Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:07

Thanks Laura .
Stoere foto ...berg af ??

@Saskia , jou tijd komt volgend jaar weer :j
Eerst maar zorgen dat je blessure helemaal weg is .
En ja het word mooi fiets weer ...
Al staat morgen voor mij zwemmen en lopen op het programma .
Mooie foto Saskia ..leuk shirt .
Oh ja ..carbon wielen komen ook nog onder mijn Liv .

@Chantal , ik heb op mijn racefiets ook een dames stuur , ben sowieso
in de schouders redelijk smal .
Als je er een paar keer mee gefietst heb merk je vanzelf of je de breedte
prettig vind ..of niet .

@ MuSLi ;Bij Sportograf heb ik ook al vaker foto,s besteld ...altijd zeer tevreden over .

Scooby lekker geshopt :D

@ Sakura :oo :wow:

Doubtless

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:24

Brrrr bungee jumpen :D

Vanavond lekker relaxed rondje gedaan om te kijken of zadel #2 wel oké was. Dus heb 35 km gefietst op basis tempo & geen zadelpijn +:)+

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:53

Sakura, dat is wel heeeel tof ja haha.

Musli, hoeveel km ga je doen bij de ronde van Noord-Holland? Ik heb heel erg getwijfeld om met een paar dames van de vereniging mee te gaan, maar die gaan 160km en dat vind ik wel echt veel nog O:)

Fijn Doubtless!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:58

Ik ga 110km doen zaterdag. Dan blijft het nog leuk zegmaar ;)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:20

Ja precies :')

Edit: hoewel ik het wel heel leuk zou vinden om langere afstanden te gaan rijden, maar dan moet ik echt nog even verder zijn in de trainingen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:22

Sakura789 schreef:
Wanneer zijn die tochten in het noorden? Misschien dat we dan de fietsen ook weer eens inladen :D Ik fiets nog steeds met een Pieter Weening bidon en heb hem nog nooit gereden, komt altijd slecht uit qua werk.

Een week inmiddels geen fiets gezien ;(

Wel andere toffe dingen gedaan:
[ [url=m/NzdqbR.jpg]Afbeelding[/url] ]
wat grappig! Ik zagje pb maar je zit ook in dit topic! Gaaf was hij he. En daarna ook naar de victoria falls?

We zijn dr fietsen gereed aan het maken. Ben benieuwd of het me gaat lukken voor het eerst met de klik pedalen. Heerlijk onregelmatig werken. Vandaag en morgen ook vrij en het weekend ook weer! Lekker eropt uit.

Zijn jullie gebonden aan de drukte van het weekend?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:33

Lauraennala schreef:
Edit: hoewel ik het wel heel leuk zou vinden om langere afstanden te gaan rijden, maar dan moet ik echt nog even verder zijn in de trainingen.

Dergelijke afstanden híer is nog een heel andere dimensie; op 100 km. krijg je er zomaar 2000 of 2500 hoogtemeters bij. Effing stevig ook gelijk want het lekkerste fietsen is over de secundaire wegen met nauwelijks verkeer en op die is er geen maximum hellings% zoals op de doorgaande routes.
Het voordeel is dat je niet alleen zonder adem boven komt maar ook adembenemende vergezichten.
Gisteren ook :wow:
Om het thuisfront een béétje op de hoogte te houden stuur ik af en toe een kiek met whatsap. Zit weer in cyberspace onderweg naar pc -:(-
Eens kijken of het direct wel lukt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:37

Gisteren

Afbeelding

Straks weer even met de wegfiets op pad in musclesuit :D

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:47

ChantalSmook schreef:
wat grappig! Ik zagje pb maar je zit ook in dit topic! Gaaf was hij he. En daarna ook naar de victoria falls?

Zo kom je elkaar online nog eens tegen :D Ja gelukkig daarna naar de falls, ze zijn na de regentijd op het grootst, op een aantal plekken regende het gewoon keihard, helemaal nat :P

Hij was zeker gaaf! Maar ben wel blij dat ik het filmpje van een jump daar die fout afliep, pas gister zag :=

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:58

Dat is inderdaad een mooi plaatje HC!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:17

Het vlakst mogelijke ritje gedaan net: 30 km, 400 hoogtemeters, 1100 kcal.

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:18

Ziet er heerlijk uit :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:28

Zo, de Moddermaagd is weer spic&span. Hier en daar wat siliconenolie en de ketting goed gesmeerd.
Mijn fietssetjes zijn ook weer schoon en droog, alleen de bretelsbroek van gister nog vochtig in de luier.

