Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:36

Super heftig die oversterfte, ruim 162.000 tot nu toe overleden. Ik schrok daar echt van.

Voelt het voor jullie soms ook zo uitzichtloos? Ik hou me enorm streng aan de maatregelen en hier thuis hebben we er wat maatregelen bij want mijn partner zit in de risicogroep. Het geeft ons beiden zo enorm veel (extra) stress en dan steken er nu ook twee mutaties de kop op die veel besmettelijker zijn...

Ik keek uit naar oud&nieuw, om afscheid te nemen van 2020... Maar toen kwam natuurlijk het besef dat het niet ineens op miraculeuze wijze op 1 januari opgelost is allemaal. Dat benauwd me best wel.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:38

Wij vinden het momenteel een soort van Russische roulette wat er gebeurd
Zitten dus ook thuis, gaan nergens heen behalve naar rustig bos met de honden
Ook oud en nieuw maar thuis...
En afwachten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:46

Amy ik heb dat ook, helemaal nu ik zelf niet veel kan.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:51

AmyII schreef:
Super heftig die oversterfte, ruim 162.000 tot nu toe overleden. Ik schrok daar echt van.

Voelt het voor jullie soms ook zo uitzichtloos? Ik hou me enorm streng aan de maatregelen en hier thuis hebben we er wat maatregelen bij want mijn partner zit in de risicogroep. Het geeft ons beiden zo enorm veel (extra) stress en dan steken er nu ook twee mutaties de kop op die veel besmettelijker zijn...

Ik keek uit naar oud&nieuw, om afscheid te nemen van 2020... Maar toen kwam natuurlijk het besef dat het niet ineens op miraculeuze wijze op 1 januari opgelost is allemaal. Dat benauwd me best wel.

Ja, dat is hier ook zo....
Ik ben er zo klaar mee, maar goed dat heeft geen zin, want het gevaar loert overal.....

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:11

Dat dus. Wij blijven ook maar gewoon thuis, doen 1x per week boodschappen op het rustigste moment en hopen op het beste...
Echter begint maandag 4 januari mijn werk weer: ik werk op een mbo en onze opleiding blijft al te lessen fysiek aanbieden. Ik ben best bang om straks weer voor de klas te gaan staan, zeker wanneer er een ‘kerstpiek’ komt in de besmettingen..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:13

AmyII schreef:

Dat is een consequentie van het vage tellen/registreren van door Covid19, met Covid19 en negeren want niet getest.

Over de relatieve hoogte ervan in NL :x :x

Citaat:

De hoop voor 2021 is niet geheel onterecht en nodig voor je motivatie doch het is ook realistisch om je te realiseren dat we tot volgend najaar met Covid19 beperkingen zullen leven.
Daarna is het ????

Afgezien van wat je zelf voor je eigen fysieke omgeving doet ligt het volstrekt buiten onze invloedssfeer. Probeer je daarom niet druk of bang te maken daarover.
Doe je eigen ding veilig en gedenk te léven!

Ik deel mijn leven met drie vrouwen die elk een eigen sociale bubbel hebben; alle drie met een beroepsrisico. Dat is een ´bubbel-drama´ en we hebben daarover gedacht/gepraat. De conclusie is dat we voor de zekerheid van nu leven kiezen.
We respecteren de regels plus, maar verder is het leven een te groot geschenk en te broos om te laten verpieteren.
Kijk naar die 162.000 éxtra doden en vier dat je leeft! Geniet van wat je allemaal wel kan. Verwen jezelf, verwen je lief, laat jezelf verwennen.

Ik wens je een +:)+ dag.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:15

Ik hou me steeds voor dat het wel over gaat. En dat we dan zoveel meer kunnen genieten van wat ooit vanzelfsprekend was.

Ik ben een aantal jaar geleden door ziekte zo beperkt geweest dat mijn leven ook erg beperkt was. Ik had nauwelijks sociaal leven, zag anderen wel van alles doen. Daarna knapte ik op.
Ik kan me nog zo goed voor de geest halen hoe ik genoot van wandelen op het strand. Spontaan iets afspreken. Überhaupt iets doen.

Het duurde wel even voordat ik in die mindset kwam. Maar het gaat echt weer beter worden.

Ik las ook coronavrije momenten in. Dan kijk ik geen actualiteiten en dan laat ik het even zo.

Ik vind het lastig dat ik niets concreets heb naar uit te kijken. Maar aan de andere kant, de leuke dingen die we gaan doen komen wel. Het is even doorzetten.

Ik maak nu bijvoorbeeld theemomentjes. Dan ga ik er echt eens voor zitten.
Kleine dingen, daar haal ik het uit.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:21

raket schreef:
Ik hou me steeds voor dat het wel over gaat. En dat we dan zoveel meer kunnen genieten van wat ooit vanzelfsprekend was.

