Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 00:01

In de lagere klassen moesten we de gemaakte fout (tussen haakjes) zetten :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 00:05

Ook zoiets ja :+

Ik zie vooral voordelen aan digitaliseren hoor.
Een collega vertelde van de week dat zijn vader vroeger van Oostenrijk naar Zweden gefietst (!) is om te solliciteren.
Nou, dan ben ik toch echt blij dat ik gewoon een paar mailtjes kon sturen om in het buitenland aan het werk te komen :=

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 00:08

Qimm schreef:

Ja hier ook bij een bepaalde lerares. Tussen potloodhaakjes om precies te zijn. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 00:24

Lous schreef:
Qimm schreef:

Ja hier ook bij een bepaalde lerares. Tussen potloodhaakjes om precies te zijn. :')

En vervolgens kon je gaan leren dat alles tussen haakjes ook gewoon correcte informatie kon zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 01:35

Ja jemig, die pokkehaakjes. En dan op je falie krijgen als je het toch wel had doorgestreept...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 01:44

Ayasha schreef:
En vervolgens kon je gaan leren dat alles tussen haakjes ook gewoon correcte informatie kon zijn.

Ja daar kwamen we later achter, daarom ook die potloodhaakjes.
Maar echt, hoe bedenk je het :')

lieveli schreef:
Ja jemig, die pokkehaakjes. En dan op je falie krijgen als je het toch wel had doorgestreept...

Ik kraste het eerst gewoon door. En mijn ouders kregen dat tijdens een ouderavond te horen. Of ik dat toch in het vervolg even anders wilde doen. _O- Want dit kon niet zo.

Gelukkig kwamen een paar jaar later de inktwissers op de markt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 01:55

In groep 7 mochten we eindelijk typex!

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 03:41

Wij moesten het onderstrepen

dus dit is fout.

Ik vond het altijd best onduidelijk :+.
Áls we het alsnog door krastte kregen we een krasschrift; ga je daar maar een zootje van maken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 06:34

Ik ben wel godsamme blij dat ik geen kinderen heb die ik nu zou moeten helpen met huiswerk maken. Had er vroeger al een pesthekel aan, dan moet je dat als ouder nog een keer overdoen. Nee bedankt. Zou kierewiet worden als ze iets simpel niet gelijk snappen.

Veel te ongeduldig daarvoor.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 08:24

Mijn ouders hebben mij nooit geholpen met huiswerk en dat heb ik ook nooit gevraagd. Dat was mijn taak en dat deed ik dan ook zelf. Zou dat ook niet voor mijn kinderen gaan doen.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 09:08

Jildau schreef:
MariekeTV schreef:
Zijn er meer mensen die de Yasmin gebruiken en daar minder last van hebben?
Laatste keer dat ik het aangaf wouden ze me die liever niet geven ivm hoger risico op trombose?

Ik ben heel tevreden met Yasmin. Had hiervoor Zoely wat ook goed beviel en deze is van lichaamseigen hormonen gemaakt of iets dergelijks wat voor minder bijwerkingen zorgt. Helaas heb ik van mijzelf altijd erg last van acné en daardoor voor Yasmin gekozen.

Die Zoely klinkt ook goed!
Ik heb helaas wel echt last van bijwerkingen bij de microgynon en de goedkope versie daarvan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 09:52

Marieke: Ja dat had ik ook. Dat is voor mij echt de 'slechtste' pil. Meeste bijwerkingen!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 09:56

Fijn dat de Yasmin dan wel goed bevalt!
Spiraal was hier ook een drama!
Heb zelf vroeger de Yasmin gebruikt en kan me niet heugen dat ik daar last van had, dus daar dan maar weer naar terug.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 10:11

Als je zorgt dat je kind op zijn eigen juiste niveau zit en niet op een 'wensniveau' van de ouders/familie/gemeenschap dan hoef je ook helemaal niet heel hard te helpen met huiswerk.

Als mijn kind systematisch echt vast gaat lopen op een onderwerp dan zou ik toch echt aanraden een ander profiel of niveau te kiezen.

Ik heb al zoveel mensen geprobeerd iets te onderwijzen waar ze gewoon niet (maar dan ook echt gewoon niet) toe in staat zijn met alle frustraties van beide kanten, dat ik gewoon echt niet snap waarom er altijd maar over dat randje gepushed moet worden tot een niveau waarom mensen gewoon niet meer voldoen aan het gevraagde.

