Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandybrandt

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:18

Ga ik zeker doen en meten.. Ben erg benieuwd! Volgens mij zijn level 2 en 3 alleen van YouTube af maar kan ik misschien downloaden! Hopelijk raak ik snel paar kilo kwijt :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 07:41

Voor mij was het teveel energie voor op de lege maag. Ik kon het dan niet goed volhouden.
Ik doe het vaak na voor of na mijn (paarden)training aan het einde vd dag of begin vd avond.

Mandybrandt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:25

Ik heb vanmorgen de eerste keer erop zitten. viel me niet tegen! daarna alleen hongerklop :)
Ik heb alleen dumbels van 0.5 kg deze mogen wel wat zwaarder ( deze heb ik ooit eens bij de action gekocht) weten jullie waar je deze kan kopen, of moet je die online bestellen?

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:29

Hallo iedereen,

ik kom hier ook even mee posten als dat mag? :)
Eventjes mijzelf wat voorstellen misschien.. Ik ben op dit moment 23 jaar en zit in mijn laatste examenperiode (eindelijk!) waardoor de workouts er de laatste dagen af en toe wat bij inschieten.

Enkele jaren geleden woog ik ongeveer 70kg, dan ben ik door iets beter (maar nog niet goed :p ) op mijn voeding te letten zo'n 15kg afgevallen... Sinds ik echter een vriendje heb (nu ongeveer 2 jaar) ben ik echter weer zo'n 10kg bijgekomen en deze wilde ik er echt weer af krijgen!

Begin april ben ik dan begonnen met 30ds en ben ik op mijn voeding gaan letten. De 30ds is eum goed verlopen, met moeizame momentjes, dan mocht mijn vriendje mijn zelfvertrouwen weer heel wat omhoog helpen! Tijdens het shredden ben ik namelijk zo goed als niets veranderd had ik steeds de indruk..
Maar goed, blijven volhouden, daarna begonnen met de killer buns and thighs en dan toch maar overgestapt op het aangepaste schema om wat afwisseling te hebben :D Hiermee ben ik nu nog steeds bezig.

Ondertussen heb ik het volledige topic doorgelezen en ook al zo'n 400 pagina's van het vorige deel (hoezo uitstelgedrag van de examens? :p) en heb ik ontdekt dat ik dus meer moest eten, maar wel gezond natuurlijk, dus dat heb ik dan maar gedaan en het werkt :D
Dus nu ben ik langzaamaan aan het afvallen, ben toch al 3kg kwijt en ondertussen ook wel al wat centimeters, maar ik zou morgen nog even 's morgens opnieuw moeten meten..

Voilà nu kennen jullie mijn afvalverhaal tot nu toe :p Vanaf nu zal ik hier ook af en toe wel eens iets laten horen!

Mandybrandt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:56

@ animalCare9; wat eet je nu dan bijvoorbeeld op een dag? ik ben zelf nog al zoekende wat ik moet doen, koolhydraatarm ofniet enz. want ik heb ook wel eens gelezen dat als je te weinig eet je lichaam in nood gaat opslaan.. dus ben benieuwd wat voor jou werkt :)

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:40

Mandybrandt schreef:
@ animalCare9; wat eet je nu dan bijvoorbeeld op een dag? ik ben zelf nog al zoekende wat ik moet doen, koolhydraatarm ofniet enz. want ik heb ook wel eens gelezen dat als je te weinig eet je lichaam in nood gaat opslaan.. dus ben benieuwd wat voor jou werkt :)

Ik eet momenteel niet extreem gezond (dat hou ik namelijk niet vol ;) ), maar door de week snoep ik absoluut niets meer en in het weekend enkel als we bijvoorbeeld bij vrienden zijn wel eens iets maar dan nog steeds niet veel.
Een voorbeeld van een eetlijstje:
O: Havermout met yoghurt en fruit of volkoren crackers met light jam en yoghurt (vroeger wit brood met nutella :o )
M: 3-4 Volkoren boterhammen met mager beleg (vb.: kip- of kalkoenfilet) of wrap met light kruidenkaas, ham en groentjes
A: eet ik gewoon mee met de rest, maar dan vooral groentjes, voldoende vlees en weinig aardappelen of pasta. Oh en geen sauzen :)

