Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:56

Welkom welshfan! Succes met opbouwen. Hopen dat het nu goed gaat. Snelheid is dan niet belangrijk. Mijn doel is tijdens maastrichts mooiste ook om de 10 km uit te lopen. Ik ben op tijd begonnen met trainen maar volgens mij heb ik teveel van mijn lichaam gevraagd dus even een paar daagjes rust genomen.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 07:13

Supervixen jij werkt in het onderwijs toch? Dan is vrij krijgen inderdaad lastig, hopelijk lukt het!

Wauw Greetje dat vind ik echt snel na zo'n end lopen. Geweldig hoe het menselijk lichaam zich kan aanpassen :)

Ik vroeg van de voeding omdat ik eigenlijk voor de marathon 2 a 3 kilo af wil vallen, maar mijn lichaam wel voldoende voedingsstoffen wil geven voor training/herstel. Nou heb ik nog 5 maanden dus met een beetje opletten moet dat wel lukken.

Welkom terug welshfan!

Vanochtend een fijne intervaltraining gedaan, zaterdag weer iets verder lopen :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:52

Ja het onderwijs inderdaad.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:43

Vanmorgen weer rondje interval gedaan!
Was niet helemaal fit, maar toch gegaan om ritme er in te houden :).
En net rondje gewandeld met paard :)

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:01

Mooie afstand toch weer Greetje! Daar begin ik nog niet mee, eerst nog een beetje profiteren van de 'snelle' spiervezels in mijn lichaam. Het is toch een totaal andere manier van hardlopen. :Y)
Hoe pak jij je voedingsplan aan tijdens het lange werk?

Ik loop onverwachts de 20k van Brussel dit weekend, heb een startbewijs gekregen van iemand die geblesseerd is. Ondanks kleine pijntjes hier en daar hoop ik ergens tussen 1:30 en 1:40 te eindigen, maar we zullen het zien.
Ik loop nooit op grote evenementen, dat is normaal niet zo mijn ding.

Vorig weekend wel heerlijk getraind in de Hoge Venen, wat een prachtig gebied is het toch!

Veel plezier en succes aan iedereen die loopt dit weekend!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:20

moeshie schreef:
Mooie afstand toch weer Greetje! Daar begin ik nog niet mee, eerst nog een beetje profiteren van de 'snelle' spiervezels in mijn lichaam. Het is toch een totaal andere manier van hardlopen. :Y)
Hoe pak jij je voedingsplan aan tijdens het lange werk?

Ik loop onverwachts de 20k van Brussel dit weekend, heb een startbewijs gekregen van iemand die geblesseerd is. Ondanks kleine pijntjes hier en daar hoop ik ergens tussen 1:30 en 1:40 te eindigen, maar we zullen het zien.
Ik loop nooit op grote evenementen, dat is normaal niet zo mijn ding.

Vorig weekend wel heerlijk getraind in de Hoge Venen, wat een prachtig gebied is het toch!

Veel plezier en succes aan iedereen die loopt dit weekend!

Een beetje een misverstand denk ik dat het een geheel andere manier van hardlopen is. Bedoel ik zie je streven van 20km in een tijd van tussen de 1hr30-1hr40. Ik loop nu ook nog gewoon een halve marathon in 1hr36 (pr 1hr31) dus het is niet zo dat ultralopers ook gelijk trage lopers zijn. En tijdens mijn 100km wedstrijd in winschoten haal ik gewoon ook veel 10km estafette lopers in. Train ook wel degelijk op snelheid met af en toe een snelle marathon. En de ultra's gaan natuurlijk in een langzamer tempo dan de marathon net zoals een 20km langzamer gaat dan een 5km. Er zijn ook steeds meer jonge lopers die zich al gelijk op de ultra's gaan richten. Het is niet anders door het tempo want er zijn gewoon hele snelle ultralopers die ook gewoon ieder lokaal wedstrijdje over een korte afstand winnen maar je moet naast snelheid ook duurvermogen hebben en heel veel mentale kracht.
Wat betreft voeding red ik mij bijna volledig met maurten sportdrank. 500ml/uur.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 22:41

Ik vind het superknap Greetje. Ik vind 20 km al zo ver :)) En dan ook nog snel zijn!

