hobbelheks schreef:ach weet je wat het is, ik laat mijn tattoo ook bedekt op het werk ( dat betekend alleen lange rokken en broeken met mooi weer.
Voor mij heeft dit te maken met het niet eerst willen overwinnen van een Barrière omdat er toch nog altijd vooroordelen bestaan over tatoeages, hoe je het ook went of keert, zeker bij de oudere generatie.\
en ja ik vind het verspilde energie als ik eerst moet bewijzen dat er onder die tattoo gewoon een aardige, nette en behulpzame werker zit.
Kan ik helemaal begrijpen. Toen ik in een zakenhotel in Londen werkte, dekte de werkkleding zelf al mijn tattoo af, maar anders had ik hem zelf ook bedekt. Gewoon weg omdat het de nodige blikken etc. scheelt.
Nu ik in een backpackershostel werk zijn en laat ik mijn tattoo's gewoon zichtbaar. Je staat daar toch achter de receptie in een shirtje en jeans. Sterker nog, het halve personeel zit onder de tattoo's. Daar boeit het niemand iets. Nou moet ik zeggen dat die mentaliteit in Nieuw-Zeeland ook heel anders is dan hier in Nederland/Europa.