Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

caroline_max

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:58

Dat je een half jaar clomid meekrijgt betekend in de meeste gevallen helemaal niet dat er geen echo's enzovoort meer plaatsvinden. Ik heb bijvoorbeeld er bijna 10 jaar!! MM op zitten nu, en mijn laatste zwangerschap as dus met clomid. Maar behalve dat ook een serie IVF, HSG, honderden echo's, besprekingen tussen artsen terwijl ik nog in de stoel lig enzovoort. Niets geen privacy dus

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 15:30

Ik heb idd met elke ronde Clomid inwendige echo's gehad om te zien of er eitjes waren en of het er niet teveel waren. En dan kregen we ook wel eens te horen, hij staat op springen, dus maak het maar gezellig...was niet echt iets waarvan je dan veel zin krijgt, maar goed je grijpt toch elke kans.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:14

Ik heb aan begon voor 3 maanden clomid meegehad en geen echo’s hoor. Gebeurd echt wel vaker.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:16

Hier geen ervaring met PCOS of Clomid, ik mocht direct met gonal F starten.

Ik ben nu 10 dagen na iui en sinds gister avond heb ik krampen alsof het binnenkort zal gaan doorbreken, maar dat is nog wel een beetje vroeg. Hoe lang was jullie luteale fase na een cyclus met hormonen?

Donkey366

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 14:30

Hier dus geen echo’s tijdens de cyclussen. 6 maanden zelf aan de gang en dan terug komen. Mits ik natuurlijk zwanger raak of geen menstruatie meer krijg. Dan moeten we eerder terug komen.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 11:34

IUI 1 is mislukt, maandag mag ik weer beginnen met spuiten.

Lynn, hoe gaat het bij jou? Al weer inseminatie gehad?

Lynn_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 23:17

Helaas Nanna ;( , op naar poging 2 dan maar, voor ons beiden..

Gisteren de '1e' echo gehad, er zat een follikel van 11 mm, maandag voor de 2e echo en dan even zien hoe/wat/wanneer.
Vermoedelijk woensdag of donderdag de IUI.

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:44

Wat super fijn dat er hier een forum over is. Ook ik ben bezig met IUI, binnenkort 4e poging. Iedere keer slik ik Clomid en vorige keer was de uitslag te positief om door te gaan met inseminatie. Hierdoor volgende keer extra echo ter controle en minder sterke hormonen. Na de derde poging had ik duidelijke moeite met de emotionele verwerking dat ik nog niet zwanger was. Dit heeft een weekje geduurd. Nu voel ik me gelukkig weer wat beter. Hoe gaan jullie om met de emoties?

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 19:45

Na ICSI 3 een poos bij een psychiater gelopen. Nu bezig met ICSI 4, wat mij enorm helpt is het is alles stap voor stap te bekijken, afleiding zoeken en houden. En af en toe goed praten, soms lekker even overal aan toe geven.

Lynn_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:40

Wij zijn net terug uit het ziekenhuis, het zit er weer op, nu maar wachten (en hopen). :j

Nu wel wat last van krampen, maar dat gaat wel weer over!

Qua emoties, ik heb er natuurlijk nog maar een poging opzitten, nu net bezig met de 2e poging.
Maar in het begin heb ik het er wel heel moeilijk mee gehad dat het voor je gevoel bij 'iedereen' zo makkelijk gaat en bij ons niet.
Ik probeer me vooral niet te veel te verheugen op positieve uitslagen omdat de klap dan alleen maar groter is als het allemaal niet lukt (we staan er neutraal in). Dit werkt voor mij het beste.
Bekijk het ook stap voor stap, en ben dankbaar dat deze mogelijkheden er tegenwoordig zijn. Wij zijn er tot op heden vrij rustig onder.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 12:12

Lynn fijn dat de 2e poging er weer op zit! Hopelijk is de uitslag dit keer wel positief!

Wat betreft emoties verschilt het hier heel erg per dag. Ik vind het oké dat we nu in dit traject zitten en heb daar op emotioneel vlak (nog) niet heel veel last van. Ik reageer nu eigenlijk vooral heel vlak op de teleurstellingen en ga direct in de praktische modus van ziekenhuis bellen, afspraken plannen etc. Ik vind het vooral lastiger rondom aankondigingen van anderen of als baby's geboren zijn. Dan wordt je toch wel enorm met je neus op de feiten gedrukt wat je had kunnen hebben maar nog steeds niet hebt. Ik neem dan meestal wat afstand omdat ik niet zoveel behoefte heb om weer een zwangere buik te zien. Maar de meeste vrienden weten het ondertussen al wel en daar kunnen we ook veel steun uit halen. Zo kregen we afgelopen week een lief kaartje met bosje bloemen van vrienden die heel erg met ons meeleven.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 10:46

Vanmorgen echo gehad en er was helaas maar 1 eitje te zien. Merk dat ik er best wel teleurgesteld over ben omdat ik vorige keer op dag 10 al twee hele mooie grote eitjes had zitten. Maar één ei is gelukkig nog steeds een kans en daar probeer ik me aan vast te houden.

