[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:55

IrishCold schreef:
Emmaa_ schreef:
In de meeste werkvelden wordt er echt niet raar naar gekeken, maar dat is natuurlijk mega afhankelijk van je werkgever. Welke plek twijfel je over?

Ik werk in de paarden bij een vrij flexibele baas. Maar ze hebben me aangenomen, maar toen had ik geen tattoo's. Nu komt de drang naar een tattoo toch wel weer terug( tijdje geleden al over na gedacht)
Ik twijfel over mijn onderarm of bovenarm binnenkant. Met warm weer is het wel fijn om hempje aan te hebben. En als ik daar tattoo heb gaan ze dat voor het eerst zien binnekort als ik afspraak heb gemaakt. Anders wil ik hem op mn ribben naast mijn borst zeg maar. Maar dat houd mij beetje tegen ivm de pijn. Maar dat is weer andere discussie. :) :o

Ik zou het gewoon eens aan je baas vragen als ik jou was. Het lijkt me sterk dat het in de paardenwereld een probleem zou moeten zijn.

Warboel

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:11

Ik studeer aan de kunstacademie en verwacht dus niet echt dat m'n tattoo's problemen gaan geven later.
Ook bij bijbanen is het nooit een probleem geweest.

Vorig jaar was ik bij de orthopeed en zijn co-assistent had een fullsleeve :)) Vond 'm echt heel tof! Nog een tijdje met 'm over tattoo's gehad. Leukste ziekenhuisbezoek ooit :')
Helaas was hij er niet bij bij de operatie :Y)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:21

Mars schreef:
Ik zeg maar ff niks geloof ik :')

Morgen om 9 uur staat de eerste schets van Alex online (the Ink society) zijn er nog mensen die een plaatje gaan scoren?

Ik weet nog niet of ik ook daadwerkelijk een plaatje ga claimen, maar ik ga de schetsweek wel volgen :) Vorige keer heb ik wel een plaatje laten zetten, dus ik hoop dat er deze keer ook leuke dingen zijn (of eigenlijk niet, vind mn portemonnee niet zo leuk :)) ).

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:23

ik ben het er mee eens dat je een tatoo voor jezelf moet zetten en niet voor een ander. maar ik woon nog thuis, en mijn ouders zeggen dus gewoon dat ik het huis niet meer inkom als ik een tattoo neem. en ze zijn bloedserieus :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:25

its_daantjee schreef:
ik ben het er mee eens dat je een tatoo voor jezelf moet zetten en niet voor een ander. maar ik woon nog thuis, en mijn ouders zeggen dus gewoon dat ik het huis niet meer inkom als ik een tattoo neem. en ze zijn bloedserieus :')

Maar waarom dan niet wachten tot je uit huis bent? Mijn ouders wouden het ook niet toen ik onder hun dak woonde (ben dan ook op mijn 17e uit huis gegaan), maar toen ik eenmaal uit huis was en ik liet tattoos zetten vonden ze het eigenlijk allemaal wel prima.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:29

tsja.. wachten duurt lang.. haha

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:32

Tsja, het staat er voor de rest van je leven. Sowieso moet je voor je 18e toestemming hebben van je ouders (bij goede shops in ieder geval), dus je moet hoe dan ook wachten.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:40

goldenarrow schreef:
Tsja, het staat er voor de rest van je leven. Sowieso moet je voor je 18e toestemming hebben van je ouders (bij goede shops in ieder geval), dus je moet hoe dan ook wachten.

dat het voor de rest van mn leven staat ben ik me zeker van bewust. ik doe niet zomaar impulsief iets. ik praat al 1.5 jaar over een tattoo. maar nu ik het er serieus over wil hebben om er echt een te nemen loopt het uit op een flinke discussie :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:41

its_daantjee schreef:
goldenarrow schreef:

dat het voor de rest van mn leven staat ben ik me zeker van bewust. ik doe niet zomaar impulsief iets. ik praat al 1.5 jaar over een tattoo. maar nu ik het er serieus over wil hebben om er echt een te nemen loopt het uit op een flinke discussie :n

Je bent nog hartstikke jong en je woont nou eenmaal onder het dak van je ouders, ik zou dus afwachten tot ze het ermee eens zijn of tot je oud genoeg bent om het zelf te besluiten. Als je het stiekem doet gaan je ouders er al helemaal niet blij mee zijn als ze erachter komen (en believe me, they will)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:43

Maar als je al 1.5 jaar wacht kan je toch best nog wat langer wachten? Hij loopt niet weg hoor. Ik snap dat het niet leuk is en je hem per se direct wil laten zetten, maar in dit soort gevallen is het beter om gewoon even te wachten. Zeker omdat je hem toch nog niet legaal zonder toestemming van je ouders mag laten zetten.

