hwn schreef:Germie, ik hoorde (hier in België toch) ook dat er heel veel fijn stof in de lucht is en dat er aangeraden werd om buiten te sporten. Misschien vandaar die kriebelhoest? Bij mijn laatste 2 loopjes was ik ook de ene keer 10 minuten aan het niezen en de 2de keer 10 minuten aan het hoesten achteraf. Heb maar mijn plannen opgeborgen en beslist dat ik er voorlopig eventjes mee stop, lijkt me niet gezond als je half verkouden lijkt na een loopje van een kwartier.
Ofwel herstart ik bij beter weer, ofwel vraag ik personal coaching bij de fysio, die heeft ook loopband en crosstrainer, en lukt het me niet (meer), dan is het wat het is, ik ben dan ook al 50 en haal op mijn werk en door de paarden ook al behoorlijk wat stappen op een dag. Ik heb de druk momenteel losgelaten, voelt gezonder.
Zo erg heb ik het niet, maar laatste week na afloop dus weer een kriebelhoest. Het isook steeds mistig en koud en vochtig.
Vaker niezen in huis heb ik ook. Buiten met lopen gelukkig niet.
Als ik niet ga hardlopen blijf ik steken op 3000 stappen per dag. De motivatie om te wandelen is er ook niet meer, het is me gewoon te koud dan. En te donker, terwijl ik nooit moeite had om in het donker een uur of soms zelfs 1.5 uur te wandelen. Maar ik hou het maar op het weer idd.
Afgelopen week had ik ook maar 25km ofzo, terwijl ik eerste week van januari op 45 zat, net als een paar weken in december ( met uitzondering van de week van kerst, toen was ik een paar dagen ziek).