Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:09

Negerzoen, zooooo herkenbaar die ‘2 dagen goed bezig en nog steeds dik’ buien :')

Mooie uitspraak en klopt ook wel :j , ik ben nu bijna een jaar heel bewust bezig en over dat jaar is er 21kg af. In totaal nu dik 32,5, die eerste 11,5kg heb ik ook 1,5 jaar ofzo over gedaan :+

Dus slow and steady zoals gaucho zegt, da’s een goede instelling!

Goed naar jezelf luisteren idd gaucho :j . Misschien iets van lichte yoga voor de spieren en gewrichten ipv het hardlopen?

Veel plezier vanavond Musli! Heerlijk. Train je dan samen met iemand?

Straks reageer ik wat uitgebreider, nu snel aan het werk!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:38

Ine23 schreef:
Negerzoen, zooooo herkenbaar die ‘2 dagen goed bezig en nog steeds dik’ buien :')

Mooie uitspraak en klopt ook wel :j , ik ben nu bijna een jaar heel bewust bezig en over dat jaar is er 21kg af. In totaal nu dik 32,5, die eerste 11,5kg heb ik ook 1,5 jaar ofzo over gedaan :+

Dus slow and steady zoals gaucho zegt, da’s een goede instelling!

Goed naar jezelf luisteren idd gaucho :j . Misschien iets van lichte yoga voor de spieren en gewrichten ipv het hardlopen?

Veel plezier vanavond Musli! Heerlijk. Train je dan samen met iemand?

Straks reageer ik wat uitgebreider, nu snel aan het werk!

Ik train alleen, maar toch samen met iemand anders :P
Via Youtube volg ik dan online een training. Haha

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:16

Hier ook in een jaar 20-25 kg. :j

Het is een continu proces met pieken en dalen, dat vergeet ikzelf wel eens. Het is niet dat je hard werkt tot een bepaald moment, klaar bent en dan gewoon mag gaan eten. :') helaas.

Ik heb mezelf 3 tussendoelen en een einddoel gesteld voor die -13 kg. Eerste werd vanochtend afgestreept door de weegschaal. *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:17

Wauw! Goed bezig Roosch. Zo snel al :wow:

Roosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:23

Ja het belangrijkste van doelen stellen is bij mij dat ze ook haalbaar zijn, dus mijn eerste doel was slechts een kilo eraf. Niet verder vertellen. :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:27

Goed bezig Roosch! Wat voorn doelen heb je dan als ik vragen mag?
Ik ben namelijk altijd teleurgesteld :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:28

Je hebt groot gelijk. Haalbare doelen zijn zo belangrijk. Dat geeft je zo'n goed gevoel, als je die doelen nailed :j lekker zo doorgaan. Komt het helemaal goed.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:38

Es_ther schreef:
Goed bezig Roosch! Wat voorn doelen heb je dan als ik vragen mag?
Ik ben namelijk altijd teleurgesteld :')

Mijn eerste was een kg onder mijn laatste weging van vrijdag, mooi rond getal > behaald
Mijn tweede is 5 kg eraf.
Derde is 7.5 kg eraf. Dan mag ik een bepaald boek kopen van mezelf. :')
Laatste is 13 kg eraf.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:45

Ah kijk! Ik heb telkens te grote doelen, maar indd, een rond getal is ook wel een leuke!

Denk dat ik me wat meer moet focussen op gezond eten, niet bestellen, en in de pauze echt wandelen en minder op die stomme weegschaal...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:47

Te grote doelen werkt voor mij niet motiverend. Liever steeds kleine stapjes die ik met mijn korte pootjes ook goed bij kan houden.. :D

Ik zit er wel vol bovenop nu hoor: ik weeg alles af, kijk naar de kcal, sport veel.. daarover gesproken, ik moet me van mijn luie kont gaan slepen en oppe Foxy slingeren. :')

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:56

:wave: Ik kom weer onder mijn meeleessteen vandaan. Ik zat mentaal niet zo lekker de laatste weken, had weinig energie voor actief meepraten op bokt. Eten was ook een beetje een puinhoop, maar ik blijf langzaam afvallen, dus ik doe vast iets goed.

