Corona patiënten op bokt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38686
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:27

Je mag toch uit jezelf een mondkapje dragen?

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:47

bigone schreef:
Je mag toch uit jezelf een mondkapje dragen?


Nou ik ben er inmiddels wel zo klaar mee dat ik denk laat het maar gebeuren dan. De reactie die ik vanmorgen kreeg werd ik een beetje narrig van. Maar goed ze ervaren het vanzelf wel.

Heb er laatst al een fikse discussie over gehad waarbij mijn emmer volledig is overgelopen dus ik heb het maar naast mij neergelegd. Ik ben gelukkig geen eindverantwoordelijke.

simongek

Berichten: 5352
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:08

Net uitslag gehad. Positief.

Ga even juf contacten wat die het fijnst vind mbt zoontje.

Is ook wel leuk dat kids naar school mogen maar ouders moeten in quarantaine. Hoe komt hij er dan?

Het voelt ook niet goed voor ons.

IvysToeter

Berichten: 11901
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:47

simongek schreef:
Net uitslag gehad. Positief.

Ga even juf contacten wat die het fijnst vind mbt zoontje.

Is ook wel leuk dat kids naar school mogen maar ouders moeten in quarantaine. Hoe komt hij er dan?

Het voelt ook niet goed voor ons.


Ik zet mijn oudste op dit moment vlakbij school neer met de auto.
Zodat ik kan zien dat ze door het hek loopt (er staat altijd een juf of meester bij het hek)
Ophalen net zo...
Ze komt eerst bij de stoep kijken of ze onze auto ziet (ik blijf in de auto en zwaai, of stap even snel uit de auto en zwaai/roep haar)
Ze loopt dan terug naar de juf en zegt dat ze mama heeft gezien.
Daarna komt ze naar de auto.
Ze is 7 en ik kan het schoolplein zien.
Maar ik snap dat het met een jonger kind niet kan op deze manier.

IvysToeter

Berichten: 11901
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:48

Zebrastreep schreef:
bigone schreef:
Je mag toch uit jezelf een mondkapje dragen?


Nou ik ben er inmiddels wel zo klaar mee dat ik denk laat het maar gebeuren dan. De reactie die ik vanmorgen kreeg werd ik een beetje narrig van. Maar goed ze ervaren het vanzelf wel.

Heb er laatst al een fikse discussie over gehad waarbij mijn emmer volledig is overgelopen dus ik heb het maar naast mij neergelegd. Ik ben gelukkig geen eindverantwoordelijke.


Ik zou ook uit mezelf een mondkapje dragen.

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:15

IvysToeter schreef:
Zebrastreep schreef:


Nou ik ben er inmiddels wel zo klaar mee dat ik denk laat het maar gebeuren dan. De reactie die ik vanmorgen kreeg werd ik een beetje narrig van. Maar goed ze ervaren het vanzelf wel.

Heb er laatst al een fikse discussie over gehad waarbij mijn emmer volledig is overgelopen dus ik heb het maar naast mij neergelegd. Ik ben gelukkig geen eindverantwoordelijke.


Ik zou ook uit mezelf een mondkapje dragen.


Ga ik morgen ook doen :j ook omdat er een nieuwe stagiaire komt meedraaien morgen.

Tot nu toe is iedereen nog oké! Helaas wel wat last van spanning op mijn kaken wat lekker doorstraalt naar mijn oren. Straks maar gewoon even wat dingen gaan doen en afleiding zoeken.

kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:46

Zebrastreep schreef:
Ik denk dat ik de club kom joinen deze week...

Vorige week maandag is mijn moeder in contact geweest met iemand. Hele week klachtenvrij dus kwamen we mooi vanaf. Dit weekend een collega die ook in contact was geweest met iemand. Maar ook geen klachten.

En nu op de valreep mijn zusje met een positieve zelftest... ze is het weekend thuis geweest. Ik heb het minste contact gehad omdat ik dus moest werken.

Als het balletje nu gaat rollen gaat het ook hard. Dan zit ik de komende tijd in ieder geval met zieke cliënten. Mijn werk handeld een beetje raar sta er ook niet achter. Doorwerken zonder mondkap pas bij klachten mondkap op.

Met andere woorden als ik ziek wordt is het al flink verspreid....

Zelftest was vanmorgen negatief dus moest gewoon komen werken...

Het hoeft niet natuurlijk.
Op het werk van dochter in een week 8 besmette personen. Binnen hun werk is 1.5 meter niet altijd mogelijk, en het dragen van een mondkapje doen ze niet.
Maar ondertussen zijn we 2 weken verder en ze heeft het niet gekregen (wel dagelijks getest, swap uit keel en neus).
Ik zat met iemand in de auto en de dag erna appte ze, haar vriend was positief, zij nog negatief. Maar ook de andere dag testte ze positief. Maar nu ruim anderhalve week verder en ik test nog steeds negatief ( swap uit keel en neus)

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 03:07

GGD uitslag van mijn zusje is positief...

Maar wat ik nog het meest vervelende vindt is dat ze vrijdag dus al klachten had en dit dondersgoed wist en toch naar huis is gekomen. Er waren ook veel besmettingen in de klas.

Ik ben eigenlijk wel een beetje woest ik werk met mensen met een verstandelijke en meervoudige beperking die al heel kwetsbaar zijn. Daarnaast ook nog bij iemand thuis met een longaandoening waar ik gelukkig niet meer geweest ben moet daarbij ook niet aan de gevolgen denken. Werk er nog maar net.... tuurlijk voorkom je het niet maar dit is gewoon dommer dan dom.

