Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:34

_O- en hun blik dan als je zegt van niet he... Alsof je gek geworden bent en ze niet goed weten of ze voorzichtig afstand moeten nemen of een ambulance moeten bellen om hulp te bieden. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:36

Ja. De reactie was echt...
""" ooooh niet??? Oh ik hoor dat wel vaker... ik heb dat net huisdieren"...

Het niveau was gelijk helder, zullen we maar zeggen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:40

Nou ik hoor dat liever dan "oh maar dat komt vast nog wel :j " en nog leuker "wacht maar tot je de juiste gevonden hebt!"
Vooral als mijn man dan langs me staat... Dan denk ik "ben je lomp of ben je echt gewoon zo'n *****"?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:43

Qua restaurants gaan we eigenlijk altijd voor sushi en dan rond een uur of 20.00 Pannekoekhuizen en dat soort tenten ben ik mee gestopt want het is geen doen als je rustig wilt eten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:46

Ayasha schreef:
Mijn man mag akkoord gaan met zoveel hij wil. Hij gaat akkoord voor zichzelf. :+ Als ik weet dat in restaurant X veel kinderen zijn en ik ben daar niet voor "in" blijf ik thuis. :+

Hoho, dat wist ik niet. Ik was er nog nooit geweest. :') Het was een valstrik.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:55

Valstrik :D :))

Pannenkoekenhuizen ed. vind ik ook prima plekken om de kroost aan te leren hoe ze zich moeten leren gedragen in een echt restaurant. Al word dat dan vaak niet gedaan helaas.
Zodat ze leren om zich in een "gewoon" restaurant te gedragen.
Ik vermijd die plekken dan ook als het kan, want dan weet je inderdaad dat de krijsjes aanwezig zijn met ouders die niet zeggen, nu eens aan tafel blijven zitten.
Maar met een valstrik ben je wel de pineut ja :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:03

En ik vind dat zo jammer, want pannenkoekenhuis is zo leuk. :') Ik kom er alleen niet meer.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:05

Dit stond er gewoon binnen, gelukkig wel in een aparte ruimte. Maar waarom? :')
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:18

Waarschijnlijk om die mormels tussen de tafels uit te houden zodat ze geen bediening verongelukken. (of zichzelf waarna het restaurant een schadeclaim aan zijn broek heeft.)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:47

MarlindeRooz schreef:
[ Afbeelding ]

DE HAKHORST <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Daar zijn wij vaste klant. Hebben echt de LEKKERSTE pannenkoeken van het land.

De Ploeg. Hemels <3 <3 <3 <3

Ik heb daar eigenlijk nooit last van de kinderen. Die gaan juist daar lekker spelen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:52

Marjoow schreef:
MarlindeRooz schreef:
[ Afbeelding ]

DE HAKHORST <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Daar zijn wij vaste klant. Hebben echt de LEKKERSTE pannenkoeken van het land.

De Ploeg. Hemels <3 <3 <3 <3

Ik heb daar eigenlijk nooit last van de kinderen. Die gaan juist daar lekker spelen.

Nou mijn vriend woont er heel dichtbij... Maar ik had de hele avond buikpijn en mijn vriend kon ook 4x naar de wc rennen in een half uur vanmorgen. :') Ik ben sowieso geen pannekoekenfan. :P

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:07

Afbeelding

:D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:19

Jildau schreef:
[ [url=m/mf7bhg.jpg]Afbeelding[/url] ]

:D

:))

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:03

Buurkrijsjes is een mooi woord! Hahaha.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:12

Bij mij zijn de 3 klein buur krijsen terug. :(

3 kleinzoons van 8 t/m 13
Moeder was gaan samenwonen een 20 km verderop met nieuwe vriend (afgelopen zomer vakantie) , maar vlgns mij willen die nu opeens weer hier in de buurt komen wonen
Dus kinderen zijn weer bij oma en opa gedumpt die nog een volwassen dochter met beperking thuis hebben wonen wat dus garant staat voor een hoop geruzie, gevloek en getier want opa en oma trekken het eigenlijk gewoon helemaal niet maar zullen echt geen nee zeggen tegen dochter

Had gehoopt er na drie jaar vanaf te zijn

Toen ze nog met de vader samen was zaten de jongens ook al meer bij opa en oma ipv bij ouders , terwijl ze in hetzelfde dorp woonden
Daarna zat moeder een dorp verderop en de jongens eigenlijk fulltime bij opa en oma
Dus ik was dolgelukkig toen ze ging samenwonen van de zomer
Na drie jaar steeds ergere ruzies hiernaast ...(zolang wonen we nu hier)
Maar de rust was dus van verdomd korte duur
They're back :roll:

Maar als dit lang gaat duren en het escaleert weer zo vaak zo erg dan ga ik denk toch eens aan de bel trekken bij een instantie ... voor die knullen kan dat gedoe ook echt niet goed zijn

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:05

Jeetje Sonja, da's niet niks! Snap dat je dan iemand wil bellen... Lijkt me verstandig

