Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 23:34

smurffie schreef:
Ik kan het niet charmant vinden. Gewoon een strakke tanktop vind ik veel netter.
Maar misschien komt dat omdat ik van een sportschool kom waar mouwtjes verplicht zijn en ik daar echt de meerwaarde wel van zag.
Croptops zijn imo voor festivals. Niet in de sportschool. Ik vind het ook gewoon vies.

Ik sport niet in nette kleding. Ik sport in kleding die functioneel is en waar ik mij goed bij voel.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 23:40

_lauraaa_ schreef:
Hier staat in de regels dat mouwen ook verolicht zijn. Maar genoeg mensen die in een hemdje sporten. Croptops zie ik hier eigelijk niet in de sportschool.

Mijn motivatie heeft even een dip. Ik ben sinds 1 februari aan een nieuwe baan begonnen met meer reistijd en later beginnen eaardoor ik ook later klaar ben. Moeilijk om dan nog motivatie te vinden om te gaan sporten.
Vandaag toch weer geweest en het ging uiteindelijk wel redelijk. Heb ook het hardlopen weer opgepakt. Dit wil ik voor nu 1 dag in de week weer gaan oppakken.

Ik heb ook een baan met flink wat reistijd, maar heb sinds vorig jaar echt ontdekt hoe belangrijk het is om te sporten... juist als je veel stilzit.
In de winter nog meer dan in de zomer, omdat de bank dan nog verleidelijker is. }> Uiteindelijk heb ik meer energie en zit beter in m'n vel. Ik zorg dat ik minstens twee keer per week sport.

_Christina

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 00:13

Wat ik (persoonlijk) erger vind dan half bloot sporten, is kleding die op thermo ondergoed lijkt :') vooral als het van die lichte kleurtjes zijn. Óf de oude mannetjes in vreselijk uitgerekte/slobberende t-shirts :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 00:28

senna21 schreef:
_lauraaa_ schreef:
Hier staat in de regels dat mouwen ook verolicht zijn. Maar genoeg mensen die in een hemdje sporten. Croptops zie ik hier eigelijk niet in de sportschool.

Mijn motivatie heeft even een dip. Ik ben sinds 1 februari aan een nieuwe baan begonnen met meer reistijd en later beginnen eaardoor ik ook later klaar ben. Moeilijk om dan nog motivatie te vinden om te gaan sporten.
Vandaag toch weer geweest en het ging uiteindelijk wel redelijk. Heb ook het hardlopen weer opgepakt. Dit wil ik voor nu 1 dag in de week weer gaan oppakken.

Ik heb ook een baan met flink wat reistijd, maar heb sinds vorig jaar echt ontdekt hoe belangrijk het is om te sporten... juist als je veel stilzit.
In de winter nog meer dan in de zomer, omdat de bank dan nog verleidelijker is. }> Uiteindelijk heb ik meer energie en zit beter in m'n vel. Ik zorg dat ik minstens twee keer per week sport.

Ja klopt het is ook heel belangrijk! Vooral omdat ik ook nog eens een kantoorbaan heb. De bank roept nu inderdaad heel hard savonds. Maar uiteindelijk geeft het wel een voldaan gevoel als je weer geweest bent.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 05:31

Vies ja. Hoeveel lichaamsvocht denk je dat een shirt wegvangt? Het functioneert ook als extra stukje bescherming van je huid tegen jou en andermans zweet e.d.
Zeker op je rug verlies je veel afvalstoffen (zweet).
Mannen in nog geen halve tanktop vind ik ook heel vreemd.
Niks functioneels aan half naakt rondlopen imo. In een lichte stof is veel functioneler.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 07:17

Mag toch gewoon hopen dat mensen hun apparaat schoonmaken als ze er op gezweet hebben.
Met of zonder top.

Ik draag zelf wel liever gewoon een strakke mouwloze top. Maar als het echt heel heet in korte broek en liefst ook gewoon in sportbh. Met CF ervaren dat dat toch best lekker is. haha.
Alleen deze sportschool weet ik niet of dat geaccepteerd wordt. (de bh dan. Korte broek is geen probleem.)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 07:49

smurffie schreef:
Vies ja. Hoeveel lichaamsvocht denk je dat een shirt wegvangt? Het functioneert ook als extra stukje bescherming van je huid tegen jou en andermans zweet e.d.
Niks functioneels aan half naakt rondlopen imo. In een lichte stof is veel functioneler.

