Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:57

Lief dames! Doet me goed....ik snap het ook niet zo, ik heb alleen aangegeven dat ik lang ben, 40-42 heb qua maat en dat ik jurken van een bepaald merk mooi vindt omdat die simpel en zonder tierlantijnen zijn, maar open sta voor hun advies. Maar op hun een idee te geven wat ik mooi vind.....Maar idd, nog genoeg andere zaken. Ik baal wel, ik had me er op verheugd en m’n zus heeft speciaal vrij genomen van dr werk..... ik ga morgen even met mams en zus overleggen en kijken of ik ergens anders terecht kan....

@ negerzoen: wat vet goed zeg! Ik heb me voorgenomen morgen weer eens echt een rondje te fietsen, kan met al jullie actieve posts niet achterblijven toch?
En Claudia, :') Ik dacht al, waar zijn m’n gewichten gebleven maar bij ons zijn die in gebruik als boekensteun..... :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 23:05

Dat is helemaal vreemd, dat is volgens mij Nederlands meest voorkomende maat. :')

Fijn een andere zaak zoeken. Als het niet lukt voor nu een gezellige dag maken samen en een nieuwe afspraak ergens anders maken. :j

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 23:51

Nou inderdaad Pallatin.
Ik zou energie stoppen in een nieuwe zaak zoeken, en voor geen energie in die zaak meer stoppen.

Je "eisen" en maten zijn totaal niet raar of buitensporig.
Blijkbaar willen ze geen moeite doen voor klanten.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:38

Stom zeg Pallatin, zou inderdaad lekker ergens anders heen gaan want hier ga je anders met tegenzin heen en dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Hier dus niet meer bewust aan het afvallen maar wel een leuke meevaller dat ik ook nog niets ben aangekomen met nu 15 weken op de teller :)
Tussenstand was op de weegschaal thuis 84 kilo. Dat betekent nog steeds 12 kilo lichter dan voor mijn 1e zwangerschap *\o/*

Tijdens deze zwangerschap probeer ik niet bewust te lijnen en eet wanneer ik trek heb, dat gaat dus goed. Wat kilo's erbij vind ik mentaal spannend maar ik weet ook dat ik ze zo weer kwijt kan zijn! Zou fijn zijn om onder de 100 te blijven :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:57

Goed bezig Gamova :) kan me voorstellen dat je het spannend vindt om er kilo's bij te krijgen.
Maar wat je zegt: je weet dat je ze ook weer kwijt raakt en het dient momenteel een heel goed doel +:)+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:14

Gamova schreef:
Stom zeg Pallatin, zou inderdaad lekker ergens anders heen gaan want hier ga je anders met tegenzin heen en dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Hier dus niet meer bewust aan het afvallen maar wel een leuke meevaller dat ik ook nog niets ben aangekomen met nu 15 weken op de teller :)
Tussenstand was op de weegschaal thuis 84 kilo. Dat betekent nog steeds 12 kilo lichter dan voor mijn 1e zwangerschap *\o/*

Tijdens deze zwangerschap probeer ik niet bewust te lijnen en eet wanneer ik trek heb, dat gaat dus goed. Wat kilo's erbij vind ik mentaal spannend maar ik weet ook dat ik ze zo weer kwijt kan zijn! Zou fijn zijn om onder de 100 te blijven :)

Ah goed bezig *\o/* !

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:20

Ja dat is wel een bijwerking daarvan, aankomen :))
Goed dat je bewust bent!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 18:36

Pallatin schreef:
Lief dames! Doet me goed....ik snap het ook niet zo, ik heb alleen aangegeven dat ik lang ben, 40-42 heb qua maat en dat ik jurken van een bepaald merk mooi vindt omdat die simpel en zonder tierlantijnen zijn, maar open sta voor hun advies. Maar op hun een idee te geven wat ik mooi vind.....Maar idd, nog genoeg andere zaken. Ik baal wel, ik had me er op verheugd en m’n zus heeft speciaal vrij genomen van dr werk..... ik ga morgen even met mams en zus overleggen en kijken of ik ergens anders terecht kan....

@ negerzoen: wat vet goed zeg! Ik heb me voorgenomen morgen weer eens echt een rondje te fietsen, kan met al jullie actieve posts niet achterblijven toch?
En Claudia, :') Ik dacht al, waar zijn m’n gewichten gebleven maar bij ons zijn die in gebruik als boekensteun..... :+

Dan durf ik helemaal niet trouwjurken te gaan passen met mijn maat 46!? :')
Wat een belachelijke zaak zeg. Volgens mij is maat 42 toch de doorsnee Nederlandse vrouw?

