Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 13:13

Ik heb dit ook van kwark! Yoghurt enzo gaat prima, en af en toe kwark vind ik ook wel lekker maar vooral van 's ochtends kwark eten krijg ik zo'n misselijk gevoeletje (niet heel erg, maar wel steeds aanwezig zeg maar :P ). Misschien kan je wel op yoghurt overgaan voor ontbijt?

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 13:31

Dat heb ik bij melk :). Yoghurt of kwark eet ik niet 's ochtend dus dat weet ik niet.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:20

Heb je al eens cottage cheese geprobeerd? Dat is ook mager, bevat superveel eiwitten, is neutraal genoeg om op fruit te kletsen (eventueel met wat yoghurt, dan heeft het een meer liquide structuur), maar bevat dus wel een ander soort eiwitten dan kwark.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 11:06

MadelonSunny schreef:
@solarpleure Buikvet is het allermoeilijkst eraf te trainen -O- Ik denk dat het met benen net is als met je buik. Je kan wel veel trainen maar daarvan krijg je niet ineens een slanke buik. Je kan enkel bepalen waar je spieren kweekt en zal dus ook minder 'flabber' krijgen. Ik weet niet wat je met je voeding doet? Maar ik denk dat dat naast veel bewegen toch het enige is waarmee je vet weg krijgt.

Het ligt ook aan m'n eten :j daar loop ik al maanden moeilijk mee te doen. Heb van alles geprobeerd, max 1800 kcal per dag eten (en dan KB en Ripped plus 5 km lopen, naast mijn normale werkzaamheden), minimaal 2000 eten en heb het nu weer opgeschroefd naar om en nabij de 2500 per dag, met hier en daar een uitschieter naar 3000 op bepaalde dagen waar ik meer loop dan normaal. Ik vind t ontzettend eng om zoveel te eten, omdat ik bang ben nog meer aan te komen, maarja met minder eten val ik niks af en kom ik ook aan.
Maar vanaf zaterdag kan ik eindelijk zelf dagelijk koken :D Dus hopelijk kan ik op die manier iets meer grip krijgen op wat ik binnen krijg ^__^

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:06

Wat lastig met die kcal bijhouden, ik zou daar erg ongelukkig van worden.
Anderzijds snap ik ook dat je niet gelukkig wordt als je op de weegschaal niet ziet dat je afvalt, want je meet ook toch? Dan zie je het ook niet?
Ik vind dat best raar als ik hoor wat voor intensieve dingen jij doet. Zal per persoon wel verschillen, maar wel raar..
Heb je dit al eens met een dietist besproken? Of een personal trainer op de sportschool? Mijn vriend heeft zich ook laten begeleiden en die is 15 kilo in een aantal weken afgevallen.
Ik denk dat hoeveelheid kcal ook niet perse wat wil zeggen.
Spreid je kleine maaltijden over een dag? Eet je trage koolhydraten zodat je ook geen trek hebt? Compenseer je bijv. door veel water te drinken?
Heb je ook gewoon wel eens een dag dat je wel suikers eet?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:48

Ik gebruik www.myfitnesspal.com om alles bij te houden qua eten, fijn programma. Ik ben zelfstandig nu inmiddels 17kg kwijt :)

En foei foei heb al een paar dagen jillian laten versloffen, vannavond toch maar weer eens aan de bak.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:42

