Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:33

Lijstje voor vandaag:

O: wrap met dun laagje roomkaas, halve avocado, halve paprika, komkommer, cherrytomaatjes, citroensap, basilicum- en muntblaadjes
T: gekookt ei
M: tomatensoep met geroosterde boterham'
A: uit eten, om mijn bachelordiploma die ik zo ga ophalen te vieren! Neem gewoon iets wat ik lekker vind.

Beweging: 25 minuten interval hardgelopen

DBiancaL

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 14:39

Zo ben ik weer even... laatste 2 paginas gelezen...
Wat kcal tellen betreft.. ieder zijn ding maar dat doe ik nog steeds niet en ben toch 15 kg afgevallen.. Gevarieerd eten en de juiste suplementen zijn bij mij het antwoord.
Nu ook al 5 weken aan het bewegen erbij.
En ik wordt strakker.
Als beginnend coach merk ik ook bij mijn 'klanten' dat iedereen verschillend is en dat voeding echt een dingetje is..
Wat bij mij werkt hoeft bij een ander niet te werken.
Zo heb ik iemand voor een check gehad die alleen maar kwark de hele dag eet... niet echt gevarieerd aan het begin zal je vast afvallen maar dit stagneert.
Ik keur het kcal tellen niet af, maar wil alleen maar zeggen dat dit niet voor iedereen hoeft te werken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 14:57

Maar DBiancaL, kcal tellen is wel leidend. Als jij met gevarieerd eten en de juiste supplementen afvalt, betekent dit kortweg je toch een energietekort creëert, en dus minder kcal eet dan je verbrand. En jij weet wat je moet eten, iemand van 16 die al te weinig eet (om even als voorbeeld te gebruiken) heeft jouw kennis niet en hierbij is het dus wél aan te raden om kcal te tellen, al is het maar voor een week of 2 om een indicatie te krijgen van hoeveel je mag eten.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 16:51

IMANDRA schreef:
Maar DBiancaL, kcal tellen is wel leidend. Als jij met gevarieerd eten en de juiste supplementen afvalt, betekent dit kortweg je toch een energietekort creëert, en dus minder kcal eet dan je verbrand. En jij weet wat je moet eten, iemand van 16 die al te weinig eet (om even als voorbeeld te gebruiken) heeft jouw kennis niet en hierbij is het dus wél aan te raden om kcal te tellen, al is het maar voor een week of 2 om een indicatie te krijgen van hoeveel je mag eten.

Ja, mee eens :j
Ik tel wel kcal, omdat ik anders al snel teveel eet. Ook al is mijn eetpatroon dan wel gezond, van teveel gezond eten kom je ook aan.

DBiancaL schreef:
Zo heb ik iemand voor een check gehad die alleen maar kwark de hele dag eet... niet echt gevarieerd aan het begin zal je vast afvallen maar dit stagneert.
Ik keur het kcal tellen niet af, maar wil alleen maar zeggen dat dit niet voor iedereen hoeft te werken.

Dat is wel heel extreem... Maar als je per dag 3000kcal aan kwark eet en niet sport dan zal je daarvan ook niet afvallen... Dat het stagneert komt denk ik vooral omdat niemand het op de lange termijn volhoudt om de hele dag alleen maar kwark te eten en je op een gegeven moment gewoon breekt en enorme vreetbuien krijgt omdat je lichaam schreeuwt om ander voedsel :=

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 17:07

Ik val opeens wat teveel af....had twee weken terug twee slechte weken gehad en daarvan toen 0.5kg aangekomen terwijl ik daarvoor netjes rustig bleef afvallen.
Moest vorige week ongesteld worden en dan hou ik altijd best vocht vast en was die zondag ervoor (weeg altijd op zondag) dus ook nog die 0.5kg zwaarder...daarna gewoon een nette week gehad en was afgelopen zondag opeens 1.5kg afgevallen...sinds die 0.5kg weer erbij dus. Nu was ik vanmorgen even flink nieuwsgierig en ik woog vanmorgen alweer 0.6kg minder dan zondag...gaat me iets te snel...en ik eet echt niet te weinig ofzo.
Zit nu nog 0.6kg van het gewicht af waar ik minimaal naartoe wilde.

