Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SillyB

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:44

en je test met ochtendurine doen? oh wacht ik zie dat je al zon early- test hebt gedaan...

Donkey366

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:48

SillyB schreef:
en je test met ochtendurine doen? oh wacht ik zie dat je al zon early- test hebt gedaan...

Ja heb er 1 overdag gedaan. En 1 met ochtend urine.

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:24

Zijn er nog mensen met goed nieuws?
Ik heb deze maand waarschijnlijk weer geen ovulatie. Ik word elke maand ongesteld maar heb steeds elke 3-4 maand dat ik dus geen ovulatie heb. Of de testen zouden al niet moeten kloppen. Ik test elke dag 2 keer. En dat ongeveer 10 dagen lang.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:25

Geen goed nieuws hier helaas, het is vanmorgen weer doorgebroken.

Het was even spannend of we deze cyclus weer een poging kunnen wagen omdat ik op dag 9 en 10 voor mijn werk weg ben en dus niet voor een voortgangsecho kan komen op die dagen. Aangezien ik op dag 10 meestal al vrij grote eitjes heb wilde de arts liever niet dat ik pas op dag 11 zou komen, dus nu mag ik op dag 8 al komen. De dosis wordt dit keer iets verhoogd, dus ben benieuwd of dat verschil gaat maken.

@kimmy, vervelend dat je waarschijnlijk weer geen eisprong gehad hebt. Hoe lang is je cyclus die rondes dan? Want als hij een normale lengte heeft zou je normaal gesproken wel gewoon een eisprong moeten hebben gehad.

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:40

Nanna schreef:
Geen goed nieuws hier helaas, het is vanmorgen weer doorgebroken.

Het was even spannend of we deze cyclus weer een poging kunnen wagen omdat ik op dag 9 en 10 voor mijn werk weg ben en dus niet voor een voortgangsecho kan komen op die dagen. Aangezien ik op dag 10 meestal al vrij grote eitjes heb wilde de arts liever niet dat ik pas op dag 11 zou komen, dus nu mag ik op dag 8 al komen. De dosis wordt dit keer iets verhoogd, dus ben benieuwd of dat verschil gaat maken.

@kimmy, vervelend dat je waarschijnlijk weer geen eisprong gehad hebt. Hoe lang is je cyclus die rondes dan? Want als hij een normale lengte heeft zou je normaal gesproken wel gewoon een eisprong moeten hebben gehad.

Ik heb een constante cyclus van 27 dagen, zou dan toch de test niet goed zijn geweest. Ik hou ook mijn temperatuur bij en die is deze maand wisselender dan andere maanden. Meestal tussen 35.5 en 35.8 maarnu ook 2x 36.3 alvrij aan het begin.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:33

Ik weet niet precies hoe het kan dat de test niet positief is en je temperatuur niet heel duidelijk is, maar ik heb dit ook een aantal keer gehad voordat wij de mmm in gingen. Wel normale cyclus maar kon de helft van de tijd geen eisprong vinden. Zowel in temperatuur als met ovulatietesten niet. Andere cyclussen waren het dan weer heel duidelijk. Enorm frustrerend. Maar toen ik dit met de fertiliteitsarts besprak zij hij dat als je cyclus gewoon een normale lengte heeft je gewoon een eisprong hebt. Pas bij een langere cyclus kan het zijn dat je geen ovulatie hebt gehad. Zo heb ik 1 cyclus van 45+- dagen gehad en dat was een twijfel geval volgens hem. Maar de rest van rond de 29/30 zou gewoon met ovulatie moeten zijn. Ik heb verschillende ovulatietesten geprobeerd en uiteindelijk nu 1 gevonden die wel redelijk betrouwbaar is bij mij, maar dit kan per persoon verschillen. De laatste half jaar voordat ik met IUI ging starten was mijn eisprong wel telkens heel duidelijk te vinden.

