Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liedje

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:00

Ja, plat kan ik de 15 wel in 1:30 :) Oei, daar ga ik al. Heb geen mountainbike. :Y) Moet ook eerlijk zeggen dat m'n loopambities veel groter zijn dan mijn fietsambities. :') Ik fiets hoogstens naar m'n werk als m'n vriendinnetje de auto mee heeft :+

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:04

wat is je volgende doel dan?

ow je vroeg nog naar mijn halve marathon tijd.. Doel is 1.45! Dan heb ik er een half uur af in een jaar tijd :D

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:09

Ik heb nog geen idee. :') In ieder geval volgend jaar een betere tijd op de 7H :)

Wauw! Super goed joh! :wow:

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:10

eerst nog halen hoor!!!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:35

Vind je het echt te koud in de winter Romy? Ik vind het juist heerlijk als het van dat mooie zonnige winterweer is. :)

Maar voorlopig ben ik nog wel even uit de 'running'...
Vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest, in december moet ik terug en dan gaan ze het inspuiten met bloedplaatjes. Ze gaan bloed bij me afnemen, centrifugeren en de bloedplaatjes dan in de aangedane pees spuiten.
Als je het interessant vindt: http://www.scheperziekenhuis.nl/uploads ... 6cead8f2e2

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:49

Nee, krijg heel erg last van inspanningsbenauwdheid door overmatig hestaminelevel wat gestimuleerd wordt door de kei. Het voelt dan alsof mn longen en luchtwegen vol met spelden zit, krijg veel minder lucht en vooral mn handen worden zo koud dat ik meer dan eens gewoon flauw ben gevallen van de pijn. Ik ga wel overwinteren bij mn mama op aruba! ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:03

O ja, dan is het logisch dat je dan niet gaat lopen!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:05

vorige week hardgelopen op een gigantisch cruiseschip, dat is ook een beleving!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:36

haha,wel een mooi uitzicht op het dek, waarschijnlijk? :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:05

Romyv schreef:
de kunst is om intervallen te doen.

Een gemiddelde snelheidstraining bij mij ziet er als volgt uit:

400 meter 5km tempo
500 meter 10km tempo
400 sprinttempo
600 meter 21km tempo
400 meter 5 km tempo
200 meter sprinttempo
800 meter 10 km tempo

Dit doe ik dan op de baan, een rondje is 400 meter.

Ofwel, hard, harder, hardst en dan even herstellen om weer een keertje tempo te maken en uit te lopen.

wat je kan doen is bijvoorbeeld rondjes lopen en dan ieder rondje een ander tempo, daarna iedere 2 rondjes een ander tempo en zo bouw je op. Je kan ook 1 lantaarnpaal sprinten, dan 2 uitlopen, weer 1 sprinten en 2 uitlopen. Wat je in afstand kan, kan ook in tijd.. Maar dat is vaak lastiger trainen.

met een half jaartje training ben ik van basistempo 10km pu naar 12km pu gegaan. Werkt dus goed :)

Ik loop voornamelijk in het bos dus echte tijden of afstanden bijhouden is soms wat lastig, maar hier kan ik zeker wat mee. Hartstikke bedankt! :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:07

Romyv schreef:
Nee, krijg heel erg last van inspanningsbenauwdheid door overmatig hestaminelevel wat gestimuleerd wordt door de kei. Het voelt dan alsof mn longen en luchtwegen vol met spelden zit, krijg veel minder lucht en vooral mn handen worden zo koud dat ik meer dan eens gewoon flauw ben gevallen van de pijn. Ik ga wel overwinteren bij mn mama op aruba! ;)

Gebruik je ook (standaard) een luchtwegbeschermer? Bij mij helpt dat wel om de scherpe randjes van de kou weg te nemen. Ik moet het wel consequent gebruiken om het beschermende laagje op peil te houden.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:28

Tjee heftig KarinvdM. En heb je dit opgelopen door het rennen?
Ohh ja als de lucht heel koud is kan dat zoooo irritant zijn.. Soms helpt door een sjaal ademen, maar dan beslaat mijn bril weer :D :D

Pff voor mij voorlopig nog geen wedstrijden of halve marathons haha eerst maar eens langer dan 3 minuten intervallen gaan doen haha. Ik volg jullie advies maar op, dus niet lopen vandaag.. Maar ontdoe de roeitrainer die in heb staan maar eens van stof, en ga daar maar mee aan de gang.. En dan donderdagavond of vrijdag middag weer lopen..

