[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnyyyyyy

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:06

Heerlijk de peikpil! Om de 11 a 12 wwkwn een peik en nergens lsat van.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:46

xxnienke94 schreef:
Vind je dat niet vervelend? dat je iedere keer zon prik moet halen?

Ik vind van niet nee ;) Het doet geen pijn of iets. Enige nadeel is dat je bij de 1e prik niet weet of je bijwerkingen krijgt en er dan wel 12 weken aan vast zit ;)

Ik heb afgelopen week de 2e prik gehaald. Vloeistof was halverwege gestold of iets dus ik kreeg toen nog een 2e prik. Dit komt echter zelden voor, dus ach ja dan maar even een keer 2 prikken ipv 1 :)

Ik vind de prikpil zelf fijn omdat je geen pillen meer hoeft te slikken enzo. Ben wel 1e 3 maanden veel ongesteld geweest, maar dit schijnt na de 2e prik veel minder te worden, tot helemaal niet meer ongesteld. Dus ik wacht af ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:18

Hoe zit het met ongesteld worden en de prikpil? Ik vind injecties een fluitje van een cent dus dat zou mij niet tegenhouden.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:34

vuurneon schreef:
Hoe zit het met ongesteld worden en de prikpil? Ik vind injecties een fluitje van een cent dus dat zou mij niet tegenhouden.

1e prik kan je vrij veel ongesteld zijn (1e 12 weken dus), maar dat verschild heel erg per persoon. Het schijnt dat je na je 2e prik heel weinig tot niet meer ongesteld word. Dit zou je dan even bij de huisarts moeten aankaarten :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:47

Ik heb een maandje de pil gebruikt (3 weken) om te voorkomen dat ik ongesteld zou worden op vakantie en nu heb ik enorm veel buikpijn. Heeft dat er mee te maken??

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:24

Ik denk dat het eerder te maken heeft met dat je gewoon nu in de 4e week zit, en dan heb je nu eenmaal wel eens buikpijn..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:44

Ik kom me ook weer even melden.
Ben al sinds mijn twaalfde standaard om de 23/24 dagen ongesteld. Echt, je kunt er een klok op gelijk zitten. Het is ook nog nooit weggebleven.
Maar opeens ben ik de afgelopen drie maanden niet meer ongesteld. Ik snap er helemaal niets van, kan ook niet zwanger zijn, dus dat is het alvast niet. Ik gebruik ook geen anticonceptie, dus ook daar kan het niet inzitten.
Na de eerste maand dacht ik: 'ach, ik heb wat stress gehad, komt wel weer.' Bij de tweede maand vond ik het al wat vreemder worden en deze week is er opnieuw niets gebeurd. Ik heb nu maar een afspraak gemaakt.
Zijn er mensen die dit herkennen?

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:49

Ik weet alleen dat als je anorexia hebt (dus extreem dun) het weg kan blijven, door heel veel stress, (bijvoorbeeld door veranderingen in je leven zoals verhuizen ofzo).
Slim van je iig dat je een afspraak hebt gemaakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:54

Ik ben nu een maand gestopt met de pil en ik merk echt geen verschil met hoe ik was en me voelde dan toen ik de pil nog wel slikte. := Tis dat ik met een doel gestopt ben, anders dan had ik gewoon lekker door blijven slikken. Ik heb geen idee meer hoe mijn cyclus normaal zou lopen :+

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:55

Vriendin van mij had dit meegemaakt maar bij haar was het echt door de stress. Hopelijk is het te vinden waardoor het komt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:18

We hebben de afgelopen maanden wel veel stress gehad, maar de laatste maand is het eigenlijk iets rustiger. Het stomme is: ik kan echt niet zwanger zijn (iets met geheelonthouding..) maar toch gaat er iets in je twijfelen he :')

Yasmijntje, ik ben 1.67m en weeg 59 kilo. Lijkt me niet extreem dun? Overigens ben ik de afgelopen 3 jaar wel veel kilo's kwijt geraakt (en dan heb ik het over echt heel veel kilo's) maar al die tijd nergens last van gehad. De afgelopen maanden is mijn gewicht eigenlijk stabiel en ben ik alleen maar bezig met het stabiel te houden. Daarom snap ik er niets van. Zou het kunnen zijn dat ik toch iets van voedingstoffen tekort kom? Of misschien bloedarmoede?

Oh ja, ik heb de menstruatiesymptomen van vocht vasthouden en de krampen/moodswings/vreetbuien wel, maar er gebeurt verder gewoon niets :?
De dokter wilde me eerst niet laten langskomen omdat ze toch niets kunnen doen, maar ik wil graag mijn bloedwaardes laten controleren. Kunnen ze daar iets in terugvinden?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:22

In bloedwaarden kunnen ze natuurlijk wel zien of je iets te kort komt, je weet nooit dat het daarvan komt idd.
Ik ben ook 1.65 en weeg 58 dus het lijkt me zeer sterk dat het met je gewicht te maken heeft. Stress kan nog steeds, soms duurt het een tijd voor alles weer een normale plooi heeft.

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:45

Iemand ervaring met het koperspiraal?

