Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ballard_L

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 19:32

Ik kan me ook nog niet voorstellen hoe het is om moeder te zijn, maar ik denk dat de hormonen echt heel veel doen. Ik heb zo’n idee dat ik het kindje zo snel mogelijk bij me wil hebben, vies of niet :P

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 19:53

Gefeliciteerd met je verjaardag Azmay!

Ik kan mij ook echt nog niet voorstellen dat ik over 5 weken uitgerekend ben. Ook als ik langs een spiegel of raam loop, denk ik, ben ik dat nou echt? Is mijn buik echt zo dik?

Mijn vriend zag vandaag een moederdag taart liggen. Had ie voor mij meegenomen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 20:12

Wat lief Nicje!!

Vraagje aan de al moeders.. Welke hoeveelheid dronken jullie kleintjes met een week? Of geven jullie volledig de borst?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 20:25

Ik geef volledig borstvoeding maar kolf een deel en geef de rest rechtstreeks aan de borst. Kan als je wil wel terug zoeken wat hij toen in een flesje dronk. Maar de richtlijn is ongeveer 150 cc per kilo per dag. Dat deel je dan door aantal voedingen per dag om tot de hoeveelheid per voeding te komen.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 20:26

Wij hadden beiden ook geen ervaring met baby's en vonden het ook heel spannend allemaal. Ik had ook nooit zoveel met andermans baby, maar die van jezelf is meteen perfect <3

Ik las hier over een bad: wij hebben ook geen vast bad, maar hebben een Tubble gekocht. Zo blij mee! De kleine gaat er ook graag in en als zijn zusje ook maar een beetje op haar ouders lijkt, zal zij ook wel graag in bad gaan.

Fijn om alle goede verhalen hier te lezen van de mama's. Mooi om te zien dat ieder haar weg vindt <3

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 20:35

Gnome wat een lieve foto van jullie samen. <3 Wat raar dat de kraamhulp de speen gewoon bij hem deed. Je zou toch denken dat jullie als ouders daar de regie over hebben. Hidde heeft wel een speen, maar 9 van de 10 keer dat we hem aanbieden spuugt hij hem zelf al uit.
Boris morgen alweer 1 week, tijd gaat snel he? Nog gelopen met de kinderwagen? :)
Mijn kerel is meer bezig met moederdag dan ik haha. Heb er persoonlijk ook niet zoveel mee, al is deze eerste keer natuurlijk wel heel speciaal.
Echt vreselijk dat kindje bij de politie. Kun je je toch niet voorstellen!

Charlotte, ai dat klinkt pijnlijk die schoppen. Vandaag niet meer gebeurt hoop ik?
Jij gaat het ook gewoon goed doen als mams straks. :) Het is zo'n mooi gevoel en je leert echt zo snel. Leuk morgen weer een echo!

Marlis genoten van je laatste dagje oppassen?

Ballard druk dagje gehad! Bloedprikken goed gegaan?

Lisette lekker zo'n rustig dagje.

Kiwi jammer dat de kleine badje niet leuk vindt. Douchen wel toch? Samen is bad is wel fijn na een kotspartij. Jij geeft inderdaad goede tips voor spullen. :D
Haha ik zie het al voor me dat je grijpt naar je pasgeboren kind. Snap je gevoel ook volledig!

Azmay gefeliciteerd met je verjaardag. Wat fijn dat het uiteten gaan zo goed ging. Heb je er ondanks je vermoeidheid ook van genoten?

Nicje bijzonder he die dikke buik? Wat lief van je vriend!

Melanie goede oplossing een Tubble. Kunnen de kinders alsnog in bad.

Wat fijn om te lezen dat het goed gaat met iedereen en de kleintjes. Heerlijk gevoel is het om mama te zijn he? <3
Hier gaat het ook goed. Hidde heeft vannacht zijn beste slaap tot nu toe gehad. Van 23 tot 4 en daarna van 5 tot 8. Heel blij mee, hopelijk blijft hij dat nu opbouwen. :D
Gisteren telefoontje van het ziekenhuis gehad en ik mag alles weer doen. Inclusief paardrijden. Tuurlijk moet ik wel naar mijn lijf luisteren, maar ik heb meteen de manege gebeld en stap morgen weer in het zadel. Zoveel zin in! <3 Kreeg ook de tip om naar een bekkenbodem fysio te gaan, dus dat doe ik ook. :)

Ons lieve lachebekkie ♡
Afbeelding

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 20:40

Alvast oefenen met een klein mannetje in je armen op de bank <3
Afbeelding
Volgende week gaat ie verhuizen -O-

Fijn dat je alles weer mag doen Mriek !!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 20:56

@mriek super fijn!! Train je met paardrijden niet ook automatisch je bekkenbodem?