Daarna fiets van zoon nagelopen en gesmeerd, daarna ´een doekje´ over mijn straatfiets gehaald.

Staan er weer klaar voor. Morgen eerst een paar ton stookhout opruimen, daarna de MM de benen laten strekken.

Nu éven :9k pauze. Lekker versgemalen bonen mmmmm, wat ruíkt dat tock zalig!
Heb de ethiopische arabica van altijd gemengd met robusta welk kustlief heel lief uit Peru voor me meegenomen heeft. Op die manier niet te bitter maar wel extra cafeïne.
Eens kijken of ik een fijne 3/4, ook wel ´piraat´genoemd, mtb broek met binnenbroek kan vinden.
Mijn moto-x broek is te dik en - zwaar voor warmer weer en de korte broek waar ik gister mee op pad ging vind ik toch wat erg bloot: Overal wilde bramen en andere stekelige struiken die nu gaan uitlopen en ik heb toch altijd wel schrammen dus voor ´stoer´ is het niet nodig ;)
Het überstrakke lycra waar zowat de hele wereld in rondrijdt vind ik offroad én geen pan én te link. Ik rij liever in übersize van wat steviger spul.

Dit lijkt een mooie lichtgewicht fietsuitvoering van mijn moto-x broek +:)+

https://www.youtube.com/watch?v=GizGiw_J_Dg

Afbeelding

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:14

Met zulke hoogte meters is vlak fietsen daarna een eitje..
Mooie uitzichten hoor. :j

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:19

Huertecilla schreef:
Zo, de Moddermaagd is weer spic&span. Hier en daar wat siliconenolie en de ketting goed gesmeerd.
Mijn fietssetjes zijn ook weer schoon en droog, alleen de bretelsbroek van gister nog vochtig in de luier.

Daarna fiets van zoon nagelopen en gesmeerd, daarna ´een doekje´ over mijn straatfiets gehaald.

Staan er weer klaar voor. Morgen eerst een paar ton stookhout opruimen, daarna de MM de benen laten strekken.

Nu éven :9k pauze. Lekker versgemalen bonen mmmmm, wat ruíkt dat tock zalig!
Heb de ethiopische arabica van altijd gemengd met robusta welk kustlief heel lief uit Peru voor me meegenomen heeft. Op die manier niet te bitter maar wel extra cafeïne.
Eens kijken of ik een fijne 3/4, ook wel ´piraat´genoemd, mtb broek met binnenbroek kan vinden.
Mijn moto-x broek is te dik en - zwaar voor warmer weer en de korte broek waar ik gister mee op pad ging vind ik toch wat erg bloot: Overal wilde bramen en andere stekelige struiken die nu gaan uitlopen en ik heb toch altijd wel schrammen dus voor ´stoer´ is het niet nodig ;)
Het überstrakke lycra waar zowat de hele wereld in rondrijdt vind ik offroad én geen pan én te link. Ik rij liever in übersize van wat steviger spul.

Dit lijkt een mooie lichtgewicht fietsuitvoering van mijn moto-x broek +:)+

https://www.youtube.com/watch?v=GizGiw_J_Dg

[ Afbeelding ]

Gaaf fietsen daar!! In die omgeving en op de mountainbike snap ik je kledingkeuze goed. Als ik alleen zou mountainbiken zou ik hetzelfde doen denk ik, maar op de weg telt de windweerstand wel echt hard mee. Na een tijdje raak je wel gewend aan het strakke.

Afbeelding

Ik ben gisteren nog weggeweest op mijn gravelbike, maar die begint nu al forse kuren te vertonen (hij is nog geen half jaar oud). Alles kraakt (pedalen, trapas) en het rem echt voor geen meter. Daar baal ik wel echt van.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:48

MichieldeM schreef:
Gaaf fietsen daar!!

Echt fietsparadijs. Ik denk dat ik morgen de pas bij de ´Camping´ op fiets. Schítterend uitzicht een kiekje meer dan waard. Ook de pakweg 600 hoogtemeters aan één stukkie.

Niet voor niets dat veel fietsvakanties deze kant op zijn {:}
Ook profteams trainen ´hier´ en/of rijden de zuidelijke wedstrijden als extra trainingen. Weinig zuiderlingen die de koersen in het noorden als zodanig doen _O-

Citaat:
In die omgeving en op de mountainbike snap ik je kledingkeuze goed. Als ik alleen zou mountainbiken zou ik hetzelfde doen denk ik, maar op de weg telt de windweerstand wel echt hard mee. Na een tijdje raak je wel gewend aan het strakke.

