Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

croyslover

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:23

ik heb vandaag een bakje salade op jumm ijsbergsla appel en een handje nootjes!
morgen ga ik zwemmen :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:55

O: soyayoghurt met havermout en zomerfruit, kopje koffie met wat amandelmelk
T: Nootjes
L: 2 geroosterde boterhammen met houmous
T: Bakje komkommerschijfjes, mandarijn
A: Pizza avond :')

Zal hopelijk rond de 1800 zitten vandaag om het niet te erg te verpesten. :=

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:32

L: Luxe bruine pistolet van de AH met huttenkase, spianata romana, ijsbergsla en gedroogde tomaatjes
T: 3 celebrations chocolaatjes :x, 2 kleine appeltjes
A: biertje, hamburger en broodje kroket (we eten in het voetbalstadion)

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:54

Hallootjes :)
Ik kom me ook melden! Ben al echt een hele poos bezig met afvallen, maar nu na de zomervakantie mag ik weer strenger zijn voor mezelf. Ik ben bijna 10 kilo kwijt nu :)
Ik vind het moeilijk af een toe om niet te snoepen |o
Ik doe 2 a 3 keer in de week bosken en ik wil weer vaker gaan hardlopen :D moet het wel een beetje afkoelen...

Dreamflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 23:59

Ik kom hier even binnenvallen. Ik ben bezig met een gezondere leefstijl en moet 35 kg in totaal afvallen. Ik heb er nu 10 kilo af met behulp van een begeleid traject via de sportschool (voedingschema met 6 maaltijden per dag, wekelijks wegen, sportschema etc.)
In mijn dagelijks leven doe ik fysiek zwaar werk, sporten doe ik dus niet om spieren te kweken maar om vet te verbranden. Ondanks dat ik ongeveer 0,5 tot 1 kg per week verlies heb ik het gevoel dat de vetverbranding niet optimaal is. Ik heb vooral veel buikvet en zou dat grondig willen aanpakken.
Ik heb op het moment het gevoel dat ik stilsta, en er moet nog ruim 20 kg af.. iemand tips?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 00:06

Waarom heb je het idee dat je stilstaat terwijl je aangeeft 0.5-1kg per week te verliezem? Bedoel je dat het sneller zou moeten kunnen, of wat bedoel je precies?

Dreamflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 00:13

Tot nu toe viel ik dat af, maar op het moment, ook met de warmte te maken, heb ik weinig energie om actief te zijn naast mijn werk en heb ik het gevoel dat er weinig gebeurt in mijn lijf.. Wellicht ook een stukje psychisch dat ik stagneer...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 01:18

Je hebt het ook over buikvet dus ik zal je even uit de droom helpen: het is niet mogelijk om plaatselijk vet te verbranden. Je kan dus bijv veel buikspieroefeningen gaan doen maar dat wil nog niet zeggen dat je buikvet minder wordt. Misschien 'besluit' je lichaam eerst t vet in je billen maar eens te gaan verbranden haha.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 08:27

ik ben op advies van jullie meer en gezonder gaan eten, ik kwam continu aan :( maarrrr ik val nu eindelijk weer af (ben nu weer op 63 neigend naar 62, vandaag ga ik zwemmen :) ) dus het gaat de goede kant op!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 09:54

Dreamflower schreef:
Tot nu toe viel ik dat af, maar op het moment, ook met de warmte te maken, heb ik weinig energie om actief te zijn naast mijn werk en heb ik het gevoel dat er weinig gebeurt in mijn lijf.. Wellicht ook een stukje psychisch dat ik stagneer...

Maar over wat voor periode hebben we het dan? Laatste dagen, laatste weken, laatste maanden?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:05

Door de warmte houd ik veel vocht vast en ben ik een stuk zwaarder ineens. Je lichaam kan heel raar reageren op warm weer :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:52

croyslover schreef:
ik ben op advies van jullie meer en gezonder gaan eten, ik kwam continu aan :( maarrrr ik val nu eindelijk weer af (ben nu weer op 63 neigend naar 62, vandaag ga ik zwemmen :) ) dus het gaat de goede kant op!