Microgynon is voor mij juist perfect. Het geeft me een bepaalde emotionele stabiliteit.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 01-10-17 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 10:11

Hebben jullie ook wel eens het gevoel dat mensen direkt een mening hebben over jou als persoon omdat je geen kinderen heb? Omdat ik geen kinderen heb ben ik nog geen kinderhater. Ik werk op verloskunde en de couveuse dus baby's vind ik geweldig het past enkel noet in mijn leven en ik heb niet zoveel met grotere kinderen.
Pas gaf ik commentaar op een facebookbericht. Het ging om de kinderen van de Posjes (van het programma op rtl 4). Die waren in een museum en zaten overal aan en wilden alles hebben en meenemen. Ik vind het irritante kinderen en een gebrek in de opvoeding. Dus ik gaf aan dat ik het irritant gedrag vond. Vervolgens ben ik uitgemaakt als egoistische trut en poedersuiker waarbij het maar goed is dat ik geen kinderen had en ze hoopte ook dat ik ze nooit zou kunnen krijgen....
Ik heb wel vaker dat mensen vinden dat ik geen mening kan of mag hebben over de opvoeding van kinderen omdat ik ze zelf niet heb. Herkennen jullie dit ook?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 10:13

Met paarden/honden is dat niet veel anders toch?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 10:21

Dat merk ik met dieren inderdaad! Ging over een hond welke volledig verlamd was van achteren en nu zag je hem dan lopen met wieletjes achter. Ik had daar op gereageerd dat ik zoiets te ver vind gaan en dat ik het soms diervriendelijker vind om op zo'n moment het dier te laten gaan. Nou daar heb ik echt zoveel priveberichten over gekregen dat ik een vreselijk mens was en dat ik ook maar een spuitje moest als ik m'n been brak en de ergste scheldwoorden kwamen voorbij.

Nadeel van social media.. Het is te makkelijk om iemand uit te schelden en de grond in te trappen. Blijkbaar halen sommige mensen daar voldoening uit.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 10:38

Och ja, en de dooddoener 'wacht maar tot je zelf kinderen hebt' (al dan niet gevolgd door 'dan piep je wel anders')
Dan heb je blijkbaar pas recht van spreken.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 10:46

Wat betreft baby's kan ik tenminste zeggen dat ik er in ieder geval voor gestudeerd heb en de meeste mensen ze gewoon hebben gekregen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:51

Ik vind het best grappig dat hier nog een relatief hoge dichtheid is van mensen die met kinderen werken :)
Kan je nagaan, heb je ervoor geleerd, snap je er nóg niks van :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:19

Ik werk regelmatig met mensen die terug kinds worden, namelijk door dementie :+ Maar dat telt niet geloof ik.

Er zijn een paar kinderen die ik wel gewoon leuk vind, omdat ze zich algemeen netjes gedragen, goed luisteren en een no nonsense opvoeding. En ook omdat de ouders gewoon toegeven dat het allemaal niet zo rooskleurig is als altijd beweert wordt. Dat doet echt een hoop.

Ik had altijd hulp nodig met wiskunde, dat ging er gewoon echt niet in. Eens het kwartje viel kon ik er wel mee goochelen, alleen gebeurde dat zelden. Ik was dan wel weer heel sterk in talen, vooral Nederlands en later Duits en Engels. Frans op school was een ramp, nu spreek ik het vloeiend omdat ik jaren in Brussel gewerkt heb. Mijn Duits is dan weer verwaterd.

Ik had ontzettend graag Latijn gestudeerd maar dat ging dus niet omdat ik een wiskundige ramp was. Heb ik nog steeds enorm spijt van.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:08

Ik geef paardrijles en ook aan jonge kinderen maar dat vind ik hartstikke leuk. Ik moet zeggen dat ik vooral niet tegen de ouders van de rotkinderen kan. Genoeg leuke kinderen maar die hebben vaak ook leuke ouders. Uiteraard uitzonderingen.

Wel heb ik echt een probleem met baby's. Ik zou zelf ooit wel kinderen willen maar dan graag pas afhalen als ze de eerste verjaardag gehad hebben. :') Zo'n hoopje wat jankt en poept en overgeeft en ontzettend hulpbehoevend is, dat lijkt me vreselijk. Kleine kinderen kan ik ook echt schattig vinden maar ik heb nog nooit een mooie baby gezien. En dan dat hoofd wat zonder ondersteuning alle kanten op gaat alsof het een hoedenplank hondje is.. Brrr!

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:17

Mijn man werkt o.a. met kinderen en heel heel heel soms roep ik impulsief, als hij omhoog zit, ik spring wel bij.
Om vrij snel daarna te denken oh kak, wat heb ik nu weer gezegd. En na een uurtje bijspringen ben ik er echt wel weer klaar mee.

Werk zelf wel in zorg (vg sector / psychiatrie) en vaak vinden mensen het dan inderdaad raar dat je geen kinderen wilt. Want de mensen waar je mee werkt zijn toch ook net kinderen? Euh nee, dat zijn (jong)volwassenen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:18

Mijn vader kan heel goed hoofdrekenen. Echter, toen ik in de brugklas economie en wiskunde kreeg..
"Pap, ik snap het niet"
"Laat mij eens kijken....
Euh....
Oh...
Goh....
.....
.....
......
Vraag maar aan je moeder"
:+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:22

Mijn ouders wilde altijd helpen met huiswerk als ze doorhadden dat ik het niet snapte.
Maar ik werd er heel onzeker van, wilde dan alles meteen goed hebben..
Dat hielp dus niks, snapte er vaak daarna nogsteeds niks van..
Al heeft mn zus wel meerdere keren geholpen met wiskunde en dat hielp wel, die kon ook goed uitleggen voor mijn gevoel.