paardrijden en overgewicht.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:55

Klinkt als een goede app, Susan.. Ik ga eens kijken.
Ben stiekem wel een beetje trots op mezelf, deze week 4x wezen sporten in de sportschool, waarvan één spinningles waarin ik helemaal dood ging :')

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 14:18

Kan de app niet vinden.
Of ik kan juist teveel vinden O:)
Heb je een plaatje?
Ben wel benieuwd, doet hij het goed met het aantal calorieën dat je mag eten?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 14:19

Weegschaal is weer lief voor me :):)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 15:31

Het plaatje is heel simpel, een appel die door de helft is :j . Voor mij heeft het goed gewerkt, goed vol te houden en geen crash dieet. Ging niet snel maar daardoor was het makkelijk om door te zetten/

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:10

Ik heb mij hier al vaker gemeld, maar helaas nog niet echt resultaat bereikt, alleen maar aangekomen.
Toch wil ik op een rustige, gezonde manier er weer wat aan gaan doen.

SusanH: ik heb even de app gedownload die jij ook had. Tenminste deze app heeft ook een halve appel als logo. Nu heb ik mijn gegevens ingevoerd. Om mijn doel van -17.5kg te halen op 14-07-2018, geeft de app aan da ik 2123 kcal op een dag mag eten. Is dit niet erg veel?
Ik ben bang als ik zoveel ga eten, ik alleen nog maar meer aan ga komen. Dus ik ben erg benieuwd wat jouw kcal per dag was.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 19:10

Dat wisselde, ik begon geloof ik met 1970, toen heel lang op 1926 gezeten en daarna 1867. Nu mag ik 2036. Hangt er maar helemaal van af wat je nu weegt, hoeveel je beweegt etc. Als ik zelf mijn BMR en PAL uit ging rekenen met een tooltje op internet kwam ik wel op dezelfde waardes uit als de app. Kun je dus als check nog doen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 19:26

Dank voor je antwoord!
Heb het even nagerekend via 3 verschillende sites. En het klopt inderdaad. Toch dat als richtlijn aanhouden dan maar ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 19:48

Ik geloofde het eerst ook niet. Maar bij na rekenen bleek het toch wel te kloppen.

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 22:43

Bij mij gaat het ook lekker!
Deze week 1,4 eraf. Motiveert lekker en gaat opzich goed.
Gisteren naar de kaakchirurg geweest en mn verstandskies laten verwijderen.. niet echt een pretje := maar goed moest maar. Volgende maand nog 1 en dan ben ik daar ook weer vanaf!

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 23:51

Goed zeg! Ik ben dit weekend op yogaweekend met mijn moeder dus dan is het eten wat de pot schaft haha. Maandag eens kijken hoe dat is terug te zien!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 08:41

EmptyWords schreef:
Weegschaal is weer lief voor me :):)

Fijn! *\o/*

Hier gaat het ook goed! Gewicht gaat langzaam naar beneden. Dit weekend is niet helemaal oké qua eten, maar ik ben dan ook heerlijk een weekendje weg met vriendlief. Vandaag gaan we weer naar huis dus kan ik de boel weer lekker herpakken! :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 09:32

Hier gister gegourmet, negerzoen als toetje en 1 drankje genomen +2.5 ik had alles verwacht. Maar niet zoveel. Word weer een strenge week!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:09

TurboTinker schreef:
Hier gister gegourmet, negerzoen als toetje en 1 drankje genomen +2.5 ik had alles verwacht. Maar niet zoveel. Word weer een strenge week!

Ik kan me herinneren dat je elke dag weegt toch? Dus ik ga er vanuit dat dit het verschil is met gisteren. Houdt er rekening mee dat het vaak zout is en de sausjes etc. Dus het zal veel vocht zijn. Vaak eet je ook veel meer als anders en als je nog niet naar de wc bent geweest kan dat een hoop schelen :) van die negerzoen zal je niet direct aankomen!
Maar ik zou wel hetzelfde gevoel hebben hoor, en er ook weer streng tegenaan gaan!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:26

Ik hoop het. Vandaag netjes aN de regels houden en hopelijk morgen er wat vanaf.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:55