Op de weg draag ik het standaard lycra, alleen net aansluitend, niet doorschijnend strak ;)
Bij bretelsbroeken heeft net aansluitend het bijkomende voordeel dat de bretels niet strak op de schouders zitten. Daar heb ik een boédhekel aan.

Citaat:
Ik ben gisteren nog weggeweest op mijn gravelbike, maar die begint nu al forse kuren te vertonen (hij is nog geen half jaar oud). Alles kraakt (pedalen, trapas) en het rem echt voor geen meter. Daar baal ik wel echt van.

Het kraken van de trapas hoeft niets te zijn. Heeft de fiets een pressfit? Dan is het normaal.

Pedalen zijn doorgaan El Cheapo met de gedachte dat de gebruiker er toch de eigen keuze op gaat zetten. Vandaar vaak géén pedalen.

Remmen kan kwestie van onderhoud of verglaasde blokjes zijn.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:07

Ik let altijd goed op dat de kleding niet doorschijnt. Het is wel echt lastig om shirts te vinden die een beetje nauw sluiten met mijn lengte.

Van de crosser heb ik vanalles aan de remmen gesteld en ook al blokjes van ander materiaal geprobeerd, maar kabelschijfremmen zijn gewoon waardeloos. Ik had niet zo gierig moeten zijn en hydraulische remmen moeten nemen. Die op mijn mountainbike zijn foutloos.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:12

Mooie omgevingen allemaal hoor! Veel fietsers tegen gekomen ook weer! Hier toch ook wel de 50 km aan getikt vandaag over de dag heen en eerste trail geprobeerd weer. Wel eng die klik pedalen haha. Paar keer omgevallen haha. Ketting al een keer eraf en mijn benen lekker gehandhaafd. Goed blijven oefenen. Wordt vast makkelijker.

Balen van die gravel bike Michiel. Heeft hij zoveel te lijden gehad of gewoon slechte kwaliteit.

Mooie fietsbroek huertecilla. Merk je veel verschil in kwaliteit? Ik heb nu een stadaard btwin broekje.

Sakura echt he!! Maar het valt achteraf reuze mee he. Heb je de combi van 3 gedaan? Wij zaten ook in april toen. Echt prachtig vol en inderdaad helemaal doorweekt. Mooiste waterval die ik ooit gezien heb!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 23:18

MichieldeM schreef:
maar kabelschijfremmen zijn gewoon waardeloos.

Klopt.
Je hebt dan het nadeel van de kabelbediening én de nadelen van een schijf.
Als je de financiele stap naar hydrauliek niet wil/kan maken zijn velgremmen de veel betere keuze.
Heb ik eerder in deze draad uitgebreider uitgelegd.

@ChantalSmook; ja, het verschil in kwaliteit is GOED merkbaar.

Door de grote concurrentie en gering toegevoegde waarde van merken in wielerkleding kan je twee regels ruwweg aanhouden:
1. dat alle waar naar het geld is
2. dat elke stap beter in kwaliteit net zoveel investering vraagt als alle stappen ervoor

Kortom; een product wat vier keer zoveel kost in níet vier keer beter, doch wel duidelijk, zeg dubbel, beter. Een product wat twaalf keer meer kost is wederom niet zoveel beter maar wel zeg dubbel zo goed als de vier keer duurder. Ja en je kan fluks twintig of meer keer meer uitgeven dan voor basic Decathlon.
Vervolgens is het joúw gebruik wat bepaalt wat jij minimaal aan kwaliteitsniveau nodig hebt, of het voor joú waar voor het geld is.
Ik heb basic Decathlon én aardig duur spul. Gebruik het naar gelang wat ik doe en combineer het ook; met bv de BTwin als laag welke de meeste winkelhaken door takken/doorns opvangt of extra schaaflaag is.
Op de ´luier´ echter, dáár bezuinig ik niet op. Het basis spul werkt averechts en zonder is dan nog beter. Ik heb echter ook weer bepaald geen profi spul nodig. Zit (letterlijk) zeg maar op drie keer BTwin kwaliteit. Koop dat uitsluitend in aanbieding in de uitloop collectie voor zeg 50% korting. Maakt van tien keer zo duur vijf keer zo duur en dus relatief spotgoedkoop voor drie keer zo goed :D

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 01:12

Afbeelding

Vanavond een heerlijke ronde gereden met 7 anderen van start2bike.
Het weer was ook echt ideaal.
Vind het in een clubje rijden ook steeds leuker worden.

