MichieldeM schreef:maar kabelschijfremmen zijn gewoon waardeloos.
Klopt.
Je hebt dan het nadeel van de kabelbediening én de nadelen van een schijf.
Als je de financiele stap naar hydrauliek niet wil/kan maken zijn velgremmen de veel betere keuze.
Heb ik eerder in deze draad uitgebreider uitgelegd.
@ChantalSmook; ja, het verschil in kwaliteit is GOED merkbaar.
Door de grote concurrentie en gering toegevoegde waarde van merken in wielerkleding kan je twee regels ruwweg aanhouden:
1. dat alle waar naar het geld is
2. dat elke stap beter in kwaliteit net zoveel investering vraagt als alle stappen ervoor
Kortom; een product wat vier keer zoveel kost in níet vier keer beter, doch wel duidelijk, zeg dubbel, beter. Een product wat twaalf keer meer kost is wederom niet zoveel beter maar wel zeg dubbel zo goed als de vier keer duurder. Ja en je kan fluks twintig of meer keer meer uitgeven dan voor basic Decathlon.
Vervolgens is het joúw gebruik wat bepaalt wat jij minimaal aan kwaliteitsniveau nodig hebt, of het voor joú waar voor het geld is.
Ik heb basic Decathlon én aardig duur spul. Gebruik het naar gelang wat ik doe en combineer het ook; met bv de BTwin als laag welke de meeste winkelhaken door takken/doorns opvangt of extra schaaflaag is.
Op de ´luier´ echter, dáár bezuinig ik niet op. Het basis spul werkt averechts en zonder is dan nog beter. Ik heb echter ook weer bepaald geen profi spul nodig. Zit (letterlijk) zeg maar op drie keer BTwin kwaliteit. Koop dat uitsluitend in aanbieding in de uitloop collectie voor zeg 50% korting. Maakt van tien keer zo duur vijf keer zo duur en dus relatief spotgoedkoop voor drie keer zo goed