Nagellaktopic deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 16:11

Ik viel in december van een paard en landde dusdanig onmogelijk dat ik mijn elleboog uit de kom had. Inmiddels is het wel weer heel (ben er voor de zekerheid alweer op gevallen en nu van een nog groter paard /3 ), maar het is nog wel gevoelig. En helemaal recht gaat het waarschijnlijk nooit meer worden. Mijn nagels groeiden wel als gekken toen die arm in het gips zat, maar waren tegelijk ook superslap en toen ik weer wat kon gaan doen scheurden ze één voor één in/af. Vandaar dat ze nu pas weer op een fatsoenlijke lengte (bijna allemaal dan) en sterkte zijn.
Maar ik ben zo rechts dat ik echt pijn kreeg in die arm als ik met links bijvoorbeeld mijn tanden poetste, mijn spieren wilden dan ondanks het gips toch meebewegen ofzo. :')

Ben nog in dubio of ik voor morgen nog even opnieuw ga lakken of wat er nu op zit gewoon nog een dagje houd. Je kunt maar ergens over in dubio zitten. :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:41

Tazzey schreef:
Mijn vorige potje LF was houdbaar tot februari van dit jaar maar toen was hij er ook aan toe om vervangen te worden. Hij begon ranzig te ruiken.
Ik was er in het begin erg zuinig mee, omdat het zo duur is, maar naarmate de houdbaarheid verstreek ben ik fanatieker geworden. Ik gebruik het voor mijn voeten (voor zover ik daar bij kom), als lip balm, voor droge plekjes enz. Als je het voor je lippen gebruikt zorg dan wel dat je er hygiënisch mee omgaat. Ik lepel een klein beetje uit het potje met een spateltje zodat hij niet vies wordt.

Balen van je nagel Imandra!
Wat kan helpen qua handigheid is om eens wat dagelijkse dingen met je linkerhand te gaan doen. Simpele dingen als tandenpoetsen en dergelijke. Ik heb als kind behoorlijk wat keren mijn rechter arm gebroken en was aangewezen op mijn linker hand. Ik schrijf links nu net zo gemakkelijk als rechts.

Ik had mezelf een koopverbod opgelegd. Dat heeft een week geduurd. Ik geef m'n vriendinnetje de schuld want zij is vanmorgen naar Amerika vertrokken voor familiebezoek en vroeg of ze wat voor me mee moest nemen. Ik heb dus via Ulta een flinke bestelling bij haar zus laten bezorgen. O:)

Hmm toch eens gaan proberen dan! En ach, over een paar weken is die toch weer aangegroeid.
Haha ik ben eerder diegene die het koopverbod van een vriendin overhoop haal, stuur haar altijd linkjes met leuke lakjes (zij is heel erg van rood en pastel) met OOH DIT IS WAT VOOR JOU haha.
Ultaaaa <3. Daar heb ik in Florida veel gekocht haha _O-. Geweldige winkel, hebben er bijna alles!

En mss heb ik gewoon geluk met mijn LF (misschien is t ook omdat het maar een kleine portie is?) :P

@dreamybol: ah herkenbaar.. Ik heb in september mijn been gebroken en dat is nu ook nog steeds er gevoelig, op mn knie zitten doet ook best zeer dus dat probeer ik altijd te vermijden. (of epileren op het plekje wat gebroken was.. awwwww) Tenen bijwerken was ook niet te doen dus dat heb ik ook een aantal weken gewoon links laten liggen lol.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:29

Ik heb in Florida ook wel geshopt bij Ulta. Het is voor mijn portemonnee maar goed dat we die niet in NL hebben. :D

Hmm mijn tenen heb ik al een jaar niet gelakt, door mijn rug kom ik er gewoon niet altijd even goed bij. Ik ben allang blij als ik m'n epileer apparaat erlangs kan halen zodat ik niet verander in een yeti.

Ik heb vanmiddag weer een lading nagellakjes binnen gekregen om te testen op m'n blog. Van de importeur van het merk. Erg gave pastel lakjes. Er zaten ook nog 3 thermo gelpolishes bij.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:26

Goedemorgen!