@Jomota, Ik meet inderdaad ook en ben welgeteld 1 cm kwijt, sinds haf april :Y)
Ik heb nog niks met een dietiste besproken, aangezien ik niet m'n eigen avondeten kan koken (vanaf zaterdag dus wel) en dus niet beslis wat ik eet. Ik heb de keuze dan uit drie dingen en vaak nam ik enkel de gekookte groente met salade xD
Mijn ontbijt , rond 8.30, bestaat dagelijks uit porridge, een of twee sneeën grof volkoren brood, vaak het ei wit van 2 eieren of een plak bacon (alleen het vlees, het vet snij ik eraf). Dan neem ik rond vaak, maar niet dagelijks wat fruit of een snee volkorenbrood rond 11 uur. Lunch wisselt, fruit of gekookte/gewokte groente met 2 sneeën brood, soms soep (uit een pakje of verse tomatensoep). Dan tussen lunch en avondeten een handje nootjes, of een koekje, of fruit. Avondeten wisselt dus heel erg, wel altijd 2 soorten groente van elk twee grote scheppen, beetje vlees en ik denk dat er 2 keer per week gekookt wordt met bladerdeeg. Dat eet ik niet helemaal op, paar hapjes. Veel sla. Geen aardappels. Eens per twee weken is er een dag met rijst, dat eet ik wel. Er is elke dag taart, maar dat neem ik eens per week, soms twee keer afhankelijk van wat ik de rest van de dag heb gegeten :Y) (of als ze triple chocolate cake hebben die is echt goddelijk :P ) En dan s'avonds nog iets van nootjes of chocola en/of fruit. Oh en ik kauw de hele dag kauwgom :Y)
De afgelopen week veel suikerhoudende dingen op, iedereen van mijn flat gaat naar huis toe, dus afscheidsfeestjes en dat soort dingen.
Wanneer ik niet voldoende kcal heb vul ik dat aan met grof volkoren brood, kaas, nootjes en/of bananen. Ik neem dagelijks vitamine B, vis olie capsules, ijzer en calcium tabletten. Verder drink ik enkel thee of water met citroen, zo'n 3 liter per dag.
Al met al probeer ik nu 500kcal per maaltijd te eten en de overige 1000 uit snacks te halen. Mijn meeste suikers haal ik uit fruit, maar ik neem ook echt wel eens een koekje, cakeje of chocola.

Ik heb gewoon geen idee meer wat ik moet doen, dus ga zeker binnenkort naar een dietiste :j
Maar echt super lief en tof dat je mee denkt!

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:06

Toch besloten om weer de 30 day shred te gaan doen
maar dan alleen level 2 en 3 beide 10 dagen
omdat ik daar de vorige keer echt goede resultaten mee had behaald

hebben jullie tips wat ik het beste kan eten als tussendoor en lunch? hoe doen jullie het met de koolhydraten enzo als je veel sport? ik vind brood namelijk lekker als lunch en bij het avond eten alleen groenten en vlees eten houd ik ook niet lang vol..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:14

Koolhydraatarm is enkel 'nodig' voor obese mensen. Mensen met een normaal vetgehalte én sport hebben helemaal geen nood aan koolhydraatarm. Ik eet wel zoveel mogelijk complexe kh.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:39

Wat eten jullie zoal op een dag dan?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:46

Nu eet ik op verbruik; ik heb een actieve levensstijl en verbrand dan tussen 1900-2500 kcal per dag. Ik eet alles vers en graag gezond, met op tijd en stond een keer een cheatdag :)

Ontbijt havermout, lunch brood, wraps, (spelt)pasta met veel groenten/roomkaas... Avondeten ook veel groenten, koolhydraten en iets van proteïne en tussendoor fruit met kwark, een rijk belegde cracker, yoghurt...

Edit: er is een eetlijstjestopic waar bijna iedereen met gezonde sportvoeding bezig is :)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:50

Bhriseis schreef:
Heb je al eens cottage cheese geprobeerd? Dat is ook mager, bevat superveel eiwitten, is neutraal genoeg om op fruit te kletsen (eventueel met wat yoghurt, dan heeft het een meer liquide structuur), maar bevat dus wel een ander soort eiwitten dan kwark.

