Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 15:24

Hoe gaat ie vandaag dames?

Bakfiets lijkt me inderdaad ideaal als je veel moet vervoeren maar elektrisch is wel verstandig haha. Zo'n kreng weegt nogal wat met tegenwind of heuveltje op.

Boris is morgen alweer een week oud en daarmee sluiten we de kraamhulp ook af. Gaat hartstikke goed en we zijn ook wel weer toe aan het huis voor onszelf. Vandaag hebben we de draagzak afgesteld en heeft hij voor het eerst in zijn ledikant geslapen. Dan is ie ineens weer heel mini haha. Als het vanavond droog blijft gaan we even 10 minuutjes lopen met de kinderwagen.

Heb na de tip hier ook de Bh besteld waarmee ik kan kolven. Thanks daarvoor *D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 15:26

Citaat:
Mriek1990 - 24 maart 2023 - jongen :)F
Kiwipitje - 23 april 2023 - jongen :)F 4 april 2023
Carika - 27 april 2023 - geslacht nog onbekend
Cabelona - 8 mei 2023 - geslacht blijft onbekend
Azmay - 9 mei 2023 - meisje :)F
[***] - 10 mei 2023 - jongen
Gnome - 15 mei 2023 - jongen :)F 5 mei 2023
Sting - 17 mei 2023 - geslacht blijft onbekend
jenkins - 21 mei 2023 - jongen
Peeltje - 22 mei 2023 - geslacht nog onbekend
MissAnnemijn- 23 mei 2023 - meisje
Freetorun - 29 mei 2023 - jongen
Freekiee - 4 juni 2023 - meisje
_Marjon_ - 4 juni 2023 - meisje
Marlis - 7 juni 2023 - meisje
Lisewiesje - 9 juni 2023 - meisje
Flowery - 10 juni 2023 - jongen
QueenE - 12 juni 2023 - meisje
DonDon - 17 juni 2023 - jongen
Nicje87 - 17 juni 2023 - meisje
Smee__ - 21 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Linda2008 - 30 juni 2023 - jongen
Ballard_L - 5 juli 2023 - geslacht blijft onbekend
Vivianhesen - 8 juli 2023 - meisje
UK_eef - 10 juli 2023 - jongen
HappyBuddha - 12 juli 2023 - jongen
Melanie_D - 13 juli 2023 - meisje
Lisette1987 - 21 juli - jongen
Charlotte446 - 14 augustus - jongen

Misschien leuk om naast de vlaggetjes de geboortedatum toe te voegen?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 16:01

Gnome schreef:
Hoe gaat ie vandaag dames?

Bakfiets lijkt me inderdaad ideaal als je veel moet vervoeren maar elektrisch is wel verstandig haha. Zo'n kreng weegt nogal wat met tegenwind of heuveltje op.

Boris is morgen alweer een week oud en daarmee sluiten we de kraamhulp ook af. Gaat hartstikke goed en we zijn ook wel weer toe aan het huis voor onszelf. Vandaag hebben we de draagzak afgesteld en heeft hij voor het eerst in zijn ledikant geslapen. Dan is ie ineens weer heel mini haha. Als het vanavond droog blijft gaan we even 10 minuutjes lopen met de kinderwagen.

Heb na de tip hier ook de Bh besteld waarmee ik kan kolven. Thanks daarvoor *D

Fijn dat het zo goed gaat! Lijkt me inderdaad fijn dat je straks weer lekker je eigen gang kunt gaan. Vind je het spannend dat de kraamzorg stopt of heb je er alle vertrouwen in? :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 16:05

Fijn dat het zo goed gaat gnome

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 16:18

We hebben er alle vertrouwen in. Ik ga 'm morgen nog een keer in bad doen zelf. Dat heb ik nog niet gedaan en vind ik wel spannend. De basis zit er verder prima in dus we vinden onze weg vast snel met 'm :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 16:43

Gnome schreef:
We hebben er alle vertrouwen in. Ik ga 'm morgen nog een keer in bad doen zelf. Dat heb ik nog niet gedaan en vind ik wel spannend. De basis zit er verder prima in dus we vinden onze weg vast snel met 'm :)
Badje vond ik ook spannend en de kleine vond t niet leuk. Na de kraamweek badje niet meer gebruikt ook. Alleen met m gedoucht en vanmorgen samen in het grote bad (hij had me onder gekotst en zichzelf ook).

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 16:51

Kiwipitje schreef:
Gnome schreef:
Badje vond ik ook spannend en de kleine vond t niet leuk. Na de kraamweek badje niet meer gebruikt ook. Alleen met m gedoucht en vanmorgen samen in het grote bad (hij had me onder gekotst en zichzelf ook).

Hier hetzelfde ervaren tot zover.. Ben benieuwd of het de tweede keer beter gaat anders kan ik inderdaad ook eens proberen om samen in bad te gaan :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 16:54

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 16:58

Kiwipitje schreef:
Gnome schreef:
Hier hetzelfde ervaren tot zover.. Ben benieuwd of het de tweede keer beter gaat anders kan ik inderdaad ook eens proberen om samen in bad te gaan :)
Wij hebben dit cadeau gekregen voor in het grote bad.

https://www.bol.com/nl/nl/p/doomoo-easy ... 011445866/

Jij bent echt mijn held met veel spullen haha. Heb 'm op het lijstje gezet voor als mensen een cadeautje zoeken.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 17:14

Haha wat leuk om te horen. Heb vooral zelf veel goede tips gekregen hoor :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 17:15

Nimue vind het badje heerlijk, maar ligt vervolgens te rillen bij het aankleden dus doe het liever niet.