Ik heb vandaag een Koningsdag nail art tutorial.

Ik heb gisterenavond een van de nagellakjes gelakt die ik gekregen heb. Zo'n gave kleur, binnenkort goede foto's. Deze is gemaakt met m'n iPhone.

Afbeelding

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:36

Mooie kleur! Die Layla's hebben ook onwijs gave holo's, voor de holo-lovers :D.

Je art vind ik een beetje te druk. Ik heb net f een paar oranje lakjes in mn tas gegooid, we gaan zo met het stel ongeregeld naar Amsterdam varen. Tis nogal een flink stuk geloof ik, dus denk dat de mannen zich wel vermaken met oranje nagellak _O-. Ik ga denk ik voor Foxy Mama <3.

Oef jeetje, klinkt pijnlijk Dreamy!

Leuk is dat he, vriendinnen die ook zo'n idiote verzameling hebben :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:55

Met Koningsdag vind ik een over the top drukke nailart wel passen. Niet iets waar ik dagelijks mee rond wandel. :D

De holos van Layla zijn inderdaad heel gaaf. Heb ook nog 3 thermo gellakken ervan liggen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 15:15

Creatieve nailart, alleen het ombre vind ik al leuk en dat kroontje erg knap gemaakt. :) Die lak van Layla vind ik erg mooi, die kleur staat wel in mijn top 3 van favoriete kleuren ook!

Varen naar Amterdam klinkt leuk, Yv! Vooral als je ook een leuk gezelschap hebt, maar dat zal wel als je ze bezig wilt houden met oranje nagellak. Haha.
Een elleboog uit de kom raad ik niemand aan nee (het gebeurt ook niet vaak bij volwassenen, schijnt), ik dacht dat ik wel wat gewend was met mijn pijnstoornis, maar werd in het ziekenhuis pas weer wat blijer toen ze me een flink shot morfine inspoten. En toen het gewricht eenmaal weer in elkaar zat was de ergste pijn er ook direct af, maar goed, voor ze zover waren duurde het wel even. Uiteindelijk heb ik nog ontzettend geluk had dat mijn banden niet waren afgescheurd. In eerste instantie moest ik daar serieus rekening mee houden van de artsen, maar bij de eerste controle bleek dat dus niet zo te zijn. Heeft me een operatie bespaard.

Ik ga zo Yummy gummy van Essence lakken, denk ik. Had niet gezien dat het een matte was toen ik hem kocht en ben wel benieuwd. :)

dazzletrofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 15:47

haha ik googelde yummy yummy van essence, niet helemaal goed gelezen, en kwam op deze foto uit:
Afbeelding

Ik dacht die heeft een gat in dr nagel, maar dat is dus een nagelstickertje van een kopje koffie _O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:42

Wel een leuk kleurtje! ;)

Heb zelf maar weer eens een chameleon gelakt ;)
Afbeelding

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:54

Heel mooi, LM!!!

Geïnspireerd door het plaatje waarbij ik eerst ook dacht aan een gat in de nagel heb ik op mijn yummy gummy ook op 2 nagels per hand een klein stickertje van een bloempje geplakt. Niet superopvallend, wel net leuk. Het viel nog wel tegen om die lak er netjes op te krijgen, uiteindelijk 3 laagjes gedaan voor ik tevreden was. Dekte op zich wel, maar was erg streperig. En had me bij Pastel iets minder 'hard' roze voorgesteld. :P

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 18:33

Leuke kleurtjes dames!!

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:41

Superleuke kleurtjes inderdaad, vooral die blauwe van Layla Tazzey!

Ik krijg deze week weer een hele hoop binnen.
Waaronder Lacquester, Nfu Oh en Gosh :)
Ga morgen ook zo'n Dymo ding bestellen om doorzichtige labels mee uit te printen voor mijn swatches.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 11:37

De eerste week van mei komt mijn lading. M'n vriendin neemt het voor me mee uit de VS. Ideaal! Daar zit ook mijn cover pink gel bij. Ik heb na lang zoeken en proberen toch maar mijn oude, vertrouwde IBD cover besteld.
En alsof mijn nagels dat weten, ze breken nu achter elkaar af. -O-

Ik heb vandaag een knal oranje lakje. Rimmel Tangerine Tent.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:01

Wat een bijzondere foto met die zilveren lak...

