[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:31

Hoihoi,
ik wilde toch maar even mijn vraag stellen hier. Ik ben vorige week maandag weer begonnen met de pil, na deze 3 jaar niet geslikt te hebben. Ik ben begonnen met slikken op de 1e dag van mijn menstruatie.

Normaal gesproken ben ik 4 tot 5 dagen ongesteld. Alleen nu heb ik nog steeds last van bruine vloeiing! Best vervelend!

Helaas is mijn huisarts op vakantie, als ze terug is ga ik bij haar langs om sowieso te praten over misschien andere opties van anticonceptie,

maar ik wilde hier vragen of iemand iets weet om dit vloeien te stoppen? Het komt niet zo heel erg uit namelijk!

Ik dacht dat zodra ik de pil zou slikken, dat het dan daarna over was. Maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt :(

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:43

Chihiro schreef:
Hoihoi,
ik wilde toch maar even mijn vraag stellen hier. Ik ben vorige week maandag weer begonnen met de pil, na deze 3 jaar niet geslikt te hebben. Ik ben begonnen met slikken op de 1e dag van mijn menstruatie.

Normaal gesproken ben ik 4 tot 5 dagen ongesteld. Alleen nu heb ik nog steeds last van bruine vloeiing! Best vervelend!

Helaas is mijn huisarts op vakantie, als ze terug is ga ik bij haar langs om sowieso te praten over misschien andere opties van anticonceptie,

maar ik wilde hier vragen of iemand iets weet om dit vloeien te stoppen? Het komt niet zo heel erg uit namelijk!

Ik dacht dat zodra ik de pil zou slikken, dat het dan daarna over was. Maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt :(

Vloeien stoppen kan je zelf niet, hiervoor zou je toch echt even langs de huisarts moeten :) Heeft je huisarts geen vervanger waar je heen kan? En ik denk dat het wel redelijk normaal is dat je nog wat vloeit, aangezien je pas weer net begonnen bent en je lichaam tijd nodig heeft om er aan te wennen :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:12

soloro schreef:
drawerlover schreef:
Ja dat is het dus ook. Op dit moment heb ik weer enorm veel buikpijn en paracetemol helpt niet eens

Aleve feminax al eens geprobeerd?
Ik ben op mijn 14e pil gaan slikken ivm ontzetten veel pijn. Bij mij heeft het 5 jaar heel goed geholpen, van de 2 tot 3 weken pijn ging ik naar 1 tot 4 dagen pijn per maand :)
Ben nu aan de prikpil en die helpt nog beter zelfs ;)

Ik ben er achter gekomen dat het misschien ook ligt aan dat ik voor de eerste keer echt tampons draag. Wij hebben thuis speciale pillen die je 24 uur beschermen tegen menstruatie (buik)pijn en die werken zelfs maar half en ik merk dat als ik tampon verwissel dat zogauw ik mijn tampon uit heb de buikpijn weg is en als ik dan er weer een indoe de buikpijn weer begint. Ik ga morgen ook eens een dagje zonder tampon rondlopen kijken of dat het misschien is. Mijn moeder zei ook dat het kan dat het daardoor komt en dat ik dan misschien nog moet wennen

Yasmijntje

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:18

Fijn dat je de oorzaak misschien hebt gevonden! Eventueel kan je dan opzoek naar kleinere, misschien helpt dat?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:20

Ik draag al kleine XD. Met 2 drupptjes op de verpAkking

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:23

drawerlover schreef:
Ik draag al kleine XD. Met 2 drupptjes op de verpAkking

Je hebt ook mini's van OB, anders moet je die even proberen?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:13

Oh drawerlover, dat heb ik ook hoor, daarom gebruik ik geen tampons. Dat en dat ze niet helpen bij mij :P kan zijn dat je er gewoon niet tegen kan, dat heeft ook een naam maar kan er niet op komen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:18

Haha ik ga vandaag zonder tampons doen

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:03

Jans als ik naar mezelf kijk ga je het verschil zonder hormonen nog wel merken! Hopelijk ontpil je wat sneller als dat het bij mij ging!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 19:55

Geen tampons dat verschilt heel erg!!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:13

Dan zal het toch daar aan gelegen hebben. Je kunt idd verschillende maten proberen maar kan zijn dat je er niet tegen kan ook.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 00:15

Jaman. Ik kwam er eerst achter dat ik toch te diep deed want ik deed minder diep en dat was minder pijnlijk. Toen een keer te ondiep. Was 1 keer want dan voel je hem zitten. En ik heb nu 2 dagen geen tampon meer gebruikt en nu heb ik geen buikpijn meer

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:42

Hallo iedereen!