Verder vul ik dan aan met tussendoortjes zoals fruit, volkoren cracker met kruidenkaas ofzo, kerstomaatjes, ongebrande en ongezouten nootjes,... En ik hou bij via MyFitnessPal aan hoeveel calorieën ik ongeveer zit zodat ik weet of ik nog wat moet aanvullen of niet. En ik drink minstens anderhalve liter water per dag, al kan dat nog wel eens moeilijk zijn :p

Zo zien mijn dagen er ongeveer uit, maar eum als ik al een hele tijd ongelooflijke zin heb in iets dan eet ik het ook hoor! Zo had ik al 3 weken zin in pannenkoeken, dus gisterenavond bestond mijn avondeten uit pannenkoeken met suiker! :D

Mandybrandt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:46

oke ik eet denk ik wel gelijkwaardig, alleen had ik boterhammen helemaal uit mijn dieet geschrapt..
maar wellicht is het goed deze langzaam wat toe te voegen...
anders kweek je geloof ik niet echt spieren :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:50

Zoals AnimalCare9 beschrijft ziet mijn week er ook wel een beetje uit. (Al was het vrijdag met voetbal wel een beetje een cheat dag :o ) in het weekend ben ik wat 'vrijer' en zeker op evenementen heb ik geen zin om 50.000 kraampjes af te moeten om het 'gezondste' uit te zoeken.. maar dan let ik gewoon aankomende week weer op.

Het belangrijkste voor mij is, is dat het allemaal geen straf moet worden. Want dan word ik chagrijnig :o

Wegen ben ik mee opgehouden, want ik was helemaal geobsedeerd door die cijfertjes. Ik meet nu alleen nog maar en ik 'kijk' naar mezelf... En ik ben er veel gelukkiger door!

ALS we dan ook iets van pasta/rijst/brood eten dan doe ik ook meestal de volkoren variant :j
Wat ik vooral moest afleren is dat een portie spaghetti niet betekend dat je je hele bord moet volkwakken :')

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:53

Ik weet niet zo heel veel van voeding. Maar wat bij mij heel goed werkt is eiwitten, eiwitten en nog 's eiwitten :P Dat zorgt ervoor dat je spieren beter groeien en je sneller van je spierpijn af bent. Daarnaast geven eiwitten je langer een vol gevoel. Dus 's ochtends bijv. yoghurt, kwark, eiwit met bananenpannenkoeken en/of fruit. Bij de lunch bijv. een ei, smoothie met yoghurt/kwark en fruit, salade met zalm of tonijn en 's avonds ook weer vooral vlees en vis en eventueel als nagerecht weer yoghurt/kwark. Op internet staan een heleboel eiwitrijke recepten. Ik heb pas wat lekkers gemaakt met mie, roerbakgroenten en zalm :9 Voor mij is het op deze manier zeker geen straf, het is allemaal hartstikke lekker en gezond :j

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:57

Jaa eiwitten! Vergeet ze gewoon te noemen.. maar inderdaad die werken fantastisch. Ik neem meestal na mijn workouts een klein bakje kwark of yoghurt. Misschien zit het tussen mijn oren maar heb het idee dat ik veel sneller herstel van spierpijn (of dat het zelfs uit blijft).

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:40

Hoihoi kan ik mij hier melden?