Nog nooit van gehoord eigenlijk. *goochelt*
Misschien maar 's proberen :j
Ik kan 's ochtends trouwens ook geen kaas eten. Als ik 's ochtends 's een keer een plakje snoep terwijl ik m'n lunch aan het maken ben, heb ik daar ook een paar uur last van.
Maar yoghurt kan ik 's ochtends dan weer wel eten. Maar was juist op kwark over gegaan omdat dat me beter leek.
Vandaag weer zoals anders gegeten. Wel nog steeds groente ipv koek als tussendoortje. Maar ik was vandaag alsnog niet lekker. Alsof m'n lichaam nu dit weer niet kan hebben?
Morgenochtend ga ik toch weer een beetje kwark proberen. Nu met muesli én banaan. In de hoop dat de banaan mijn lichaam helpt om de kwark te verdragen. En eventueel nog een boterham. En dan van de week toch maar weer yoghurt kopen. Pff, wat een gedoe zeg. Ik viel er juist zo lekker van af :P
Iemand toevallig nog andere tips als ontbijt wat geen zuivel is (of weinig) en waar toch veel eiwitten in zitten?

@MD_Triumph Tussendoor groente en fruit ipv koek/snoep :j En als lunch een salade ofso.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:52

Yoghurt met een schep Whey door?
Of met eitjes, scrambled tofu etc aan de slag :)

Mss even googelen op paleo ontbijt, zo vind je denk ik wel een en ander

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:57

Met Whey moet ik even wachten tot ik weer geld heb.
Ei vind ik niet zo lekker, zeker niet als ontbijt :P
En het moet ook niet te ingewikkeld zijn.
Ik zie het al, ik moet het gewoon bij yoghurt met muesli houden :')

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 22:27

ik vind yoghurt met beetje cruesli echt heerlijk, is dit goed om te eten na een workout?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 22:41

Cruesli bevat vaak veel suikers. Brinta of havermout is een gezonde optie die ook goed vult.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 22:48

Whey vind ik ook niet erg lekker hoor :P
Eventueel zou je paleomuffins oid voor een dag of 5 kunnen maken, maar daar ben ik zelf ook te lui voor hihi

En ik kan echt niet zonder mijn havermout ontbijt!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 22:50

Na een workout of vlak ervoor kunnen suikers niet zo kwaad. Dus als dat dan je guilty pleasure is is dat een prima moment. Maar cruesli is op zich niet gezond.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 22:51

Kom even binnenvallen: als je dan toch Cruesli gaat eten kun je dat het beste na een workout doen, dan heeft het nog enigszins nut. Zou alleen niet een enorme bak pakken, daar is een JM workout niet heftig genoeg voor :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:45

Ik ben dus deze week begonnen met level 2 van de shred en ik voel me weer precies hetzelfde als de eerste dag van level 1 :') ik word gek van al die planks!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:25

Level 2 is stom, ik heb hem maar 4x gedaan en doorgegaan met level 3.

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:04

Ik wil me ook weer melden, heb het vorig jaar gedaan en toen gestopt. Nu probeerde ik het na mijn werk te doen maar vaak gewoonweg geen puf meer voor (1,5 uur enkele reis naar me werk) Nu werk ik over 2 weken dichter bij huis, daardoor kan ik het nu 's morgens doen voor mijn werk. Qua gewicht kom ik niet aan, maar qua vet rondom mijn buik wel.. Dus die moeten er maar weer afgesport worden.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:07

Haha ik word er ook niet echt blij van :'D had ik net lekker die push-ups op de 'moeilijkere' manier onder de knie (en de rest van level 1 ging me ook goed af nu), moet ik ze nu vanuit de plank doen en lukt het ineens niet meer :') huilen.

Succes Jacky! Ik vind het 'beginnen' altijd het lastigste maar dan denk ik ach..het is maar een half uurtje. :) Ga je shred doen of 6w6p?

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:10

Ik heb vorig jaar de 30d shred gedaan, dus wellicht is 6w6p wel beter nu?
Neem aan dat je die filmpjes ook gewoon op Youtube ken vinden toch:)?

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:18

Ik ben inmiddels bijna klaar met ripped. Vind dat ik met Shred veel meer ben afgeslankt (ondanks dat k toen nog veel last had van vreetbuien). Ik heb wel meer armspieren gekregen bij ripped voor mijn gevoel. Ik vind de workout zelf wel leuker, lekker veel afwisseling en voor mijn gevoel ben ik er iedere keer zo doorheen.