[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 16:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:06

Die had ik ook nog niet gevonden! Thanks!

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:18

heyy, ik heb een vraagje ! toen ik 12 was ofzo, had ik nog nooit mijn haar geverfd en was het een beetje midden blond. toen heb ik 2 jaar lang mijn haar elke 2 maanden bruin geverfd, nu is mijn haar heel lang en bruin, maar het ziet er nog super gezond uit. ik heb het wel een paar keer laten knippen natuurlijk ! nu wil ik weer graag blond haar, maar is dit niet heel slecht voor je haar ? ik wil er best een stuk van mijn haar vanaf knippen als het er dan gezonder uitziet, maar niet te kort. zal i k het blond verven of niet ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:20

Van donker naar licht is sowieso altijd een aanval op je haar. Dat kun je dus sowieso het beste aan een kapper overlaten als je er geen ervaring mee hebt :j Ik zou ook gewoon met een kapper overleggen, bij mij werd het iig niet in één keer gedaan (vanaf rood haar is nog wel een tikkie extra lastig) maar met highlights.

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:22

mijn moeder is kapper, en die zegt dat het nogal slecht is voor je haar, maar dat het wel moet lukken met eerst een ontkleurder, en daarna een blonde verf eroverheen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:28

Ligt eraan wat voor ontkleuring je gebruikt. Met verfverwijderaar van de Kruidvat ga je het niet voor elkaar krijgen, en dat zeg ik uit persoonlijke ervaring. Je haar lichter krijgen is lastig, vooral om thuis te doen. Ik wou het twee tinten lichter maar met alle kleuropbouw in mijn haar zei mijn kapster ook dat ze het dan eigenlijk volledig zou moeten ontkleuren en er dan een verf overheen doen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:20

Liesje, gewoon bij de kapper laten doen zodat zij je advies kunnen geven. Ik ben ook van mezelf midden/goudblond en heb het de afgelopen 2 jaar bruin geverfd. Vorige week heb ik bij de kapper blonde highlights laten zetten en nu ben ik weer helemaal blond, dus ontkleuren hoeft echt niet altijd.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:40

Ik heb net 20 min zilvershampoo in m'n haar laten intrekken. :o (schwarzkopf) Had gelezen dat dat makkelijk kon en daardoor dus die gele gloed eerder eruit gaat dan elke keer met wassen 5 minuutjes.......... uhhhhh ja :roll: klopt.. haha. Ik heb een paars gloedje _O- _O- OEPS!
Maar vind het niet eens zo lelijk denk ik :P

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:52

Highlights is net zo goed onkleuren, alleen dan plukjes ipv het hele haar. Highlights is net zo goed 'slecht' alleen minder slecht als heel het haar :j

Toen ik witgrijs haar had liet ik de zilvershampoo inderdaad ook lang intrekken want ik vond dat paarse altijd wel gaaf! Alleen werd ik toen raar aangekeken want toen was dat nog niet zo in als nu haha

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:47

Haha vind het ook niet verkeerd :+ al zie ik er nu niks meer van in daglicht, alleen als t nat is en onder een lamp :P

Alleen bij mij m'n korte stuk heeft het volgensmij amper iets gedaan. Dat wat minder geel is, was donkerrood voordat het ontkleurd was. Dat korte was zowat zwart (eigen haarkleur), en was ook na t ontkleuren geler. Is nogsteeds geel. Zou ik daar 30 min zilvershampoo kunnen gebruiken? Als t met 20 min niks tot amper iets heeft gedaan? :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 15:01

Je kunt proberen de shampoo er droog op aan te brengen?

Ik zit te dubben of ik mijn haar pastelmint zal doen...

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 15:25

Heftig idee Lieveli! Wordt dat niet heel gauw vaal?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 15:41

Ik heb geen flauw idee. Ik denk dat ik het wel moet bijhouden, maar ik ben mijn witte haar echt zat.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 15:48

Tof! Foto als je het hebt gedaan he :D ben benieuwd :o

Zilvershampoo werkt toch alleen als het schuimt? Heb ik ergens gelezen tenminste :') dus dan lijkt me dat t alleen op vochtig haar werkt?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 16:26

Oh nee, ik doe het soms ook op droog haar, voor de hardnekkige stukken. Maar dan moet je het er echt niet te lang op laten zitten :=

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:15

Hoe lang laat je het er dan in lieveli?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 00:26

Een kwartier of langer. Maar echt een half uur is te lang :=

Ik ga mijn haar pastel verven, wel als ik zomervakantie heb. En ik ga het zelf doen, want het vervaagt ongelooflijk, met 4 wasbeurten is het er ongeveer uit maar aangezien ik mijn haar moet wassen omdat ik anders dreads krijg vind ik dat zonde van het geld. Ontkleuren doet mijn kapper nog wel, witte spoeling ook maar de rest doe ik zelf.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:12

Pagina terug een bericht hier geplaatst over mijn haar, woensdag gaat het er al af! :D ben heel benieuwd en eigenlijk nog liever vandaag dan morgen.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:24

Weet iemand of ik dit ook op (gebleekt) blond haar kan gebruiken? Mijn uitgroei is wel donker. Maar m'n blond wil ik nog lichter. :D
Afbeelding
Afbeelding
(Sorry als het te grote foto's zijn, kan t niet zien via mobiel)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:33

Hmm goede vraag.. lijkt me opzich dat het wel kan maar zul je mee op moeten passen. Staat er niks over in de bijsluiter?

Ik heb ook een vraagje, heb m'n haar al een tijdje zo en moet om de zoveel maanden naar de kapper om die uitgroei weer te laten blonderen en weer roze te laten maken (roze maken kan ik zelf ook), nu vind ik dat iedere keer zo'n duur grapje dat ik wil proberen om die uitgroei zelf te ontkleuren, want ach hoe moeilijk kan het zijn denk ik dan? haha.
Jullie tips voor welke producten ik daarvoor moet gebruiken?
Haar is nu ongeveer zo, uitgroei is al iets verder, hoeft niet helemaal tot aan de hoofdhuid te komen.
Op de foto lijkt m'n haar zwart maar is midden/donkerbruin.
Afbeelding

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:13

Wilke93 schreef:
Weet iemand of ik dit ook op (gebleekt) blond haar kan gebruiken? Mijn uitgroei is wel donker. Maar m'n blond wil ik nog lichter. :D
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
(Sorry als het te grote foto's zijn, kan t niet zien via mobiel)

wat zou er gebeuren als je dit op bruin haar (zoals op de plaatjes) aanbrengt ? word het dan gewoon blond ? of oranje/geel ? ....

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:16

Dat wordt dan bij geverfd haar en bij niet geverfd haar denk ik ook, wordt het kei wortel oranje. Ik spreek uit ervaring haha!

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:17

oke haha !
maar waarom staat er dan blond ? :S

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:34

Zal ook wel persoon verschillen, heb op YouTube filmpje gezien van iemand die er zowat zwarte uitgroei mee bijwerkt, die kwam er kei blond uit. Bijna wit blond :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:36

Het hangt inderdaad van je haar af maar over het algemeen kun je ervan uitgaan dat je haar oranje wordt.