Nou eens op jacht naar een leuk trainingsschema voor de roeitrainer :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:02

Ja, het is met hardlopen ontstaan Mariska. Maar ik heb reuma en door de vorm die ik heb ben ik heel gevoelig voor dit soort blessures. Hardlopen is dus eigenlijk ook niet zo beschikt voor me, maar ja, ik weiger stil te gaan zitten. :D Ik hoop nu maar dat dat helpt en anders is het gewoon wel afgelopen met het hardlopen.
Zou wel jammer zijn van m'n nog gloednieuwe Asics die ik alleen in de winkel aan gehad heb en van m'n Saucony's waar ik misschien 150 km mee gelopen heb, ik denk nog minder.

Roeitrainer, dat is wel heel wat anders, dat lijkt me ook best zwaar.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:44

je kan het ook op tijden doen ipv afstanden..

Hoelang zit je nu al stil karen? Toch al een maandje of wat he?
Hoop zo dat dit werkt, vind het interessant. Ga het even bijhouden :) (deed ik al bij je, maar je snapt wat ik bedoel :+)

Nee gebruik ik niet. als het heel koud is en ik moet sporten neem ik weer eens mn ventoline in. Dat werkt wel. Maar mn flexotide ligt standaard te verstoffen O:)

Ja, het is echt kicke! Zeker omdat je af en toe de golven op moet rennen, word je aardig wiebelig van ;)

ja, ik ga mezelf echt op de taxc zetten, had geen zin in mn looptraining dus dit is mn alternatief.. GEEN ZIn1

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:16

Al vanaf juli... -O-
Ik hoop wel dat het gaat werken hoor, ik wil wel graag weer gaan lopen!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:18

ik ga hier eens volgen, ik was tijdje terug begonnen, maar ontzettend hard door mijn enkel gegaan en 2 weken mank gelopen, nu moet ik even mezelf er weer toezetten om te beginnen! waar ik heel erg moeite mee heb, is hoe ik me moet kleden... ik zweet amper, dus ik heb het vrij snel enorm warm, maar in begin heb ik het wel ijskoud :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:34

En Romy, achteraf toch blij dat je wel de taxc bent opgesprongen :D?

Welkom Gianti! Dat van het in het begin koud hebben herken ik. Naarmate ik langer onderweg ben doe ik telkens mijn jack een stukje verder open of stroop ik de mouwen op!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:06

KarinvdM Oehh misschien dan idd toch maar een andere hobby zoeken? Al snap ik dat je graag weer wil lopen..

Gianti Auw.. Ik zit wat los in elkaar, en ga daardoor ook regelmatig door m`n enkel.. Doet zooo zeer idd.. Voorzicht lopen de volgende keer dan maar?

Ohh trots op mijzelf.. Net ruim 30 minuten op de roeitrainer gezeten (en ja, ook nog wat gedaan haha). Had een soort intervalschema gevonden, en dat maar een beetje aangehouden.. Ging lekker!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:15

Ik heb ook een persoonlijk succesje behaald :-) heb deze zomer pfeiffer gehad en daardoor sinds juli niet meer gelopen. Ben nu wel weer een maandje aan het paardrijden en heb vandaag de loopschoenen maar eens aangetrokken voor een loop. Wilde zien hoe ver ik kwam.... :))

4,67 km/28.31 min/9,8 km/h :-) en had zo nog zeker 10 minuten door kunnen gaan maar wilde t niet te gek maken. Ben heel blij!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:20

Amaryllis schreef:
Ik heb ook een persoonlijk succesje behaald :-) heb deze zomer pfeiffer gehad en daardoor sinds juli niet meer gelopen. Ben nu wel weer een maandje aan het paardrijden en heb vandaag de loopschoenen maar eens aangetrokken voor een loop. Wilde zien hoe ver ik kwam.... :))

4,67 km/28.31 min/9,8 km/h :-) en had zo nog zeker 10 minuten door kunnen gaan maar wilde t niet te gek maken. Ben heel blij!

ooh wow, goed bezig!