Zoals al word gezegd, binnen welke termijn?
Vind t ook heel frappant want kcal zijn leidend. Als jij onder je energiebehoefte eet en dus een negatieve energiebalans creëert, dan val je af. Punt. Wat wel kan is dat je toevallig wat meer vocht vast hield. Maar dat trekt ook vanzelf weer weg.

Hoevaak weeg je jezelf nu? Of hoe vaak check je je omtrek? En hoeveel kcal eet je nu, let je op je macro's, weeg je alles precies af en vul je het in in een app zoals MyFitnessPal?

Want hoe je voorheen at was gewoon ongezond en zo verpest je je lichaam helemaal.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:08

@Dreamflower met het warme weer zal je wel wat vocht vasthouden, heb ik ook erg last van momenteel. Gewoon lekker doorgaan, je hebt er al 10 af dat is hartstikke goed!

@croyslover zwemse vandaag :)

@vigo_is_lief ook al 10 kg kwijt, super goed! Hoeveel wil je nog kwijt?

Ik ging gister met een vriendin op stap, ik heb 4 wijntjes gehad in totaal over de hele avond (had ik met mezelf afgesproken) en super veel gedanst, het was ZO warm overal binnen dus ik heb er volgens mij wel een kilo vocht uitgezweet.. :')

Straks misschien nog even naar de sportschool, als ik mezelf er heen kan slepen. Anders even lekker een stuk wandelen denk ik. :)

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:32

IMANDRA schreef:
croyslover schreef:

Vind t ook heel frappant want kcal zijn leidend. Als jij onder je energiebehoefte eet en dus een negatieve energiebalans creëert, dan val je af. Punt. Wat wel kan is dat je toevallig wat meer vocht vast hield. Maar dat trekt ook vanzelf weer weg.

Hoevaak weeg je jezelf nu? Of hoe vaak check je je omtrek? En hoeveel kcal eet je nu, let je op je macro's, weeg je alles precies af en vul je het in in een app zoals MyFitnessPal?

Want hoe je voorheen at was gewoon ongezond en zo verpest je je lichaam helemaal.

voor mijn doen was het normaal wat ik at
ik weeg mij een keer in de week
binnen welke termijn, een week
hoevaak check ik mijn omtrek, nou niet
geen idee hoeveel kcal ik nu eet
ik gebruik geen app
ik denk dat ik het gewoon weer bij wilt gaan houden in een schriftje :)
vandaag heb ik 5 uur gezwommen en een uur gewandeld
maar daarintegen was het een bewuste cheatdag :') heb best wel veel op ben benieuwd wat de schade is (ondanks het zwemmen en lopen) :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 08:13

croyslover schreef:
IMANDRA schreef:

voor mijn doen was het normaal wat ik at
ik weeg mij een keer in de week
binnen welke termijn, een week
hoevaak check ik mijn omtrek, nou niet
geen idee hoeveel kcal ik nu eet
ik gebruik geen app
ik denk dat ik het gewoon weer bij wilt gaan houden in een schriftje :)
vandaag heb ik 5 uur gezwommen en een uur gewandeld
maar daarintegen was het een bewuste cheatdag :') heb best wel veel op ben benieuwd wat de schade is (ondanks het zwemmen en lopen) :')

'Voor mijn doen'? Als jij bijv 800kcal per dag eet en dat normaal is 'voor jou doen', wil dat nog niet zeggen dat het gezond is.

Daarbij, een week zegt niks. Je kan best een week een keer zwaarder zijn, bijv. omdat je toevallig wat meer vocht vasthoudt dan anders.
Ga kcal tellen en vul ze in in MyFitnessPal, en zorg dat je een gezond aantal eet! Kijk in de OP voor hoe je BMR kan berekenen, hier moet je ALTIJD boven zitten met je kcal! Meestal ligt dit ergens tussen de 1400-1600 kcal. Kcal zijn lijdend met afvallen!! En als je het niet afweegt kan je dingen héél verkeert inschatten!!