Dit is typisch vasthouden van vocht. 2.5kg vet is namelijk ±18.000 kcal. Dat is dus echt op geen enkele manier reëel.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 23:54

ItsMe2 schreef:
Dank voor je antwoord!
Heb het even nagerekend via 3 verschillende sites. En het klopt inderdaad. Toch dat als richtlijn aanhouden dan maar ;)

Ik denk dat het heel vaak zo is dat mensen eerder te weinig en te onregelmatig eten en daardoor niet afvallen. Je lichaam is dan in een soort van spaarstand. Juist wel eten verdeeld over de dag zorgt dan juist wel voor afvallen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 00:49

Fargo: dat ben ik met je eens. Ik denk alleen dat het bij mij niet te weinig was, maar echt verkeerde keuzes. Mede doordat ik echt een emotie-eter ben.
Alles wat ik vandaag mocht eten, had ik gisteren al ingepland en heb mij er goed aan kunnen houden!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 00:49

Fargo: dat ben ik met je eens. Ik denk alleen dat het bij mij niet te weinig was, maar echt verkeerde keuzes. Mede doordat ik een emotie-eter ben.
Alles wat ik vandaag mocht eten, had ik gisteren al ingepland en heb mij er goed aan gehouden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 08:56

Ik dacht dat het bij mij wel mee viel met de grootte van mijn porties. Maar als je er echt bewust op gaat letten merk je dat je toch vaak snel teveel pakt. Gisteravond uit eten bij een all you can eat restaurant. All I can eat is niet zo veel meer. Waar familieleden nog een 5e gang en een dessert namen zat ik na 4 gangen (kleine porties) vol.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:00

Dat kan ik ook goed afwegen tegenwoordig. Zaterdag gaan we ook all you can eat. Maar niet bolproppen maar gewoon lekker genieten.

Vandaag 1.3kg eraf.
Hebbeb restjes gourmet vlees opgebakken met krieltjes en worteltjes en een roerbak groentepakket. Was lekker en toch zoveel kwijt. Had tussen de middag al een half zakje stokbrood zitten eten als lunch. Dus het valt me enorm mee!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:56

*\o/* en weer 800 gram eraf. Dan is mn weekend voer ook weer eraf.

Nu eens zien of ik het kan volhouden. Deze dalende lijn

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 12:27

Lekker bezig tt.

Hier giga spierpijn. Wel een tof weekend gehad.

Afbeelding
Afbeelding

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:29

TT: fijn dat alles van het weekend er al weer af is! Waarschijnlijk heb ik er over geen gelezen hoor, maar hoeveel wil je nog kwijt?

EmptyWords: wat een sportief weekend! Lekker bezig!

Hier gaat het nu 2 dagen achter elkaar goed. Volgens de app die ik gebruik mag ik voor mijn doen (op de vreetbuien na) veel eten. Als ik merk dat ik vrij laag in kcal zit op een dag, wil ik deze wel aanvullen door het maken van gezonde keuzes en niet naar een reep chocolade te grijpen. Dat is wel even puzzelen.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:32

Gaaf EW!

En goed bezig tt :)

Welke app gebruik je itsme2?
Ik ben ook sinds vandaag kcal aan het verhogen, en heb het gevoel dat ik zo veel mag eten :') voelt een beetje gek.

Ik werd vanmorgen een beetje droevig op de weegschaal :') ook uit eten geweest gisteren, en vorige week ook steeds uit eten omdat we een paar dagen weg waren.
Ga er vrijdag maar weer op, even de boel laten herstellen :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:54

Dat meer eten is echt wennen ja. Heb nu na de lunch nog ruim 1200 kcal over die ik mag vandaag :oo denk dat ik dan wraps ga eten, veel zin in maar al een tijd niet op want 1 wrap is al ongeveer 140 kcal en dan zit er nog niks op :=

Itsme: wat ik pak is een cracker met licht beleg, of fruit. En als ik (bijna) niks meer mag een smint zuigsnoepje. Zit bijna niks in, maar heb je toch even iets in je mond. Kan ik mezelf altijd goed mee voor de gek houden.

EW wat is het prachtig daar! Enne, goed bezig +:)+