Mwah. Vergeet het NU niet.
Wachten tot het over gaat en hopen op dán genieten is zo zonde van je leven.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:23

En dat is voor veel mensen makkelijker gezegd dan gedaan. Fijn dat het jou wel makkelijk af gaat.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:25

Huertecilla schreef:
raket schreef:

Mwah. Vergeet het NU niet.
Wachten tot het over gaat en hopen op dán genieten is zo zonde van je leven.

Dat schrijf ik een stukje verderop. Dat ik nu bijvoorbeeld theemomentjes maak. En zo zijn er wel meer dingen. Ik haal het nu uit kleinere dingen.
Dat ene recept proberen, een boek lezen waar ik geen tijd voor had. Dat soort dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:28

Er staat toch ook nergens dat er nu niks te genieten valt? Maar ik denk net als Raket, als straks alles weer kan, zonder nadenken, dat ik daar zeker extra van zal genieten. Op dit moment werk ik vanuit huis en kom ik verder alleen op stal. Mijn bubbel is mijn vriend en stalgenoten die ik daar tegen kom. Ondertussen geniet ik nog steeds van bepaalde momenten. En kijk heel erg uit naar het normale leven. Dat kan gewoon naast elkaar. Net als dat ik het ook vaak genoeg helemaal zat ben.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-12-20 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:29

Huertecilla schreef:
Dat is een consequentie van het vage tellen/registreren van door Covid19, met Covid19 en negeren want niet getest.

Over de relatieve hoogte ervan in NL :x :x

Oversterfte staat los van testen.
En in België is de oversterfte ook zo extreem hoog, ook het dodelijkste jaar sinds WO2. Dat staat compleet los van NL.

Ik ben iig blij dat NL eerlijk us over cijfers, ipv ineens 25.000 doden mysterieus laten verdwijnen uit je statistiek.
Laatst bijgewerkt door secricible op 29-12-20 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:30

Ik denk dat wanneer alles weer mag het toch wel even gaat duren voor je niet meteen in Corona afweerhouding schiet. Mensen die je in één keer willen zoenen, omhelzen, handen geven, in je nek staan te hijgen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:34

bigone schreef:
Ik denk dat wanneer alles weer mag het toch wel even gaat duren voor je niet meteen in Corona afweerhouding schiet. Mensen die je in één keer willen zoenen, omhelzen, handen geven, in je nek staan te hijgen.

Ook hier ben je normaal gezien al zelf bij hé?
Ik zoen dus nooit bij een ontmoeting. Al voor Corona niet. Sommige mensen vinden het kil, ik bewaar graag afstand. :')

Volgens m’n vriend kan ik met mijn blik ook wel genoeg en verbloem ik niks . Dus ik gok dat in duidelijk genoeg communiceer met mijn ogen :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:37

lenaa_tje schreef:
En dat is voor veel mensen makkelijker gezegd dan gedaan.

Wat een dooddoener.

Hoor ik mijn hele volwassen leven al; ´ja maar jíj...´

Citaat:
Fijn dat het jou wel makkelijk af gaat.

Wéér zo´n ongegronde sprong naar conclusie.
Waar baseer je op dat het mij makkelijk af gaat?

Poep gebeurt.
Onder de streep bepaal je zélf hoe je ermee omgaat.
Positief of negatief.

Ik pluk de dag :j

Wens jullie ook een +:)+ dag.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:39

Mijn punt is dat jij door jou opmerking andere misschien wel een rot gevoel geeft en dat lijkt mij niet de bedoeling. Het is in veel gevallen een enorme dooddoener als iemand zegt dat je van het moment moet genieten.

Josien_

AmyII schreef:

Hier ook enorm uitzichtloos! Zeker nu besmettingen dichterbij komen qua kennissenkring.
Hoewel ik me heus realiseer dat het niet het belangrijkste is, mis ik toch veel sociale dingen. Feestjes, evenementen, sportwedstrijden en vakanties... Voor mijn gevoel is er weinig leuks om naar uit te kijken en dat maakt het uitzichtloos. En dan bedoel ik specifiek grote dingen, natuurlijk geniet ik van rust en een boek lezen bijvoorbeeld. Maar die echte rush van enorm uitkijken naar iets en hoge pieken van plezier? Nah, die zijn er nu zelden.
Ook omdat ik nog een enorme nasleep verwacht wanneer het normale leven weer enigszins kan worden opgepakt.