Donderdag is de inseminatie en daarna wachten we weer af. Als het dit keer niet raak is gaan ze de hormonen wat ophogen zodat er hopelijk wel weer 2 eitjes groeien.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:17

Nanna: ik had altijd 3 of soms zelfs meer grote eitjes. Die pogingen werden nooit wat. Bij Julia was er maar 1 mooi ei en 1 kleine en was raak. Bij Sophie ook maar 1 ei en ook raak.
En ik begreep dat ze dit vaker zien. Meer is niet gelijk ook meer kans.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:09

Bedankt dat je je ervaring deelt Lautje! Geeft weer een beetje vertrouwen!

Het voelt een beetje alsof je lichaam je weer in de steek laat en het weer eens op z’n eigen manier wil doen. Maar we wachten wel af, misschien is 1 eitje voor ons wel voldoende.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:32

Hier ook twee keer zwanger geraakt met maar 1 eitje. Tegen mij werd gezegd beter 1 goed ei dan 2 van slechtere kwaliteit.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:33

Geen ervaring met iui, maar wat er wordt gezegd, je hebt er maar 1 nodig, en beter 1 van goede kwaliteit dan 3 minder goede!

Lynn_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:24

Vorige keer nergens last van gehad, en dan nu.... Sinds vrijdag, elke dag nu, last van mijn buik, krampen... ;( niet fit, eten smaakt me niet. Verder niet misselijk of iets dergelijks.

Net dus maar even gebeld naar het ziekenhuis, zij denken dat het nog bijwerkingen zijn van de pregnyl, als het vrijdag nog hetzelfde is dan moest ik even terugbellen.

Afwachten maar..

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 08:16

Wij zijn nu bijna een jaar bezig met via de gewone weg zwanger raken. Mijn cyclus was lange tijd gelijk en afgelopen maanden heb ik alles netjes bijgehouden. Ik was 3 dagen overtijd en dacht yes ik wacht nog 2 dagen met testen, maar helaas toch ongesteld geworden. Mijn menstruatie is de afgelopen 4 maand altijd gelijk geweest dus had echt gehoopt dat het nu zover zou zijn.

Na hoelang proberen zijn jullie naar de huisarts of gyn gegaan?
Ik weet dat mijn moeder problemen had met zwanger raken en dat ik daardoor enigskind ben. Maar weet niet precies wat het was, maar misschien dat het erfelijk is.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:13

Wat vervelend van alle krampen Lynn! Hopelijk gaat het snel weer beter. Ik heb bij de vorige IUI de dag zelf wel een enorm opgeblazen buik gehad maar de dag erna was alles zo goed als normaal.

Hoikimmy welkom! Vervelend dat het bij jullie na bijna een jaar nog niet gelukt is! Ik kan me voorstellen dat met wat je over je moeder weet je je wel wat zorgen maakt. Wij zijn met 1 jaar naar de huisarts gegaan en die wilde eerst een zaadonderzoek laten doen. Toen dat goed was heeft ze ons uiteindelijk doorgestuurd en gingen we 1,5 maand later voor het eerst naar het ziekenhuis.

Wij gaan straks naar het ziekenhuis voor poging 2. Ik ben benieuwd..

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:30

Het geeft mij vooral veel onzekerheid omdat mijn vriend al een dochter heeft uit een vorige relatie. Maar ook hij zei wat als het wel aan mij ligt. Dus binnenkort dan maar een afspraak maken.

Spannend Nanna, ik hoop op het beste voor je!

Donkey366

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:15

Nou het ziekenhuis aan de telefoon gehad. Mijn menstruatie is 6 dagen te laat. En zwangerschapstest negatief.
Ik moet aankijken tot vrijdag, en als er dan nog niks is terug bellen.
Het gekke is, dat ik volgens de ovulatietesten wel een eisprong heb gehad. En de 5 dagen na de ‘eisprong’ veel gevoeld en krampen en druk. Dat trok daarna weg.
Vorige ronde met clomid 50mg duurde 32 dagen. En ondertussen zitten we op 38
Ik heb met vlagen krampen en m’n borsten doen echt pijn.

Iemand die hier iets vanaf weet of zelfde meegemaakt heeft?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:14

Bij mij was zere boobies beide keren een teken dat het raak was maar de testen gaven dat toen ook wel heel duidelijk aan. Dus dat is bij iedereen anders. Bij sommige vrouwen is het juist een teken dat de menstruatie eraan komt. Maar dat hoop ik dan niet voor jou.

Donkey366

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:02

rockwitch schreef:
Bij mij was zere boobies beide keren een teken dat het raak was maar de testen gaven dat toen ook wel heel duidelijk aan. Dus dat is bij iedereen anders. Bij sommige vrouwen is het juist een teken dat de menstruatie eraan komt. Maar dat hoop ik dan niet voor jou.

Het rare is dat ik nooit pijnlijke borsten heb als mijn menstruatie eraan komt.
Ik las ergens dat je ook zwanger kunt zijn en dat je testen dan negatief blijven omdat je te weinig hcg aanmaakt?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:03

Met bloedprikken zou dat er dan uit moeten komen.

Donkey366

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:05

Ja dat denk ik ook. Aan de andere kant denk ik dat er iets anders is. Ik voel me niet zwanger. En de test die ik gedaan heb meet al vanaf 10mmol.
Ik moet vrijdag het Z-H terug bellen. Ben benieuwd.