Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_Jacky

Berichten: 366
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 16:11

Supervixen schreef:
Leuk M_Jacky, maar ik loop dan de freedomtrail.


Lijkt me ook een hele gave loop!

Supervixen

Berichten: 13034
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 18:26

Ik ben benieuwd, ik loop niet de hele trail, maar de 16km.

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 21:54

Een trail lijkt me ook leuk! Lekker lopen in het buitengebied!

Ik heb vanavond weer lekker 8 km gelopen. Niet heel snel aangezien ik nog een beetje last had van mijn val van de trap. Dus regelmatig tussendoor gewandeld en de tijd even genegeerd. Blij dat ik de 8 weer heb kunnen uitlopen.

hwn
Berichten: 4820
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:20

Motivatie stond op n laag pitje, dus dinsdag weer n lactaattest afgelegd in de hoop dat n schema me weer motiveert. Mijn conditie is wat achteruit - was te verwachten, ik loop iets minder vaak dan vroeger - maar snelheid is erop vooruit. De coach die de testing deed, is trouwens niet van de minste: Nina Lauwaert, vorig jaar Belgisch kampioene op de 5 km, 10 km en marathon!

Firebug

Berichten: 1303
Geregistreerd: 17-07-09

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:17

Hallo!

Nadat ik al een hele tijd mee las heb ik heb me eerder al eens in dit topic gemeld, maar uiteindelijk weinig meer mee gepraat waardoor ik uiteindelijk het hele topic uit het oog verloor... Laatst het topic toch weer eens opgezocht en ik vond het meteen weer leuk om mee te lezen en het motiveert ook nog eens goed! Vandaar toch nog een poging om zelf ook iets regelmatiger wat toe te voegen :) .

Om mezelf een beetje te introduceren: qua hardlopen gaat het bij mij altijd een beetje op en af. Ik probeer minstens twee keer per week te lopen maar soms heb ik ook periodes dat het er niet van komt. Ik loop vooral voor de lol dus heb geleerd maar te accepteren dat ik het soms gewoon drukker heb met andere dingen. Echter, nu ben ik alweer een hele tijd fanatiek bezig en ik merk dat ik ook echt weer sneller en sterker wordt en meer uithoudingsvermogen krijg, en dat geeft veel voldoening! Ik zit nu op de helft van mijn stage in Finland en het is hier zo mooi om hard te lopen <3 , dus dat helpt ook goed mee voor de motivatie!

Piekosjj

Berichten: 5501
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:49

Oh, Finland is zoooo mooi!! Groetjes van je buren :D Waar in Finland zit je?

Supervixen

Berichten: 13034
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:12

Ik heb genoten van de stuwwaltrail vandaag (in Oosterbeek). De route was heel mooi, steile klimmetjes, mooie afdalingen en mooi uitzicht. Ik heb heerlijk gelopen, mijn lijf had er zin in vandaag :P . De afstand was 11km met ongeveer 270 hoogtemeters.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:34

Dat ziet er uit als een mooie omgeving om te lopen!

Piekosjj

Berichten: 5501
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:47

Heb daar eens een stukje over gelezen in de RW, dat is een heeele mooie trail of niet dan SV? De laatste foto lijkt wel op een veld tussen Bennekom en Ede, maar dat is iets te ver weg van Oosterbeek :+

Ik heb gister echt een gigantisch fijne interval training gelopen! M'n benen voelde super sterk aan en in m'n snelle stukken voelde ik me net een keniaanse marathon loper :+ Diezelfde avond en vanavond ook nog 20 km gefietst, en dat ging eigenlijk zonder vermoeide benen. Ben blij dat het hardlopen zo goed blijft gaan naast m'n werk!

Waar ik wel een beetje 'last' van had gister waren m'n bungelende draadloze oortjes. Dat blok met 't volume en pauze knopje gaat erg heen en weer als ik minder vlak loop, hoe lossen jullie dat op? Draadje door BH bandje, al lijkt het dat het dan allemaal erg naar beneden gaat trekken in je oren?