Heb je inmiddels een nieuwe zaak gevonden om te gaan passen?

Ik lees af en toe nog mee, maar reageer niet zoveel.
Ben wat minder aan het bokken, merk dat er andere dingen voor terug komen zoals creatiever bezig zijn en wat minder online. Wel prettig.
Vandaag weer begonnen met het traject na een aantal weken wat minder in mijn vel te hebben gezeten.
Het velletje begint echter net als bij een rollade te worden (zo'n strak gespannen netje), dus we zullen toch echt door moeten gaan.

Vorige week wel mijn bewegingsdoel gehaald, daarom deze week de focus op voeding! :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:04

Maar 40/42 is altijd het eerste weg bij de sale -O- . Daar kijk ik dan naar :')

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:49

Pallatin schreef:

Geen goed woord voor over. Heb ook zoiets meegemaakt. Had mijn trouwjurk gekocht. Was toen te klein maar de coupeuse zei dat ze hem uit kon leggen. 2x teruggeweest voor een pas sessie en iedere keer de belofte dat het uitgelegd kon worden. 6 weken voor mn bruiloft, 1 dag voor mijn vakantie, kreeg ik een belletje. Er was een probleem dat mijn jurk niet genoeg uitgelegd kon worden, niet meer op besteld kon worden voor mijn bruiloft en dat geen andere zaak een maat groter had. Enige optie was afvallen volgens hun. Ik was helemaal over de zeik, want hoe val je in vredesnaam op een gezonde manier 10kg af in 6 weken? Daarbij de stress van een verhuizing kwam mijn psyche niet ten goede. Op een gegeven moment belde ze,tijdens de vakantie terug. Ze konden bij de leverancier een spoedbestelling plaatsen. Koste mij wel 100€ want ik had gezegd dat ik zou afvallen. Echt, ik was met stomheid geslapen. Uiteindelijk 50/50 gedaan, nooit excuses gehad en een jurk die prachtig was, maar nooit echt lekker heeft gezeten.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:17

lucifertje schreef:
Pallatin schreef:

Geen goed woord voor over. Heb ook zoiets meegemaakt. Had mijn trouwjurk gekocht. Was toen te klein maar de coupeuse zei dat ze hem uit kon leggen. 2x teruggeweest voor een pas sessie en iedere keer de belofte dat het uitgelegd kon worden. 6 weken voor mn bruiloft, 1 dag voor mijn vakantie, kreeg ik een belletje. Er was een probleem dat mijn jurk niet genoeg uitgelegd kon worden, niet meer op besteld kon worden voor mijn bruiloft en dat geen andere zaak een maat groter had. Enige optie was afvallen volgens hun. Ik was helemaal over de zeik, want hoe val je in vredesnaam op een gezonde manier 10kg af in 6 weken? Daarbij de stress van een verhuizing kwam mijn psyche niet ten goede. Op een gegeven moment belde ze,tijdens de vakantie terug. Ze konden bij de leverancier een spoedbestelling plaatsen. Koste mij wel 100€ want ik had gezegd dat ik zou afvallen. Echt, ik was met stomheid geslapen. Uiteindelijk 50/50 gedaan, nooit excuses gehad en een jurk die prachtig was, maar nooit echt lekker heeft gezeten.

:oo niettttttt! Dat is echt schandalig zeg!!! Wat hebben ze jou voor het blok gezet.....een bruiloft hoort een feestje te zijn en dan zoiets? Wat een schurken!!

Nou ik heb gebeld en het is volgens hun een groot misverstand. De eerste dame heeft tijdens het maken van de afspraak zaken niet naar waarheid en niet handig genoteerd blijkt.... nl. dat ik een jurk van een specifiek merk zou willen en diegene die mij gister belde voorzag in dat geval een probleem: dat is een Spaans merk wat kort valt (ik had doorgegeven langggg te zijn) en wat zij nu in de sale hebben: die modellen kunnen niet nabesteld worden en dus ook niet extra lang besteld worden....enniewee, ik ga toch maar houd dit debacle wel in m’n achterhoofd. Ik heb ondertussen ook een andere zaak gebelden die waren echt enorm vriendelijk maar konden ons op zo’n korte termijn niet ontvangen in beide winkels. Maar daar ga ik zeker een afspraak maken als iets me vrijdag niet bevalt bij die andere toko....

