[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SdaphneS

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:53

Ik begrijp je Rebeccaa, maar ik denk dat je gewoon gezellig moet blijven posten.
We hebben allemaal hetzelfde doel, namelijk afvallen. De een heeft hierbij heel veel kilo's te verliezen, de ander enkele kilo's.
De tips en trucs blijven hetzelfde, daarvoor is dit topic geopend.
Ik zou mij er niet zo druk om maken. :)

Live and let live. :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:01

Jammer van de discussie hier! Ik denk dat iedereen hier welkom is en ook moet zijn.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:08

Bedankt voor de paar tips die ik heb gekregen :) Ei toevoegen is zeker een goed idee! Denk dat ik dan maar gewoon een aantal eieren in één keer kook en ze dan koud opeet :+

Mijn BMI zat tegen de 25 aan, echt op het randje. Ondertussen zit ik geloof ik op 23.5, maar nog steeds mag er echt nog wel iets af!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:22

Op dit moment heb ik een BMI van 30 ;( . Bij een gezond BMI van 24 moet ik 70kg gaan wegen. Als ik daar ben zou ik heeeel erg blij zijn. Maarja dan heb ik nog aardig wat kilo's te gaan....

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:52

Mijn BMI is 36.8.
Nog een enorm lange weg te gaan dus!
Ik hoop over twee week onder de honderd kilo te zitten. :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:57

Waar of hoe berekenen jullie je BMI?
Want op de ene site kwam er bij mij 27 uit en op een andere site 23, nog wat...

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:23

Dat is nogal een verschil qua BMI! Je kan het ook zelf heel makkelijk uitrekenen, namelijk je gewicht delen door je lengte (in meters) in het kwadraat.
Mijn BMI is trouwens 27,1...

Vandaag twee keer naar mijn werk gelopen, naar een andere ingang dan gebruikelijk, dus paar honderd meter meer per keer! Heb totaal 5,5km gelopen. Eerste keer 5,3km/u, de tweede keer 5,5km/u, de derde keer 5,7km/u en de laatste keer 5,9km/u! De eerste keer was ook met twee zware mappen die ik moest inleveren, daarna met nauwelijks gewicht op de rug...
Heb mijn spierpijn van gister er dus wel uitgelopen!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:29

Ah oke, dan is mijn BMI 23,4

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:53

Mijn bmi was ooit: 42,4 :o! Hij is nu: 27,4… :D Nog een paar kg’s te gaan..

Welkom Nirvana! Misschien iets anders op je brood doen dan worst? Ik weet het verder ook niet zo goed,
vind je dagschema erg netjes..

Welkom Heleen_B! Inderdaad, brood kun je vervangen voor crackers (mijn dietiste zei: het liefst van Lu
crackers, omdat hier jodium in zit net als in brood maar in veel soorten crackers niet) of brinta/havermout, yoghurt met muesli.

Welkom Michelle! :) Je ziet er goed uit zeg!

Bonjoy, echt fijn dat je je zo goed voelt bij Cambridge. Is dit met 800 kcal? Vandaar de naam? Wat voor avond eten mag je dan? :)

Hier een heel slecht dagje gehad. Maar ik wil morgen weer lekker sporten en er tegen aan gaan :). Heb ook sinds gister veel hoofdpijn/pijn achter mijn ogen zeg maar, kan het van sporten komen? Heb geen idee..

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:50

Calimero_ schreef:
Waar of hoe berekenen jullie je BMI?
Want op de ene site kwam er bij mij 27 uit en op een andere site 23, nog wat...

Ik bereken het op de site van het voedingscentrum.

Mijn dag ging oké. :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:15

Ik bereken het ook op de site van voedingscentrum

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 09:39

Zo dames, wat eten we vandaag? :Y)

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 09:44

Weer strak in de lijn, goed opletten, haha.
Hier weer +0,3kg dus baal wel..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:15

Stampot spruitjes :j

Ik heb gisteren wandelschoenen gekocht dus misschien dat ik die nog even uit ga testen vanavond.
We gaan dit jaar voor het eerst kamperen in de Eifel en daar kun je mooi wandelen :+

Verder ben ik heel erg druk en ook niet al te veel met de lijn bezig!! Moet eigenlijk wel, maar heb andere dingen aan mijn hoofd steeds...........