Zelf wel vandaag weer van die vage klachten... nou ja morgen maar weer een zelftest ben benieuwd...

witenbruin
Berichten: 86
Geregistreerd: 12-09-12
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:03

maar zebrastreep,waarom doe je dan geen test bij de GGD.
vooral met wat klachten en zwakkere3 mensen in je werk.
die zelftesten zijn niet al te betrouwbaar hoor.

laliz
Berichten: 2197
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Randstad

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:24

Mijn zelftest was negatief maandagavond en bij de GGD positief dinsdagmiddag. Alleen een beetje verkouden.

capopjekop

Berichten: 30732
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:46

Had je een keelswap genomen met je thuistest?

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 12:35

Vervelend Zebrastreep, IDD erg onhandig van je zusje... Ik snap je situatie niet goed trouwens: jij woont nog bij het ouders, je zusje woont zelfstandig?

laliz
Berichten: 2197
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 12:44

Onee dat niet. Man ook niet maar daar sloeg de Coronastreep meteen uit, eerder dan de teststreep

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 12:46

IvysToeter schreef:
simongek schreef:
Net uitslag gehad. Positief.

Ga even juf contacten wat die het fijnst vind mbt zoontje.

Is ook wel leuk dat kids naar school mogen maar ouders moeten in quarantaine. Hoe komt hij er dan?

Het voelt ook niet goed voor ons.


Ik zet mijn oudste op dit moment vlakbij school neer met de auto.
Zodat ik kan zien dat ze door het hek loopt (er staat altijd een juf of meester bij het hek)
Ophalen net zo...
Ze komt eerst bij de stoep kijken of ze onze auto ziet (ik blijf in de auto en zwaai, of stap even snel uit de auto en zwaai/roep haar)
Ze loopt dan terug naar de juf en zegt dat ze mama heeft gezien.
Daarna komt ze naar de auto.
Ze is 7 en ik kan het schoolplein zien.
Maar ik snap dat het met een jonger kind niet kan op deze manier.

Zo doe ik het nu ook ongeveer.
Parkeer vlakbij school en Kids (6 en 8 jaar) lopen dan samen naar mijn auto.

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:06

Zelftest had na een tijdje een heel heel heel licht streepje bij positief dus ik bel werk maar moest gewoon komen werken....

Ga wel een pcr inplannen. Ik heb wat lichte oorpijn niet een typische klacht.

Ik heb inderdaad met keelswab gedaan


Mijn zusje woont op kamers maar komt elke vrijdag tot en met zondag naar huis.

Sure_lee

Berichten: 10451
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:20

Tot nu toe heeft iedereen die ik ken met een heel licht streepje allemaal een positieve test bij de GGD. Dus ik zou echt oppassen met gaan werken.

Chita

Berichten: 670
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:04

Ligt er ook aan wat na een tijdje is. Ik had bij mijn dochter ook een test die ik na 2 uur weg wilde gooien die een licht streepje had. Je moet echt na 20 minuten kijken. Heb haar daarna na school nog zelf getest, negatief. En paar dagen later bij ggd omdat haar zus positief was.

Dus het ligt er ook aan hoe lang na de test er een streepje kwam...

Sure_lee

Berichten: 10451
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:17

Oh ja ik ga er wel vanuit dat iemand zich houdt aan het maximale half uur van kijken en daarna niet meer kijkt haha

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:46

Klopt, na een half uur niet meer kijken. Toch is het me nog nooit overkomen dat er later een streepje verscheen en ik heb er al vele tientallen gedaan,zo niet honderd...

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 16:02

Sure_lee schreef:
Tot nu toe heeft iedereen die ik ken met een heel licht streepje allemaal een positieve test bij de GGD. Dus ik zou echt oppassen met gaan werken.


Ik wil zelf ook niet werken maar mijn werkgever zegt dan nee hoor we krijgen het toch wel een keer

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 16:06

Zebrastreep schreef:
Sure_lee schreef:
Tot nu toe heeft iedereen die ik ken met een heel licht streepje allemaal een positieve test bij de GGD. Dus ik zou echt oppassen met gaan werken.


Ik wil zelf ook niet werken maar mijn werkgever zegt dan nee hoor we krijgen het toch wel een keer


Raar van je werkgever, maar ik zou zelf gewoon gaan testen bij de GGD. Als je positief bent moet je toch thuis blijven.

_MG

Berichten: 2876
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 16:11

Ik ben vanochtend voor een pcr test geweest nadat ik afgelopen vrijdag contact had met iemand die positief is getest. In de loop van de dag ben ik me steeds beroerder gaan voelen, dus ben ontzettend benieuwd wat er uit komt :=

moyra

Berichten: 9661
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 19:00

Bij mijn was de test na uren ook met een licht streepje. De volgende dag kwam de positief streep eerder dan het controle streepje :+
Er is net als het verloop van corona geen pijl op te trekken.

IvysToeter

Berichten: 11901
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 20:25

Bij mijn jongste dochter de zelftest ook heel licht streepje na 20 minuten.
Maar toch naar de ggd gegaan en die was zeker wel positief.

IvysToeter

Berichten: 11901
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 20:26

Zebrastreep, ik vind het echt heel raar dat je werk zegt dat je alsnog moest komen werken.
Je werkt al met kwetsbare mensen... dan ga je het risico toch niet opzoeken?
Ik zou dan zelf mij verantwoordelijkheid nemen en ziek melden.