Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:10

Mooi rondje hoor taartje!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:12

Oooo wat maken jullie mij jaloers! Wat fijn dat het overal zo heerlijk fietsweer is!

ChantalSmook schreef:
Sakura echt he!! Maar het valt achteraf reuze mee he. Heb je de combi van 3 gedaan? Wij zaten ook in april toen. Echt prachtig vol en inderdaad helemaal doorweekt. Mooiste waterval die ik ooit gezien heb!

Mn wederhelft wil sws niet, dus alleen voor de bungee gekozen. Ik heb ook alleen maar bungee mensen gezien, niets anders. We gaan, als het past, hopelijk nog vliegen over de Okavanga.

Ze zijn echt prachtig, wat een geweld! Nu staan de Iguazu watervallen nog op de wishlist :+

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:01

Lekker rondje hoor Taartje!

Gisterenavond de eerste woensdagavond training gehad met de vereniging. Wat een heerlijk weer! Volgens mij kreeg iedereen daar vleugels van, want er werd behoorlijk tempo gereden :') . Rondje van 58km gedaan, 28,3 gemiddeld *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:09

Dat is inderdaad mooi up-tempo ;) In de groep is dat gelukkig meestal wel goed te doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:13

Taartje schreef:
Vanavond een heerlijke ronde gereden met 7 anderen van start2bike.

Leuke route over lekkere weggetjes!
Niet te doén in het weekeinde, dus +:)+ door de week.

@Michiel; met decennia race-ervaring van wegrace t/m enduros en raids heb ik OCD mbt de techniek :o

Vroeg me gisterenavond af wat eigenlijk de houdbaarheid van het piepschuim van fietshelmen is. In de wegrace was 5 jaar de limiet en dan heb je het over hééél wat betere helmen.
Redelijk schokkend en van slechts 3 tot 5 jaar, afhankelijk van de buitenschaal. Op fietshelmen is er doorgaans geen buitenschaal van betekenis; meer een plastic verflaag als buitenkant. De helmen zijn eigenlijk meer of minder veredeld verpakkings-piepschuim. Dat piepspul wordt harder en daardoor bros.
Nu is dat een beetje vergelijkbaar met de houdbaarheidsdatum op verpakkingen en dus enorm rekbaar en verder onder invloed van meer/minder UV is dat meer/minder zo.
Toch :)* om te weten en gelijk even in mijn meest gebruikte gekeken... OOOOOOPS...: 2007 :roll:
Mijn hemel, dat is onleuk :-(

Wat een tempo _/-\o_
Ik ga nu eerst naar het postkantoor op de fiets; eieren brengen en pakje ophalen.
Dan koffie, dan de berg op enneh... niks ´gemiddelde´ snelheid. Élke snelheid is _/-\o_ Ben blij als ik het háál. En dat is 100% zeker inclusief een stukje te voet. Zie er létterlijk tegenop. 600 meter hoog tegenop ;)
Heb vanmorgen gelijk mijn kleren al klaargelegd en aan het hydrateren (mooi woord voor in het vooruit drinken :D )

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:24

We waren met 12 in de groep, dus het was zeker goed te doen ja! Nu moeten wij altijd een stuk door de stad, dus dat drukte de gemiddelde snelheid nog wat, maar het was erg tof om zo te rijden met de groep. Zaterdag staan er weer wat meer oefeningen op het programma, dus dan ligt de gemiddelde snelheid een stuk lager haha.

Tja HC, als ik in zo'n gebied rijd als bij jou ben ik al blij als ik boven ben, maakt niet uit hoe :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:39

Lauraennala schreef:
Tja HC, als ik in zo'n gebied rijd als bij jou ben ik al blij als ik boven ben, maakt niet uit hoe :')

Zo, weer uit het dorp. Is slechts 8 km. heen en weer en al 170 hoogtemeters.

Was vanmorgen vroég, met ochtendgloren :roll: al 4 ton haardhout gestort. Dus eerst aanhanger aangekoppeld en achteruit in het gaatje tussen de walnoot en de berg gestuurd. Volop ´hulp´van de honden _O-
Wíl eigenlijk fietsen maar ja, boerderij-taken... Werk gaat voor het fietske :D
Kortom; even stevig de handen uit de mouwen nog voor ik me om kan kleden voor bergfiets´lol´.
De positieve kant is dat ik zo wel door de kcal. heen vlíeg *\%/* Vlot 3000 meer dan ik er eet vandaag.
Wie weet kweek ik nog eens een wasbordje _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Ok, aan de slag :evaw:

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 19:04

Wat een dag.
Voor de verandering eerst twee fotos.

