2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deeskuh88

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:26

Wat grappig dat ik dit topic nu pas tegenkom! Toevallig ben ik bezig met een cursus van Fit&Slank. Ik was nogal sceptisch, omdat alles wat ik in het verleden probeerde niet bepaald succesnummers waren. 20 kilo aangekomen na pilgebruik. Gevolg is dat ik al ruim een jaar niet meer op mijn Arabiertje rijd. Ik was al te zwaar, maar nu voelde ik me helemaal slecht. En inmiddels ben ik al ruim 9 kilo kwijt, nog 8 te gaan! Het gaat bijna vanzelf en is supermakkelijk te doen en vol te houden. Ook als ik een dag wat minder oplet, kan ik het de dag erna zo weer oppakken. Ik hoop dat ik mijn streefgewicht dit jaar nog bereik!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:29

Welkom! :D Fijn dat je iets gevonden hebt wat voor jou prettig werkt, dat is zooo belangrijk! :)
Zet ‘m op!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 19:49

Welkom Deeskuh!

Hier gaat het even niet zo lekker, door alle medicatie en pijn enorm misselijk en eet dus of slechte (/makkelijk/lekkere) dingen of dus gewoon niets...

Probeer toch wel een beetje oké te eten, maar lastig. Waar halen jullie inspiratie vandaan om te eten? Ben nu een lijstje aan het maken voor avondeten deze week, in de hoop dat het dan wat makkelijker gaat. Moet alleen wel vrij makkelijk te maken zijn, uitgebreid gaan koken is even geen optie. :+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:37

Hier eten we vrij veel 'tzelfde :+ Rijst met groenten en kip of gehakt, pasta met groenten en kip of gehakt, aardappelen met groenten en vis of kip of gehakt :))
En zelf maak ik ook graag eens salade met kip of tonijn. Verder eten we vaak kwark of omelet (vaak met groenten en kipfilet erdoor, soms ook nog op volkoren brood) in de ochtend of als lunch, en soep eten we ook regelmatig.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:26

Ik heb een pizza op, morgen de laatste operatie en nuchter blijven met prednison vind ik heul taai... Vooral dorst, dorst, dorst. Maar goed, nog 1x. Dan ga ik een paar weken opknappen en zorgen dat mijn strippenkaart van de sportschool niet verloopt.
En natuurlijk al die prednisonkilo's kwijt raken om maar in de sferen van dit topic te blijven. Ik ben in ieder geval sinds de start van het calorieën tellen en me hier aanmelden niet meer aangekomen. Nou ja, 2/3 kilo vocht maar dat is er telkens zo weer af.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:26

Ik vind je supeknap raket!! Echt respect voor jou

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:31

Castilja schreef:
Dreamy schreef:

Komt goed :(:) 55.5 klinkt niet veel, maar dat ligt natuurlijk aan je lengte :)) hoe groot ben je?

Ik wil ergens ook wel hulp van een diëtiste, zijn er meerder die dit hebben? Heb het vroeger wel eens gehad, maar vond het toen maar stom (was jong, wilde afvallen maar was duidelijk niet heel serieus ermee) :+

Ik heb zelf geen behoefte aan een diëtist, maar dat komt meer omdat ik denk dat ze me voornamelijk iets nieuws kunnen leren over bijvoorbeeld vitamines en mineralen die je binnen moet krijgen. Ik weet zeker dat ik een vergelijkbaar lijstje heb met wat een diëtist voor me zou maken. Dit klinkt heel arrogant maar bedoel het niet zo :') Als je ervoor verzekerd bent (of het los kan betalen) kan het toch geen kwaad eens te informeren naar hulp van een diëtist?

Ik ben 166.
En diëtist laat ik maar even op me af komen.
Als ze me helemaal gaan meten en wegen etc en dan een mening geven kan ik er ook meer mee.
Op moment geen idee hoeveel vet massa spier massa vocht etc...

Honger / trek gevoel is echt naar.
Zin hebben in iets maar zelf.vinden daat je het niet mag, want tja in de week vrij 3kilo erbij en niet eens idioot gegeten ofzo.
Zou bijna weer een sigaret op steken.(5mnd gestopt)

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:35

Super raket!
Veel sterkte en succes morgen!

