Jeeej. De weegschaal zei tov vorige week dinsdag -1kg. Goede score voor mn eerste week
Eske_B
Geplaatst: 23-06-15 08:52
Stress (voor de laatste toetsweek die nu bezig is) is wel goed voor de lijn Een kg afgevallen en ik zit nu op 75,8 kg. Dat is zo'n beetje mijn streefgewicht
Even kijken of ik rond de 75kg kan komen, dan stabiel worden of misschien nog wat extra eraf... 75 kg en 1.81m is een gezond gewicht.
xNathaliee
Geplaatst: 23-06-15 08:57
Morgen mijn laatste werkdag en wil daarom vanaf volgende week elke werkdag minimaal een uurtje sporten (ma, woe, vrij lesje bodyshape) dinsdag en donderdag een uurtje krachttraining en donderdag en vrijdag avond nog een uurtje steps. Weekend is dan echt rust.. Ben alleen bang dat ik door het vele sporten meer honger krijg.. Mag 1415 kcal per dag en dat vind ik nu al soms lastig. Hoe gaan jullie daar mee om? Lijstje van vandaag: O: halfvolle straciatella kwark B: uurtje krachttraining L: aardbei yoghurt smoothie T: wheyshake A: witte rijst met sperziebonen en kipvleugels T: - 1704 kcal kom ik nu op uit. Waarvan de kokosolie 307 kcal is (en ik er maar van uit ga dat ik niet alle kokosolie eet aangezien ik de pan met nog 2 anderen deel).
Als ik wil afvallen en ik heb honger, negeer ik dat gevoel. Als ik altijd zou eten naar de honger die ik ervaar, zou ik vermoedelijk overgewicht hebben
Maar hoe kan jouw lijstje zoveel kcal zijn? Mijn lijstje opde vorige pagina is veel groter.. En dat zijn 1500 kcal..
Ik zou zeggen sochtends bepalen wat je gaat eten en zorgen dat je onder de kcal zit wat je wil hebben die dag. Tenzij je denkt ik ga flauwvallen oid je daar aan houden. Als je niet lekker word natuurlijk wel iets eten. Je honger gevoel is alleen de eerste dagen, erna wordt het minder.
secricible
Geplaatst: 23-06-15 09:07
Ik zou dit eerst eens volhouden Nathalie. Mocht je zien dat je af gaat vallen en dit gaat te snel kun je altijd nog omhoog bewegen. Wat opvalt is dat je maaltijden heel compact zijn, weinig volume. Hierdoor vul je je maag niet zo ver waardoor de kans op honger ook groter is. Kies eens voor producten met veel volume: salades, veel groente. Eet je lunch niet als smoothie, maar als los fruit met yoghurt bijvoorbeeld. Vloeibare voeding vult je maag veel minder dan wanneer je goed moet kauwen en je eet nu zowel je ontbijt als je lunch vloeibaar.
Als je de pan met meerdere deelt dan kun je er ongeveer vanuit gaan dat jij 1/3 van die kokosolie opeet en de andere 2 de rest
Klopt maar is op deze manier wel makkelijk om aan me eiwitten te komen.
Anoniem
Geplaatst: 23-06-15 09:49
Dat kan je ook bereiken door een salade met ei(wit) en tonijn erin verwerkt (om maar een voorbeeld te noemen). Meer volume, minder koolhydraten, lijkt me top.
Oei ik ben ietsje aangekomen, maar kan ook vocht zijn natuurlijk, misschien niet meer om de paar dagen wegen 11 dagen terug zat ik op 64,9 ik schommelde tussen 65 en 66 en zat vandaag op 65,6.. Hmm ik moet ook wel iets beter eten!
