Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:59

Myfairytale schreef:
Precies, Britt moet doen waar zij het meest gelukkig van wordt, ook als dat mogelijke consequenties voor haar relatie heeft. Zij is de enige die kan bepalen wat haar gelukkig maakt.

Zeker weten… Britt moet doen waar zij gelukkig van wordt… en ik gun haar serieus de wereld (het liefst een leuke lieve pony en een leuke lieve relatie en de energie en gezondheid om dit alles te kunnen bewerkstelligen)

Echter, dit koppel komt er al niet samen uit als er ‘normale’ huishoudelijke taakjes zijn die opeens niet door Britt uitgevoerd kunnen worden. En het niet kunnen uitvoeren van die taakjes is vaak het gevolg van zeer begrijpelijke klachten die Britt ervaart… het kopen en verzorgen van een pony gaat echt geen verbetering brengen in de issues die zij nu al op heel regelmatige basis als stel ervaren…

ik weet vrij zeker dat die relatie nog meer pijnpunten krijgt als ze een pony koopt… het is aan Britt om te bepalen wat belangrijker is… hun relatie of haar wens voor een pony… maar wel zaak voor haar om zich te realiseren dat haar keuze sowieso een impact gaat hebben…

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:19

Little_Gift schreef:
Myfairytale schreef:
Ik ben een meelezer van het topic en ik denk er anders over. :o

Als Britt het zo kan regelen dat zij alles zelf betaald voor de pony én dat alles voor haar gedaan wordt indien zij niet in staat is om voor het dier te zorgen, dan vind ik dat ze het wel moet doen.

Op de eerste plaats is natuurlijk wel dat de pony te allen tijde goed verzorgd wordt!

Maar laten we eerlijk zijn (sorry Britt, niet zo hard bedoeld als dat het misschien overkomt): Britt is niet geheel gezond en niemand weet hoe lang ze nog heeft.

Nu kan ze tenminste nog genieten van haar droom. En als rijden niet lukt vanwege de ribben, dan misschien het verzorgen en grondwerk wel.
En juist in deze tijd lijkt me een maatje extra fijn.

Britt is een individu, niet alles draait om de relatie of haar partner.
Juist door de ziekte is ze veel meer beperkt tot wat kan en kon denk ik.

Ik kan nog wel een heel verhaal typen over alles uit het leven halen en spijt op het sterfbed etc, maar denk dat mijn mening wel duidelijk is.

Vind het ook wel een beetje gek dat Britt zich hier zo moet "verdedigen", al ben ik het er wel mee eens dat het fijn is dat er goed meegedacht wordt.
Maar op een gegeven moment moeten we Britt haar keuzes ook respecteren. :o

Dit klinkt waarschijnlijk veel cru"er" dan ik het bedoelde maar:

Er kan nu nog niet geregeld worden dat de was insteken en ophangen verdeeld wordt als Britt zich zwak voelt of geblesseerd heeft... Daar is al zodanige ruzie over dat ze bijna uit elkaar gaan...
Ondanks dat er gekookt wordt voor hen én er poetshulp is etc... dus dat eigenlijk het enige is wat ze overeen moeten komen als het eens moeilijk gaat...
Dan kan dat met een paard al helemaal niet geregeld worden lijkt mij.
En eerlijk, een dier moet daar nooit het slachtoffer van dreigen te worden.

Nee, daar moet een dier zeer zeker niet de dupe van worden, daar ben ik het absoluut mee eens! :j
Daarom gaf ik ook aan, dat dat sowieso goed geregeld moet zijn. Maar wie zegt dat het door haar partner moet gebeuren? Misschien stal of een bijrijder of haar ouders? Ik ken Britt niet en kan dat verder niet beoordelen (en dat hoeft ook absoluut niet natuurlijk, dat zet ik er voor de zekerheid maar bij).

We lezen maar 1 kant van het verhaal natuurlijk, maar ik lees maar weinig begrip en steun en motivatie vanuit haar man.
Neemt niet weg dat ik wel begrijp dat het voor haar man natuurlijk ook een ongelooflijk moeilijke en zware situatie is.

En misschien maakt een eigen pony haar zelfs wel gelukkiger dan deze relatie, who knows. Alleen Britt kan dat inschatten.

En daarnaast vind ik dat ze eigenlijk gewoon haar hart moet kunnen luchten. :o
Als zij niet gelukkig is nu, dan gun ik het haar alleen maar dat ze een weg vindt waarbij ze wel gelukkig is.

Ik wil er ook niet teveel op doorgaan hoor, maar omdat ik Britt wel begrijp wilde ik toch even reageren.
Zal nu weer onder mijn meeleessteen kruipen.

Hutcherson

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:12

Maar Britt is dus niet gelukkig qua relatie (maar heeft haar goede redenen om te blijven en eraan te werken), en dan mag ze dus ook niet van haar eigen geld kopen waar ze wel gelukkig van wordt, omdat de relatie dan mogelijk verslechterd omdat ze dan nog minder tijd heeft voor haar man.