Afbeelding

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 19:18

:wave: Zo , morgen nog 1 dag werken , dan drie weken vakantie *\o/*
En volgende week vrijdag om 5:50 gaat het vliegtuig naar Mallorca {:}
Vandaag een extra herstel dagje , mijn benen zijn nog niet hersteld van zondag .
Komt mooi uit , morgenavond komen wat meiden op bezoek dus moet nog het eea voorbereiden .
En in huis is ook het een en ander blijven liggen . O:)

Leuk Taartje dat het in de groep zo bevalt.

Laura ook een leuke vereniging training gehad ...

Zo .. moet wat doen nu .

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 20:19

Wow wat maken jullie allemaal super veel kilometers zeg :o
HC vooral jij echt super tof !

Ik ben vandaag voor een avondrondje naar het mtb parcours in oostvoorne gereden .
27 km gemaakt in 1,5 uur en ik ben kapot .
Maar het was echt zo super tof !
Paar keer een oei oei moment gehad .
En het eerste duin op zat ik meteen met een trapper bovenop vast in de zijkant haha
Maar ik ven verkocht !
Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:33

little_birdy schreef:
HC vooral jij echt super tof !

Dank je :o

Ook voor de sfeerfoto +:)+

Net de laatste aanhanger-lading hout onder dak gestapeld.

Vandaag is de rit een tikje anders gelopen.
Er stond en staat een forse stormwind uit het zuiden. Dat is pál over de pas en de wind perst zich daar met hoge snelheid/kracht doorheen.
Ik als NLer niet bang voor wat wind, toch omhoog. Nu ja, de aanloop dan. Zat al heel snel op het laagste verzet en ... verdorie hij schakelt niet op het grootste tandwiel... en natuurlijk een rukwind als je er een piezel aandacht niet bij hebt ... en lig ik in een greppel. Nog geluk want de andere kant is een paar meter omlaag. Geen schade, alleen hendels verdraaid en dat is de bedoeling; die zitten niet strak vast opdat ze verdraaien ipv afbreken.
De hendel van het terugschakelen zit wat te losjes en daarom schakelt de laagste versnelling niet in.
Terug naar het dorp en een torxsleutel geleend in de werkplaats van Candido. Klaar!

Andere, lekker technische, route bedacht met iets minder uitdagend steile hellingen. Op de terugweg zoveel mogelijk de riviervallei gevolg. Dat zijn 3 doorsteekjes van mooie beekjes en 1 forsere doorsteek van de hoofdstroom.
De 2de foto is van de eerste beek.
Ging echt lekker en de rivierdoorsteek was wat ... euhmmmm interessanter. VEEL water knap snel voorbij stromend over vijf meter breedte. Heel mooi helder echter en ik kon de keien op de bodem zien. Route over de bodem bedacht en hoppa naar beneden ... en naar beneden... en FÓK dat wordt DÍEP!
Mijn mobiel valt in het water.
Die zit in mijn Camelbak.
Die zit op mijn rug.
Ik zit op de fiets.
Kortom ik ga kopje onder #)

Door het heldere water had ik de diepte niet goed ingeschat en het water sloeg over mijn handen.
Geen kans maak je dan want de kracht slaat je voorwiel opzij en vervolgens de hele fiets onder je uit.
Inmiddels wel enig benul van wat dan te doen dus liet me tegen de stroom in vallen en hield mijn fiets goéd vast. Die drijft nl. weg.
Me aan de overkant uitgeschut.
Moet een hilarisch schouwspel zijn geweest, maar niemand om ervan te genieten. Heb dus maar hard om mezelf gelachten :D en druipend het pad gevolgd.
Effing kkkkkkoúd zeg in die wind.
Zo hárd mogelijk de laatste 8 kms gebeuld.

Thuis fiets aan het zadel opgehangen zodat alle water goed uit het frame druipt en daarna ik aan de beurt.
Wat is het toch onhandig om koude, doorweekte kleding af te stropen. Helemaal als je zelf verkleumd bent.
Alles op de patio op het wasrek gehangen, schoenen ondersteboven op een stoel. Opgelost weer.

Al met al slechts 36 km., 670 hoogtemeters en 1300 kCal. maar wát een _/-\o_ rit. Heb ondanks het aan alle kanten afzien genóten.

Morgen .... ´vrij´!!!
Ga vroeg naar de kust voor het weekeinde.
Heet Costa del Sol maar ... regen in de verwachting. Maakt niet uit; wordt toch wel *\%/*

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 12:55

Lekker LB!

Hier gisteren een mooi rondje van 40km gemaakt met de racefiets. Heerlijk met deze temperaturen.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:03

Wat lekker dat je vakantie hebt Time2Tri! Veel plezier alvast in Mallorca :D

Littlebirdy, wat een leuk parcours! Fijn dat de mtb zo bevalt

Lekker he Doubtless, nog maar even van genieten voor de regen weer met bakken uit de lucht komt vallen.