Donkey366

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:27

Hier ook geen goed nieuw. Uiteindelijk 10 dagen overtijd geweest tot mijn menstruatie doorbrak. Dus had ik een cyclus van 42 dagen. Overleg gehad met het ziekenhuis. Gisteren was dag 3 dus toch op advies van het Z-H de clomid ingenomen. Vandaag op gesprek en we zijn overgestapt naar gonal-f en ovitrelle. Zojuist de eerste injectie gedaan en woensdag terug voor follikel meting.
Daarnaast moet ik woensdag ook beginnen met digitale ovulatietesten 2x per dag.

Iemand ervaring met digitale testen en welk merk?

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:10

De clearblue en dan de 4 dagen variant vond ik heel fijn.
Krengen zijn wel prijzig. Ik kocht ze via groupon. Weet niet of ze nu nog erop staan.

Hier op het wachtbankje. Deze maand weer een icsi poging gehad.
Er waren maar 3 follikels gegroeid dus eerst twijfel wat we zouden doen.
De 1e arts bracht het nieuws ook niet echt heel aardig tijdens de echo.
2e en 3e arts waren veel aardiger.
Laatste zei dat alles er goed uit zag dus er voor wilde gaan.
Hij kreeg gelijk, 3 eicellen gevonden.
2 zijn er afgelopen zondag terug geplaatst. Nu tot 1 juli wachten om bloed te prikken.
En pfffff mn geduld is nu officieel op ^)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 17:11

Hier jammer genoeg ook geen goed nieuws. Eerste tp van icsi3 en helaas een negatieve test.
Gelukkig hebben we nog 10 mooie cryo's over, maar hoop toch echt niet zoveel nodig te zijn. Doe mij maar de lichamelijk pijn, dit geestelijke gebeuren tijdens de wachtweken zijn zwaar ellendig.

Lynn_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:11

Hier ook geen goed nieuws, poging 2 wederom mislukt. En een dipje gehad.. Afgelopen vrijdag in het ziekenhuis geweest voor de eerste echo van poging 3, toen was alles nog vrij rustig/niet bepaald in beeld te krijgen. Vandaag echo nr 2 gehad, rechts rustig, links zat een follikel van 17 mm, vannacht pregnyl zetten en dan woensdag de IUI.
Duimen maar :)

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:21

ah balen dames, maar fijn dat er alweer druk nieuwe plannen worden gesmeed al vraagt het een lange adem :* kom op jullie kunnen het nog een kléin beetje geduld. Al helemaal voor Colinneke

Qua testen heb ik bij sensitest hele goedkope gehaald. Sommige zijn euh niet zo 'gebruiksvriendelijk' maar goed als het maar werkt dacht ik dan, scheelt wel echt veel geld. ze hebben daar ook die 'extra vroege tests'.
Ik heb in t begin daar ook een thuistest voor mijn wederhelft besteld

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:25

Mag ik mij hier ook melden en meelezen?

Vorig jaar april hebben we besloten om de spiraal te laten verwijderen, inmiddels meer dan een jaar verder en niet zwanger. Via de gynaecoloog een afspraak gemaakt en 1 april was de datum van ons intake gesprek voor de onderzoeken. Conclusie: bij mij is alles goed, bij mijn vriend minder. Kwaliteit/hoeveelheid zaad is niet goed, veel te weinig en kwaliteit is ook minder.

In mei onze 2e afspraak gehad, werden we niet veel wijzer van. Dat het niet goed is bij mijn vriend wisten wij al en het werd voornamelijk een gesprek dat we moesten stoppen met roken (ja, we weten dat dit slecht is, was vooral geïrriteerd dat het alleen maar over stoppen met roken ging, terwijl ik een dag vrij neem van het werk, aangegeven dat dit gesprek ook wel via de telefoon kon). Ze wilden nog 1 uitslag van het zaadonderzoek van mijn vriend afwachten, zodat ze konden zien of de uitslag regelmatig is, of toch een moment opname.

Ik had inmiddels de onderzoeken gehad, zoals het opmeten van de eicel en het gedeeltelijk volgen van mijn cyclus incl bloedprikken en daar is niks raars uit gekomen, alles was gelukkig goed.

De vervolg afspraak hebben we vandaag om 16:00 en ik hoop dat er nu wel meer duidelijkheid is, wanneer we mogen beginnen en wat voor behandeling we gaan krijgen, alhoewel er werd gesproken over IVF/ICSI.