Hebben niet gewandeld.. Alleen maar vieze regen hier vandaag. Hopelijk morgen.

@kiwi ja hij zit geloof ik rond de 360 waar ie 600 zou mogen. Maar dat haalt ie dus niet. We proberen nu naar 90cc te gaan maar vandaag wil ie steeds maar kleine beetjes van rond de 30cc. Vooral in de avond is het lastig om hem wakker te houden met drinken maargoed hij komt wel 20gr per dag aan en dat schijnt weer goed te zijn dus hij zal er wel genoeg aan hebben.

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 20:59

Mooie foto’s allemaal <3
Hier eigenlijk alleen maar een badje in huis omdat het moet met de kraamweek, we hebben hem buiten de kraamweek nooit gebruikt :') baby ging altijd mee onder de douche.
Om het afdrogen na de tijd wat prettiger te maken (minder koud) kreeg ik bij de eerste een tip, en die heb ik bij beide kinderen lang gebruikt. Leg een Voedingskussen in de wasbak in de badkamer om een vlak plateau te maken, daarbovenop het aankleed/verschoningskussen en dan mooi in de badkamer afdrogen en aankleden. (Ervanuitgaande dat jullie evt. de badjes in de badkamer hebben staan, dat weet ik natuurlijk niet, en dat het daar warmer is als op de slaapkamer, bij ons namelijk wel :P ) wie weet heeft iemand er wat aan :)

Hier verder geen ervaring met een bakfiets.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 21:04

Ik wil toch wel graag een heel bijzondere foto voor mij delen. Het moment dat Nimue bij mij terug werd gelegd na de reanimatie. :(:)
Geen schokkende foto overigens, voor mij wel een tranen trekker.
Spoiler:
Afbeelding

Hoewel het enorm zwaar is nu is het toch ook wel genieten <3
Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 21:05

PeeltjE schreef:
Mooie foto’s allemaal <3
Hier eigenlijk alleen maar een badje in huis omdat het moet met de kraamweek, we hebben hem buiten de kraamweek nooit gebruikt :') baby ging altijd mee onder de douche.
Om het afdrogen na de tijd wat prettiger te maken (minder koud) kreeg ik bij de eerste een tip, en die heb ik bij beide kinderen lang gebruikt. Leg een Voedingskussen in de wasbak in de badkamer om een vlak plateau te maken, daarbovenop het aankleed/verschoningskussen en dan mooi in de badkamer afdrogen en aankleden. (Ervanuitgaande dat jullie evt. de badjes in de badkamer hebben staan, dat weet ik natuurlijk niet, en dat het daar warmer is als op de slaapkamer, bij ons namelijk wel :P ) wie weet heeft iemand er wat aan :)

Hier verder geen ervaring met een bakfiets.

Dat gaat hier helaas niet passen in de gootsteen. Dan zit ik in de kraan haha. Hier gaat ie na het bad in een dikke omslagdoek en dan gauw goed droog maken. Eventueel van te voren even de verwarming iets aan. Ik ga het morgen weer beleven in ieder geval. Vind het eng om te gaan doen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 21:06

Azmay schreef:
Ik wil toch wel graag een heel bijzondere foto voor mij delen. Het moment dat Nimue bij mij terug werd gelegd na de reanimatie. :(:)
Spoiler:
[ [url=m/kYSRRU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/T54bTT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Och jeetje die kleine pop. Ik heb helemaal gemist dat ze gereanimeerd is. Jeetje wat heftig en kijk dan wat een verschil nu al op je onderste foto <3

Heel heftig.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 21:10

Lisette wat een lieve foto. Waarom gaat hij verhuizen? Vanwege de kleine?

Gnome klopt, maar die kunnen ook een tik hebben gehad van de zwangerschap en bevalling als je die hebt gehad. Heb van meerdere bokkers de tip gekregen, dus ga het maar wel doen. :D
Jammer van de regen hé, bah. Hopelijk wordt het snel weer lekker weer!
Als ze aankomen krijgen ze in elk geval genoeg binnen om te groeien. Maar snap je zorgen wel als 'ie maar 30cc drinkt. Wat zei de kraamhulp er van?