Geen idee ook wat mijn BMI is :+ Ik ben echt altijd degene die roept: Meten is weten, maar bij mij blijft het er nu even bij :o

*edit* even gekeken en mijn BMI is 25......... Dat vind ik toch te veel ondanks dat het voedingscentrum zegt dat het goed is.....

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:18

Ik heb geen idee wat de pot schaft vanavond, haha. Net brinta op, vult altijd goed vind ik :). Ik heb ook een springtouw met teller besteld, dus word flink sporten (in combinatie met hometrainer, paardrijden, veel wandelen) :).

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:52

Hallo :)

Mag ik er even bijkomen? Laatste maanden door allerhande redenen de kilo's er zien bijvliegen en ik weet niet goed hoe ik het moet aanpakken om ze ook weer te verliezen. Momenteel aan het twijfelen of ik calorieën ga tellen (genre weight watchers, gewoon gezond gaan eten dus) of net zoals ik een paar jaar geleden gedaan heb een maand proteinedieet zou gaan doen... (toen woog ik 72 en ben naar 63 gegaan, heb sedertdien altijd rond de 65 gezeten, soms eens met een schommeling maar goed te doen, maar nu dus ineens weer naar boven geschoten)
BMI zit nu tegen de 25 (168cm, 71kg), ik ben nooit slank geweest, ook niet dik of met overgewicht maar zit momenteel niet goed in mijn vel, en mijn broeken spannen 8) :+ Er is gewoon nogal snel 5kg bijgekomen op een goede maand tijd (combinatie van niet mogen paardrijden en emo-eten, dezelfde reden als 5 jaar geleden) dus ik denk dat ik hier misschien wel wat tips/steun/... kan vinden, als ik welkom ben? :)

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:57

Heb me ook maar eens aangemeld bij Voedingscentrum en die eetwijzer test gedaan etc. Komt uit dat ik het al wel redelijk goed doe. Heb een BMI van 24,6. Maar er mag echt nog wel wat af. Probeer al wel de calorieen bij te houden op mijn telefoon via een app.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:30

Goedemorgen allemaal!
Welkom Joda, Nirvana en Michelle en Stral! (ik vind ook dat iedereen hier mee moet kunnen praten die als doel afvallen heeft, zo heet het topic toch ook? :j
Toen ik begin januari begon met afvallen had ik een BMI van bijna 30. Ik mag met mijn lengte tussen de 48 en 60 kg wegen. Ik ga dus voor de 55, dan zit ik er mooi tussen in en mocht ik dan wat schommelen blijf ik toch rondom een gezonde BMI.

Ik had zaterdag en zondag een etentje, zaterdag gewokt, allemaal lekkere gezonde groentjes, wat mie en lekker garnalen en stukjes bief in de wok! Hmmmm.
Zondag met mn ouders in een strandtentje gegeten, entrecôte en groenten en een paar frietjes gehad. (ook de groente van mijn vader opgegeten hihi) ik dacht de dag erna, nou ik zal maar niet gaan wegen, haha, kon het toch niet laten en wat zag ik tot mijn verbazing? 1,7 kg eraf! Nu op 66,6 (begonnen op 74,4) zooooo blij!!! (wel die zaterdag gerend en die zondag een fikse strandwandeling met hond gemaakt)

Joda wat leuk dat je ook met Evy gaat rennen! Ik heb gisteren les 12 gedaan. nu 2 daagjes rust en dan donderdag met week 5 aan de slag!