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:23

Cayenne, dan zal het wel niet liggen aan je gewicht.
Ik denk nogsteeds dat het gewoon de stress is..
Kan geen kwaad om je bloed te laten controleren denk ik, we horen nog van je!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:01

Staan er een aantal op de vorige pagina Laurrren, including mine :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:05

Laurrren schreef:

Vanaf binnen 1.5week wel :P

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:50

Aria_zz schreef:
Laurrren schreef:

Vanaf binnen 1.5week wel :P

Ben je bang om het te laten zetten? (iedereen zegt dat het pijn doet en iemand zei zelfs dat je eerst een kind moet gehad hebben om er een te krijgen?) Ik overweeg om een afspraak te maken. Ik heb nogal wat last van migraine met de pil en vind al dat hormonengedoe nu wel genoeg geweest.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:56

Ja een beetje wel ja, maar goed, ik ben het ook beu van die hormonen (zie een van mijn eerdere Posts hier :o ). Ik ga voor de gynefix en normaal moet dit veel minder problemen geven ivm baarmoeder. Maar de gyn doet eerst een echo en onderzoek om te zien hoe veel plaats ik heb. Ik hoop de gynefix 200 te krijgen, minder last van bloeding en is niet groot. Past in de meeste baarmoeders.

Ik ben bang dat het pijn gaat doen, dat er problemen gaan zijn achteraf, dat ik er toch mee zwanger ga worden... Maar ja, ik wil van de hormonen af en je weet nooit hoe het zal gaan, dat is vooraf niet te zeggen.
Daarbij ga ik voor het plaatsen naar de ontwikkelaar van de gynefix en daar voel ik mij wel al veel veiliger bij.

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:09

Aria_zz schreef:
Ja een beetje wel ja, maar goed, ik ben het ook beu van die hormonen (zie een van mijn eerdere Posts hier :o ). Ik ga voor de gynefix en normaal moet dit veel minder problemen geven ivm baarmoeder. Maar de gyn doet eerst een echo en onderzoek om te zien hoe veel plaats ik heb. Ik hoop de gynefix 200 te krijgen, minder last van bloeding en is niet groot. Past in de meeste baarmoeders.

Ik ben bang dat het pijn gaat doen, dat er problemen gaan zijn achteraf, dat ik er toch mee zwanger ga worden... Maar ja, ik wil van de hormonen af en je weet nooit hoe het zal gaan, dat is vooraf niet te zeggen.
Daarbij ga ik voor het plaatsen naar de ontwikkelaar van de gynefix en daar voel ik mij wel al veel veiliger bij.

Ik heb je een pb'tje gestuurd :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:21

Ik heb altijd extreme buikpijn. Dat is vreselijk irritant. Mama en ik kijken nu deze keer of het misschien nu beter is nu ik een keer de pil heb gebruikt. Het zit me ook vreselijk in de weg dat ik altijd zo onregelmatig ongesteld ben. Ik ben bijna altijd zeker 2 weken te vroeg of te laat. En daarbij is of het ongesteld zijn extreem of de buikpijn. Ik had dus gister en vanmiddag enorme buikpijn maar nu valt het wel mee. Komt ook ik ben pas vanmorgen/vanmiddag ongesteld geworden dus kan ook daar aan liggen denk ik. Zou het een slimme aanpak zijn om met de pil te beginnen?

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:40

drawerlover, het kan een tijdje duren denk ik voordat je dat kan zeggen.
Ik had altijd een redelijk rustige periode, tot ik de pil ging slikken (gewoon de milde pil, omdat die ook zal helpen tegen acne), en hiermee is mijn periode juist heviger geworden.
Waarom, geen idee.

Verder vind ik de pil wel ontzettend fijn, vooral met vakanties etc. :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:24

Ja dat is het dus ook. Op dit moment heb ik weer enorm veel buikpijn en paracetemol helpt niet eens

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:13

drawerlover schreef:
Ja dat is het dus ook. Op dit moment heb ik weer enorm veel buikpijn en paracetemol helpt niet eens

Aleve feminax al eens geprobeerd?
Ik ben op mijn 14e pil gaan slikken ivm ontzetten veel pijn. Bij mij heeft het 5 jaar heel goed geholpen, van de 2 tot 3 weken pijn ging ik naar 1 tot 4 dagen pijn per maand :)
Ben nu aan de prikpil en die helpt nog beter zelfs ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:14

Ik merk in ieder geval bij mezelf geen verschil met of zonder pil qua humeur etc. Alleen menstruatie was altijd verschrikkelijk zonder pil, maargoed ik hoop dat die gewoon lekker uitblijft om een leuke reden. :) dus wat dat betreft begin ik over een poosje gewoon weer lekker met de pil :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:11

Ik ben weer terug van de dokter. Hij heeft een kuur van 3 weken Orgametril voorgeschreven.
Beetje apart want dat schijnt vaak gebruikt te worden door mensen die hun menstruatie willen opschuiven voor de vakantie :? Maar het zou ook helpen voor regelmaat en misschien wekt het op die manier de menstruatie weer op. Ik had eerder een bloedtest verwacht, maar ok :=