Peeltje goeie tip! Ik leg zijn schone kleren en de hydrofieldoek waarmee in hem ga afdrogen ook altijd in een kruik. Badje hebben wij ook niet meer gebruikt buiten de kraamweek, douchen is veel makkelijker. :D

Wauw Azmay wat een bijzondere foto. Krijg er echt kippenvel van. Op die andere foto lijkt ze wel naar de camera te zwaaien. <3

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 21:10

Gnome schreef:
Azmay schreef:
Spoiler:
[ [url=m/kYSRRU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/T54bTT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Och jeetje die kleine pop. Ik heb helemaal gemist dat ze gereanimeerd is. Jeetje wat heftig en kijk dan wat een verschil nu al op je onderste foto <3

Heel heftig.

Ze werd geboren met een apgar van 1, ze ademde niet en weigerde de eerste stoot zuurstof ook. Hartslag was zo goed als weg. Ik hoorde dit alleen want ik lag op bed en ze zijn een kwartier met haar bezig geweest aan de andere kant van de kamer. Erg heftig.

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 21:15

@Gnome, ja het is maar net even welk badmeubel je hebt :+ toen ze wat groter werden en gerichter gingen grijpen hebben ze wel vaker dan eens per ongeluk de kraan aangezet :') O:)

Heftig Azmay, waardevolle foto. Gelukkig doet ze het nu zo goed <3
Laatst bijgewerkt door PeeltjE op 11-05-23 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 21:16

Azmay, jeetje een kwartier, dat zal vast voor jullie het langste kwartier ooit zijn geweest
Mriek, Eddie komt uit ons nestje en we kunnen niet uit elk nest een pup houden ;) maar als straks alles stabiel is en we kunnen het redden qua tijd mag Qira een nestje, haar hebben we aangehouden uit ons vorige nest en daar willen we dan wel een teefje van houden
Peeltje, gelijk koude douche en janken dan als ze de kraan grepen? :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 21:28

@mriek die maken zich geen zorgen omdat ie meestal gewoon wat korter op elkaar dan weer komt voor wat voeding. Ik ga nu weer even kolven en dan lekker met de kleine op bed. Vannacht heb ik na 4 uur niet meer geslapen.. Om half 7 viel de kleine weer in slaap maar toen was ik inmiddels klaarwakker :+

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 21:44

Lisette1987, ja soms wel ja :')

Gnome goede nacht gewenst :)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 21:51

Azmay, langste kwartier ooit! Snap dat deze foto heel waardevol is!
Wat een klein poppetje is het nog zeg!

Morgen naar Almelo voor controle en intake. Ben benieuwd. Gister en vandaag niet mijn beste dagen met hoofdpijn, een ontzettend drukke baby in mijn buik. Wordt voor mij gevoel alleen maar erger.

Morgen hopelijk weer iets doen behalce slapen in bed.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 21:59

Heftig Azmay. Wat moet dat kwartier als úren hebben gevoeld.

Lisette ik snap het, toch jammer dat je ze niet allemaal kan houden he.

Gnome hopelijk een goede nacht, slaap lekker alvast. ♡

Freekieee succes morgen, hopelijl heb je een goed gevoel bij Almelo.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 22:04

Azmay heftig zeg. Maar wat een poppetje en wat fijn dat ze het nu zo goed doet.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 22:30

Azmay schreef:
Ze werd geboren met een apgar van 1, ze ademde niet en weigerde de eerste stoot zuurstof ook. Hartslag was zo goed als weg. Ik hoorde dit alleen want ik lag op bed en ze zijn een kwartier met haar bezig geweest aan de andere kant van de kamer. Erg heftig.

Oh dat had ik ook even gemist... Wat heftig, maar wat een waardevolle foto dan. <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 22:35

Dat kind van ons... Net te klagen over z'n eten. Dus in dacht ik bied 'm 30cc aan want de rest eet ie toch niet. Hij was woestt :')

Heeft daarna nog direct 60cc gedronken dus toch de 90 gehaald al. En als dank een volle poepbroek. Truste dames :wave:

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 22:47

:') Slaap lekker

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 23:26

Gnome schreef:
@kiwi ja hij zit geloof ik rond de 360 waar ie 600 zou mogen. Maar dat haalt ie dus niet. We proberen nu naar 90cc te gaan maar vandaag wil ie steeds maar kleine beetjes van rond de 30cc. Vooral in de avond is het lastig om hem wakker te houden met drinken maargoed hij komt wel 20gr per dag aan en dat schijnt weer goed te zijn dus hij zal er wel genoeg aan hebben.
Ohh die van ons zit nu nog op 95cc ongeveer. Krijgt 6-7 voedingen per dag, maar die van ons is zowat een maand ouder. Weegt nu ruim 4 kilo.