Hoewel ik de gedachtegang snap, vind ik niet dat Britt het in haar geval maar niet moet doen omdat haar tijd in haar man gestoken moet worden en om ruzies uit de weg te gaan.

Als zij alles zelf bekostigd, alles regelt dat het dier niks te kort komt en hierin ook niet van haar man verwacht, fantastisch toch?! Lekker een paard kopen, t leven is kort en kostbaar, daar weet je alles van. Ik zou daar zeker voor gaan.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:15

Hutcherson schreef:
Hoewel ik de gedachtegang snap, vind ik niet dat Britt het in haar geval maar niet moet doen omdat haar tijd in haar man gestoken moet worden en om ruzies uit de weg te gaan..

Dit zegt werkelijk helemaal NIEMAND hier in dit topic dat dat de reden is waarom het afgeraden wordt :+

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:08

Little_Gift schreef:
Hutcherson schreef:
Hoewel ik de gedachtegang snap, vind ik niet dat Britt het in haar geval maar niet moet doen omdat haar tijd in haar man gestoken moet worden en om ruzies uit de weg te gaan..

Dit zegt werkelijk helemaal NIEMAND hier in dit topic dat dat de reden is waarom het afgeraden wordt :+

Ik citeer Neon: 'Jullie relatie en communicatie loopt nu al een hele tijd heel slecht.., een pony kopen zorgt voor nog meer verdeeldheid… het is nog net niet een verhaal van ‘oo de relatie is slecht laten we een kind nemen…’ resultaat er is nog minder tijd en nog minder energie voor elkaar'

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:37

Ik ben een stille meelezer.
Maar dan zou ik jou rekening ook eens dicht houden voor zijn hobby’s.
Eens kijken als hij dan nog aan zijn 3 vakanties kan komen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:40

Kmbrly schreef:
Ik ben een stille meelezer.
Maar dan zou ik jou rekening ook eens dicht houden voor zijn hobby’s.
Eens kijken als hij dan nog aan zijn 3 vakanties kan komen.

Ja dit. Prima, dan ook geen geld aan ‘zijn’ vakanties.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:42

Wel leuk, om eens naar een pony te kijken. Vind je het paard dat je nu eerst reed dan toch wat teveel paard of heeft het daar niets mee te doen?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:05

Hutcherson schreef:
Little_Gift schreef:

Hutcherson schreef:
Ik citeer Neon: 'Jullie relatie en communicatie loopt nu al een hele tijd heel slecht.., een pony kopen zorgt voor nog meer verdeeldheid… het is nog net niet een verhaal van ‘oo de relatie is slecht laten we een kind nemen…’ resultaat er is nog minder tijd en nog minder energie voor elkaar'

Je vergeet de klemtoon op het woordje "elkaar" :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:12

Britt kun je niet ergens op een leuke plek les nemen op brave paarden of een brave pony leasen, dan heb je wel de voordelen ervan maar niet alle lasten en eerst eens kijken hoe dat gaat. Ik snap beide kanten, voor jou een plek op je hoofd leeg te maken, voor hem vooral tijd en portemonnee leeg maken. Kijk eens of je zo tot een oplossing kan komen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:15

Ik snap niet dat jullie zo vreselijk langs elkaar leven. Je eigen rekeningen, je eigen beslissingen en wat de ander daarvan vindt doet er niet toe. En dan heb je het niet over een kleine beslissing ook.
Ik denk niet dat dit soort dingen jullie dichter bij elkaar brengt eigenlijk. Integendeel.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:26

Hutcherson schreef:

@hutcherson… dankjewel voor je quote maar zo simpel is het niet… je vergeet even de rest van de post… verderop geef ik aan dat zij alleen kan bepalen waar zij gelukkig van wordt…ik zeg nergens koop geen paard… ik vraag wat is voor haar belangrijker? Want beide acties hebben consequenties… een paard kost nou eenmaal energie en tijd… en haar relatie kost dat ook… heeft ze energie genoeg voor beiden? Of is het wellicht niet nodig om energie te hebben voor beiden? Niemand kan haar antwoord geven op die belangenafweging, alleen zijzelf…

Daarbij zeg ik “voor elkaar”…

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:58

Het is hier wel een beetje ontploft :wow:

Het gaat er gewoon over dat ik mijn hobby niet moet laten omdat hij 3 keer op reis wil… daar zouden we inderdaad een compromis voor moeten zoeken dan… uiteindelijk is er 1 reis volledig in het teken van motors… maar ik bekostig gewoon mijn deel, ook al is het zijn hobby…

Ik wil graag een eigen pony/paard omdat ik dan kan doen wat ik wil en wanneer ik wil… en deze pony zou (als ie niet zo groen was) ideaal zijn.

de commentaar ivm koken, wassen en poetsen… wat zou ik dan nog met een pony doen…
die dingen worden uit onze handen gepakt zodat we onze hobby’s en leuke dingen kunnen doen omdat we daar anders idd geen energie meer voor hebben!