Ik had vanmorgen opeens een mega vlaag van misselijkheid terwijl ik dat echt nooit heb en nu nog steeds gewoon een klein hintje van misselijkheid...mijn lichaam is dus even heel gek aan het doen, I don't like it.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:57

Ik begrijp julllie punt en wil verder ook geen discussie.. maar ik heb zelf gewoon 0 baat bij het tellen van Kcal.
en zo is ieder mens anders...
Adviseer wel mensen idd die het moeilijk vinden het bij te houden.. maar vele hebben geen tijd/zin of vergeten het... maar goed dat is dan ook een kwestie van eigen verantwoordelijkheid en een kwestie van willen :)
Laatst bijgewerkt door DBiancaL op 31-08-16 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:59

Wat eet je dan precies DBiancaL als ik vragen mag? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:01

Ik kan echt niet afvallen zonder kcal te tellen. Tenminste, niet in Nederland (op vakantie gaat het een stuk makkelijker). Onbewust eet ik 3x zo veel als ik denk en in die dingen zit meestal ook veel meer vet dan ik denk. Ik doe het niet zo nauwkeurig als anderen hier (ik weeg bijvoorbeeld niet zo heel erg fanatiek) maar ik probeer wel altijd een ruime richtlijn op te zoeken.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:04

mijn lijstje van vandaag:
O: Shake
t: Eiwitshake (heb 30 min hardgelopen en 20 min krachttraining gedaan)
M: 3 eieren, curcuma, peterselie zout peper spinazie en dat gemixt en gebakken
t: een salade voor mijn werk 16.00 beginnen
A: wortelen, mais, hertenbiefstuk

ik eet vooral heel gevarieerd en met weinig brood, pasta en aardappelen (dit doe ik alleen door de weeks) op vrijdag eet ik patat en op za en zondag eet ik eigenlijk ook wat ik wil met maten
Laatst bijgewerkt door DBiancaL op 31-08-16 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:05

Emmaa_ schreef:
Ik kan echt niet afvallen zonder kcal te tellen. Tenminste, niet in Nederland (op vakantie gaat het een stuk makkelijker). Onbewust eet ik 3x zo veel als ik denk en in die dingen zit meestal ook veel meer vet dan ik denk. Ik doe het niet zo nauwkeurig als anderen hier (ik weeg bijvoorbeeld niet zo heel erg fanatiek) maar ik probeer wel altijd een ruime richtlijn op te zoeken.

Precies. Of ik eet dan te veel, of te weinig.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:23

DBiancaL schreef:
Ik begrijp julllie punt en wil verder ook geen discussie.. maar ik heb zelf gewoon 0 baat bij het tellen van Kcal.
en zo is ieder mens anders...
Adviseer wel mensen idd die het moeilijk vinden het bij te houden.. maar vele hebben geen tijd/zin of vergeten het... maar goed dat is dan ook een kwestie van eigen verantwoordelijkheid en een kwestie van willen :)

Oh nee was ook totaal niet om te discussiëren hoor! En als jij hier beter bij gebaat bent, super!
Ik bedoel alleen te zeggen dat wat jij doet wel beter is, omdat je minder snel obsessief wordt, maar mensen die niet weten wat voor keuzes ze moeten maken, niet afwegen en als gevolg óf veel te weinig eten óf veel te veel, hier wel bij gebaat zijn. Of als je toch niet je porties kan inschatten, zonder precies af te wegen. Als je geen kcal telt en toch aan een net eetpatroon komt, super!
Als ik naar mezelf kijk bijvoorbeeld: in principe kan ik ook zonder kcal te tellen afvallen. Máár ik kan dit omdát ik kcal heb geteld. Omdat ik nu al een jaar goed op mijn kcal let, kan ik mijn porties redelijk goed inschatten met als gevolg dat ik niet extreem meer of minder kcal ga eten dan als ik wel alles afweeg. Daarom zei ik dus van ja ga een week, twee weken kcal tellen, zodat je weet hoeveel je kan eten. En jij hebt dit dus al door, wat natuurlijk super is!

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 23:47

Dat bedoelde ik ook als mensen baat hebben bij tellen moeten ze dit zeker doen.
Eventueel ook eten wegen :)
Misschien ga ik teveel uit van ons eigen instinkt het lichaam geeft aan wat het nodig heeft....
Zouten, zoet, mineralen, vitamine...
Ik ben dan ook voor 'ruw' voer haha... Geen e nummers.
Dit vind ik trouwens ook een interessant filmpje:

https://m.youtube.com/watch?sns=em&v=URiflzNM5nk

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 10:22

Ik vind kcal tellen ook gewoon fijn omdat ik dan weet waar ik sta :)) En het helpt me om meer motivatie te houden.

Gister zo'n belachelijke dag gehad :'D Had eerst een high tea van mn werk, daarna met een paar collega's een terrasje gepakt en daarna naar een italiaan uit eten geweest :'D Had er al wel rekening mee gehouden en de rest van de dag niet gegeten dus de kcal-schade valt enorm mee maar pfoe alleen maar ongezond voedsel zowat :'D

L: 2 mini sandwiches met kip, 1 met zalm en 1 met tonijn, een stukje brownie, een cupcake'je, 1 klein chocolaatje, een kleine kip loempia en 1/3e van een pannenkoek met spek
T: Banaan milkshake
A: Pizza met zeevruchten en een icetea

Kwam neer op zo'n 2000kcal (los gerekend natuurlijk want heb geen zicht op wat er werkelijk gebruikt is, maar heb alles ruim genomen), maar heb gewerkt van 6-13 en toen 12km gefietst naar waar die high tea was, en 'savonds nog 12 km terug. Dus mn beweging zat wel goed :))