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:38

Sterkte quir. Ik denk dat je al.op de goede weg bent door een lijstje of schema te maken. Denk dat je vanzelf aan het wegstrepen en bijschrijven komt. Gerechten via forums/fb/Google?
Makkelijke snelle gezonde gerechten?

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:40

Raket, wat ben jij een positieve doorzetter zeg ondanks alles wat je voor je kiezen krijgt. Diep respect voor.

Jij ook veel sterkte Quir. Ook jij slaat je er dapper doorheen :(:)

Ik haal veel ideeën en recepten van Pinterest af. Staat echt veel op, makkelijk, gezond of juist goede recepten voor etentjes. Echt eindeloze inspiratie!

Ik eet heel gevarieerd, ben snel uitgekeken op dingen en dan wil ik weer iets nieuws uitproberen. Lust gelukkig ook bijna alle groentes, dus dat is lekker makkelijk qua variatie. Maar de ene dag doen we rijst, dan weer salade, dan weer pasta, wraps, soep. Echt elke dag iets afwisselends. Maar ik vind koken ook leuk en bedenk graag eigen recepten.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:42

Quir, ik eet op die momenten noodles. Pakje noodles om op te warmen in de pan. Oosterse groentemix al gesneden. Kip, shoarma of varkenshaas. Klaar in 15 minuten.

En bedankt. Ik ben er wel klaar mee hoor, maar dan houd ik me maar voor dat nog 1x wel lukt.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 07:34

Raket en Quir: sterkte!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 08:00

Raket & Quir: ik heb er veel respect voor hoe jullie doorzetten! Ik vind het echt super knap!

Hier gaat het weer goed!

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:30

Ik heb denk ik de achtergrond gemist, zijn me ook iets teveel pagina's om bij te lezen xD Als ik weinig tijd heb om uitgebreid te koken, ga ik voor een eenpansgerecht. Vlees in kleine stukken snijden en bakken, aardappelen erbij bakken (ik kook vooraf al aardappelen voor 10 minuten, zodat ze zelf in schijfjes, blokjes, frietjes, wat dan ook te snijden zijn, veel gezonder dan de kant en klare uit de supermarkt), en op het laatst groenten erbij gooien en nog even meebakken. Wat kruiden erdoor en voila. Ben je met 15/20 minuten volledig klaar. Of ik snijd wat voorgekookte aardappelen in schijfjes, op een bakplaat. Alvast voorbakken. Dan zalm, broccoli, groene asperges en kleine tomaatjes erover, weer terug in de oven en klaar. Hoef je zelf maar weinig voor te doen, de oven doet het werk voor je.

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:36

Kleine aanvulling: Noodles zijn juist vrij ongezond. Ik mag ook alleen volkorenpasta of zilvervliesrijst. De enige zonde die ik nog heb is van de wereldgerechten de Tabouleh. Maar af en toe kan ik dat nog gewoon eten. En als ik echt inspiratieloos ben, kijk ik op de site van Fit&Slank :D Of ik haal me een kant en klare bloemkoolpizzabodem bij de AH, beleggen met tomatenpulp, andere groenten, mager rookvlees, geen kaas. De oven in en 15 minuten later heb je je gezonde pizza.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:38

Deeskuh88 schreef:
Kleine aanvulling: Noodles zijn juist vrij ongezond. Ik mag ook alleen volkorenpasta of zilvervliesrijst. De enige zonde die ik nog heb is van de wereldgerechten de Tabouleh. Maar af en toe kan ik dat nog gewoon eten. En als ik echt inspiratieloos ben, kijk ik op de site van Fit&Slank :D Of ik haal me een kant en klare bloemkoolpizzabodem bij de AH, beleggen met tomatenpulp, andere groenten, mager rookvlees, geen kaas. De oven in en 15 minuten later heb je je gezonde pizza.