Ondanks dat ik al veel heb zitten googelen en ook al de huisarts heb gebeld voor een afspraak, stel ik hier ook maar even mijn vraag.
Ik zit nu denk ik iets meer dan een half jaar aan de pil.
Eerste drie maanden aan merkloze microgynon 30, daarna overgestapt naar de lichtere variant.
Dit ging eigenlijk de eerste drie maanden goed, maar daarna begon het gedonder.

Ik merk dat ik gigantisch last heb van stemmingswisselingen, ben paar kilo aangekomen (dit valt niet direct te wijten aan de pil, maar ik was wel degelijk depri en neerslachtig, waardoor ik minder bewoog en iets meer ben gaan eten), ik ben constant onzeker over mezelf en ga zo maar door.
Ook mijn stoelgang is niet optimaal, wat me ook vaak in de weg zit.
Nu vroeg ik me af, zijn er meer mensen die dit soort klachten herkennen?
Het gaat op de Ethinylestradiol / Levensorgestel 0.02 / 0.1 mg.

Zo ja, wat was jullie oplossing? Zijn jullie overgestapt op iets anders (zit zelf te denken aan spiraaltje, maar daar hoor ik ook niet alleen maar lof over), of gewoon gestopt met de anticonceptie (wat ik sterk overweeg momenteel).
Ik ben gewoon niet mezelf, behoorlijk opgezet en niet echt een pretje voor mijn omgeving.

Alvast bedankt :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:47

Oh die pil heb ik ook gehad Brittol en ik had hetzelfde! Somber, stemmingswisselingen, huilbuien, ik herkende mezelf niet meer hoor :n Ik ben toen over gegaan op de Yasmin en die beviel super! Inmiddels heb ik een Mirena spiraal en die vind ik zelfs nog fijner :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 16:05

Pff, ik ben sinds 1 maandje aan de pil, gaat hartstikke goed, maar nu krijg ik opeens een andere pil! Want blijkbaar was hij nieuw, en deze zou gewoon dezelfde samenstelling hebben. Echter zijn ze wel groter en een andere kleur. Ik vind het zo irritant, straks krijg ik hier wel bijwerkingen van -O- Mijn lichaam is hier net aan gewend, krijgen we weer wat anders, echt handig hoor. En ik heb nu nog drie pilletjes van mijn 'oude' pil, en daarna moet ik dus door gaan met de nieuwe. Ik kan namelijk geen stopweek doen, maar ben benieuwd of het wel goed gaat. Echt vreselijk irritant dit :roll:

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 18:04

[***] schreef:
Pff, ik ben sinds 1 maandje aan de pil, gaat hartstikke goed, maar nu krijg ik opeens een andere pil! Want blijkbaar was hij nieuw, en deze zou gewoon dezelfde samenstelling hebben. Echter zijn ze wel groter en een andere kleur. Ik vind het zo irritant, straks krijg ik hier wel bijwerkingen van -O- Mijn lichaam is hier net aan gewend, krijgen we weer wat anders, echt handig hoor. En ik heb nu nog drie pilletjes van mijn 'oude' pil, en daarna moet ik dus door gaan met de nieuwe. Ik kan namelijk geen stopweek doen, maar ben benieuwd of het wel goed gaat. Echt vreselijk irritant dit :roll:

Als het gewoon de zelfde pil is met de zelfde samenstelling is er toch niks aan de hand?
Ik heb ook gehad dat het de zelfde pil was maar andere grote en ander doosje.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 20:07

Ik heb een vraagje.

Ik ben sinds anderhalve maand weer aan de pil na een halfjaar te zijn gestopt. Ditmaal aan de Yasmin en sindsdien heb ik bijna dagelijks wat licht bloedverlies of donkere (bruine soms rood) afscheiding.. Kan dit gewoon? Mijn vriend is namelijk bang dat de pil nu niet werkt dus dat wordt toch maar een zwangerschapstestje doen..