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:11

Mijn lijstje vandaag:
O: smoothie van geitenmelk met banaan, frambozen en kersen
T: banaan/ei/havermout pannenkoekjes (die heeft een collega voor mij gemaakt :9 ) met biologische honing
L: geitenyoghurt met speltmuesli
T: Komkommer
D: nog geen idee, moet boodschappen doen, maar wordt waarschijnlijk groente met vis
T: appel met kaneel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:14

Mijn lijstje voor vandaag:

O: een banaan en een bakje brinta
L: 3 volkoren pistoletjes met brie smeerkaas
T: appel of een boterham, ligt eraan hoe veel honger ik heb
A: Twee taartjes van spinazie met bladerdeeg

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:23

O: havermout met magere yoghurd, blauwe bessen en noten
t: eiwitshake
l: Een smoothie met kokosmelk, amandelen, banaan en spinazie
t: wortel
a: Een steak met groente en een klein portie zoete aardappel
misschien nog een bakje olijven savonds maar dat licht aan mijn trek.
Verder drink ik nu gemiddeld 2,5 liter water en heb ik 30 min krachttraining en 60 min prive paardrijles vandaag :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:37

Mijn lijstje:
O: smoothie met kiwi en limoen
L: AH excellent pistolet met brie, komkommer, koriander en oregano
T: mineola, pluot, Optimel yoghurt kers, cup-a-soup kip, nog iets
A: verse pasta met light roomkaas, hamreepjes en Italiaanse roerbakgroenten
Beweging: vanmorgen paard getraind en vanavond hardlopen

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:29

L: wrap met 50gr kalkoenborstfilet, 30gr bacon, 1 gekookt ei, 11 gram yofresh en wat veldsla
T: 3 pruimen & een proteine reep
A: 2 mais pompoen broodjes met 20+ kaas
Beweging; werken van 14-22

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:37

Ik heb gisterochtend maar weer eens hard gelopen. Nieuwe sportschoenen voor buiten gehaald bij de Nike Outlet store dus helemaal fris er tegen aan :+ Was na 2km bek af dus dat word weer keihard opbouwen, maar heb daarnaast ook nog 20.000 stappen (18km) gelopen op werk, dus m'n beweging was weer prima gister :P

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:45

Hallo Allemaal!

Ik zou het leuk vinden om hier af en toe mee te kletsen.

Ik ben nooit zo heel moeilijk geweest met eten, gewoon wat ik lekker vind zeg maar :+ Wel een aantal keer serieus een dieet geprobeerd maar of het had geen effect of ik hield niet vol. Nu wil ik er echt een aantal kilo's vanaf hebben. De afgelopen weken in de vakantie flink aangekomen, weegschaal zegt dat het wel meevalt maar ik zie het in de spiegel.
Doel is om 5 kilo kwijt te raken maar dit keer door gewoon mijn leefstijl aan te passen, niet teveel meer snoepen en ongezond eten en ook de frisdrank te vervangen, daarbij ook wat meer bewegen, kan ook geen kwaad..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 16:54

Mijn lijstje van vandaag:

O: havermout + pitten met magere yoghurt en banaan
T: stuk komkommer
L: 2 boterhammen, 1 met kipfilet 1 met leverpastij en een gekookt ei
T: Handje noten
A: Pasta met kip en sperziebonen

Ik zie in de app dat ik vrij laag blijf in eiwitten, dit zou ik wat hoger willen krijgen. Ik eet nu dus al een ei per dag, maar meer dan dat lijkt me ook niet heel goed. Verder eet ik regelmatig kip (toch wel 4x per week)
Misschien een shake of reep toevoegen? En welke dan?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:29

Dubbele post! :+
Laatst bijgewerkt door Maanlicht op 01-09-16 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:30

Welkom Kirja!

Een ei per dag is helemaal niet slecht hoor, Liselot :)
Verder vind ik eiwitten ook heel moeilijk om aan te komen...
Ik zie dat ik vandaag mijn eiwitten vooral uit hamreepjes heb gehaald, en brie :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:51

Ik moet zeggen dat ik zo langzamerhand weinig moeite meer heb met eiwitten. Ga er eerder overheen dan er onder blijven.
Verder houd ik het even bij meelezen, maar draag ik niet veel nuttigs bij. Ik ben 5 dagen op vakantie. Gisteren gegeten bij de Librije en daar vanochtend ontbeten en nu nog paar dagen Zwolle waarbij ik lekker nergens naar kijk :D maandag weer terug normaal eten op balans en volgende week zaterdag start ik, na 3 dagen brussel, weer met keto.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 21:05

Ik heb eigenlijk ook geen moeite met eiwitten, ik hou het niet echt bij maar als ik er een keer naar kijk ziet het er goed verdeeld uit. Maar ik heb ook niet een heel hoog eiwitdoel (20%).