Goed bezig iedereen! en vooral volhouden! :D

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:37

En jij doet het dus op de gezonde manier? :) Op een goeie maand tijd 8 kilo is wel véél zeg! Proficiat!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:49

Ik volg mijn dieet/eetgewoontes bij een dietiste en ik vind het een erg gezonde manier van eten. Het enige wat ik moet laten zijn vette en suikerrijke dingen. Voor de rest zijn de maaltijden opgebouwd uit eiwitten en koolhydraten op elkaar afgestemd aangevuld met rauwkost en/of warme groenten, en daar ben ik wel heel erg blij mee, koolhydraatarm heb ik ook geprobeerd, maar dat is erg moeilijk voor mij, weinig energie om te sporten e.d.

8 kilo is indd erg veel en had ik ook nooit verwacht :o . Ik ben wel ongesteld geweest, dus bij die laatste weging zal ook wel een gedeelte vocht zijn geweest. ;)
Ik verwacht ook niet dat dit in deze lijn door blijft gaan, maar voor nu ben ik erg blij en voel me er ook super bij! Toch al weer bijna 8 kg van de 20 die ik kwijt wil!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:53

Hoe groot ben jij? 20 kilo is wel véél op een totaal van 74 he! :) Super dat het zo snel gaat zeg!

Ik heb momenteel gewoon de fut niet voor de gezonde manier volgens mij :o Wil het er gewoon àf, denk ik, ik kan het laten dagelijks op de weegschaal te staan en het is zo frustrerend de ene dag -200gr te zien, dan weer +100gr enzovoorts. Alleen heb ik net boodschappen gedaan vorige week en kost dat proteinegedoe zoveel geld :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:56

800 staat voor 800 calorieën inderdaad! :) ik ben al 18 kg afgevallen met het 500programma, 500 calorieën dus. Ik zit nu nog in een tussenweek van het CB500 programma. Dan mag ik een avondmaaltijd van max. 300 calorieën en ik moet mij dan houden aan bepaalde voedingsmiddelen. Als ik ga overstappen naar 800 heb ik nog iets meer keuze wat betreft producten, maar daar krijg ik donderdag info over van mijn consulente.

Madeira_ schreef:
Mijn bmi was ooit: 42,4 :o! Hij is nu: 27,4… :D Nog een paar kg’s te gaan..

Welkom Nirvana! Misschien iets anders op je brood doen dan worst? Ik weet het verder ook niet zo goed,
vind je dagschema erg netjes..

Welkom Heleen_B! Inderdaad, brood kun je vervangen voor crackers (mijn dietiste zei: het liefst van Lu
crackers, omdat hier jodium in zit net als in brood maar in veel soorten crackers niet) of brinta/havermout, yoghurt met muesli.

Welkom Michelle! :) Je ziet er goed uit zeg!

Bonjoy, echt fijn dat je je zo goed voelt bij Cambridge. Is dit met 800 kcal? Vandaar de naam? Wat voor avond eten mag je dan? :)

Hier een heel slecht dagje gehad. Maar ik wil morgen weer lekker sporten en er tegen aan gaan :). Heb ook sinds gister veel hoofdpijn/pijn achter mijn ogen zeg maar, kan het van sporten komen? Heb geen idee..

Ik heb gisteravond zuurkool voor gevorderden gegeten :+ Had er iets teveel piripiri kruiden en tabasco doorheen gegooid :+

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:10

Winner91 schreef:

:').

Ik heb gister een shake, 2 plakken brood en een reep gehad. Wat te weinig dus vandaag wat meer proberen te eten!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:39

Ik ben 1,56 :o

Ik was (ben) dus gewoon veel te zwaar
:o :(

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:05

Winner91 schreef:

Vanavond ga ik voor kabeljauw, bloemkool en wat gewokte tomaatjes met Hüttenkäse. Alles wel lekker pittig gekruid :) Heb nog nooit kabeljauw gehad, maar wil graag vis leren eten. Dus tips om dat lekker klaar te maken zijn welkom! Ik denk dat ik het ga kruiden met wat kerrie, zwarte peper en knoflook.