Vanaf maandag wordt ik 8 weken begeleid door een orthomoleculair voedingscoach. Hopelijk daarmee een wat minder wattig hoofd, meer energie en meer slaap. En zo te zien ga ik er ook wel wat kilo's van kwijtraken, ik mag de eerste 4 weken geen koolhydraten en geen zuivel. Dat wordt wel weer even omschakelen. :=

Wat een verhalen over die bruidszaken. Lekker klantvriendelijk. :n

Veel plezier met Foxy, Roos!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:00

Goed dat je hulp hebt ingeschakeld Imre. Dat is ook een mooie stap om trots op te zijn.
Ik hoop dat het je het gewenste resultaat geeft en je vanuit daar weer lekker door kan :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:05

Heel goed, dat is de juiste weg; vooruit! Veel succes! Wat heb je trouwens een leuke pony. <3

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:25

Wat vervelend voor de dames met de mindere ervaring rondom de jurken, een gigantische ver van mijn bed show maar kan me voorstellen dat zoals het gelopen is niet bepaald is hoe je zo'n eenmalige en unieke ervaring voor je ziet. Ben benieuwd Pallatin nu het een misverstand lijkt te zijn hoe je gevoel daar in de zaak gaat zijn, hopelijk maken ze je gevoel weer goed en kan je genieten. :)

Roos fijn dat je aanschaf van de weegschaal nog niet teleurgesteld heeft, ben je ook voor zo'n leuke gegaan als die hier destijds voorbij kwamen met de cactussen enzo? :D
Negerzoen fijn inderdaad om zulke uitspraken te lezen en te beseffen, hier ook weleens teleurgesteld of een beetje blijven hangen maar ik weet ook zeker als ik volhoud etc dat ik bijvoorbeeld richting/in de zomer al zo blij ga zijn met mezelf, kan niet wachten om de doelen te bereiken en die trots te voelen en zelfverzekerder en blijer te zijn met mijn lichaam.
Gaucho met pijntjes, je lichaam is vast blij dat je luistert, hopelijk voelt het morgen beter.
MuSli een kleine daling, maar daling is daling dus helemaal super! :D
Imre vervelend dat het wat minder ging maar het scheelt een hoop dat je qua afvallen nog goed onderweg bent, hoef je een 'teleurstelling' van aankomen oid er tenminste niet ook nog eens bij te verwerken.

Hier vanmorgen start 2 run les 1 gedaan. Als ze halverwege het hardlopen zei hoe goed het ging dacht ik meid, je moest het eens zien. :') Maar het geeft niet, ik ben weer begonnen. :D Merk wel dat ik het lastig vind wat je dan verder doet op de dag. Die les duurt 20/21 minuten denk ik? Normaal als ik ga wandelen doe ik dat al snel anderhalf uur gemiddeld, soms iets korter of juist zelfs langer en verder. Ben 'bang' dat in deze fase van afvallen alleen een 20 minuten training op de dag geen zoden aan de dijk zet maar niet teveel doen is ook belangrijk natuurlijk. Merk dat ik het liefst vanavond nog een half uur de crosstrainer zou pakken bijvoorbeeld maar weet dus niet of dat verstandig is en morgen is personal training dus echt een workout vandaag erbij vind ik ook niet verstandig. Verder ben ik vandaag met school bezig dus als ik niks meer bewust ga doen aan sport oid later vandaag of vanavond dan is de beweging de rest van de dag eigenlijk automatisch 0.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:30

Ik zou gewoon rustig nog wat wandelen of crosstrainer hoor, met lage intensiteit.

Ik kom net uit een online workshop van 3,5 uur :roll: dus hard toe aan wat eten en een rondje wandelen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:34

Inderdaad, rustig aan kan best. :j

Nee het is gewoon het goedkoopste model van Bol. Ik denk, als het tussen ons niet klikt, ben ik tenminste geen tientallen euro's kwijt. :')

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:10

Hoi dames, ik lees morgen of vanavond weer even goed bij en reageer dan ook even uitgebreider. Ik heb vandaag een enorme dip, kon m’n bed niet uitkomen en heb van 08.00 tot 16.30 bijna non-stop gewerkt en voel me echt gesloopt nu. Heb ook de hele dag door trek en heb dr maar aan toe gegeven maar wel met ietwat gezondere tussendoortjes....die reep chocola is gister al gesneuveld en ik voel me nu na 1 dag niet gezond doen dus een aangespoelde walvis.....Als het heel rustig is op stal klim ik misschien nog even op paardlief en anders ga ik maar gewoon vroeg naar bed....

