggen zodat je je er wel bewust van bent.

Mijn broertje is morgen jarig dus we laten een 3-gangenmenu van de Argentijn komen :D dat wordt de rest van het weekend geen wijntjes voor mij denk ik.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:33

Roosch schreef:
Op cheat days vul ik gewoon helemaal niks in. :')
Hoezo kop in het zand? :))

Ik ga het wat anders aanpakken. Doordeweeks inderdaad braaf. In het weekend gecontroleerd wat meer.

Dat is wat ik net bedoelde inderdaad :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:39

:D :D

Zo komen we er wel, gaucho. :))

Ik heb met mezelf al jaren de afspraak dat ik geen alcohol drink als ik alleen ben. Gewoon omdat ik er geen behoefte aan heb dan, het hoort bij mij ook bij gezelligheid/sociaal contact.
Maar mocht de gelegenheid zich voordoen dit weekend dan zeg ik geen nee. Zoals het nu gepland is kan ik het prima inrichten. Voor zaterdag wat lekkers qua lunch en tussendoortjes en toch zit ik netjes.

Leuk. Dat bewustzijn. :))

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:36

Wat een ***weer. Wilde lekker even met de kleine man naar de supermarkt lopen, maar ik ben bang dat ik met wagen en al weg waai als ik naar buiten ga nu. En dan hebben we het nog niet over de regen die ook nog flink huis houdt. Bah bah bah -O-

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:03

Ik ben net klaar met de zoveelste digitale meeting en dacht even snel een frisse neus te kunnen gaan halen, maar zie net dat de volgende meeting alweer om 15.15 is gepland en dan ben ik pas om 17.00 klaar...bleegggh, gelukkig vanavond nog naar knollie. Maar m’n 10.000 stappen haal ik natuurlijk nooit zo. Ivm het weer ga ik vanavond ook maar even longeren ipv rijden, hopelijk kan dat morgen wel weer. Als ik tenminste niet gedesillusioneerd uit die bruidsmodezaak thuis kom.... :D