Daarom heeft iedereen ook verplicht een handdoek mee in de sportschool. Een van het zweet doorweekt t-shirt is in mijn ogen echt niet schoner dan in een top.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 07:58

Crop tops doe ik de wereld echt niet aan :')

Er zijn wel plussize merken die ze aanbieden in super leuke sets, maar no way dat ik me daar comfortabel in zou voelen. Ik sport altijd in een tanktop of mouwloos shirt met daaronder een driekwart legging. Een t-shirtje wordt me ook al snel te warm.

Bij ons zijn petjes niet toegestaan en handdoeken verplicht. Er staan ook genoeg schoonmaakmiddelen om de apparaten schoon te maken na gebruik, dus eigenlijk is er geen excuus om het niet te doen.

Afgelopen twee dagen even rust gepakt, vanavond ga ik weer even lekker een rondje maken :)

Spoiler:
En in het kader van paardenforum: volgende week komt ons nieuwe paard! Oudere maar nog super fitte merrie, type leerpaard omdat mijn vriend wil leren rijden. Blij!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 08:03

Wat leuk dat jullie nieuw pasrd komt! Ik snap wel dat je blij bent! Ik ben helaas alweer 2 jaar toos paardloos.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 08:09

Gefeliciteerd met je verjaardag! Waar in Limburg zit je? Anders ben je altijd welkom :)
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 22-02-19 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 08:31

smurffie schreef:

Ja, juist omdat het zoveel vocht vangt wil ik zo min mogelijk aan. Dat vind ik vies namelijk, sporten in een doorweekt shirt. Dus ja, JIJ vind er niks functioneels aan, ik wel.
En ik sport gewoon met een handdoek, dus geen last van andermans zweet en zij ook niet van dat van mij.

Gefeliciteerd met je paard! :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 08:48

Gefeliciteerd met je paard :D !

Hier is schoonmaken apparaten verplicht, maar bijna niemand doet het. Even snel met een bezwete handdoek er overheen en ze vinden het schoon :+.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 08:52

SjakieXX schreef:
Waar bestellen jullie de high waisted? Ben al een poos op zoek, maar kan niet meteen iets vinden, van hé dat is DE broek. Broek moet namelijk ook squat proof zijn..

Sorry ik breek even in als stille meelezer, ik heb mijn leggings bij de action vandaan, zijn top en tijdens de BBB waar we ook veel squatten zit ie echt prima!

Mag ik me dan gelijk melden?
Ik heb sinds oktober een abonnement op de sportschool, de eerste tijd weinig gegaan en de laatste paar weken heb ik de smaak te pakken en ben ik zeker 3x per week in de sportschool te vinden!

1 dag cardio meestal om de spierpijn van de BBB eruit te lopen
Andere dag m'n schema volgen en de derde dag dan de BBB groepsles. Soms ga ik vaker

En ben nu aan het nadenken over personal training, ze bieden t bij ons op de sportschool aan in combinatie met voeding zegmaar, dus weekmenu's en metingen om bij te houden hoeveel je afvalt/kwijtraakt, en op dit moment loop ik weer vast qua afvallen dus dat zou me zeker helpen, alleen is het aardig aan de prijs...

Op dit moment zie ik mezelf ook niet in een sportbh sporten, misschien als t warmer wordt, voor nu hou ik t lekker bij m'n tanktop en high waisted sportlegging maar vies vind ik t zeker niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 08:57

Dioxide schreef:
Gefeliciteerd met je verjaardag! Waar in Limburg zit je? Anders ben je altijd welkom :)

Dankjewel! Ik woon in Echt. Heb altijd bijrijdpaarden gehad maar nu in verband met tijdsgebrek al 2 jaar niet meer gereden. Ik vertik het om naar een manege te gaan maar om echt vast een bijrijdpaard te nemen vind ik niet eerlijk naar de eigenaresse omdat ik niet iedere week zeeen van tijd heb.