Ik ga mij waarschijnlijk inschrijven voor de klimclassic op hemelvaartsdag. 110 km met 1400 hoogtemeters. Groot deel van de vereniging gaat de 160 doen, maar die heeft 2600 hoogtemeters :wow: Klimmen is niet mijn sterkste punt en 160 is ook wel echt ver, dus ik houd het maar bij de 110 :Y)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:13

Hier even een kort ritje vandaag, ivm Ronde van Noord-Holland morgen :) even op het fietsje naar de lunchlocatie gegaan!

Afbeelding
Afbeelding

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 15:13

Heel veel succes morgen *\o/*

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 16:49

Taartje schreef:
scooby09 schreef:
Hebben jullie ook zo`n leuke start to bike groep Taartje.?
Zaterdag alweer de laatste keer ga het missen.
Lekker stuk in ieder geval zo voor je werk uit.

Ja is echt een hele leuke groep!
Volgen elkaar op Strava en hebben een app groep.
Is dat bij jou ook zo?
Ik moet er nog twee, hoop dat ik er zaterdag bij ben want morgen(vandaag) wordt echt m'n verstandskies getrokken (vorige keer niet gelukt).
Al doen ze bij ons wel een 5e week eraan vast waarin we een tocht van 50 a 60 km kunnen rijden als extraatje.
Ik voel m nu wel zitten hoor, heb echt even een dipje haha Maargoed sleep me wel even door de laatste uurtjes heen, beetje jammer dat ik maar een uurtje kan slapen voor ik naar de kaakchirurg moet..

Ja bij ons ook samen op Strava en een app groep echt gezellig morgen laatste les.
Hoe was je kaak chirurg bezoek vandaag?

Is idd zalig fiets weer hopelijk blijft dat nog even zo.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 17:44

scooby09 schreef:
Ja bij ons ook samen op Strava en een app groep echt gezellig morgen laatste les.
Hoe was je kaak chirurg bezoek vandaag?

Is idd zalig fiets weer hopelijk blijft dat nog even zo.

Leuk!! Eigenlijk zouden ze nog iets van vervolg cursussen moeten hebben, al kun je bij ons lid worden van de vereniging en daar natuurlijk vanalles aan cursussen doen.

(Gister) was t gelukkig allemaal goed bij de kaakchirurg, hij had m er in 3 seconden uit. Tandarts kreeg het niet voor elkaar...
Dus gister en vandaag rustig aan gedaan, en morgen weer 3e start2bike!
Pijn valt erg mee dus dat is weer fijn, durf ik weer lekker aan de slag te gaan.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 19:15

Lauraennala schreef:
Wat lekker dat je vakantie hebt Time2Tri! Veel plezier alvast in Mallorca :D

Ik ga mij waarschijnlijk inschrijven voor de klimclassic op hemelvaartsdag. 110 km met 1400 hoogtemeters. :Y)

Thanks ... we hebben een stevig trainings programma :j

Lijkt me leuk die klimclassics .

Succes morgen MuSLi ... sfeer volle foto.

Hier nu vakantie , heb alles voorbereid voor de meiden zo . Zit nu lekker op het balkon met een drankje .
Morgen ca 31 km fietsen , 10 hardlopen en weer 31 terug fietsen .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 11:32

Lauraennala schreef:
Ik ga mij waarschijnlijk inschrijven voor de klimclassic op hemelvaartsdag. 110 km met 1400 hoogtemeters. Groot deel van de vereniging gaat de 160 doen, maar die heeft 2600 hoogtemeters :wow: Klimmen is niet mijn sterkste punt en 160 is ook wel echt ver, dus ik houd het maar bij de 110 :Y)

Ik wens je veel plezier.

Heel leuk om te lezen dat die kllimklassiekers zijn als mijn dagelijkse ritten. Logisch ook want de klimroutes van de Vuelta de España et al zíjn hier.
Maandag ben ik via de pas van de Torcal gereden; door de twee bochten waar vorig jaar Froome onderuit ging richting Antequera.
In het buurdorp Rosario is een trainingskamp van een Britse sporttrainer.
http://www.idlebreaks.com/sports-holidays.php
http://www.idlebreaks.com/
Daar komen olympische kampioenen trainen. Ook olympische fietsers voor.... bergtraining.
Eergister kwam ik een groep tegen. Zij kwamen van Alfarnate naar beneden, ik ging omhoog.
Ik ben geen fotograaf dus heb de foto van Idle geleend, maar dit is mijn dagelijkse routeuitzicht
Afbeelding

Maar goed, dit weekeinde ´vakantie´ in/rond Málaga stad. Vriendin heeft lunch geboekt bij een upmarket sushi restaurant omdat ze de nagerechten daar helemaal _/-\o_ vindt. Welnu ik de sushi en haar dus {:} Als bonus is het weer tegen de verwachting in stálend.