Edit: Trouwens, zolang je nog onder het dak van je ouders woont heb je hun regels te respecteren. En dat geldt ook voor het nemen van tattoo's en/of piercings.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:51

ja, jullie hebben ook gelijk. het enige wat ik jammer vind is dat piercings wel mogen. piercings vinden ze geen probleem, en beide ouders zitten zelf ook onder de tattoo's. maar ik ben ook niet van plan om het stiekem te doen. ik ben gewoon op zoek naar mogelijkheden.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:55

Als allebei je ouders zelf ook tattoo's hebben dan willen ze waarschijnlijk gewoon dat je wacht tot je oud genoeg bent en hebt laten zien dat het geen impulsieve beslissing is. Maar ik ken je ouders natuurlijk niet, dus ik kan het ook helemaal fout hebben. Je kan ook aan ze vragen waarom je (nog) geen tattoo mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:01

Tja. Onder de 18 had ik het ook al over tattoo's. Niet gedaan omdat ik nog thuis woonde. Nu ben ik 20, woon 2 jaar op mezelf en ben nogsteeds blanco. De tattoo die ik toendertijd wou, waar ik ook echt makkelijk een jaar mee rondgelopen heb, zou ik nu niet meer willen denk ik. Dus ben eigenlijk heel blij dat ik het toen niet gedaan heb :) Heb echt het idee dat ik nu een betere keus kan maken aangezien ik de 21 nader en in de tussentijd een hoop ervaring heb opgedaan en daarmee een stuk volwassener ben geworden. Loop nu met een idee vanaf eind vorig jaar en moet sowieso nog tot november wachten met laten zetten, en indien de artiest waar ik heen wil dan nogsteeds ziek is, tot november volgend jaar. Dit ivm het surfseizoen, wil wel gewoon kunnen surfen en kiten met wetsuit aan := Het idee dat ik nu heb is wel met hetzelfde thema, maar zóveel mooier dan wat ik in eerste instantie in gedachte had! Vind het ook niet zo erg om zo lang te wachten eigenlijk. Ik ben zeker van m'n zaak en die paar maanden op een leven kunnen er ook nog wel bij.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:39

Ondertussen is de mijne net in de lichtelijke vervelfase, maar ik ben er superblij mee met wat er onder uit komt. Nu valt hij iets lichter uit, maar ik vind hem superleuk zo. Een iets minder verkleine foto deze maal voor diegene die hem vorige keer te klein vonden :p

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:46

Aaahhh ik vind hem nog steeds gewéldig! <3 Ooit komt er ook iets met een kat op mijn lijf.

Ik heb zeven jaar lang voor een bank gewerkt. Rook in m'n oor, klavertje op mijn enkel. Als ik niet wil dat je ze ziet, zie je ze niet :)) Nu werk ik als hypotheekadviseur voor een onafhankelijk adviesbureau, en kom ik door heel noord NL. Van mensen met een uitkering tot ondernemers die meer dan een ton per jaar verdienen. In de zomer draag ik rokjes, en dan zie je nu dus twee kleurige tattoo's op mijn enkels zitten. Soit. Maakt me geen slechtere adviseur, en heb nog niemand gehad die mij daarop afkeurde. Als ik op (zeer) formeel ga dan zie je alleen mijn piercing in mijn oor (opgestoken haar), doordat ik bij (zeer) formeel in pak ga ziet niemand wat er op mijn enkels staat :))

Eén van mijn directeuren heeft een enorme piece op zijn schouder/borst/rug. Supertof :D En dan ben je directeur van een zeer succesvol en snel groeiend bedrijf. Lekker belangrijk :)) Niemand die daardoor zegt dat hij niet goed is in wat hij doet.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:54

Ik vind ook dat men tattoo's niet meer moet bekijken zoals pakweg 30 jaar geleden. Toen was het meestal voor stoer ofzo. Diegene die je nu voorbij ziet komen zijn gewoon een uitting van creativiteit. Ik vind de meeste tattoo's prachtig, behalve doodskoppen en tribals, maar het is ieder mens zijn uitting. Bij mij op het bedrijf (IT Consulting) zijn ze er gelukkig ook los over, maar sommige klanten vragen wel een bedekking van tattoo's/piercings. maar dat is meestal snel gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:58

Ik vind dat er ook een aanzienlijke nuance zit in een stukje tekst op je pols, of een sleeve van leuke plaatjes, en een arm vol hakenkruizen en angstaanjagende afbeeldingen. Ik ken bijna niemand die het vervelend vindt om naar mijn tattoos te kijken (hooguit interesse en een 'ik vind tattoo's niet mooi'), en zou ze daarom ook niet zomaar bedekken.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:45

Goedenavond!

