Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:15

Mijn moeder was ontzettend goed in wiskunde. Zij begreep het dan ook altijd gelijk wat er gevraagd werd, maar had het er dan weer lastig mee dat ik de rode draad niet zag. Man, wat heb ik vroeger geworsteld met vraagstukken! Kon nooit het beginpunt vinden of de logica die je moest volgen. Nu doe ik niks liever en goochel ik ermee alsof het niks is.

Zij had dan weer last met Nederlands schrijven. Nederlands is wel haar moedertaal, maar vanaf haar 6 tot en met afstuderen aan de hogeschool heeft ze alles in het Frans gehad. Ze schrijft dus bijgevolg ook beter in het Frans. Engels ging haar ook niet vlot af, Duits dan weer wel (paar jaar in Duitsland gewoond).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:17

Jildau, zo heb ik dat ook inderdaad ervaren O:)
Na de wiebelfase komt dan de zeehondjes fase waar ze gewoon een beetje op hun buik liggen te liggen als aangespoelde zeehonden.
Pas daarna werd het vermakelijker :o

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:18

Mijn nederlands schrijven is vaak slechter dan mijn engels schrijven en ik ben gewoon nederlands.
2 jaar geleden een tijdje in engeland gewerkt en daarna wel op een primair engels sprekende plek gewerkt maar daarvoor had ik het al.
Ik vind dingen ook beter uit te leggen in het engels vaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:46

Ik vloek vaak in het Frans, dat vindt mijn moeder dan wel weer fantastisch :')

Dacht daarnet terug aan de neef van mijn vriend, hun zoontje had moeite met hoofdrekenen. Ze hebben eerst leren tellen en rekenen met voorwerpen en hun vingers, nadien moesten ze dat zonder doen. Bij hem ging dat langs geen kanten, ontzettend traag etc. Oorzaak wisten ze niet, moeders heeft echt op allerhande manieren en momenten met hem zitten oefenen, maar geen verbetering.
Tot iemand plots vroeg "houdt ie zijn handen wel boven tafel". Toen kwam de aap uit de mouw, hij zat gewoon onder tafel nog steeds op zijn vingers te tellen.
Vanaf toen handen op de tafel en hij was er pijlsnel mee weg.

fleurtjeuh

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 16:21

Ik zit voor het eerst sinds maanden weer eens in de trein.
In de stilte coupe(was toeval)
Komt er een gezin met 2 kinderen binnen en gaan zitten.
Leek ok, maar al snel begonnen de kinderen herrie te maken..
Daarna met luid ge sssssstttttt van de ouders worden ze tot 'stilte' gemaand..
Om vervolgens op luide 'fluistertoon' door te praten...
En ik weet niet wat het is, maar er is een geur met hun mee gekomen :r
Krijg er gewoon maagzuur van..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:54

Ik werk met kinderen. Soms vragen ze er naar en dan zeg ik: ik heb genoeg aan jullie. Soms zeggen ze zelfs dat ze het snappen. :+

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:05

Mijn tante, inmiddels zo'n 55 is ook bewust kinderloos (tevens partnerloos. Ze is gewoon het allerliefst alleen)
Als klein meisje snapte ik dat nooit, geen kinderen hebben is toch saai? En dat hoort toch zo? Moet je je voorstellen hoe erg het er toen al ingestampt werd dat kinderloos zijn 'niet normaal' was in mijn ogen.
Haar standaard antwoord was: "maar ik heb 3 zussen, en die hebben alledrie kinderen, en jullie zijn stiekem ook een klein beetje mijn kinderen. Bovendien heb ik nu meer geld om jullie cadeautjes te geven."
Dat snapte ik dan wel.

Ik had het er laatst nog eens met haar over. Zo'n 20 jaar geleden was al die druk om kinderen te krijgen nog vele malen groter, het was gewoon ondenkbaar om geen kinderen te willen, iig, in haar omgeving dan. Je werd meteen weggezet als lesbisch, of egoïstisch of elitair, ze heeft er serieus meerdere vrienden aan verloren die het gewoon weigerden te accepteren en om de haverklap met "leuke" mannen aan kwamen zetten die wel ff een kind bij haar konden maken.
Te gek voor woorden 8)7

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:02

fleurtjeuh schreef:
Mijn nederlands schrijven is vaak slechter dan mijn engels schrijven en ik ben gewoon nederlands.
2 jaar geleden een tijdje in engeland gewerkt en daarna wel op een primair engels sprekende plek gewerkt maar daarvoor had ik het al.
Ik vind dingen ook beter uit te leggen in het engels vaak.

:') deze ken ik, ik zeg heel vaak ja & nee & waarom in Hangul terwijl ik gewoon in het Nederlands een gesprek heb.
Ik schrijf en praat overigens makkelijker in het Engels.
Ben overigens zelf een halfbloedje, ik heb "gelukkig" wel een dubbel ooglid en blauwe ogen want mijn zusje (enkel ooglid en donkere ogen) word geregeld heel raar aangekeken en ze word vaak in het Engels aangesproken omdat ze er "buitenlands" uitziet :? nouja ze spreekt dus gewoon Nederland en is ook gewoon in Nederland geboren :j

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:35

Halleluja!! Ik ben straks van buurkrijsje af!! en zoals het lijkt... heb ik in mijn nieuwe huis ook geen buurkrijsjes!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 00:08

Sorro schreef:
Halleluja!! Ik ben straks van buurkrijsje af!! en zoals het lijkt... heb ik in mijn nieuwe huis ook geen buurkrijsjes!