En, omdat gewicht maar 1 ding is, kan je je omtrek ook gaan meten. 1x per maand je taille, heup, arm, been etc. Zo kan je zien of je bent afgevallen, ook al is dit niet in kilo's (denk aan spieren krijgen omdat je sport).
Belangrijk is om te meten en wegen op vaste tijdstippen en vaste dagen. Ik zou 's ochtends aanraden, nadat je na de wc bent gegaan, voordat je hebt gegeten. 1x in de week wegen is op zich netjes.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 08:35

Zoals ik al had genoemd, eet ik nu meer :) ik zal proberen mn kcal te tellen en te meten

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:16

Ik ga denk ik toch hulp inschakelen bij een (natuur)diëtist. Ik kom er zelf niet zo uit met wat ik nou kan eten. :=

Vandaag is school weer begonnen
O; 2 volkoren boterhammen met hagelslag en een banaan
T; cracker met kaas
Krentenbol
L; boekweit pannekoeken met appel en kaneel
T; sultana en doritos:=
A; kip en wortels
T; Skyr met wat fruit

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:19

O: ah excellent pistolet met brie
L: rijstwafel met huttenkase en garnalen, rijstwafel met huttenkase, gerookte zalm en komkommer
T: Lays paprika chips (45 gram), klein glaasje cola
A: rijstpapier rolletjes met garnalen, komkommer, wortel, rijstnoedels, bosui, koriander en munt. Daarbij Aziatische groentebouillon
T: ijsje

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:40

L: 1 snee stevig speltbrood, 20gr bacon, 1 gebakken ei
T: 250gr ananas en 3 pruimen
T: proteine reep
A: 200gr sperziebonen, 1 rund hamburger, 75ml satesaus
T: 225gr skyr, proteine reep

Maandelijks feestje en dus ontzettend veel zin in chocolade :+ Vandaar meerdere proteine reepjes :o

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:54

O: 2 x volkoren knackerbrod van bolletje met jong belegen beemsterkaas. Halve plak per cracker
T: 75 gram ananas
L: 2 volkoren boterhammen, 1 met kipfilet en 1 met leverpastei. Op beide ietsje boter. En een gekookt ei.
T: necatrine
A: gehaktbal, gekookte aadappelen en veel groente (doperwten en wortels)

Hele dag door drink ik rooibosthee en water.

Beweging: uur gewandeld met de kinderwagen.

Ik ben sinds vorige week weer een halve kilo kwijt. Het stond even een week of 2 a 3 stil, misschien ook omdat mijn lijf even moet wennen ofzo. Zit rond de 1400/1500 caloriën per dag

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:16

Mijn lijstje vandaag :)
O: 2 volkoren beschuiten met kaas, 1 volkorenbolletje (zacht) met smeerkaas 20+
L: volkorenpistoletje zonder beleg
T: 1 banaan en 1 appel
A: salade met sla, geraspte wortel, andijvie, kool en feta + een haring met uitjes
T: magere yoghurt met muesli
Beweging: flink stuk gewandeld vanmiddag

Dreamflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:32

Ik denk inderdaad dat de warmte er ook mee te maken had, dat ik meer vocht vasthoud. En heb weinig energie op het moment, dat zorgt dat ik minder beweeg, en ook al beweeg ik de hele dag voor mijn werk, dan voelt het voor mij toch als tekortschieten...

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:49

Ik kom ter eigen motivatie ook weer lijstjes posten! Heb weer wat meer regelmaat in mijn eten nodig.

O: 2 geroosterde volkorenboterhammen met 2 gebakken eieren, cherrytomaten en basilicum
T: 175 gram aardbeien
M: wrap met heel dun laagje (volvette) roomkaas, halve avocado, halve paprika, komkommer cherrytomaatjes, citroensap, basilicum- en muntblaadjes
T: gekookt ei
A: 1 rundertartaar met gebakken champignons, 125 gram aardappel uit de oven en 150 gram doperwten

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:09

Vandaag:

O: groene smoothie met ananas, mango, spinazie, bleekselderij en water
L: 2 speltboterhammen met zwartebonenspread
A: goed gevulde verse maaltijdsoep
T: stukje zelfgebakken healthy brownie.

Beetje weinig vandaag, morgen weer even wat meer eten. Druk dagje en weinig honger.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:31

Mijn lijstje van vandaag:

O: 150ml magere yoghurt met havermout + pitten en een banaan
T: stroopwafel
L: boterham met ietsje boter en kipfilet, 100gr skyr en gekookt ei
T: rode paprika
A: vegetarische lasagne met veel groente

Beweging: Uur gefietst