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:34

Nou, bezoekje aan paardlief heeft me echt goed gedaan, lekker buiten zijn en ook nog even gereden. Wijze les: ik moet echt naar buiten gaan overdag op zo’n werkdag.
@ Musli: hoe ging het thuiswerken met de kleine dreumes?
@ Roosch goed bezig, welk boek heb je jezelf in het vooruitzicht gesteld. Goed idee, zulke beloningen!
Mariëlle, wat goed dat je het hardlopen hebt opgepakt. Dat zal een sport zijn die ik nooit zal gaan beoefenen...heb dr echt geen talent voor (of doorzettingsvermogen :') )
@Imre, wat doet zo’n ortho... voedingscoach precies? Knap dat je toch afvalt, ondanks alles, maar kan me ook voorstellen dat je niet wilt dat dat ten koste gaat van je energie level...
Esther, misschien moet je ook niet zo streng zijn voor jezelf, en gezond en veel bewegen en.... :+ En...
Ik ben ook zo hoor, dat blijkt wel uit bovenstaande post: dan ben ik zo boos op mezelf dat het even niet lukt, maar zoals iemand hier ook schreef: je valt niet even in een paar dagen af, maar je komt ook geen kilo’s aan van een paar ‘slechte’ dagen en dat is natuurlijk ook zo...kleine stapjes zijn ook al supergoed.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:42

Fijn dat je lekker nog even hebt kunnen rijden @Pallatin.

Het werken gaat wat minder snel en wat minder geconcentreerd. Maar we hebben het weer overleefd ;) morgen is hij lekker bij oma. Dan hebben we een iets relaxtere werkdag.

Net lekker een uurtje gesport. Eerst 40/45min bokszaktraining en daarna nog wat krachtoefeningen voor m'n benen/billen +:)+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:56

Ik wil heel graag de nieuwe van Jackie van Laren. Heb ook mijn zinnen gezet op enkele boeken van Charlotte de Monchy en daar heb ik er net een met een koopje via marktplaats van gekocht. Maar mijn beloning in het vooruitzicht is die van Jackie van Laren. :))

Vandaag hier ook weer een redelijk goeie dag. Uur Foxy. Redelijk aan eten gehouden, al vlogen er per ongeluk 2 paaseitjes mijn mik in. Had ze gewonnen bij de postcodeloterij. :')

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 17:00

Pallatin bedankt! Het hardlopen vind ik superpittig, dat is iets waarbij ik na zoveel meter al merk..die conditie is er dus echt nog niet -O- En ik doe wel andere dingen maar wil echt heel graag die conditie verbeteren. Vind ik hardlopen leuk? Neuh ik ga redelijk kapot en voel me niet erg charmant maar dat is ergens kennelijk ook weer mijn trigger om het toch te willen kunnen. :)) Kan me er ook nog niks bij voorstellen dat ik dat echt ga redden die 5 km, maar ik weet wel dat ik daar waanzinnig trots op zou zijn als het lukt en dat ik het, eenmaal onder de knie, toch wel leuk ga vinden denk ik :j
Vervelend trouwens hoe je je voelde, maar klinkt alsof je een avondje van de beste 'therapie' hebt gehad die er maar is, lekker met het paard. <3 En ondanks dat het soms misschien minder gaat dan je zou willen klinkt het wel alsof je heel goed kan relativeren en wat je dus anders moet doen, dat is het begin.
MuSli lekker gesport gister!
Roos ook lekker aan de Foxy geweest, dankzij jullie ben ik er gisteravond ook nog even op gegaan.

Hoe is het vandaag met het eten en de beweging van iedereen? Hier vandaag weer Personal Training gehad, ging eigenlijk gewoon weer goed, lekker! :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:31

Klinkt supergoed @Marielle. Lekker bezig met sporten en dat hardlopen wordt vanzelf makkelijker. Echt waar! :j

Vandaag is mijn rustdag. Wel al 8500 stappen gelopen. Dus niet de hele dag stil gezeten :P

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:40

Hier ook een goeie dag. Weer een uur gesport en voor de lunch eiermuffins gemaakt, ideaal.

Nu in de avond maar weer een paar uur bad, daar schijn je veel mee te verbranden toch? :+

Ik had via instagram dadels met witte chocolade gewonnen. :9 een stuk is 41 kcal. Best een ideale beloning tussendoor zo nu en dan.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:49

Ik hou van dadels met chocolade <3 maar dan het liefst puur :j

Hier voor het eerst sinds tijden weer eens een dagje kantoor. Netjes lunch mee :D was ook echt lekker.

Afbeelding

Merk wel dat er iets meer verleiding is op kantoor :o Maar heb het kunnen beperken tot 2 bonbons. En eigenlijk past dat wel prima vandaag. Op weg naar huis uur flink intensief personal training gedaan en nu aan een heel gezond soepje.
Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:51

Lekker personal training @gaucho. Kantoor is idd wel weer een uitdaging, thuis is natuurlijk lekker veilig.. maar je bent zo ver gekomen, jij kunt dat met gemak +:)+