Leuke combi Stef!

Die Tangerine vind ik wel okee. Draag zelf nauwelijks oranje, maar vind 'm wel goed draagbaar :j.

Leuk Zoey, welke heb je besteld van Nfu Oh?

Ik heb ook echt een idioot ADHD lakje _O- : Nummertje 111

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:31

Apart kleurtje Yv, ik vind hem wel wat hebben. Het ADHD gehalte vind ik nog wel meevallen, heb ze erger gezien.

Ik ben nu druk swatches aan het maken o.a. van de gelpolishes. Gewone gellaken swatch is normaal zonder uit te harden, tenzij de echt een bijzondere finish hebben. Dit zijn echter thermo's en ik zie het niet zitten om zoveel keer op een dag te moeten weken. Daar worden mijn nagels heel snel slechter van.
Ik breng nu eerst twee laagjes peeloff basecoat aan en dan de gellak. Ik kan dan gewoon uitharden en nadien er zo vanaf pellen zonder schade. Ideaal :D Het zal absoluut niet lang mooi blijven maar dat merk je op de swatches toch niet.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 18:51

Yv_ schreef:
Wat een bijzondere foto met die zilveren lak...

Leuke combi Stef!

Die Tangerine vind ik wel okee. Draag zelf nauwelijks oranje, maar vind 'm wel goed draagbaar :j.

Leuk Zoey, welke heb je besteld van Nfu Oh?

Ik heb ook echt een idioot ADHD lakje _O- : Nummertje 111

Zo uit mijn hoofd #61 en #63. Ze komen morgen binnen als het goed is.

Ik vind dat lakje van GR wel grappig, maar zou hem zelf niet dragen, hihi.
Er zit nu Maybelline 860 Sea Sunset op m'n nagels, vind hem wel komisch maar niet heel bijzonder. :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:17

Oh ik vind 'm echt vreselijk! Veels te veel glitters voor mij _O-
Vind deze wel leuk: Flip Flop Fantasy

Oh dat zijn die holo's toch? Doe je fotootje als je ze hebt?

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:49

Leuk die, Yv!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:01

Ohw joh, wist helemaal niet dat er 2 versies waren van FFF!

Maar verrek! Scheelt best veel ook :oo

Afbeelding

Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:07

Ik vind dat eigenlijk best slordig. Het is echt niet onmogelijk om een kleur gelijk na te maken als je je recept gewoon bewaard.

Ik heb vandaag China Glaze Treble Maker en hij is gaaf! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:10

Gebeurd echt heel vaak helaas.
De reden dat deze zo erg verschilt is dat de formule echt meer dan bagger is van de originele en ze dat hebben geprobeerd te verbeteren.
Wat dus resulteerd in een totaal andere kleur.

Irritant, maar ik vind het erger als ze een lakje met een gewoon normale goede formule een totaal andere kleur maken zoals OPI Gargantuan Green Grape of Sally Hansen Pacific Blue (daar hebben ze zelfs de finish van veranderd)

Treble maker is mijn favoriet van die collectie, samen met de glitters :D

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:19

Gebeurt inderdaad regelmatig. Jammer en verwarrend... Dan kunnen ze er beter een andere naam aangeven en in een nieuwe collectie uitbrengen in mijn ogen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:20

Ik vind Red-y ook heel gaaf en die glitters zijn inderdaad te gaaf!

Ik heb twee versies van OPI Don't You Know Jacques liggen die verschillend zijn. Beiden komen bij de Douglas vandaan dus geen fake. De formule is niet veranderd dus daar geen excuus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:23

Wat ik ook irritant vind, is dat ze een lakje opnieuw uitbrengen onder een andere naam, zoals A sparkl yule love en Excuse Moi bijvoorbeeld.

Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:26