Al zijn er natuurlijk ook dingen die wel fijn zijn. Zoals handen schudden, 3 zoenen geven en dat soort ongemakkelijke zaken :Y) .
Laatst bijgewerkt door Josien_ op 29-12-20 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Nou ik mis het gewoon zo enorm om naar de universiteit te gaan. Echt ik moet er niet te veel over nadenken want ik word er naar van. Sinds maart al thuis en het duurt ook nog wel even. Ik ga die 1,5 jaar thuis zitten wel aantikken. Daarbij zou ik van het voorjaar graag weer mensen helpen op het terras op werk. Lekker mensen laten smullen in het zonnetje ipv mensen steeds wegsturen want Corona regels. Kan ik ook eens lekker uren maken ipv mijn spaargeld steeds moeten aanpakken.

De regels zijn nodig en ik houd me er zoveel mogelijk aan. Maar ik volg bewust het nieuws niet al te veel want ik word er enorm verdrietig van hoe uitzichtloos het is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:41

Heb ooit mijn oom gehoekt nadat ik zo zat was ieder jaar met zijn gedram met klef gedoe. := :o

Was daarna wel gelijk klaar.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:48

De 1 kan wat makkelijker de knop omzetten dan de ander. En dan voelt het al gauw dat jou gevoel geen plekje meer mag hebben. Alsof dat er niet toe doet. Maar als je maar 1 ding voor ogen houdt... we zitten allemaal met Corona. De 1 word wat meer getroffen dan de ander. De 1 heeft het er zwaarder mee dan de ander. Maar het is geen wedstrijd. Dat de 1 de positieve punten probeert te belichten wil niet zeggen dat hij/zij niet ook wel eens een rotdag heeft of zich rot voelt. Dat een ander wel zijn gevoelens deelt en het uitspreekt wat het met je doet dat mag ook gewoon. Maar diegene die positief er in staat wil misschien wel niet je gevoel bagatelliseren maar juist proberen er een positieve twist aan te geven, je helpen.
Gewoon even iets wat ik kwijt moest. Niet specifiek op 1 iemand gericht.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 12:04

Lees ik het nu goed met die oversterfte? 13.000 is de oversterfte, de rest is 'verwacht/regulier/in de lijn der verwachting'? Corona + hittegolf?

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 12:14

veerledec schreef:
Lees ik het nu goed met die oversterfte? 13.000 is de oversterfte, de rest is 'verwacht/regulier/in de lijn der verwachting'? Corona + hittegolf?

Zie hier: https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/53 ... in-week-51

Eerste weken 2020 was er ondersterfte, minder doden dan verwacht. Eerste en tweede golf samen 15,1 duizend doden. Hittegolf ook een piekje.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 12:20

Ik ben straks hopelijk geslaagd voor school. Ik zou dat super graag willen vieren, maar dat kan helaas niet... nogal wat tegenslagen gehad qua studie dus dit had wel een knalfeest mogen worden.
Ik heb mijn school sinds Corona geen 1 keer gezien, ik ga m’n docentbegeleider niet zien tijdens de ‘uitreiking’ terwijl ik hem ook al sinds jaar 1 ken en les van heb gehad. Klasgenoten niet fysiek kunnen feliciteren met hun diploma, na de uitreiking een biertje doen.
Dat zijn wel dingetjes die wel een beetje de pret drukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 12:36

Es_ther schreef:
Ik ben straks hopelijk geslaagd voor school. Ik zou dat super graag willen vieren, maar dat kan helaas niet... nogal wat tegenslagen gehad qua studie dus dit had wel een knalfeest mogen worden.
Ik heb mijn school sinds Corona geen 1 keer gezien, ik ga m’n docentbegeleider niet zien tijdens de ‘uitreiking’ terwijl ik hem ook al sinds jaar 1 ken en les van heb gehad. Klasgenoten niet fysiek kunnen feliciteren met hun diploma, na de uitreiking een biertje doen.
Dat zijn wel dingetjes die wel een beetje de pret drukken.

Jaa dat snap ik, ik vond dat ook zo sneu dit voorjaar met de kinderen uit groep 8 en de eindexamens..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 12:49

lenaa_tje schreef:
Mijn punt is dat jij door jou opmerking andere misschien wel een rot gevoel geeft en dat lijkt mij niet de bedoeling. Het is in veel gevallen een enorme dooddoener als iemand zegt dat je van het moment moet genieten.

Dan kan iedereen maar beter zijn mond houden, er is altijd wel iemand die zich ergens rot of door aangesproken voelt. Mijn vader zei dan, schop onder de kont en hup vooruit, stil zitten en mokken helpt niet.

De situatie is nu eenmaal zo, dus probeer er het beste van te maken, op welke manier dat je past.

Men kan zich zelf ook in een negatieve spiraal storten en dan wordt het inderdaad een lange winter.