Mag ik mij hier ook melden? Ik wil zeer binnenkort mijn eerste tattoo laten zetten, ik wil hem oo de linkerkant van mijn ribben en ik wil ( heel cliché ) een pijl. Omdat ik het mooi vind en omdat de betekenis voor mij ook klopt.

Wel vind ik het echt dooood eng ik ben zo bang dat het enorm zeer gaat doen...

Mijn zusje heeft er 4 incl een grote op haar bovenbeen maar die zegt dat het vervelend gevoel is en geen pijn Maarja dat is bij elk iemand andere

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:57

Sheran schreef:
__Sannne schreef:

Nee want zodra je inkt in je lichaam hebt zijn dat papiertje en al die jaren ervaring natuurlijk niet meer geldig :')

Ging meer over hygiene dan over geen mentale vaardigheden :P Tattoos worden nog vaak geassocieerd met wat ongure personen :P

Wauw. :n

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 00:00

Naomi_Haffie schreef:
Goedenavond!

Mag ik mij hier ook melden? Ik wil zeer binnenkort mijn eerste tattoo laten zetten, ik wil hem oo de linkerkant van mijn ribben en ik wil ( heel cliché ) een pijl. Omdat ik het mooi vind en omdat de betekenis voor mij ook klopt.

Wel vind ik het echt dooood eng ik ben zo bang dat het enorm zeer gaat doen...

Mijn zusje heeft er 4 incl een grote op haar bovenbeen maar die zegt dat het vervelend gevoel is en geen pijn Maarja dat is bij elk iemand andere

Pijn is inderdaad per persoon, per locatie op het lichaam verschillend. Zo deed binnenkant onderarm bij mij geen pijn, maar begon ik bij achterkant bovenarm te bloeden en deed het echt vreselijk zeer. ;)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 03:59

Ik vond de tattoo op mijn ribben ook prima te doen, terwijl die op mijn enkel heel pijnlijk was! Maar achteraf lijkt die op mijn enkel ook te diep gezet, daarom waarschijnlijk.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:10

Ik ben PR consultant en bij ons op kantoor doen ze niet moeilijk over tattoos (we zijn sowieso een behoorlijk casual kantoor), maar ik heb wel klanten die erg corporate zijn en waar ik bv. wel een horloge over mijn polstattoo draag en niet met blote benen aankom (beentattoo). Gewoon omdat het een groot, conservatief Amerikaans bedrijf is. Ik kom er maar max. 2-3 keer per maand dus voor mij op zich geen probleem om ze te verbergen - het is zo'n bedrijf waar je bv. sowieso bijna nooit rokken/jurkjes zonder panty draagt, dus zoveel moeite is het ook niet. Al zou ik het wel iets anders vinden als ik zélf in zo'n bedrijf werk waar ik 24/7 mijn tattoo moet verbergen.

Sheran schreef:
Ging meer over hygiene dan over geen mentale vaardigheden :P Tattoos worden nog vaak geassocieerd met wat ongure personen :P

Ironisch, want tattooshops zijn vaak ontzettend nette, hygiënische en steriele plaatsen. Alle materiaal wordt ingepakt in plastic, alles wordt gesteriliseerd. Jammer dat jij er nog zo over denkt.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:36

Nouja, het is wel ontzettend lang het stereotype beeld geweest toch. Alleen de gebaarde man op de motor had tattoos en dat was vaak een ruige stinkende vent. Oh en de mensen in de volksbuurten niet te vergeten.
Het is nog niet eens zo heel lang dat tattoos meer worden geaccepteerd in de maatschappij dus heel gek vind ik het niet dat er nog enigszins zo gedacht wordt.

Er zijn namelijk nog genoeg die precies aan het stereotype beeld voldoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:38

Klopt hoor, Kimbers, maar dat betekent niet dat het stereotype beeld nergens meer op slaat. Mijn moeder had dezelfde associaties bij tattoos, maar toen ze zag dat die van mij in principe gewoon kleine kunstwerkjes waren en niet asociale, slecht gezette krabbeltjes vond ze het ineens een heel ander verhaal.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:28

Yasmine: Nogmaals: het is NIET mijn mening. Gewoon wat Kimbers zegt, het was gewoon om aan te geven dat dat wellicht de reden is dat je je tattoos zou willen bedekken op je werk.