Nagellaktopic deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dazzletrofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:09

Ah ik dacht al! Ik vond het al verwarrend omdat je zegt dat er geen vijl aan te pas komt!Ik vind het koraaltintje heel mooi!

Ik heb bij mezelf grijs gezet met een decal. Eerste laagje was ik blij. Tweede laagje dacht ik: wat heb ik nou gedaan, afschuwelijke kleur. Maar in het daglicht vind ik hem zelf erg wauw, zal morgen even foto plaatsen in vol licht, nu schemerde het al.
Afbeelding
Afbeelding

Nieuwe gel van ebay, 12 potjes voor twaal euro, moet wel met penseel aangebracht worden maar voor die prijs:)

LadyMadonna

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:12

Heb 1x glittergel via eBay besteld... Wat een troep :') niet dekkend te krijgen, dik als kauwgom.... Hopeloos... Enkeltje prullenbak :j

De nagelplaat vijlen is imo iets anders dan licht buffen.
Mooie kleur en mooie decal!

dazzletrofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:34

Heb ik ook wel eens gehad met eBay, set van 6 gelpolish. Stònk.. 1 set geprobeerd maar was echt vreselijk. Ook in de kliko gegooid, zie ze nognwel eens in Nederlandse webshops voorbij komen, vreselijk.

Deze gel ziet er goed uit, stinkt niet. Ben benieuwd hoe lang het blijft zitten.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:52

Mooie kleuren! Buffen en vijlen vind ik ook verschillend. Het is voor een leek denk ik iets lastiger.

Ik ben dol op neons <3

Afbeelding

China Glaze Red-y To Rave met Point Me to the Party. In UV licht. Zo pwetty.

dazzletrofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 07:20

Ok, ja ik vind het wel hetzelfde want voor een gewone gelnagelset is dat ook het enige wat je doet met de nagelplaat, goed preppen en licht buffen dus vandaar mijn verwarring:)
Je hebt natuurlijk het afvijlen met gewone gel, maar dan raak je ook de natuurlijke nagel niet.

@ Tazz, die neon is boem! leuk voor koningsdag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:23

Ik vind het een hele mooie, chique kleur Dazzle.

Ik heb Red-y toevallig ook op, maar met een andere glitter :D
Erg gaaf!
Ik zou bijna willen dat ik ook een UV licht had :')

Alleen zou ik nog wel even die losse glitter op je nagelriem weg halen ;)

Klassiekers zijn niet voor niks klassiekers <3

Mint Candy Apple

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:15

dazzletrofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:17

Ik houd van dingetjes!!! :o
Het kleurt de tint wat paarser, voelde me anders net een grafzerk

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:08

Deze neon, Red-y, lakt als een zonnetje. Normaal heb ik altijd ruzie met ChG neons maar deze is heel fijn.

Blast is heel mooi!! <3

Ik heb vandaag China Glaze Wanderlust op de blog. Ik vind dat zo'n fijn lakje en die shimmer is zo gaaf.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:23

Ik vind Wanderlust bij jou echt prachtig, maar totaal geen kleurtje voor mij, word ik erg eng van :D. Ik dacht dat je deze al op je blog had gehad trouwens, maar miss ben ik wel gewoon (weer :') ) in de war.

Hahaha ik zocht gisteravond iets op, kon niet slapen. Kwam toevallig uit op dit topic, ergens een hele tijd terug. Zo grappig om terug te lezen!

Hoe gaat het eigenlijk met Glossi, Dreamybol, Lous, Zoey, Siggi etc?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:44

Ik lees nog altijd mee, maar weet gewoon niet zoveel als jullie over nagels en lak. Voel me daardoor vaak een beetje spuit elf, zeg maar.
En daarbij heb ik sinds kort pas weer een beetje nette nagels na mijn ongeluk begin december en idioot zwakke nagels de tijd erna. Heb mijzelf wel pas nog getrakteerd op wat nieuwe lakjes, waaronder paradise en wonderfuel van Essence. Mooie lakjes, maar ontzettend brede kwastjes. Best lastig op mijn smalle ieniemini nagels, wel goed om mijn fijne motoriek te oefenen. Heb ook de cuticle cream van Essence meegenomen. Vind lemony flutter heel fijn, maar hij is bij mij bedorven voor ik halverwege ben en dat vind ik best zonde van zo'n duur potje. Dus eens proberen hoe die van Essence is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:45

We zijn allemaal ooit begonnen dreamy :j

Oh wat leuk! Wordt net gebeld door een man... Hij gaat in juni trouwen, maar hij is hovenier, en daardoor zien zijn handen er niet uit. Of ik ze dan netjes wil maken voor zijn trouwdag +:)+

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:46

Ik leef ook nog :D.
Ben momengeel een weekendje in Limburg dus heb net Lemony Flutter gehaald. Heerlijk.