We zijn beiden gestopt met roken (ik ben 2 weken geleden opgenomen geweest in het ziekenhuis met darmproblemen en ben daar met behulp van nicotine pleisters gestopt en toen ik werd ontslagen uit het ziekenhuis is mijn vriend ook gestopt, zodat het voor beide makkelijker is).

Ik ben benieuwd wat er straks uit gaat komen, de zenuwen slaan nu wel toe....

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:18

ooh sharoontje wat heftig zeg, maar wat knap dat jullie nu allebei gestopt zijn! en nu volhouden +:)+
bij een man kan het best snel herstellen begreep ik? met leefstijl en eten, geen sauna en griepjes? maar goed ik ben geen dokter natuurlijk. Hopelijk kunnen ze wat voor jullie betekenen!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 00:06

Mijn vriend heeft vroeger operaties aan zijn zaakje gehad ivm geen ingedaalde bal, waarschijnlijk is het daardoor beschadigd geraakt.

Wij hebben vandaag groen licht voor IVF/ICSI gekregen, moet morgen bellen naar de fertiliteit afdeling voor een intake gesprek. Hopen dat het nu allemaal sneller gaat.

Lynn_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:18

Spannende tijd voor jullie, Sharoontje..

Hier mogen we weer wachten :x

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 00:02

Hier zijn de eerste uitslagen binnen. PCOS was al bekend maar gelukkig is alles bij vl in orde. Wij hebben over 3 weken intake voor IUI icm letrozol.

Wachten lijkt me zo'n machteloze periode binnen het ziekenhuistraject... dat heb ik nu al als ik over tijd ben terwijl ik weet dat ik onregelmatig ben.

Succes met duimendraaien!

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 06:39

Citaat:
Wachten lijkt me zo'n machteloze periode binnen het ziekenhuistraject... dat heb ik nu al als ik over tijd ben terwijl ik weet dat ik onregelmatig ben.

Dit gaat ook door mijn hoofd inderdaad. Zullen ook wel stress em frustraties bij komen.

Ik wacht deze maand nog af en als het deze maand weer niks is ga ik naar de huisarts. Deze maand dus geen eisprong gevonden met ovulatietest en de temperatuur lijkt wel 1 aan te geven dus we zullen zien.

Ik heb ook alle behandelingen bekeken die je kan krijgen en moet zeggen vind dat ook behoorlijk spannend allemaal.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 13:27

Om het rijtje compleet te maken, hier ook slecht nieuws.
Onze laatste poging is ook mislukt.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:31

Zo pff weet even niet zo goed wat ik moet zeggen Colinneke.. Dikke knuffel en heel veel sterkte :(:)
Ik kan me voorstellen dat je dat even moet verwerken.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:51

Gatver colinneke... heel veel sterkte!

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:51

Oh colinneke, wat heftig allemaal! Heel veel sterkte! Ik weet even niet wat ik moet zeggen.....

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 12:27

Vreselijk om te horen Colinneke, heel veel sterkte gewenst.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:51

Tjemig Collinneke, vanuit hier ook een mentaal bloemetje Y;( en een dikke knuffel

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:23

Was iemand uitgevallen dus konden vanmorgen weer naar het ziekenhuis om te evalueren.
Nouja soort van.
Onze opties zijn nu:
stoppen en accepteren dat er nooit een kind zal komen
adoptie
zwanger raken door hulp van een donor, eicel en/of zaad.
Zelf nog een keer icsi betalen zal niet opschieten want de kwaliteit van de embryo`s die ontstaan is ook niet denderend.

Een hoop te verwerken dus. Mentaal gaat het mwah. Ben boos, verdrietig en leeg van binnen.

Wilde iemand hier toen ustrogan? Heb nog een aantal doosjes, anders gaat het terug naar de apotheek.
Ben alles aan het opruimen.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:42

Mannnn wat een storm zul jij in je hoofd hebben! Ik vind het zo erg voor je! Ik hoop dat je wat rust kunt vinden om alles even op een rijtje te zetten!