Nu nachtdienst, maar ben er gelukkig niet al te moe door

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 04:46

Hebben jullie ook zo`n leuke start to bike groep Taartje.?
Zaterdag alweer de laatste keer ga het missen.
Lekker stuk in ieder geval zo voor je werk uit.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 04:51

scooby09 schreef:

Ja is echt een hele leuke groep!
Volgen elkaar op Strava en hebben een app groep.
Is dat bij jou ook zo?
Ik moet er nog twee, hoop dat ik er zaterdag bij ben want morgen(vandaag) wordt echt m'n verstandskies getrokken (vorige keer niet gelukt).
Al doen ze bij ons wel een 5e week eraan vast waarin we een tocht van 50 a 60 km kunnen rijden als extraatje.
Ik voel m nu wel zitten hoor, heb echt even een dipje haha Maargoed sleep me wel even door de laatste uurtjes heen, beetje jammer dat ik maar een uurtje kan slapen voor ik naar de kaakchirurg moet..

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 06:55

Huertecilla schreef:
MichieldeM schreef:
maar kabelschijfremmen zijn gewoon waardeloos.

Klopt.
Je hebt dan het nadeel van de kabelbediening én de nadelen van een schijf.
Als je de financiele stap naar hydrauliek niet wil/kan maken zijn velgremmen de veel betere keuze.
Heb ik eerder in deze draad uitgebreider uitgelegd.

@ChantalSmook; ja, het verschil in kwaliteit is GOED merkbaar.

Door de grote concurrentie en gering toegevoegde waarde van merken in wielerkleding kan je twee regels ruwweg aanhouden:
1. dat alle waar naar het geld is
2. dat elke stap beter in kwaliteit net zoveel investering vraagt als alle stappen ervoor

Kortom; een product wat vier keer zoveel kost in níet vier keer beter, doch wel duidelijk, zeg dubbel, beter. Een product wat twaalf keer meer kost is wederom niet zoveel beter maar wel zeg dubbel zo goed als de vier keer duurder. Ja en je kan fluks twintig of meer keer meer uitgeven dan voor basic Decathlon.
Vervolgens is het joúw gebruik wat bepaalt wat jij minimaal aan kwaliteitsniveau nodig hebt, of het voor joú waar voor het geld is.
Ik heb basic Decathlon én aardig duur spul. Gebruik het naar gelang wat ik doe en combineer het ook; met bv de BTwin als laag welke de meeste winkelhaken door takken/doorns opvangt of extra schaaflaag is.
Op de ´luier´ echter, dáár bezuinig ik niet op. Het basis spul werkt averechts en zonder is dan nog beter. Ik heb echter ook weer bepaald geen profi spul nodig. Zit (letterlijk) zeg maar op drie keer BTwin kwaliteit. Koop dat uitsluitend in aanbieding in de uitloop collectie voor zeg 50% korting. Maakt van tien keer zo duur vijf keer zo duur en dus relatief spotgoedkoop voor drie keer zo goed :D

Ik zat er bij de aanschaf heel erg tegenaan te hikken dat ik niet wist of ik deze stijl van fietsen leuk zou vinden, dar komt nog eens bij dat het heel erg moeilijk was om een fiets op voorraad te vinden in mijn maat. De verkoper vezekerde mij dat hij met inremmen beter ging remmen en ook de reviews online waren best goed. Ach ja, les voor de toekomst.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 06:55

Taartje schreef:
scooby09 schreef:

Ja is echt een hele leuke groep!
Volgen elkaar op Strava en hebben een app groep.
Is dat bij jou ook zo?
Ik moet er nog twee, hoop dat ik er zaterdag bij ben want morgen(vandaag) wordt echt m'n verstandskies getrokken (vorige keer niet gelukt).
Al doen ze bij ons wel een 5e week eraan vast waarin we een tocht van 50 a 60 km kunnen rijden als extraatje.
Ik voel m nu wel zitten hoor, heb echt even een dipje haha Maargoed sleep me wel even door de laatste uurtjes heen, beetje jammer dat ik maar een uurtje kan slapen voor ik naar de kaakchirurg moet..

Klinkt leuk zo'n groep! Is dat georganiseerd vanuit de Decathlon ofzo?

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:04

MichieldeM schreef:
Klinkt leuk zo'n groep! Is dat georganiseerd vanuit de Decathlon ofzo?

Nee niet vanuit Decathlon (al doen die er ook aan mee)
Ik doe het bij een wielervereniging.
Is een beginners cursus voor racefietsers maar je hebt ze ook voor mtbers.
https://www.start2bike.nl