Binnenkort heb ik weer acrylnagels en dan ga ik KBShimmer en Mentality bestellen en daar swatches van maken. Misschien ga ik wel een swatchalbum maken. Heb een super camera liggen en studiootje kan ik ook wel fixen. :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:56

Jammer Dreamy, maar wij (of nouja, laat ik voor mezelf spreken :D ) vind het ook leuk om nieuwe aanwinsten te zien :D!! Wonderfuel is gaaf he! Anders zou je eens voor Misa of China Glaze moeten kijken, dat zijn smallere kwastjes! Of Zoya, maar dat is meteen een behoorlijk prijsverschilletje.

Mentalityyyy <3 <3 <3 Ik ben echt zóóó verliefd op dat merk! Binnenkort neons :):)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:06

Dreamy, als je de kwastjes draait dan kun je met de smalle kant lakken. En ook ik vind het leuk om nieuwe aanwinsten te zien. :j

Ik heb net mijn nail art tutorial voor zondag gemaakt, Koningsdag thema. Ik had van mijn PR een armbandje en ring gekregen om te gebruiken in de post. Maakt het helemaal af. :D

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:17

Wonderfuel vind ik echt heel mooi ja! En lakt ook prettig. Had onlangs van man ook 2 lakjes van P2 gekregen, waaronder Mint Metal:
Afbeelding
Die is een stukje lichter dan wonderfuel en dekt op mijn nagels niet zo best. Heb van mezelf erg witte randjes en dat zag je er na 2 laagjes nog erg goed doorheen. Daarna op wit gelakt, maar dan kwam de kleur weer minder mooi uit, had ik het idee. Maar wel lekker zomers en goed uitgezocht van mijn man.
Hij had ook blueberry dots meegenomen, ik vind dat hij best goede smaak heeft als het om nagellak gaat. :) En ondanks de structuur is ie ook nog makkelijk te verwijderen.
Afbeelding

(foto's van internet gejat. Heb zelf geen goede camera)

Handige tip om kwastje zijwaarts te houden, zou ik zelf nooit aan gedacht hebben. Ga ik de volgende keer dus proberen!

Oefenen met lakken gaat de laatste tijd wel goed, sinds eind januari hebben we ook ons eerste eigen paard en van 2 à 3 keer per week met paarden bezig zijn werden mijn nagels al niet veel beter, maar van bijna dagelijks op stal hangen en kroelen (hij vindt het zo lekker als ik op zijn kop kriebel met mijn nagels ..) is lakken wel haast een dagtaak erbij. :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:28

Dreamybol schreef:
Ik lees nog altijd mee, maar weet gewoon niet zoveel als jullie over nagels en lak. Voel me daardoor vaak een beetje spuit elf, zeg maar.
En daarbij heb ik sinds kort pas weer een beetje nette nagels na mijn ongeluk begin december en idioot zwakke nagels de tijd erna. Heb mijzelf wel pas nog getrakteerd op wat nieuwe lakjes, waaronder paradise en wonderfuel van Essence. Mooie lakjes, maar ontzettend brede kwastjes. Best lastig op mijn smalle ieniemini nagels, wel goed om mijn fijne motoriek te oefenen. Heb ook de cuticle cream van Essence meegenomen. Vind lemony flutter heel fijn, maar hij is bij mij bedorven voor ik halverwege ben en dat vind ik best zonde van zo'n duur potje. Dus eens proberen hoe die van Essence is.

Ik vind het juist wel grappig om te zien wat er aan kennis en technieken er bij komt kijken. Zelf zal ik er nooit iets mee doen, dus je hoeft je niet spuit 11 te voelen.

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:27

Argh! Heb weer zo'n dik plakkaat lak op mijn nagels zitten dat wel droog is maar nog niet uitgehard. (Base coat, wit, drie lagen neon, sneldrogende topcoat...)