Hier gaat het wat rustiger. Ik merkte aan mijn benen dat en snelheid ophogen en meer kilometers maken niet samen gaat. Nog niet althans. Vanavond een prachtige trail gelopen op mul zand en niet op mijn horloge gekeken hoe snel ik ging. Ik ging dan ook superlangzaam :+ Maar hé, hoogtemeters in mul zand. Hallo, beter bovenkomen en niet gelijk omvallen :D Het was heerlijk!
Ik kijk veel teveel naar andere lopers die als de brandweer gaan. Maar wat ik vergeet is dat zij of vaak al langer bezig zijn of dat zij anders trainen. Ik loop liever een langere afstand geheel uit dan dat ik kort en snel loop. Nee, ik wil dan weer die langere afstand snel. Dat lukt me nog niet en dan raak ik gefrustreerd.

Ik laat het nu dus even los, dat tempo. En ik ga weer eens terug naar lopen omdat het mijn uitlaatklep is. Lekker mijn gedachten loslaten, vanzelf lopen en hopelijk blijft het weer nog even zo dat Manu mee kan. Hopelijk vind ik de lol dan weer terug.

Volgende week loop ik de Royal Ten. Dan ga ik wel weer even op tempo maar dat stelt bij mij dus niet zoveel voor. Niet in vergelijking met anderen maar natuurlijk wel voor mezelf :) De week daar naartoe ga ik weer lekker onverhard hobbelen.

Herkenbaar voor jullie?
Ik was/ben het wel erg moeilijk voor mezelf aan het maken.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 23:04

Ja ik heb dat ook wel eens, en dan gaat er vanalles door mn hoofd: waarom ben ik zo moe, waarom is mn HR zo hoog terwijl ik helemaal niet zo hard gaat, jeutje ik kom me toch niet vooruit!! Waarom zie ik er zo rood en zweterig uit maar die persoon die me tegemoet komt helemaal niet? Bla bla bla bla :+ Nu ik weer aan het opbouwen ben heb ik dat heel erg, ik loop langzaam maar m'n HR is erg hoog en dat irriteert me. Ik probeer dus zo min mogelijk op m'n horloge te kijken en puur op gevoel te lopen, en dat werkt goed al is dat wel even een stap die je moet zetten.

Wat goed helpt is om een route in je horloge te zetten, dan is alleen de route in beeld en zie je alle andere dingen niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 23:07

Ik heb dat inderdaad ook. Dan word ik te fanatiek en wil ik teveel waardoor ik mijzelf te zwaar ga belasten waardoor het natuurlijk helemaal niet meer lukt. Ik miet er ook echt aan denken om rustig te starten en goed warm te lopen. Helaas ga ik soms toch sneller van start als dat goed voor me is.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 23:16

Herkenbaar. Ik vind dat ik nog steeds de conditie heb van een bejaarde schildpad, terwijl ik mensen al fluitend die rondjes zie lopen. Kom ik aankakken als een bezwete tomaat :') .

Maar nu denk ik; zij zijn ook ergens begonnen en sommige mensen zweten misschien wat sneller of worden sneller rood.
Iedereen is anders toch?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 23:29

Precies dat Esther! Ik kwam laatst thuis en dacht 'hallo he daarom keek dat meisje me zo vreemd aan'. Het leek net of ik achterna was gezeten door een stel zombies, brandweerwagen rood, overal zweet, haar aan m'n gezicht vastgeplakt en ontplofde ogen _O-

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 09:30

Ook heel herkenbaar hoor!

Ik heb vandaag wel iets heel bijzonders gedaan. Ik heb met twee gidsen hard gelopen in Parijs. 15 km lang en het was geweldig <3 !
Ik was er al heel vaak geweest maar toch nog heel veel nieuwe dingen gezien en zo leuk om dit al hardlopend te kunnen doen!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 09:31

Hahaha! Ik ben een uur later nog rood :') Een vriendin van me zweet niet eens maar die kan ook niet goed haar warmte kwijt. Ik zweet dan weer flink.
Ik ben nu een jaar bezig en wel elke keer probeer ik iets te verbeteren. Dus ik hoop dat het daarin zit :)) Ik zie ook weleens mensen helemaal ingepakt voorbijdraven in een heel lange en snelle pas terwijl het er zo relaxed uit ziet. En dan hol ik in een T-shirt omdat ik anders kapot ga van de warmte en heb ik al moeite mijn passen vol te houden := Gelukkig heb ik dat nu pas na een kilometer of 8 als ik sneller wil lopen. En ik besef ook wel dat ik zeker wel vooruit ga en beter word :j

Wauw wat gaaf zeg, in Parijs! Lijkt me inderdaad een heel toffe ervaring!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:19

Super gaaf in Parijs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 11:52

Wauw super gaaf! Ik sport vandaag in de sportschool. Morgen weer 8 km hardlopen! Veel plezier voor diegene die vandaag gaan hardlopen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 12:20

Wat gaaf Lies, lijkt me heel tof om zo een grote stad van een andere kant te zien!

