Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMANDRA schreef:Maar DBiancaL, kcal tellen is wel leidend. Als jij met gevarieerd eten en de juiste supplementen afvalt, betekent dit kortweg je toch een energietekort creëert, en dus minder kcal eet dan je verbrand. En jij weet wat je moet eten, iemand van 16 die al te weinig eet (om even als voorbeeld te gebruiken) heeft jouw kennis niet en hierbij is het dus wél aan te raden om kcal te tellen, al is het maar voor een week of 2 om een indicatie te krijgen van hoeveel je mag eten.
DBiancaL schreef:Zo heb ik iemand voor een check gehad die alleen maar kwark de hele dag eet... niet echt gevarieerd aan het begin zal je vast afvallen maar dit stagneert.
Ik keur het kcal tellen niet af, maar wil alleen maar zeggen dat dit niet voor iedereen hoeft te werken.
Emmaa_ schreef:Ik kan echt niet afvallen zonder kcal te tellen. Tenminste, niet in Nederland (op vakantie gaat het een stuk makkelijker). Onbewust eet ik 3x zo veel als ik denk en in die dingen zit meestal ook veel meer vet dan ik denk. Ik doe het niet zo nauwkeurig als anderen hier (ik weeg bijvoorbeeld niet zo heel erg fanatiek) maar ik probeer wel altijd een ruime richtlijn op te zoeken.
DBiancaL schreef:Ik begrijp julllie punt en wil verder ook geen discussie.. maar ik heb zelf gewoon 0 baat bij het tellen van Kcal.
en zo is ieder mens anders...
Adviseer wel mensen idd die het moeilijk vinden het bij te houden.. maar vele hebben geen tijd/zin of vergeten het... maar goed dat is dan ook een kwestie van eigen verantwoordelijkheid en een kwestie van willen