[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hannahaapje

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:08

Ssenna, uhm een tip. Even denken. Ja, ik heb er één. Als je nou alles opschrijft wat je eet (dus een eet-dagboek bijhoud) gaat er veel minder in & en heb je meer in de gaten wat je eet.

Oehh leuk zeg Bonjoy, muchos plezieros. :D

Ik weeg me elke dag maar laat een slecht humeur niet van mijn gewicht afhangen hoor... Mijn motivatie wel.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:10

Dankos! :D

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:20

Wat snel reacties zeg dankjewel!
Eetdagboek is zeker goed idee dat ga ik iniedergeval doen, over rest ga ik mij even inlezen ook over krachtraining etc.
Zo bonjoy jou broek zit wel aardig losjes haha
En hannaahaapje jij weegt jd dus iedere dag? Ik dacht altijd dat 1x per week vast tijdstip en beter beeld gaf??

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:21

Dat geeft vast een lekker gevoel Bonjoy! Ik wou dat mijn spijkerbroeken al zo wijd zaten! :+

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:54

SdaphneS schreef:
Hoe gaat het hier met iedereen? Ik lees positieve verhalen, maar ook mensen die in een dipje zitten.

Al even niks van me laten horen hier (sorry dames, maar ik lees wel mee).
Zit in een dipje dus, en niet eens zozeer qua afvallen. Heb weer erg last van stemmingswisselingen, moe zijn, drukte in m'n hoofd... :\

Wat afvallen betreft vind ik het lastig om een goed aantal calorieën per dag te bepalen. Zodat ik wel afval, maar geen spieren afbreek. Ik sport namelijk redelijk intensief (krachttraining en cardio 4-5x p/w en ook nog 1-2 uur wandelen elke dag). Denk dat ik nu eerder te weinig dan te veel binnenkrijg. Al heb ik wel soms uitschieters naar boven qua kcal, zeker als het emo-eten weer toeslaat.

Niet echt een positief bericht van mij dus helaas. Benieuwd hoe het met de rest gaat, en natuurlijk hartelijk welkom aan iedereen die wil meepraten!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:56

Safiera schreef:
SdaphneS schreef:
Hoe gaat het hier met iedereen? Ik lees positieve verhalen, maar ook mensen die in een dipje zitten.

Al even niks van me laten horen hier (sorry dames, maar ik lees wel mee).
Zit in een dipje dus, en niet eens zozeer qua afvallen. Heb weer erg last van stemmingswisselingen, moe zijn, drukte in m'n hoofd... :\

Wat afvallen betreft vind ik het lastig om een goed aantal calorieën per dag te bepalen. Zodat ik wel afval, maar geen spieren afbreek. Ik sport namelijk redelijk intensief (krachttraining en cardio 4-5x p/w en ook nog 1-2 uur wandelen elke dag). Denk dat ik nu eerder te weinig dan te veel binnenkrijg. Al heb ik wel soms uitschieters naar boven qua kcal, zeker als het emo-eten weer toeslaat.

Niet echt een positief bericht van mij dus helaas. Benieuwd hoe het met de rest gaat, en natuurlijk hartelijk welkom aan iedereen die wil meepraten!

:(:)
Doe rustig aan dan! Eerst even weer de rust vinden en dan weer het afvallen oppakken. :)
Misschien zou je een keer naar de diëtiste kunnen gaan? Die kan je dan een goed passend eetschema geven.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:06

Safiera, precies wat daphne zegt, het leven draait niet altijd om dieten, en als het even niet kan moet je gewoon rustig aan doen, je sport zat dat zie ik wel. dat diëten komt wel goed joh ;)

hier gaat het redelijk nu,
nog steeds niets afgevallen, is de weegschaal vanmorgen kapot gegaan :(
gisteren een handje caramel popcorn naar binnen gegooid, slecht van me, maar had de rest van de dag bar weinig gegeten en ik had suiker nodig, viel haast van mijn stokje >;)

vandaag sochtends een boterham met kaas, een mager soepje in de middag met 2 broodjes kip. en een koekje als tussendoor :)
vandaag is ook verwendag, ofwel frietjesdag bij ons thuis, maar ga lekker alleen een kinderfrietje zonder zout eten en kijken of ze niet een gezond stukkie kip hebben...

iedereen kan het! you know it! *\o/*

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:25

Super knap van je Bonjoy!

@deviltjh: Oh balen dat de weegschaal kapot is gegaan!

Inderdaad, eerst weer wat lekkerder in je vel zitten en dan vol goede moed de kilo's eraf!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:26

Heleen_B:
ik stond erop,
streepjes,
( ik weeg ong 77 kg he, even ter naaste info )
159, 6 kg

WAAATT >;)
zoveel eten heb ik nou ook weer niet gehad in 1 dag,
ofwel??

