Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:39

Magrathea schreef:
secricible schreef:
Volgens mij is het idd geen geheim. Ze zijn opgeslagen in Oss bij een farmaceutisch bedrijf. Dat is gewoon in het nieuws geweest toch?

Oh, zo goed volg ik het allemaal niet. Het laatste wat ik hoorde was dat de locatie geheim was. Maar kan me voorstellen dat er wel een persmomentje was.
Overigens ken ik Oss niet zo goed maar ik kan me ook wel indenken dat het niet heel groot op de gevel staat, dat die vaccins daar liggen. Dus dan is gericht saboteren en/of demonstreren alsnog wel lastig.

Mwah, google op movianto oss en je hebt het adres, dus dat is niet zo ingewikkeld. Maar er zal genoeg beveiliging lopen daar inderdaad.

Jessix

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:34

https://artsencollectief.nl/persbericht/
Ik kwam hier op terecht. Ik kan voor mezelf nog niet beslissen wat ik hier nu van vind. Wat ik me vooral afvraag, worden deze artsen gehoord? Is hier aandacht voor in "de medische wereld"? Ik heb het gevoel dat de discussie gevoerd moet worden met andere medici, of iets overkoepelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:37

Ik ben dat ook al tegengekomen.. Een filmpje waarin ze zeggen dat de maatregelen te streng zijn terwijl de ziekenhuizen bijna op code zwart staan.. Ik kan daar dus helemaal niks mee :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:42

Relaxed schreef:
Ik ben dat ook al tegengekomen.. Een filmpje waarin ze zeggen dat de maatregelen te streng zijn terwijl de ziekenhuizen bijna op code zwart staan.. Ik kan daar dus helemaal niks mee :n

Nee, met een oplossing voor het beddentekort in het ziekenhuis komen ze niet. Wat willen ze? Mensen op de stoep van het ziekenhuis laten liggen ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:44

safina schreef:
Relaxed schreef:

Nee, met een oplossing voor het beddentekort in het ziekenhuis komen ze niet. Wat willen ze? Mensen op de stoep van het ziekenhuis laten liggen ofzo?

Ja of gewoon dood laten gaan? Geloof dat er 1 letterlijk zei dat doodgaan ook bij het leven hoort.. :n

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:45

Relaxed schreef:

Ja maar dat is nou juist wat ik niet begrijp... Bijna 1000 artsen/medici die daar toch hun vraagtekens bij zetten. En dus ook vertellen over hun ervaringen in het ziekenhuis in het voorjaar. Hoe kan het dat hun zo'n andere mening/beeld hebben? En wie gaat het gesprek met hun aan?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:46

Ik ook niet. Ze hebben het over dat “duizenden artsen steunen missie artsen collectief”. Dat kan ik verder nergens checken, dus geen idee of dat waar is. Later zeggen ze dat meer dan duizend artsen zich zorgen maken over de gvolgen van de maatregelen. Dat geloof ik goed, ik denk dat alle artsen dat doen, maar dat is wat anders dan hun steunen en zeggen dat het anders moet.
Verder zeggen ze “de stichting gaan we uit van zelfbeschikkingsrecht en behoud van lichamelijke integriteit als fundamentele waarden”
Maar ondertussen pleiten ze voor het opsluiten van kwetsbaren zodat de rest van de maatschappij weer door kan. Ik vind dat behoorlijk tegenspreken.

In het bestuur lees ik ook werkelijk niemand met verstand van zaken in een situatie als deze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:48

Het filmpje daar zitten maar 4 artsen ofzo in.. Ik geloof niet zomaar dat er nu 1000 artsen bij aangesloten zitten? En hoezo zien artsen niet dat het zonder de maatregelen onhoudbaar wordt?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:48

https://www.youtube.com/watch?v=O6GEe3m0Y4g&t=762s
Ik heb gisteren een stukje van dit filmpje gezien. Beetje raar ook dat ze dit nu publiceren, want het is duidelijk in de zomer al opgenomen.

Ik heb het niet afgekeken, ben vanaf daar op hun website terecht gekomen. Maar wat ik mij dus vooral afvraag is als medisch personeel zoveel vraagtekens zet bij de maatregelen, bij wie kunnen zij dan terecht met hun vragen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:54

safina schreef:
Relaxed schreef:

Jawel, zij zouden liever inzetten op voorkomen dat mensen in het zkh belanden.
Dus inzetten op onderzoek naar medicatie die Corona in de perken kan houden zodat ziekenhuisopname niet nodig is.
Dus meer en sneller onderzoek maar vitamine D en ivermectine.

Eigenlijk het beleid op een ander spoor zetten.

Zelf denk ik dat dat verplaatsen van problemen is. De druk in de thuiszorg is al enorm hoog en bijna niet meer rond te krijgen. En ik denk dat je dan code zwart bij huisartsen en thuiszorg krijgt.