Supervixen

Berichten: 13034
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 21:15

Ik vond hem wel erg mooi ja, fijne paden en lekker afwisselend, maar de hoge Veluwe trail staat bij mij nog op nummer 1 van alle trails die ik heb gelopen.

Dat probleem met je oortjes herken ik wel een beetje. Is bij mij soms ook. Heb jij er niet zo'n knijpertje bij zitten? Dat zou misschien kunnen helpen. Of anders vastplakken met wat hansaplast net onder dat blokje en dan een stukje tape op je nek?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 21:32

Ik heb onlangs AirPods getest maar die bleven bij mij ook niet lekker zitten. Bij anderen blijkbaar wel. Ik ga nu de jabras proberen.

Supervixen

Berichten: 13034
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 21:59

Het gaat er volgens mij ook niet om of ze blijven zitten. Die van mij bleven zelfs met een halve marathon in de regen goed zitten. Maar dat blokje klappert af en toe. Gelukkig valt dat bij die van mij erg mee, maar ik snap dat het erg vervelend kan zijn.
Bij de mijne zit trouwens aan beide kanten een blokje, misschien dat dat ervoor zorgt dat ze niet zo klapperen :o? ?

Piekosjj

Berichten: 5501
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 22:36

Ik had zo'n knijpertje, maar die ben ik in de eerste week op magische wijze al kwijt geraakt. Waarschijnlijk eraf gebroken tijdens het werk. Een stukje tape is een goeie ja!

Het is inderdaad echt het blokje ja, de oortjes zelfs zijn super fijn. Heel even soms wat aanduwen maar ze blijven erg fijn zitten. Ik heb aan een kant een blokje, zou dus best kunnen dat ze wat uit evenwicht zijn daardoor!

s1993

Berichten: 2135
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 07:19

Goed om dan niet op de tijd te letten Laura, dat kan soms erg lastig zijn.

Hwn knap dat je snelheid toch vooruit is gegaan! Leuk dat de test door haar is gedaan, woon je zelf ook in Belgiƫ?

Welkom Nadia! Gaaf om ij Finland te zitten, daar wil ik ook nog een keer heen :D

Mooie foto's weer supervixen! Klinkt als een hele leuke route, was het erg druk?

Piekosj fijn dat je weer lekker hebt gelopen! Met oortjes heb ik geen idee, ik loop het liefste 'kaal', dus zonder telefoon, oortjes etc :)

Lopen gaat hier wel lekker, hoop nu weer een beetje op te gaan bouwen in het lopen, maar dan moet ik wel tijd hebben.... Ga nu een rondje lopen (mijn vaste favoriete rondje, zo'n 9km) en verder hele dag verhuizen. Komende week even kijken wanneer ik weer tijd heb, wil nu eigenlijk wel weer minimaal 3x per week lopen, als ik het red 4

Firebug

Berichten: 1303
Geregistreerd: 17-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 11:13

Piekosjj schreef:
Oh, Finland is zoooo mooi!! Groetjes van je buren :D Waar in Finland zit je?


Hihi, groeten terug! Zweden is ook mooi! Ik zit in zuid Finland, ongeveer 100 km recht boven Helsinki in de middle of nowhere :P . Dus dat betekent veel in het bos rennen en veel heuvels! Wel erg leuk, ik merk echt dat ik door die heuvels sterker wordt en dat ik op de zeldzame vlakke stukken ook een stuk sneller ga dan eerst :) .

En wat een mooie foto's!

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:37

Vandaag de Royal Ten gelopen in Den Haag. Voor mij de eerste wegwedstrijd en ik was behoorlijk onder de indruk van de omvang. Wow wat een mensen en wat lopen er dan veel snelle lopers tussen!
Ik had geen doel, het was warm en benauwd met veel wind en gezien ik de laatste twee weken niet zoveel getraind heb wilde ik maar zien hoe het zou gaan. Toch ging het best lekker! Met 7 km kakte ik even in, maar gelukkig kon ik mezelf herpakken en heb ik het in 58:20 gered *\o/*
Wat een energie krijg je met zo'n loop, heerlijk! De mensen langs de kant die voor je juichen en de kindjes die je een high five geven onderweg: superleuk!