:o?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:27

Hee Safiera,
Ik denk dat diëten heeeel erg moeilijk is als je niet lekker in je vel zit!
Ik heb vorig jaar januari ook flink gelijnd en gesport en dat ging eigenlijk redelijk goed totdat ik in maart-april in een behoorlijk rotte periode kwam te zitten, voor meer info mag je me best PBen. Het afvallen is toen ook echt op een laag pitje komen te staan. Vanaf juli begon ik wel weer meer energie te krijgen, dus wel weer heel veel gesport in de sportschool, veel lange wandelingen gemaakt met de hond, veel gezwommen etc. Maar mijn hoofd zat nog steeds te vol om toch ook weer met eten bezig te moeten zijn.
Ik beloonde mezelf vaak met snoep en andere lekkere maar niet zo gezonde dingen als ik trots was op mezelf en dat heeft uiteindelijk wel voor een stijgende lijn gezorgd in mijn gewicht. Nu, 3 kwart jaar later zit ik gelukkig weer beter in mijn vel en kan ik ook 100% ervoor gaan om af te vallen... Dus voel je alsjeblieft niet schuldig of rot dat het niet lukt :(:)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:30

Hahaha Deviltjh, stomme weegschaal, een tijd geleden gaf hij bij mij 89 KG aan, toen schrok ik me echt helemaal rot! maar toen ik er vanaf ging en weer erop klopte het gelukkig wel :D

Ik ben trouwens ook een beetje obsessief met wegen :o :(
Ik had mezelf zo voorgenomen om 2 keer per week te wegen, nu sta ik er al bijna iederen dag op...
Misschien moet ik maar gewoon vanuit de badkamer naar de keuken gaan, al wat in mn mond stoppen en me dan pas gaan aankleden, want voor het aankleden weeg ik meestal! Ja goed idee!!!
Ik mag me dus pas week uhmm ff denken.... zondag ochtend wegen! Zo schoppen jullie me als ik eerder met een getal kom? :o

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:32

wollie,
dat kunnen we regelen,
blijf van dat ding af ~~}>

ja we gaan maar een nieuwe weegschaal aanschaffen,
deze gaat steeds stuk,
gisteren gaf hij bij mam ineens 2 kg meer aan dan de dag ervoor,
nou mam mag wel aankomen daar niet van, die heeft ondergewicht. maargoed :+

rare dingen ook

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:42

Hahah deviltjh :') Nee dat is wel erg ongeloofwaardig :+

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:44

Heleen_B schreef:
Hahah deviltjh :') Nee dat is wel erg ongeloofwaardig :+

vond het maar apart,
wel stom want nu kan ik me dus niet wegen
irritant :(

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:08

Goede middag!!

Safiera sterkte.. En inderdaad wat al gezegd is; als je niet lekker in je vel zit is met de lijn bezig zijn ZO moeilijk..

Devil haar weegschaal kapot! Ik heb een fijne van de blokker :-) Nog niet zo lang geleden gekocht..

Wollie mag niet wegen van zichzelf.. Hoeveel woog je vandaag? Dan is er zondag mss wel lekker veel af als je er niet eerder op mag van jezelf!! Wel herkenbaar hoor, ik weeg mezelf ook op iedere vrije dag of late dienst!

Ben happy, de carnval heeft niet voor extra gewicht gezorgd (raaaar met alleen maar wijn/rose en friet)!

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:14

Verder net een account aangemaakt op voedingsmeter.nl! Heb de eetmeter ingevuld voor vandaag. Kwam op te veel vetten en onverzadigde vetten uit. Hoe zou ik dit kunnen veranderen?

Mijn eetlijst:

O; 2 vk crackers. 1 met smeerkaas light en komkommer. 1 met appelstroop en milner light kaas 1 glas melk hv
L; 2 vk boterhammen. 1 met pindakaas, een met smeerkaas. 1 kop thee
T; Appel
A: 1 wrap. met rundergehakt, (veeeel)mexicaanse groente een beetje salsa saus, 1 eetl zure room en een halve geprakte avocado.
T; mandarijn

Ik vind het eigenlijk wel mee vallen met de vetten :+ Oke wraps zijn niet het meest gezonde maaltje. Maar goed moet kunnen vind ik..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:23

Mijn weegschaal is ook niet altijd betrouwbaar. Ga er altijd 5x achter elkaar opstaan om het zeker te weten :P

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:58

ilske schreef:
Verder net een account aangemaakt op voedingsmeter.nl! Heb de eetmeter ingevuld voor vandaag. Kwam op te veel vetten en onverzadigde vetten uit. Hoe zou ik dit kunnen veranderen?