Zo nu weer on-topic, weegschaal wist vanmorgen niet wat ie met me moest: eerst iets zwaarder, toen lichter...dus morgen nog maar keertje kijken. Heb wel m’n stuk gefietst zoals t plan was en bijna 10.000 stappies gezet!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:30

Gelukkig was het een misverstand! Geniet ervan vrijdag!

Fascinerend ding zo een weegschaal inderdaad. :7 ik was er wel blij mee vergeleken met vrijdag.

Heb mezelf tussendoelen en bijbehorende beloningen gesteld. Dat ik mezelf van de week heb beloond met een mega loungeset die zeg maar voor 10 jaar aan beloningen bij elkaar is vergeet ik maar even.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:44

Afbeelding

Ik plak deze even weer op de keukenkastjes. :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:45

Ik ben net naar hem aan het kijken :D :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:49

_O- _O-

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:52

Haha, ik ben het ook aan het kijken. Echt sinds eeuwen kwam ik het weer eens tegen. Vind altijd die vrouwen zo sneu. Ze zijn vaak arm en hebben zo weinig en dan al die problematiek. Wat een ingrijpende zaken altijd.

Maar volgens mij gaat het nu wel goed met deze vrouw, ze doet wel echt haar best zo te zien.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:54

Wat ik altijd zo bizar vind is dat ze zeggen dat gezond eten zo duur is. Als ik zie hoevaak die gemiddeld langs de drive in gaan per dag vraag ik me af wie dat betaalt. Als ik dat elke dag zou doen zou ik een sugardaddy moeten aanschaffen. :+

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:57

Ja, plus als je tlc kijkt heb je ook supermarkten in Amerika die werken met kortingsbonnen. Dat levert vaak dikke korting op. Je zou zeggen dat armere mensen dit soort dingen meer zouden aanpakken om geld te besparen, maar goed dat laten ze ook niet allemaal zien in dit programma natuurlijk.

Maar ik vind het huis van deze vrouw er wat smerig uit zien. :o

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:12

Geen slecht idee om zoiets op de koelkast te plakken :=

Ik las vandaag een uitspraak waarin gezegd werd dat we overschatten wat we in een maand kunnen bereiken, maar onderschatten wat een jaar kan doen. Dat vond ik best een hele goede bewustwording. Zeker omdat ik in een '2 dagen strak op planning, maar nog steeds dik' bui zat :=

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:53

Die uitspraak heb ik ergens de afgelopen dagen ook gelezen negerzoen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 00:09

SdaphneS schreef:
[ [url=m/DCSYzS.png]Afbeelding[/url] ]

Ik plak deze even weer op de keukenkastjes. :=

_O- .

Dr Now! Al gaat m’n vetjes niet zo now weg...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 07:19

Negerzoen schreef:
Ik las vandaag een uitspraak waarin gezegd werd dat we overschatten wat we in een maand kunnen bereiken, maar onderschatten wat een jaar kan doen. Dat vond ik best een hele goede bewustwording. Zeker omdat ik in een '2 dagen strak op planning, maar nog steeds dik' bui zat :=

Dat is wel een goede inderdaad, slow and steady wins the race. Denk dat het wel vaak moeilijk is om een jaar vooruit te kijken / te overzien.

Ik wou gaan hardlopen vanochtend maar volgens mijn spieren en gewrichten is dat niet zo'n goed idee. Daar luister ik dan maar even naar.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 07:53

Zerena schreef:

Volgens mij was het van Personal Body Plan, maar weet het niet zeker!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 08:30

Het is er ook niet in één dag bij gekomen, dus het gaat er (helaas) ook niet in één dag af.
Maar hier vanochtend weer een klein dalingkje op de weegschaal :) motiveert weer extra.
Vanavond is het weer tijd voor een rondje bokszaktraining in de garage *\o/*

Eerst de werkdag maar weer eens zien te overleven met een dreumes thuis die niet naar de opvang mag. Joepie :Y) -O-

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:45

Negerzoen schreef:
Zerena schreef:

Volgens mij was het van Personal Body Plan, maar weet het niet zeker!

Dat zou heel goed kunnen inderdaad.
Ben daar naar aan het kijken geweest :)