Geniet maar op je balkon T2t.
+:)+ ook dat je zo goed kan trainen. Ik kan niet meer hardlopen door mijn heupen :o
Fietsen echter gaat perfect met wat pijnstillers. Ben héél blij dat het nu stabieler droog weer gaat worden want het was geen lol met de heupen deze natte wisselvallige winter.

Terug naar de fietsen, net een nieuwe helm besteld; gister toch een flinke bump onder water op de rotsen en 11 jaar is daarbij wel tijd voor vervanging. Heb _O- test bedacht voor de oude.
Ook een flinterdun setje losse broek/shirt voor de zinderende zomer. Lekker retro *D
Heb de afgelopen 4 maanden ondanks slecht weer >2000 kilometer gedaan, wat in de zomermaanden makkelijk het dubbele is dus een extra warmweer setje is :)*

Nog een :wow: toegift van mijn fietswereld
http://fotos.subefotos.com/446dd2918cc7 ... d8635o.jpg
http://fotos.subefotos.com/dea0cf60405c ... e0834o.jpg

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:20

Prachtige omgeving HC!

Als ik ooit is veel beter fiets dan wil ik ook is die kant op om bergen te rijden..

Zo start2bike 3 zit er ook weer op, waaierrijden geoefend, ben er wel uit dat ik dat veel makkelijker en ook ontzettend leuk vind.
Kreeg ook complimenten dat ik het al snel en heel goed door had.
Denk dat m'n ruiterervaring daar toch bij van pas komt, je bent toch gewend om in groepen te rijden en alles in de gaten te houden.

Bijna weer 30 km gereden, en we gingen echt snel, merk dat ik daar nog op moet oefenen.
Maargoed voor iemand met nauwelijks conditie en die pas net rijdt, moet ik gewoon blij zijn met hoe goed het al gaat!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:52

Al flink wat km HC ....zoveel heb ik er nog niet ..maar heb dan ook
een veelzijdig sport programma ( swim -bike-run-kracht )...
Verheug me vanaf volgende week ook op het Mallorca uitzicht .... :j
Maar eerst nog een paar dagen thuis chillen ...nog wat shoppen O:)

Gisteren van de meiden een snackbox voor op mijn Liv Avow Advanced
gekregen <3 .
Helemaal blij mee , wilde ik nog hebben .

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 13:53

Ik heb m'n tegeltje weer binnen! M'n man wilde vandaag wat harder doorfietsen, dus dat werd voor mij flink doortrappen. We sloten aan bij een clubje met een lekker tempo en fietsen uiteindelijk 110km met 28,8km/u gemiddeld.

Nu volledig gesloopt. Maar wel weer een mooi tegeltje voor het medaillebord rijker ;)
Afbeelding

En wat is het toch mooi daar HC.
Die snackbox is echt nice T2T, lopen die kabels er nou doorheen?

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 14:44

Fijn dag het zo goed ging Taartje!

Ziet er strak uit Time2Tri, handig ook!

Zo respect hoor Musli, zeker in dat tempo _/-\o_

Vanmorgen 79km gedaan. Tempo zat er weer lekker in, stukje intevallen gedaan en kop over kop extra geoefend. Helaas reed iemand zowel voor als achter tegelijk lek, dus tussendoor een pauze van ruim 20 min. Maaarr dat was ook geen straf in de zon {:}

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 16:12

Zo hc gaaf weer !
2k kilometers :o dat is echt bizar veel.
Snackbox is een handig ding zie ik !
Ik fiets met rugzak maak nog niet zoveel km .

Vandaag een rondje van 23 km in een uur gefiest best netjes vind ik zelf aangezien ik een paar keer heb stilgestaan bij een mtb parcours omdat ik niet durfde was veel te steil smal en krap allemaal .
Aangezien ik nog geen helmpje heb was dat geen goed idee.

Is het trouwens normaal dat ik door een groepje wielrenners ingehaald word , vervolgens in de groep opgesloten word ,ze voor me gaan remmen en dan de helft afslaat en de andere helft weer door ?
Ik bedoel haal me dan niet in vond het echt asociaal ik rijd nooit in groep en werd nu gewoon in het midden opgesloten en gedwongen om mee te remmen :/

Had wel lekker tempo erin vandaag gemiddeld 24 eigenlijk zonder dat stilstaan dan .

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 16:20

Oei, geen helm.. vind dat bij racefietsen en mtb echt een no go. Dan maar niet fietsen tot je een helm hebt O:)