Mijn lijstje O: choco schelpjes met melk #fail L: meergranenstokbroodje 1/4 van een halve stokbrood met bieslook light, sla, kipfilet en ei T: perzikstukjes of banaan met pindakaas A: geen idee B: met m'n verzorgpaard bezig
MevrouwtJ
Geplaatst: 23-06-15 10:27
DAMES IK HEB STRAKS MIJN REFERAAT. AAAAHHHHHH
Ik heb zo enorm veel stress. Denk niet dat ik veel naar binnen werk vandaag. Ik mag om half 2! Hopelijk haal ik het en dan ben ik afgestudeerd
Duimen jullie voor me?!?!?
xNathaliee
Geplaatst: 23-06-15 10:28
Oke heel dom dit.. Me keukenweegschaal stond verkeerd ingesteld. Dacht al dat er iets niet klopte. Ik heb alles in lbs gewogen ipv gram vanaf morgen dus vanaf deze kant een GOED gewogen lijstje!
Ik heb 5 maanden onderzoek gedaan naar de verbanden tussen zoekgedrag naar gezondheidsinformatie en opleidingsniveau bij chronisch zieken. Dit door middel van een literatuuronderzoek. Hiervoor heb ik een onderzoeksartikel moeten schrijven, dit heb ik afgesloten met een 7,4.
Dit onderzoeksartikel moet ik verdedigen in een referaat. Ik presenteer mijn onderzoek kort in 10 minuten en dan stellen twee docenten en een extern persoon kritische vragen over mijn onderzoek. Hiervoor krijg ik een cijfer en het gemiddelde van mijn artikel en het referaat wordt dan mijn cijfer, maar beide moeten wel boven de 5,5!
Sharon: ik schommel daar met je mee Wil zo graag net nog die 2 kilo eraf! 1x per week wegen probeer ik nu... Wel moeilijk Lekker bezig Nathalie Ik duim mevrouwtje! Vandaag: O: 2 maisboterham met filet americain en komkommer T: stukje cranberrybrood L: 2 maisbh met tonijn en komkommer T: kiwi, miss een gekookt ei A: pastasalade met gerookte zalm en veel sla/groenten en weinig pasta T: niks
B: fietsen, ik denk paardrijden en ik ben moed aan het verzamelen mezelf nu naar de sportschool te slepen.
xNathaliee
Geplaatst: 23-06-15 10:35
Ah oke. Bij mij is het ongeveer hetzelfde. Ik heb ook een onderzoek gedaan welke ik gister moest presenteren. Ook daar werden kritische vragen gesteld. Heb een 7,5 voor me presentatie welke voor 1/6 meetelt voor me eindcijfer. Bij ons noemen ze het gewoon een presentatie. Sommigen moeten 'verdedigen' komt gewoon op hetzelfde neer eigenlijk!
Opnieuw lijstje geprobeerd me ontbijt en even te veranderen van lbs naar gram. O: 136 gram halfvolle straciatella kwark T: appel en wheyshake B: halfuurtje BBG en 20 min But Bible L: smoothie van 300 gram yoghurt griekse stijl, 115 gram aardbeien en een banaan A: 100 gram pandanrijst, 150 gram sperzibonen met boemboe sajoer boontjes en 100 gram gekruide kip en 35 gram kokosolie. Zit nu op 1398 kcal waarvan 84 gram eiwit, 135 gram khd en 73 gram vet.
Jolien87
Geplaatst: 23-06-15 11:03
Spannend MevrouwtJ, heel veel succes!
Lekker lijsje Nathalie. Is het de boemboe uit een pakje? Dit kun je eventueel ook heel goed vers maken, dan wordt het nóg gezonder. Maar nu moet ik zeggen dat wij die hier thuis ook zó lekker vinden, in combinatie met de Ajam Smoor. Dus heel af en toe eten we die.
Mijn lijstje van vandaag: O: griekse yoghurt, banaan, walnoten, kaneel en ahornsiroop T: - (laat wakker) L: 2 Hollandse nieuwe met uitjes op 2 rijstwafels T: schaaltje verse aardbeien A: ????