Uit eten ging heel goed gisteren. Slapen in de kinderwagen, wakker zijn bij mijn moeder op schoot en als ze lastig werd aan de tiet. Was vooral zelf doodop maar heb dan ook enorm veel redenen om moe te zijn zoals de medicatie en het herstel van de vergiftiging nog naast de korte nachtjes.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 17:17

Wel fijn dat het goed ging!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 17:27

Azmay schreef:
Nimue vind het badje heerlijk, maar ligt vervolgens te rillen bij het aankleden dus doe het liever niet.

Uit eten ging heel goed gisteren. Slapen in de kinderwagen, wakker zijn bij mijn moeder op schoot en als ze lastig werd aan de tiet. Was vooral zelf doodop maar heb dan ook enorm veel redenen om moe te zijn zoals de medicatie en het herstel van de vergiftiging nog naast de korte nachtjes.

Fijn dat het goed ging en van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Lekker je rust nemen.

Het is ook alweer bijna moederdag.. Erg benieuwd of m'n man iets voor me regelt :')

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 17:31

Gefeliciteerd Azmay!

Ik vind het zo fijn om te lezen dat alle moeders hier zo goed gaan met de baby's <3 Dat jullie je eigen weg wel lijken te vinden. Ik heb dat gevoel bij mezelf echt totaal niet :+ Dat ik echt als een brokkenpiloot overal doorheen ga straks.

Dat ding voor in bad ziet er super uit Kiwi! Alleen ga ik niet zo graag in bad :+ Ik denk eraan om voor een paar tientjes een tweedehands bad op marktplaats scoren.

Hier morgen weer een echo :D Ook al zit er maar 3 weken tussen lijkt het deze keer veeeeeeel langer, geen idee waarom.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 17:34

Charlotte446 schreef:
Gefeliciteerd Azmay!

Ik vind het zo fijn om te lezen dat alle moeders hier zo goed gaan met de baby's <3 Dat jullie je eigen weg wel lijken te vinden. Ik heb dat gevoel bij mezelf echt totaal niet :+ Dat ik echt als een brokkenpiloot overal doorheen ga straks.

Dat ding voor in bad ziet er super uit Kiwi! Alleen ga ik niet zo graag in bad :+ Ik denk eraan om voor een paar tientjes een tweedehands bad op marktplaats scoren.

Hier morgen weer een echo :D Ook al zit er maar 3 weken tussen lijkt het deze keer veeeeeeel langer, geen idee waarom.

Ik dacht op het moment van de gebroken vliezen ook echt.. oliebol daar gaan we.. Ik kan dit helemaal niet. Maar zodra die kleine er is, is alles anders :) komt helemaal goed.

M'n hart brak ook bij het nieuws van vandaag dat een kindje achtergelaten was bij de politie. Wat een drama voor zo'n kleintje |(

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 17:37

Dat is fijn om te lezen :D Ik heb gelukkig ook een hele lieve moeder die bij zal springen als het echt niet lukt. En natuurlijk eerst nog de kraamhulp. Maar het gevoel ontbreekt nu echt nog volledig :+

Ja vreselijk dat nieuws... Ik werd er gewoon beroerd van ;(

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 18:11

Ahh joh komt goed. Volgens mij doen alle moeders maar wat :))

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 18:31

Charlotte446 schreef:
Dat is fijn om te lezen :D Ik heb gelukkig ook een hele lieve moeder die bij zal springen als het echt niet lukt. En natuurlijk eerst nog de kraamhulp. Maar het gevoel ontbreekt nu echt nog volledig :+

Ik had exact hetzelfde dus denk inderdaad dat dat gewoon helemaal goed komt. Toen ie ranzig op me gelegd werd, was ik direct moeder :o

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 18:32

Gefeliciteerd azmay. En fijn dat het uiteten goed verliep.

Komt idd vast allemaal vanzelf.

Hier hou ik enorm van in bad gaan maar heb geen bad in dit huis. Enorm jammer haha.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 18:32

Gnome schreef:
Charlotte446 schreef:

Ik had exact hetzelfde dus denk inderdaad dat dat gewoon helemaal goed komt. Toen ie ranzig op me gelegd werd, was ik direct moeder :o

Ik zeg echt altijd wil niet zo vieze baby, eerst dat vieze laagje eraf hahaha

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 18:34

Nee joh maakt niks uit dat ze ‘m nat en bloederig bij je leggen. Ik greep ‘m zowat uit m’n man z’n handen toen is geboren was (m’n man had m aangepakt).

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 18:36

Azmay, fijn dat het uiteten goed ging!!

Charlotte, dat gevoel ken ik. Haha.

Ik voel mij dus totaal nog geen moeder, of dat ik dat kan zijn binnen nu en 3 weken.
Dat ranzige houd mij ook echt nog tegen :+ maar grote kans dat dat veranderd straks als ik daar lig

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 18:39

Azmay gefeliciteerd!! Wat fijn dat het etentje goed ging!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 18:40

Kiwipitje schreef:
Nee joh maakt niks uit dat ze ‘m nat en bloederig bij je leggen. Ik greep ‘m zowat uit m’n man z’n handen toen is geboren was (m’n man had m aangepakt).

Dit inderdaad. Op dat moment wil je je kindje echt direct bij je hebben. Hij was ook de mooiste die ik ooit had gezien. Dat regelen je hormonen wel ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 19:24

Gnome schreef:
Kiwipitje schreef:

Dit inderdaad. Op dat moment wil je je kindje echt direct bij je hebben. Hij was ook de mooiste die ik ooit had gezien. Dat regelen je hormonen wel ;)

Oh nee Nimue vond ik echt niet mooi. Kleine alien om te zien. Maar was wel meteen beschermend, heel raar is dat.