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:37

Hallo allemaal, ook ik heb een vraag..
Na veel googelen en op bokt het eea te hebben gelezen is mijn vraag eigenlijk nog niet echt beantwoord en hoop ik dat een van jullie deze misschien kan beantwoorden.
Even wat info: ik ben nu drie jaar aan de pil, de Ethinylestradiol/Levonorgestrel 0,03/0,15 (voorheen van Sandoz, nu van Mylan).
Eigenlijk ben ik best tevreden over deze pil en heb ik geen (pijnlijke) klachten of overgewicht, etc. Alleen is het zo dat ik nogal last heb van stemmingswisselingen. Ik kan om het kleinste in tranen uitbarsten (waarna ik achteraf denk, jeetje wat heb je je weer aangesteld) en na vanmiddag de zoveelste uitbarsting te hebben gehad ben ik er wel een beetje klaar mee. Ik wil graag iets makkelijker denken en niet om het minste of geringste in de stress schieten. De stemmingswisselingen zijn meestal in de laatste week van de pil het meest aanwezig. Nu vroeg ik mij af of dit van de pil kan komen? Het is eigenlijk langzaam wat op komen zetten en daardoor heb ik het niet direct aan te pil toegewezen, maar ik begin nu toch wat te twijfelen.
Verder zit ik eigenlijk wel prima in mijn vel. Sporten gaat goed, relatie gaat goed (al wordt vriendlief soms ook wel een beetje tureluurs van t gehuil om niks), studie gaat goed en ik heb 1 goede vriendin (zou graag wat meer vrienden hebben, maar de combi van een agrarische opleiding met weinig meiden en de paarden waarvoor ik niet van huis weg hoef is daarvoor niet zo ideaal).

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:43

Birgit__ schreef:
Ik heb een vraagje.

Ik ben sinds anderhalve maand weer aan de pil na een halfjaar te zijn gestopt. Ditmaal aan de Yasmin en sindsdien heb ik bijna dagelijks wat licht bloedverlies of donkere (bruine soms rood) afscheiding.. Kan dit gewoon? Mijn vriend is namelijk bang dat de pil nu niet werkt dus dat wordt toch maar een zwangerschapstestje doen..

Ik zou even de ha bellen en anders ook een testje, dan weet je in ieder geval of je wel/niet zwanger bent. Heb je die onzekerheid in ieder geval niet meer.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:15

Ik val ook even binnen met een vraag.
Afgelopen woensdag ben ik na ruim 1, 5 jaar weer begonnen aan de pil.
Nu kwam ik er alleen vrijdag achter dat ik donderdag de pil van dinsdag heb gepakt :+ ik ben dus de verkeerde kant op gaan slikken. Op vrijdag heb ik een nieuwe strip gepakt en netjes op de goede dag verder gegaan.
Kan het kwaad dat ik een pil van een verkeerde dag gepakt heb? Is hij dan na een week toch betrouwbaar?
En tot welke dag moet ik hem nu slikken, hou ik van de nieuwe strip 2 pillen over?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:26

Kirja schreef:
Ik val ook even binnen met een vraag.
Afgelopen woensdag ben ik na ruim 1, 5 jaar weer begonnen aan de pil.
Nu kwam ik er alleen vrijdag achter dat ik donderdag de pil van dinsdag heb gepakt :+ ik ben dus de verkeerde kant op gaan slikken. Op vrijdag heb ik een nieuwe strip gepakt en netjes op de goede dag verder gegaan.
Kan het kwaad dat ik een pil van een verkeerde dag gepakt heb? Is hij dan na een week toch betrouwbaar?
En tot welke dag moet ik hem nu slikken, hou ik van de nieuwe strip 2 pillen over?

Je hebt een 1 fase pil? Dan maakt het geen bal uit welke kant je op gaat :) ik pak ook wel eens de verkeerde dag bij de merkloze microgynon :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:29

Mijn menstruatie komt eraan wordt tijd om te hakken in knopen , ik dacht prikpil maar mensen worden er dik van geen goed idee. Spiraaltjes brr lijkt me echt onplezierig en de pil vergeet ik geheid , hmm. ..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:38

SemperFi kan zeker door de pil komen als je het zeker wilt weten zou je 3 maanden moeten stoppen en kijken hoe het dan gaat.

Takkie_muis heb je al eens gekeken naar de nuvaring? Via de website kan je zelfs mailtjes en smsjes laten versturen als je weer moet wisselen.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:19

Je kan prikpil altijd 1x proberen (3 maanden dus) he :) Ik ben er absoluut niet dik van geworden :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:16

Hoe werkt het op de darmen? , ik doe het alleen zodat ik niet een week a 2 weken darm klachten heb ivm menstruatie