Ik heb dit goed afgewogen, ga nu 2-3 keer helpen/rijden (ivm ribben) en ik ga nog een keer mee groomen op wedstrijd dus ben minstens 3 a 4 keer echt bezig met paarden (van iemand anders…) en dat zou ik graag meer doen omdat ik daar zo gelukkig van wordt.

Ik heb een vriendin waarmee ik een regeling kan treffen als ik echt niet kan. Ik heb al 30 jaar ervaring en 23 jaar eigen paarden gehad dus ik denk dat ik wel weet wat het inhoudt…

We hebben er nog over gepraat en hij staat wel achter een eigen paard/pony maar wil nog reizen en hij wil daarmee zeggen dat niet heel het financiele naar het paard moet gaan, ook nog voor leuke dingen te doen… maar realistisch kunnen we dan niet zoveel gaan…

Verder was deze pony nog heel groen, heb het ook laten vallen bij de mensen van het paard dat ik nu rij en misschien is er binnen een aantal jaren tijd wel de mogelijkheid om hem over te nemen. Dat vind ik ook heel interessant omdat ik dan weet wat ik koop en dan financieel ook sterker sta.

Intussen kan ik dus gewoon verder doen zoals in bezig was, tegen de zomer kan ik meer gaan om grondwerk te doen en dat vind ik een fijn vooruitzicht.

Ik zou er inderdaad veel tijd insteken en ik zou er veel gelukkiger van worden, in het begin van onze relatie had ik ook nog gewoon mijn paard dus hij weet goed wat het inhoudt en hij zou me graag gelukkiger zien… misschien is dat ook wel positief…

Dan hebben we beide ook gewoon een hobby zodat we niet zoveel op elkanders kop zitten.

MAAR voor nu verandert er dus niets aan de paardensituatie! En hoop ik een overeenkomst te krijgen ivm mijn (snelle) bijrijdpaard. En wie weet komen daar de jaren van verstand nog zodat ik ook kan blijven zitten <3

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:16

Dat klinkt echt heel fijn Britt, ik hoop dat je dat lekker kunt doen en van kunt genieten

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:01

BritHittepit schreef:
de commentaar ivm koken, wassen en poetsen… wat zou ik dan nog met een pony doen…
die dingen worden uit onze handen gepakt zodat we onze hobby’s en leuke dingen kunnen doen omdat we daar anders idd geen energie meer voor hebben!

Maar Britt, dit strookt toch niet met je berichtjes enkele posts hiervoor over de ruzie en het bijna verlaten van je man omwille van de was niet willen insteken toen jij het effe niet kon?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:12

Wij doen tussendoor ook nog wel een wasje, toen kon ik niets omdat mijn ribben gebroken waren/zijn en dat overnemen was te veel.

Ik doe nu thuis die taken en heb tijd voor een paard.

Het gaat erom als ik iets heb of ziek ben dat dat allemaal te veel is en het op mij uitreageerd… we werken hard aan onze relatie… uiteindelijk gaat het dan niet om de was maar alle stress die bij het ongeval kwam te zien, werkstress,…

Hij zal de verzorging niet op hem krijgen mocht ik een eigen paard hebben.
Laatst bijgewerkt door BritHittepit op Gisteren, 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:13

Sintara schreef:
Dat klinkt echt heel fijn Britt, ik hoop dat je dat lekker kunt doen en van kunt genieten

Zo mee eens. Kan het niet beter verwoorden!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:49

Ik begrijp het punt van Little_Gift wel.

Jullie huis wordt gepoetst, jullie maaltijden worden bereid.
Alles wat jullie zelf doen is de was (jij) en broodmaaltijd bereiden (je man).
Dan is de basis voor een paard erg klein.
Indien je schoonmoeder bijvoorbeeld wat overkomt dan moet er een maaltijdservice inschakelt worden die duur is (althans in Nederland).
Ik zou daar wel rekening mee houden bij de komst van een paard, want het zou een onmenselijk verdriet zijn indien het paard weer weg moet om de maaltijdvoorziening in stand te houden.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:57

Ik heb vandaag 2 paarden gereden, kleine, kort stukjes.

Ik mag op 1 paard rijden van vrienden, een hele brave zodat ik daar mijn conditie op kan trainen.

En dan nog mijn bijrijdpaard, voorlopig nadat de eigenaar gereden heeft en vandaag aan de longe maar de eerste stappen zijn terug gezet.

Geen pijn gehad dus ik hoop dit nu even zo te doen.

Ivm vorig stukje, wij kunnen indien nodig, hulp krijgen voor koken, tuin doen,… betalend.

Maar wij hebben ook wel andere mensen ( mijn broer, zijn zus,…) die dit vrijwillig kunnen overnemen…

Eeeeeeen hij had wel aan valentijn gedacht, had een lief cadeautje gekregen <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:24

Leuke berichten en een valentijn cadeautje. Fijn Brit.