Bij ons is apparaten schoonmaken ook verplicht. Helaas doen sommige het alsnog niet. Heb hier we eens mensen en het personeel op aangesproken. Gelukkig pakt het personeel dit goed op.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 08:57

Es_ther schreef:
Gefeliciteerd met je paard :D !

Hier is schoonmaken apparaten verplicht, maar bijna niemand doet het. Even snel met een bezwete handdoek er overheen en ze vinden het schoon :+.

Ik ben in veel sportscholen geweest (iets met verhuizen, rondsnuffelen en buiten bepaalde openingstijden toch willen trainen & dus afwijken), en zie dit ook echt overal gebeuren := Alleen de cardio-apparaten worden wel eens schoongemaakt door de gebruikers, maar bij kracht heb ik werkelijk nog nooit iemand iets zien schoonmaken en zie ook vaak mensen zonder handdoek :=

Mensen moeten verder lekker zelf weten wat ze aantrekken, vind ik. Ben met mezelf bezig en heb weinig last van anderen, wil me daar ook zo min mogelijk mee bezig houden.
Vies word ik toch wel en douchen doe ik daarna sowieso. Mijn werk op Schiphol was veel viezer :))

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:02

_Dreamer schreef:
smurffie schreef:

Ja, juist omdat het zoveel vocht vangt wil ik zo min mogelijk aan. Dat vind ik vies namelijk, sporten in een doorweekt shirt. Dus ja, JIJ vind er niks functioneels aan, ik wel.
En ik sport gewoon met een handdoek, dus geen last van andermans zweet en zij ook niet van dat van mij.

Gefeliciteerd met je paard! :D

Ik vind zo een doorweekt shirt inderdaad vies. :=

En even los daarvan: ik gebruik helemaal geen apparaten! :') dus niemand heeft last van mijn zweet denk ik.

Jessica: welkom!

Dioxide: gefeliciteerd met je nieuwe paard. Wat spannend <3

Laura: gefeliciteerd met je verjaardag!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:08

Gefeliciteerd met je verjaardag Laura *\o/*

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:23

Gefeliciteerd!

Ik heb weer vreselijk geslapen maar ga wel zo sporten... moet namelijk werken van 11 tot 20:30. :z

Dus ga van 9 tot 10 sporten. :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:26

Ik ga vanmiddag na het werkt als ik een beetje op tijd klaar ben. Voel mn benen nog wel na woensdag. En ik loop veel op een dag. Gisteren 21000 stappen volgens mijn telefoon.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:31

Van harte Laura!!

Gister trouwens toch weer zonder pijn naar de 120kg kunnen gaan met de hip thrust.
Hopelijk na de vakantie verder opbouwen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:46

Welkom Jessica!

Die paar extra cm lijken me inderdaad echt niet veel viezer :') En gelukkig douche je neem ik aan na het sporten sowieso. Vind het nogal overdreven.

Gefeliciteerd Laura!

Lekker bezig needje, dat gaat al snel beter!

Ik ben vanochtend niet gaan trainen en ik baal van mezelf -O- Had dan echt te weinig slaap gehad en bovendien heb ik echt nog heel veel spierpijn in m'n benen van woensdag (en ik heb nooit spierpijn) dus misschien was het toch niet zo'n goed idee geweest vandaag met box deadlifts en box squats. Maar goed. Misschien dat ik zondagavond nog kan, weet niet hoe laat ik de trein naar huis pak.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:57

MarlindeRooz schreef:
Gefeliciteerd!

Ik heb weer vreselijk geslapen maar ga wel zo sporten... moet namelijk werken van 11 tot 20:30. :z

Dus ga van 9 tot 10 sporten. :)

Sportief!

Ik ga na school weer, dan is het lekker rustig :).

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 11:55

Goed bezig allemaal!

Hier valt de spierpijn enorm mee. Neem nu wel even twee dagen rust voor de zekerheid.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:28

Eugoly, hoe doe je box DL?
Box squat ken ik wel.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:29

Sorry ik bedoelde blocks, het was nog vroeg :')