Ik veegde net alweer bijna alles van mijn middelvinger af toen ik ergens tegenaan stootte :') volgende keer doe ik geen wit en basecoat meer, heb hier een hekel aan.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:30

Vind die groene leuk, jammer dat-ie niet dekt!
Je hoeft je idd niet spuit 11 te voelen hoor :D. Ik heb ook niet zoveel met nepnagels enzo, maar vind het wel grappig om te lezen. En anders post je toch gewoon je nieuwe aanwinsten? Of als je gelakt hebt? Altijd leuk om andermans wishlist te laten groeien!! :))

Balen PeelSlowly! Ik had het ook, gister 4 laagjes gelakt, toen was ik het zat en dacht "ach neon, is over 3 sec droog" en toen ben ik mijn bed in gegaan. Vanochtend hele mooie dekbednagels :'). Maaarrrr veel mensen dachten dat ik een nailart gedaan had dus kreeg nog complimenten over mn mislukte mani ook _O-

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:37

Hahaha, een dekbednagelnailart, wat erg!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:37

Ik lak ook altijd voor het slapen, we kijken in bed veel films en series en ondertussen lak ik m'n nagels. Ik heb sinds ik Insta dri van SH gebruik geen dekbed nagels meer gehad.

Ik heb vandaag een artikel staan over de matte topcoat van OPI. Het eerste flesje is inmiddels leeg.

Als kind spaarde is de balletjes uit vulpen vullingen (schrijf nog altijd met een vulpen). Ik ga nu maar mix balletjes van nagellakjes sparen :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:19

:7
Dreamybol schreef:

Bedorven? Bedoel je dat die hard is geworden? Ik heb destijds (inmiddels al weer zo'n anderhalf jaar geleden) een proefpotje van LF gekregen, die heb ik nog steeds :). Hij is hard geworden maar nog prima bruikbaar!

God, heb ik m'n nagels net kortgewiekt, stoot ik gister tegen de muur en KRAK, tot waar de nagel aan de huid zit, afgebroken :=. Heb ik weer, normaal noooooit last van.. Naja.

Ik vind dat ik momenteel een koopverbod heb wat nagellak betreft, m'n Alex la zit vol en ik heb momenteel niet veel budget (geen stufi, afstuderen met stagevergoeding waar ik eten + kamer van moet betalen). Vind het wel altijd leuk om hier lakjes voorbij te zien komen, die p2 mint is bijv heel leuk! En jullie kunnen altijd zo netjes lakken haha. Daar ben ik ook nog steeds mee aan t struggelen (linkerhand lukt, rechts niet) xD.

Heb qua nagellak nog steeds mortal combat Sub zero op, ben verliefd! Je kan m met 3 laagjes lakken dan is die volledig dekkend als ze warm zijn, maar ook met 2, dan is het warme stuk wat doorzichtiger wat ook een leuk effect geeft :D ze geven alleen nogal snel chips en tipwear (lijkt wel of ze krimpen naarmate je ze langer op hebt).

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:06

Mijn vorige potje LF was houdbaar tot februari van dit jaar maar toen was hij er ook aan toe om vervangen te worden. Hij begon ranzig te ruiken.
Ik was er in het begin erg zuinig mee, omdat het zo duur is, maar naarmate de houdbaarheid verstreek ben ik fanatieker geworden. Ik gebruik het voor mijn voeten (voor zover ik daar bij kom), als lip balm, voor droge plekjes enz. Als je het voor je lippen gebruikt zorg dan wel dat je er hygiënisch mee omgaat. Ik lepel een klein beetje uit het potje met een spateltje zodat hij niet vies wordt.

Balen van je nagel Imandra!
Wat kan helpen qua handigheid is om eens wat dagelijkse dingen met je linkerhand te gaan doen. Simpele dingen als tandenpoetsen en dergelijke. Ik heb als kind behoorlijk wat keren mijn rechter arm gebroken en was aangewezen op mijn linker hand. Ik schrijf links nu net zo gemakkelijk als rechts.

Ik had mezelf een koopverbod opgelegd. Dat heeft een week geduurd. Ik geef m'n vriendinnetje de schuld want zij is vanmorgen naar Amerika vertrokken voor familiebezoek en vroeg of ze wat voor me mee moest nemen. Ik heb dus via Ulta een flinke bestelling bij haar zus laten bezorgen. O:)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:53

Op de datum ging het nog, maar later werd LF korrelig en enorm plakkerig. Niet lekker om nog te gebruiken. :(

Toen ik rechts in het gips zat had ik me voorgenomen meer met links te blijven doen, maar daar komt in de praktijk bar weinig van terecht. Ben echt enorm rechtshandig. Maar na heel veel oefenen lukt nagellakken me best redelijk. :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:55

Wat heb je gedaan dat je in het gips zit/zat Dreamy?

Lemony Flutter... :r .
Echt.. Kan geen ander product bedenken waar ik zo'n grote hekel aan heb en waar de meeste andere mensen zo over te spreken zijn _O-