Vandaag weer mijn eerste tempoloopje gedaan, 20 min op tempo en dat ging best heel prima! Was bang om het niet vol te houden maar dat viel best wel mee. Wel weer even een realiteitskick dat m'n fitness niet meer zo is als vorige zomer, want ondanks dat m'n HR best wel hoog zat, liep ik maar net iets harder dan 10 km/u :') Ben benieuwd hoe ik vooruit ga over de komende paar weken!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 12:24

Lopen in Parijs, superleuk!

Goed bezig ook weer Piekosjj, heerlijk om weer in het bos te lopen of niet?

Ik ga vanmiddag de 12km Marikentrail lopen, de start is pas om 16u. Morgen met mijn zusje samen de Marikenloop 10km. Zin in, maar het is wel warm!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:02

Hoe is het gegaan SV? Marikenloop was altijd zo goed georganiseerd. Super tof dat ze dit jaar een trail erbij hebben.

Ik heb me ook eindelijk weer eens opgegeven voor 2 wedstrijden, als stok achter de deur voor mezelf om weer consequent te gaan lopen/trainen. Zonder doel haak ik snel af, en nu heb ik wat meer ritme in mijn dagen na een hectische periode.
22 juni 11 km Veluwe trail (nog nooit een trail gedaan maar het lijkt me zo leuk) en 1 juli de midzomerrun in Westervoort 5 km.
Ben benieuwd of ik mijn trainingen weer op kan pakken

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:27

Leuk, de veluwezoomtrail bedoel je? Ik loop de 18km op zaterdag. Is de 11km ook op zaterdag? Ik heb vorig jaar de 15km gedaan. Is erg leuk. Ik ken het gebied natuurlijk ook goed.
Die midzomerrun ga ik misschien ook nog doen. Lekker dichtbij.

De trail was pittig, heel mooi parcours en super georganiseerd. Erg steil op en neer, zeker de eerste 4km.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:36

Leuk! ja de 11 km is ook op zaterdag. Ben echt heel erg benieuwd wat ik er van ga vinden.
Grappig dan zien we elkaar misschien wel!
Ik zag inderdaad wat filmpjes voorbij komen van de marikenloop trail, zag er pittig uit inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:00

Ik ben gisteren ook wezen lopen. Helaas niet onder de beste omstandigheden. Ik had nog spierpijn van de krachttraining van zaterdag, weinig gegeten en het was benauwd. Wel alsnog 5 km gelopen op een slakkentempo. Ik wilde deze week ook weer een paar keer gaan hardlopen maar ik ben vanochtend van de trap gevallen. Gelukkig niet van bovenaf maar ik Voel het op een aantal plaatsen toch flink. Hoop woensdag weer te gaan lopen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:27

Oeh bah Laura! Niks ergs aan over gehouden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:32

gelukkig niks aan overgehouden. Alleen wat pijnlijke enkels en polsen van het opvangen. En een gevoelige knie aangezien ik recht op mijn knieën gevallen ben. Maar dat trekt wel weg.

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 07:46

Oei Laura, dat is echt niet fijn. Gelukkig niets ergs!

Door Parijs lopen lijkt me super tof! We zijn er een maand geleden ook geweest, en dacht toen ook nog dat langs de Seine een ideale looproute loopt.

Moeschie, hoe ging de 20 km van Brussel?

Greetje, vind het zo knap, zo'n lange afstanden, en dan nog op tempo!

Goed bezig Piekosj! 10km/u is voor mij ook een haalbaar tempo, maar als ik probeer iets sneller te gaan ben ik meteen buiten adem.

Ik ben gisteren naar de kine geweest, en ben (voorlopig toch) volledig goedgekeurd *\o/* . Mijn heup was perfect gerecupereerd van de 5km vorige week. Hij stelde wel voor om het nog even rustig aan te doen, en een weekje de 18 minuten aan te houden en dan stilaan verder op te bouwen. Ga ik ook doen, wil mij niet weer forceren. Want ondanks dat ik een leuke kine heb, met veel humor, en die er dan ook nog eens niet slecht uitziet :D , heb ik het ook wel gehad met dat dry needlen, en wil ik gewoon weer fijn kunnen lopen.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:52

Oeh laura dat zijn nare dingen. Voor de zekerheid maar een beetje rustig aan doen!

Cowgirl wat fijn dat alles goed is en blijft! Lekker rustig opbouwen

Ik vandaag maar begonnen met mijn trainingen. Voor het eerst sinds tijden weer gelopen. Lekkere 4 km gedaan, gemiddeld tempo 5.18 min/km. Vanaf hier weer een stijgende lijn opzoeken :)