De laatste 500 meter trok ik een sprint en toen ik eenmaal stilstond begon ik te kokhalzen :') Ik zag achteraf ook op m'n horloge dat ik de laatste kilometer in 4:59 had gerend, dat is echt megasnel voor mijn doen :)) Ik heb nooit eerder gehad dat ik kotsneigingen kreeg. Dus ik heb echt mijn best gedaan haha. Ik zit echt nog na te genieten!

Missy_

Berichten: 1792
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Delft

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:45

Ik lees al een tijdje mee maar heb eigenlijk nog nooit wat geplaatst. Vandaag deed ik ook mee aan de Royal Ten! Maar dan de 5 km, was voor mij de eerste wedstrijdloop ooit. Doel was 35 minuten of minder en heb hem uitgelopen in 33.39 :)

Heb hier zeker meer energie en motivatie van gekregen om lekker verder te gaan met hardlopen! Mooi doel is denk ik om richting de 30 minuten te gaan voor 5 km :)

Supervixen

Berichten: 13034
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:08

Allebei supergoed gedaan!
Kokhalzen, dan heb je wel echt alles gegeven!

Leuk Missy_ dat het je motiveert om door te gaan.

Ik heb vanmorgen 10km gewandeld en nog een rustige 10km hardgelopen vanmiddag. Nu wel wat spierpijn in mijn bovenbenen van de trail van gisteren. Morgen een rustdagje.

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:22

@lisitano: dan heb je inderdaad echt alles gegeven!

Fijn missy dat het zo goed bevallen is!

hwn
Berichten: 4820
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:23

s1993 schreef:
Hwn knap dat je snelheid toch vooruit is gegaan! Leuk dat de test door haar is gedaan, woon je zelf ook in Belgiƫ?


Ja idd, ik woon regio Kortrijk, op pakweg 20 minuutjes van de Franse grens.

Wat hebben jullie mooie looproutes! Hier lopen we in de zomer wel eventjes doorheen een natuurdomein, maar toch grotendeels op de openbare weg, is lang niet zo mooi.

Piekosjj

Berichten: 5501
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:56

Wat een mooie tijd voor je eerste wedstrijd op de weg Lisitano! En een snelle laatste KM! *\o/* Ook fijn dat jij onder je doel hebt gelopen Missy :) Als je nu al op 33 min loopt, loop je 'm binnen no time onder 30 min!

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 22:05

Die laatste zeker ja :D Wellicht had ik nog iets beter gekund hoor maar in deze omstandigheden en al gezellig kletsend was het zo ook gewoon heel leuk :D

Missy, goed gedaan! Je zult zien dat je al heel snel dichtbij die 30 minuten gaat komen!

SV: wow bikkel! Ik denk dat jouw benen zo'n rustdag wel zullen waarderen ja :D

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 23:06

Super goed gedaan meiden :D !

Firebug

Berichten: 1303
Geregistreerd: 17-07-09

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 08:16

Wow, goed bezig allemaal!

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 08:21

Wauw lekker sportief weekend voor velen!

Prachtige foto's Supervixen, en je hebt er een volger bij op insta ;-)

Lisitano lekker gelopen, super goed. En sterk gefinished!

Ik mag morgen weer rondje lopen, wilde gisteren eigenlijk ook maar had behoorlijk last van de bal van mijn voet gisteren. Zaterdag hele dag op mijn jophurs gelopen en denk dat de boosdoener is.
Baal wel, had me net ingeschreven voor de veluwe zoom trail maar nu kan ik geen vervanger vinden voor mijn lessen (geef normaal manegeles op zaterdag). Dus die kan ik waarschijnlijk weer afzeggen.