Joehoe, reden voor een feestje! En dan zelf straks ook geen krijsjes maken he.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:36

*\%/* *\%/*

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:43

Sorro schreef:

Ga je zelf verhuizen? Toch niet vanwege buurkrijsjes :oo
Duimen dat je in je nieuwe huis kunt genieten van:
Afbeelding

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:53

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:54

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:29

*proest*

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:36

Ja ik ga verhuizen naar een vrijstaand huisje bijna in the middle of nowhere!

Buurkrijsje is wel een reden, maar 1 van de velen. Ik ben de stad ontgroeid en onze auto hobby gaat straks een stuk makkelijker worden.

Nu langzaam al aan het oriënteren naar geschikte stalling voor mijn paard.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:37

Bloodymary schreef:
Sorro schreef:

Joehoe, reden voor een feestje! En dan zelf straks ook geen krijsjes maken he.

Haha mijn krijsjes doen alleen miauw, hinnik of braaaaap.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:45

Wat heerlijk voor je!

Hier geen buurkrijsjes (dit woord :') ) gelukkig. Naast ons huis eerst een stuk weiland en dan aan beide kanten een boerderij met oude mensen. _/-\o_

Wij hadden dit weekeind mijn neefje te logeren. Hij is 1,5 en echt een heel lief makkelijk kind maar poe wat ben ik blij als hij weer lekker naar huis is :D

Je bent gewoon écht de hele tijd met 1 oog bezig met het kind. Met alles wat je doet/waar je bent. Mijn vriend en ik hebben het er even over gehad savonds en hij zei dat hij kapot was :+ Hij is bang dat het kind dood gaat met alles wat hij doet (eten, slapen, rennen, vallen) dusja dat is ook wel redelijk vermoeiend :')

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:53

Wat fijn Sorro! Lekker alleen de vogels die krijsen ipv de kinderen :j

Apple, herkenbaar! Hebben ook 1x mijn neefje te logeren gehad toen hij 1,5 was. We beaamden allebei dat we zo blij zijn geen kinderen te hebben.

Verjaardag viel heel erg mee, 4 kids met alle 4 (!) eigen tablet mee. Ze zaten naast elkaar op de bank weggedoken in hun tablet.
Aan de ene kant heerlijk rustig, maar met elkaar spelen doet de jeugd blijkbaar niet meer :=

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:05

Ik ben naar Wildlands geweest. Had spijt dat ik niet op een doordeweekse dag ben gegaan en ben gesterkt in mijn geenkinderwens :P Veel huilende kinderen. Maar ondanks de kinderen (en ouders) wel een leuke dag gehad.

En blij dat ik in een studentenwoning woon. Hoor vaak mijn boven en zijburen, maar iig geen kinderen. Die hoor ik weleens in het andere gebouw trouwens, dus studentenwoningen zijn ook geen garantie.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:08

Ik zat gister in een restaurant, dat erg gericht is op kinderen. Nou stonden de tafels dicht op elkaar en waren er dus ook veel kinderen. Helaas had ik daarvoor net iets naars meegemaakt met mijn hamstertje dus ik was al een beetje overstuur. Zat er dus ook nog zo'n rottig gezin naast ons waarvan de ouders serieus nog harder schreeuwden dan de kinderen! :roll:
En van die wijven die had zo'n nare lach en het klonk ook heel geforceerd. Werd er zo naar van dat ik bijna naar buiten ben gelopen. Ze zat namelijk zo ongeveer in mijn oor te gillen. Heb mijn oor maar dichtgehouden aan die kant op een gegeven moment.

De kinderen gedroegen zich gelukkig wel goed! Maar die ouders deden raar. Die kinderen op tafel zetten, op de tafels slaan om de kinderen maar te vermaken. 8)7

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:18

Als je naar een restaurant gaat dat gericht is op kinderen dan weet je toch dat er kinderen en bijhorende ouders zullen zijn? :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:19

Ayasha schreef:
Als je naar een restaurant gaat dat gericht is op kinderen dan weet je toch dat er kinderen en bijhorende ouders zullen zijn? :+

Ik werd uitgenodigd, mijn vriend ging akkoord zonder dat ik wat kon zeggen en ik wist dus niet dat er een complete speeltuin IN het restaurant stond. :')
Maar als er een speeltuin binnen is, betekent dat nog niet dat je als ouders ook kinderlijk gedrag mag vertonen. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:30

Mijn man mag akkoord gaan met zoveel hij wil. Hij gaat akkoord voor zichzelf. :+ Als ik weet dat in restaurant X veel kinderen zijn en ik ben daar niet voor "in" blijf ik thuis. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:32

Had er van de week weer zoeen...
Heb je kinderen?
" nee".
Wel een partner?
" ja"
Oh dus ze (!) komen nog?

Pfffff