Het is onzin dat noodles 'ongezond' zijn en pasta of rijst 'gezond'. Het kan zijn dat sommige soorten noodles wat meer kcal bevatten dan zilvervliesrijst of volkorenpasta (wat me overigens sterk lijkt want beide producten die je aangeeft zijn niet per se lager in kcal dan de versie van witte bloem of andere soorten rijst) maar dat is heel wat anders dan 'ongezond'.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:48

De unox zakjes met noodles zijn wel heel vet hoor. Wij geven dat bewust aan onze clienten die aan moeten komen omdat er zoveel vetten in zitten en het verder weinig vult

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:50

Jester_ schreef:
De unox zakjes met noodles zijn wel heel vet hoor. Wij geven dat bewust aan onze clienten die aan moeten komen omdat er zoveel vetten in zitten en het verder weinig vult

Oh die absoluut ja. Ik maak ze wel eens van indomie en daar zit bijna 400 kcal in een pakje. Ik heb het in dit geval over noodles die je gewoon los in de supermarkt koopt en door een wokgerecht oid gooit.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:57

Iedereen bedankt voor de tips. Omeletje met rucola klinkt heerlijk en ik ben inderdaad steeds vaker lekker ei als tussendoortje gaan eten(kan er voor de verandering ook eens rookvlees omheen wikkelen mmm).

Ik heb sinds een week een abonnement op de sportschool en vandaag een lesje personal training gehad. Ik heb er veel van geleerd, maar het is me helaas te duur om langer vol te houden. Het gaat mij goed af zelf. Ik heb nu 3 dagen sportschool achter elkaar erop zitten en ik blijf(met een redelijk ongezonde voeding) hangen op mijn huidige gewicht. Dus dit sporten + gezond eten en het moet lukken! Ik ga denk ik wel een dietist raadplegen want ik ben toch bang dat ik dit niet lang ga volhouden(qua voeding dan).

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 21:23

Ik heb noodles van de Chinese supermarkt. Zit nog helemaal niets door en heeft minder kcal dan pasta en rijst.

Ik heb de laatste operatie gehad en ben katje misselijk dus eet alleen fruit. Een balansdag zeg maar haha.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 08:26

Wat fijn raket dat je de laatste operatie gehad hebt!

Bij veel mensen gaat het goed lees ik, dat motiveert :D en leuke tips komen er voorbij voor het eten.

Wat ik zelf nog een fijn tussendoortje vind is rauwe paprika en komkommer met een dipje van friteslijn mayonaise met zo'n dipsaus zakje van duyvis (of gewoon zelf kruiden). Ideaal, erg lekker en laag in kcal en vet. Die het ook weleens met heksenkaas, dat is dan weer iets minder gezond.. :=

Hier gaat het ook goed! Ben deze week wat zwaarder, bleek dat ik ongesteld moest worden. Dus hopelijk ben ik volgende week weer wat afgevallen :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:04

Ik heb vandaag een onstilbare honger lijkt wel. Ik geef er niet echt aan toe, maar wat is dat moeilijk zeg :(

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:26

Dit was de foto die mij, een paar maand geleden, echt deed schikken van hoe dik ik geworden was. Daarom ben ik begin juni begonnen met fanatiek sporten en een beter voedingspatroon aanhouden.

Afbeelding

Nu 3 maand later ben ik al best trots op de vooruitgang....
Afbeelding

Ik ben helaas nog niet zoveel afgevallen als dat ik zou willen, mijn schildklier wil (ondanks de steeds zwaarde wordende medicatie) nog niet meewerken.
Ik ben al wel ruim 10 kilo vet kwijt, ik heb wat spieren opgebouwd en hou door het sporten meer vocht vast. Nu weeg ik nog 94,2 kg, maar ik kom van 101,3 kg af. Dus 7,1 kg nu afgevallen. Ik merk al wel een heel groot verschil in mijn kleding en voel me steeds beter.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 14:17

Wauw, voor 3 maanden is dit al een behoorlijke vooruitgang hoor!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 15:13

Ik vind dat je het echt al wel kunt zien, hoor. Knap, ondanks een schildklier die niet mee wil werken!