Plien91 schreef:
Welkom Gianti! Dat van het in het begin koud hebben herken ik. Naarmate ik langer onderweg ben doe ik telkens mijn jack een stukje verder open of stroop ik de mouwen op!

Dank je!! nou, ik heb het echt te warm voor mijn jack dan :')

Mariska_28 schreef:
KarinvdM Oehh misschien dan idd toch maar een andere hobby zoeken? Al snap ik dat je graag weer wil lopen..

Gianti Auw.. Ik zit wat los in elkaar, en ga daardoor ook regelmatig door m`n enkel.. Doet zooo zeer idd.. Voorzicht lopen de volgende keer dan maar?

haha, jaa doet enorm pijn... was niet 'tijdens' het lopen, ik stapte na het lopen, de drempel bij de voordeur over en landen blijkbaar verkeerd met mijn voet :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:27

Ik had/heb ook een zwakke enkel, de banden van mijn rechterenkel waren daardoor onlangs behoorlijk geïrriteerd. Van de fysiotherapeut moet ik mijn enkel sterker maken d.m.v. balansoefeningen. Dus ik sta nu keurig als een flamingo (= op 1 been) te tandenpoetsen, koken, afwassen, thee zetten etc :'). Het helpt wel moet ik zeggen!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:43

oew, enkels zijn heel gevoelig!! Er was bij de Tycoon Award iemand die had een protese ontwikkeld waarbij je niet meer door je enkel kan gaan maar wel nog alle bewegingsvrijheid hebt, top voor cross runs enz. Jammer dat die niet gewonnen had! Ik ga ook heel makkelijk door mn enkel, heb er gelukkig nooit meer dan enkele dagen last van. Dat op 1 been staan is idd een top oefening!

netjes!!! Kijk je wel uit met je pfeiffer, anders lig je volgende week alweer in bed :') Wel een top gevoel nu zeker!!! Terecht dat je trots bent, respect!

Kaar, pfff!!! Sprak van het weekend iemand die, die heeft een jaar getraind op poselopen. Zij had veel last van blessures en heeft vooral geleerd beter naar der lijf te luisteren en geduld te hebben. Was een heek interessant gesprek. Zo wijs hoe zij traint en met der lijf omgaat, haar moto: beter langzaam voortgang boeken en blijven trainen dan steeds 5 stappen terug doen vanwege blessures. zo waar! Wel lastig! Jouw geduld wordt nu ook zo op de proef gesteld. Hoe is het emotioneel met je, eist het al zn tol of hou je het nog wel vol?

jaa, het lastigste is starten maar als je eenmaal aan het zweten bent is heerlijk! Goede aanschaf die taxc :D

nu lekker slapen, droom mooi!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:55

Gianti schreef:
ik ga hier eens volgen, ik was tijdje terug begonnen, maar ontzettend hard door mijn enkel gegaan en 2 weken mank gelopen, nu moet ik even mezelf er weer toezetten om te beginnen! waar ik heel erg moeite mee heb, is hoe ik me moet kleden... ik zweet amper, dus ik heb het vrij snel enorm warm, maar in begin heb ik het wel ijskoud :')

Ik ben ook een soort van door m'n enkel gegaan, ik heb wel iets langer kreupel gelopen. Nu na vijf weken heb ik pas echt idee dat ik geen pijn meer heb.
Is je enkel ook weer mooi dun?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:56

Plien91 schreef:
Ik had/heb ook een zwakke enkel, de banden van mijn rechterenkel waren daardoor onlangs behoorlijk geïrriteerd. Van de fysiotherapeut moet ik mijn enkel sterker maken d.m.v. balansoefeningen. Dus ik sta nu keurig als een flamingo (= op 1 been) te tandenpoetsen, koken, afwassen, thee zetten etc :'). Het helpt wel moet ik zeggen!

Is op 1 been staan op zo'n mini trampoline ook een goede oefening?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:15

Hi!
Mag ik me misschien ook hier melden? Ik wil ook gaan proberen om hard te lopen, maar tot nu toe steeds niet echt een succes _O-