Las dat het nieuwe kabinet het vaderschapsverlof wil uitbreiden. Daar ben ik eigenlijk best wel blij mee! Geen oneerlijke beoordelingen meer als jonge vrouwelijke sollicitant, want jonge mannen hebben net zo goed kans om ouder te worden en hun verlof op te eisen

Sta wel echt versteld van de mannen die daarop reageren op Facebook enzo. Dat 2 dagen zát is. Leuk joh, als je vent vindt dat je na 2 dagen vast wel weer kan koken, stofzuigen en de rest met 10 hechtingen in je doos := Het lijkt er toch echt op dat veel mannen in de overtuiging verkeren dat zij het óók best zwaar hebben tijdens de zwangerschap en de bevalling... Leuk :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:08

Toch vind ik 6 weken veel te lang.
Mogen wij allemaal aan mee dokken.
Mijn man wil ook wel eens 6 weken vrij.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:14

bruintje123 schreef:

Volgens mij is het 5 dagen betaald en de rest 70% betaald. Dus dat valt mee.
Uit onderzoek is wel weer gebleken dat vrouwen wiens man langer vrij is na de bevalling sneller weer aan het werk kunnen. Dus dat scheelt voor iedereen.
En nogmaals, ik word er echt enorm gelukkig van dat ik straks niet automatisch al scheef word aangekeken omdat ik als pas afgestudeerde vast binnen no time nesteldrang krijg... Zeker omdat de techniek nog best een mannenwereld kan zijn. Nu hebben mannen en vrouwen hetzelfde "nadeel"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:18

Mijn vriend heeft regelmatig 6 weken vrij := Daar staat wel tegenover dat hij dan ook even vaak 6 weken in het buitenland zit met 7/7 werk aan 12u/dag. Overuren niet meegeteld en die krijgt hij noch uitbetaald, noch als extra vakantie.

Binnen dat bedrijf hebben de mannen recht op 5 dagen vaderschapsverlof indien de bevalling tijdens een werkperiode plaatsvindt. In die 5 dagen zit de reistijd naar huis en terug naar werk inbegrepen. Leuk als je helemaal in the middle of nowhere in Australië aan de slag bent...

Wat mij stoort is dat vrouwen vaker scheef bekeken worden omdat ze op termijn, bij kinderen, vaker minder uren willen gaan werken. In een aantal gevallen is dat inderdaad hun vraag, omdat bij mannen tijdskrediet om voor de kinderen te zorgen gewoon niet wordt toegekend. Dus moet de vrouw het maar oplossen. De reden is dan "dit past niet in deze job", denk aan management, ICT, techniek, transport etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:24

Lijkt me ook wel wat zo'n verlof van 6 weken... kan niet iedereen dat gewoon krijgen? Vrij in te delen hoe en wanneer in je carriere je dat op wilt nemen... en op = op... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:35

Het klinkt mooi in theorie Idinn, praktijk is helaas vaak wat anders.

Hij is 30/9 vertrokken en komt nu pas 24/11 terug. Dat is langer dan 6 weken. Reden: op het hoofdkantoor was de planning vergeten dat de vrouw van zijn collega zwanger is, en nét rond die periode moest bevallen. Die man heeft al bij het begin van de zwangerschap daar dus rekening mee gehouden en 3 weken verlof daarvoor apart gezet. Waren ze alleen vergeten in te boeken.
Nu mag mijn vriend dus 3 weken langer werken om dat recht te trekken. Maar eerlijk, ik zou als vriendin persoonlijk helemaal op ontploffen staan van frustratie als ze nét voor de bevalling mijn vriend weg zouden sturen terwijl het wel ruimschoots op tijd is aangegeven.

En ach, het heeft ook enkel voordelen. Zo heeft ie nadien 9 weken verlof ipv 6, is hij thuis met de feestdagen (anders was hij er 3e jaar op rij niet) en we kunnen ons jaarlijks weekendje Londen in januari gewoon laten doorgaan :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:38

bruintje123 schreef:

Precies dit, of denk eens aan onszelf. Heb je al kinderen of wil je ze niet. Zelf zes weken vakantie opnemen is onmogelijk. Of je moet heel veel geluk hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:42

Ach ik verbaas me sowieso wel vaker over het feit dat je als kinderloze maar weinig voordeeltjes mee kan pikken... en dingen in je zorgpakket hebt waar je never nooit gebruik van wilt maken...

En uiteraard bespaar je jezelf een ton per koter. Maar dat doe je jezelf "aan" :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:56

Ja klopt. Als je kind ziek is kan je een dag sociaal verlof aanvragen. Mijn katten of paarden, die me minstens even dierbaar zijn, daar mag ik een gewone dag vrij voor ophoesten.

Al die extraatjes en tegemoetkomingen die je krijgt als je een koter op de wereld zet, die had ik maar wat graag ingeruild om de onkosten van mijn orthodontie te dragen. Want door geklungel van de eerste orthodont zit ik er zo maar even 2-3 jaar langer aan vast (laatste jaar gaat nu in) en kost die grap me voor de correcties €3000 extra.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:36

Hoewel deels eens betalen ouders ook mee aan onze zorgkosten als wij een been breken terwijl we iets super leuks aan het doen zijn waar ouders geen tijd meer voor hebben :D