Mijn eetlijst:

O; 2 vk crackers. 1 met smeerkaas light en komkommer. 1 met appelstroop en milner light kaas 1 glas melk hv
L; 2 vk boterhammen. 1 met pindakaas, een met smeerkaas. 1 kop thee
T; Appel
A: 1 wrap. met rundergehakt, (veeeel)mexicaanse groente een beetje salsa saus, 1 eetl zure room en een halve geprakte avocado.
T; mandarijn

Ik vind het eigenlijk wel mee vallen met de vetten :+ Oke wraps zijn niet het meest gezonde maaltje. Maar goed moet kunnen vind ik..

Appelstroop zit volgens mij veel suikers in.
Pindakaas kan vrij vet zijn. (ookal zijn het goede vetten, het is wel vet)
Rundergehakt mager?
Avocado: hetzelfde als de pindakaas, als je dadelijk op gewicht bent kunnen deze dingen heel goed, en is het een gezonde keuze als bijv. jam of chocopasta, maar voor de afvalfase is het misschien nog te vetrijk. (ik praat nu ook maar mn dietiste na hoor)
Qua kaas pak ik niet meer dan op 20+ geldt ook voor de smeerkaas.
En als je tarwewraps hebt, zijn ze nog best gezond, laag in suiker en vetgehalte!

Ik woog vanochtend hetzelfde als gisteren 66,6, indd misschien is er zondag weer wat af!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:13

Zure room zit toch ook best veel vet in?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:14

Quote uit een ander topic over mijn eerste rijles met 18kg er af :D Weer een doel bereikt van mijn lijstje. Happy, happy!

Citaat:
Thanks, het gaf echt een kick om er weer op te klimmen :D Reed wat dat betreft ook zo weer weg, heerlijk! Was ook nog verbaasd over mijn rij-conditie, heb het half uurtje/drie kwartier privéles prima volgehouden zonder gehijg/gepuf/gezweet of rood hoofd- momenten. Fijn, braaf (en groooot) paardje onder m'n kont en gaan! Instructrice was ook heel tevreden, helemaal voor iemand die er zo lang uit is geweest wat betreft rijden. Ben dus helemaal in mijn nopjes en heb de hele tijd met een big smile op het paardje gezeten. Happy me! :D *\o/*

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:16

Dat zou best kunnen, ik gebruik het zelf nooit!

Ik lees zelf wel altijd de etiketten voor het mn winkelwagentje in gaat! (misschien een tip)
Trouwens de onverzadigde vetten zijn de goede vetten, maar kunnen in de afvalfase dus ook een afvalblokker zijn.
De verzadigde vetten en de transvetten zijn de "gelijk naar je buik en heupen vetten" :')

Super Bonjoy! Fijn dat ie zo braaf was!

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:17

Wollie2004! super bedankt voor de tip, 30day shred van jilian michaels, a.s maandag ga ik ermee starten en 30 dagen volhouden natuurlijk :D eerder gaat niet lukken want ga weekendje weg en beschik daar niet over internet, moet nog wel even mijn maten opnemen, maar gewichtjes en matje al gekocht, ik denk wel dat dit baat gaat hebben zeker omdat ik niet echt overgewicht heb maar gewoon wat te veel vetjes en het moet gewoon strakker, dit in combinatie met gezonder eten en paardrijden moet zeker effect hebben!

Iemand nog lekker gezonde maaltijd tips

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:19

Wat fijn Bonjoy!

Toen ik vorige week weer op mijn pony stapte na mijn operatie aan mijn keelamandelen en 5 kg minder was, kon ik ook echt verschil merken bij voornamelijk mijn benen. Komt ook denk ik doordat ik in 2 week tijd 5 kg kwijt was en in die tussen tijd ook niet gereden had door mijn amandelen. Kon echt duidelijk verschil merken. Tot nu toe is het er nog steeds afgebleven, dus vond de operatie uiteindelijk niet erg!! Nu gaat het wat minder hard, maar blijf netjes mijn best doen..

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:22

Ik had het ook niet direct verwacht maar let nu meer op etiketten en laatst dacht ik dat het bij de zure room was dat ik er van schrok. Of was het creme fraiche? :+ Nouja, is vast wel ergens te vinden!

Wat leuk, Bonjoy!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:10

haha ja Crème Fraiche is zeker zo'n sluipschutter :')

Gezonde maaltijdtip: rauwkost bij ontbijt en lunch? Veel vitamineralen, mineralen, vocht en vezels, weinig callorien en als je daarnaast toch ook koolhydraten en eitwitten eet heb je een goede, vullende en vetverbrandende maaltijd (ik ondervind het momenteel echt letterlijk!)