Een half jaartje terug deed ik ook deze workouts en ben tot de helft gekomen door omstandigheden. Ik probeer al heel lang af te vallen maar helaas faal ik steeds door gebrek aan motivatie en lichamelijke klachten. :$

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 20:50

Sicayes schreef:
Jaa eiwitten! Vergeet ze gewoon te noemen.. maar inderdaad die werken fantastisch. Ik neem meestal na mijn workouts een klein bakje kwark of yoghurt. Misschien zit het tussen mijn oren maar heb het idee dat ik veel sneller herstel van spierpijn (of dat het zelfs uit blijft).

Misschien een rare vraag, maar hoe smaakt kwark eigenlijk? :p Ik heb het al zo vaak gelezen en ik zou het eigenlijk eens moeten kopen om te proberen, maar is het heel erg zuur? Anders kan ik het beter zo laten denk ik :p

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 20:57

Ik vind kwark helemaal niet zuur :j Dan zit er natuurlijk wel verschil ik kwark maar ik eet er 1 met zo min mogelijk suikers en veel eiwitten en die is erg lekker :j Anders kan je eventueel ook met een smaakje doen. Van TopVit hebben ze hele goede en lekkere :) Ik ben gek op deze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:19

Ik heb toch wel het gevoel dat dit in combinatie met gezonder eten werkt. :D Ondanks een paar keer zondigen ben ik in 5 dagen zeker een halve tot één kilo afgevallen. :D

Mandybrandt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:12

Kijk goed bezig deetjeuh! Ik heb me voorgenomen me om de 7 dagen te wegen sta Er nu nl elke dag op schiet ook niet op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 07:03

Dat doe ik ook een beetje, om de dag of zo. Vandaar die halve tot een kilo. Laagste geweten is dus kilo, daarvoor was het steeds ongeveer een halve kilo.

Mandybrandt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:42

Goed bezig! zo heb de tweede erop zitten toch wel spierpijn merk ik haha.

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:50

Mandybrandt schreef:
Kijk goed bezig deetjeuh! Ik heb me voorgenomen me om de 7 dagen te wegen sta Er nu nl elke dag op schiet ook niet op

Dat zou ik ook beter doen, iedere dag wegen is soms echt demotiverend.. ook al weet ik dat schommelingen normaal zijn :D
Inderdaad goed bezig trouwens Deetjeeuh!

Vandaag beginnen met body revolution, ik ben eens benieuwd! Alleen hopen dat ik wat tijd vind tussen het studeren door..

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:34

Ik vind kwark 'kaal' ook niet van elk merk erg lekker :+.. dan doe ik er een mini beetje stevia doorheen zodat het toch 'iets' heeft. Of wat stukjes fruit. Maar inderdaad die van TopVit zijn ook prima!

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:49

Ooh jullie gepraat over kwark maakt me jaloers! Ik had t altijd met appel en kaneel, of frambozen uit de vriezer :9

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:17

Kwark wordt een stuk aangenamer als je het laat uitlekken (koffiefilter nr 4 in een trechter zetten en deze in een maatbeker hangen in de koelkast). Uit een bak kwark van 500ml komt wel 150ml wei. Daarna is het veel zachter van smaak! Dit meng ik zelfs met mascarpone voor een lichtere variant van bijvoorbeeld tiramisu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:34

Dankjewel! :D Spierpijn had ik vooral gisteren, had toen 50 min gefietst, anderhalf uur gegymt én 30 day shred gedaan. Dat was wel even heftig. :')

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:41

Dankjewel voor alle tips ivm kwark iedereen, ik zal het morgen eens halen in de winkel :D

Dag 1 van Body revolution zit erop, na enkele dagen NMTZ en BFBM vloog deze eigenlijk echt voorbij, maar ik vond het een leuke workout!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:42

(Als je de wei eruit filtert krijg je uiteindelijk wel een stuk minder eiwitten binnen)

Mandybrandt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:19

zo vandaag weer gedaan, maar niet helemaal.. beetje tijdgebrek..
elke keer diezelfde teksten beginnen vervelend te worden haha.

voel me schouders wel behoorlijk, maar hier had ik ook wat last van voor ik begon.