Inzetten op beperken van het virus door lockdown is denk ik het minst slechte om te doen nu. In afwachting van een vaccin. Een werkend vaccin is het belangrijkste imo.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:35

Al vaker lijsten voorbij zien komen van medici die tegen de maatregelen waren, goed bekeken waren dat er maar enkelen die ook daadwerkelijk met coronapatienten in aanraking kwamen. Natuurlijk kun je er een mening over hebben als arts maar alleen al het beschermen van de kwetsbaren en de rest open? Alle kwetsbaren achter slot en grendel en sleutels weggooien zeker. Of net als in het verzorgingshuis in Spanje , alle personeel er bij opsluiten ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:45

In het filmpje ook.. Een oud kinderarts en een psychiater oa.. Als je dan naar hun klankbord kijkt op de site, 2 gepensioneerde artsen en verder niet medische professoren..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:56

Even een vraagje: Is de dagelijkse standaard een betrouwbare bron?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:01

verootjoo schreef:
safina schreef:

Jawel, zij zouden liever inzetten op voorkomen dat mensen in het zkh belanden.
Dus inzetten op onderzoek naar medicatie die Corona in de perken kan houden zodat ziekenhuisopname niet nodig is.
Dus meer en sneller onderzoek maar vitamine D en ivermectine.

Eigenlijk het beleid op een ander spoor zetten.

Zelf denk ik dat dat verplaatsen van problemen is. De druk in de thuiszorg is al enorm hoog en bijna niet meer rond te krijgen. En ik denk dat je dan code zwart bij huisartsen en thuiszorg krijgt.

Inzetten op beperken van het virus door lockdown is denk ik het minst slechte om te doen nu. In afwachting van een vaccin. Een werkend vaccin is het belangrijkste imo.

Lijkt me ook hartstikke goed om onderzoek te doen naar preventie. Ook voor de lange termijn. Maar het lost voor deze huidige crisissituatie inderdaad helemaal niks op. -O-

We moeten nu iets doen (of vooral: laten) waardoor we heel binnenkort minder besmette mensen hebben. Ik wil graag dat er een plek voor me is in het ziekenhuis mocht ik onverhoopt erg ziek worden. En ik moet er al helemaal niet aan denken dat een van mijn dierbaren erg ziek wordt en nergens terecht kan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:02

Over het algemeen niet m.i. het is een vrij rechtse sensatie-website.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:04

purny schreef:
Even een vraagje: Is de dagelijkse standaard een betrouwbare bron?

Afbeelding

Nah, niet echt.. Lekker sturend geschreven :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:10

Ok thnx.. dan deel ik het niet wat ik had gevonden. Blij dat ik even gecheckt heb

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:59

purny schreef:
Ok thnx.. dan deel ik het niet wat ik had gevonden. Blij dat ik even gecheckt heb

Foute club inderdaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:59

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:02

Volgens fb is het nog steeds allemaal de schuld van de bezuinigingen :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:08

ik las van de week op social media dat de ziekenhuizen ondertussen na 9mnd toch wel opgeschaald hadden kunnen zijn, en dat ze dus blijkbaar hebben zitten niksen in de tussentijd :?

overigens ben ik dan wel weer in de war, ik dacht dat enige tijd geleden de zorg grotendeels geprivatiseerd was? (is zorg in NL ooit iets van de overheid geweest trouwens, ik weet dat niet).
Als het geprivatiseerd is, hoe kan de overheid daar invloed op uitoefenen? of is een ziekenhuis toch een overheidsinstelling?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:18

Tegelijkertijd is de zorgverzekering zo duur geworden en zou zorgpersoneel meer moeten verdienen (en de belastingen omlaag).

Conclusie: men snapt over het algemeen gewoon helemaal niet hoe dit soort dingen werken.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:00

Cer schreef:
ik las van de week op social media dat de ziekenhuizen ondertussen na 9mnd toch wel opgeschaald hadden kunnen zijn, en dat ze dus blijkbaar hebben zitten niksen in de tussentijd :?

overigens ben ik dan wel weer in de war, ik dacht dat enige tijd geleden de zorg grotendeels geprivatiseerd was? (is zorg in NL ooit iets van de overheid geweest trouwens, ik weet dat niet).
Als het geprivatiseerd is, hoe kan de overheid daar invloed op uitoefenen? of is een ziekenhuis toch een overheidsinstelling?

Maak van de ziekenhuizen politiek en ik ben het met de stelling eens.

In het voorjaar dachten we allemaal dat een nieuw soort ebola onze kant op kwam en daarom ging iedereen braaf in lockdown.
Nu weten de meeste wel dat het toch niet echt ebola is, maar dat wel zeker was dat er in de winter een tweede golf zou komen.
Ik heb echter nog steeds het idee dat alles ons 'overkomt' en dat de politiek op geen enkele manier de zomer heeft gebruikt om na te denken hoe we dit aan zouden pakken.
Als ze die tijd nu ook nog eens gebruikt hadden met het wat logischer maken van sommige maatregelen had het misschien weer een paar 'wappies' gescheeld.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:21

De communicatie hierover is inderdaad echt ruk. Ik hoor van vriendinnen de werkelijke verhalen uit de ziekenhuizen.. ik denk dat als ze meer achtergrond zouden vertellen ipv droge kost, en de pers ook meer echte verhalen zou vertellen ipv sensatie zoeken en verdeling zaaien, dat er veel meer mensen zich aan de regels zouden houden (al dan niet logisch)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:25

Ik zie genoeg echte verhalen voorbij komen op SM en eerder op TV bij de talkshows.

Maar ik zie ook Baudet zijn nieuwe programma: en die wil toch echt af van alle maatregelen rondom Corona en ik zie daar veel positieve reacties op.