[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:00

Davinia_ schreef:
Ik heb ook jullie mening nodig..
Gisteren ben ik naar de kapper geweest om mijn haren te verven en ik heb ontzettend veel moeten betalen. Opzich niet erg, als ik tevreden zou zijn, maar dat ben ik niet.
De kapper besloot om mijn uitgroei donkerder te verven dan dat mijn haren waren. Doordat er ook aantal highlights door zouden komen, zou het heel natuurlijk ogen.
Als ik mijn haren los laat hangen is het erg mooi, alleen mijn 2 voorste plukken zijn nu donker en bijna niet licht meer, terwijl het bij de rest van mijn haren wel heel mooi is.
Ook draag ik mijn haren vaak op een knot en dat ziet er momenteel echt niet uit. Ik heb dan echt zo'n hele donkere 'streep' tot een bepaald punt en vanaf daar is het dan helemaal licht.
Zou ik hier mee terug gaan?
Mijn vriend vind het onzin, maar ik vind het echt lelijk aan de voorkant. De highlights zitten namelijk niet aan de voorkant maar allemaal aan de zijkant.

Heb je een foto? Als je écht niet blij bent, inderdaad gewoon terug gaan!

Jildau schreef:
Of weinig betalen voor mooi! Mijn ding. :D

Heb gisteren zelf de verf uit m'n haar gehaald met de Kruidvat Color Remover en wat een topspul is dat! Verf al 10 jaar m'n haar en had veel kleurverschil dus nu alles eruit gehaald en weer opnieuw lichtbruin geverfd. Heb nu een hele mooie egale bruine kleur haar al zeg ik het zelf.

9 van de 10 keer kan ik zien dat iemand zelf haar haren verft. Het is maar net waar je prioriteiten liggen en als jij er blij mee bent, prima :D

Jildau

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:03

Maar dat zie je 9 van de 10 keer bij een kapper ook.. Een echt goede kapper vinden is ook nog een hele kunst.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:45

Als je terug mag gaan zou ik dat zeker doen. Garantie :j Heb ik toen ik mijn haar van donker naar ginger oranje ook gedaan. Wilde de kapster zelf zelfs. Hun willen natuurlijk ook tevreden zijn met hun werk :j Anders is het slechte reclame voor hun.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:46

Jildau schreef:
Maar dat zie je 9 van de 10 keer bij een kapper ook.. Een echt goede kapper vinden is ook nog een hele kunst.

Zien dat je op dat moment niet je natuurlijke haarkleur hebt bedoel je?

Mijn klasgenoten geloofden niet dat mijn haar van nature blond is i.p.v. de donkerbruine kleur die ik nu heb :D De goede kleur gekozen dus!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:58

Jildau schreef:

Bij een goede kapper niet en klopt! Daarom zijn goede kappers ook echt goud waard!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:09

Verf m'n haar ook zelf en mensen geloven ook niet dat ik van nature blond ben.. Dus waarom zou je t verschil met de kapper zien?
Toen ik t daar nog liet verven (diverse kapsalons) was ik nooit echt tevreden en nu wel en krijg ik elke dag wrl een compliment over de kleur

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:36

Een goede kapper is inderdaad goud waard. Ik heb sinds vorig jaar een kapper die altijd exact weet wat ik wil en ontzettend goed advies geeft. Het is wat duurder, maar ik betaal liever 20 euro meer voor een kapper waar ik niet altijd m'n hart moet vasthouden tijdens het knippen omdat het vast weer niet goed zal zijn...

Daarnaast: joepie ik ben weer blond na 2 jaar bruin *\o/* Was bang dat het oranje zou worden omdat ik nog wat bruine verfresten in m'n haar had maar het is echt helemaal wat ik wou. De kleur is helemaal mijn eigen blond.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:40

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:41

oeh mooie kleur :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:44

Mijn kapper is geweldig! Duur ja, maar mijn haar zit altijd prima. En ze kletst niet de oren van mijn kop over onzin als ik er zit :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:28

Leuk Ghostattack! Kleur op de foto krijgen is echt moeilijk ja :))

Even een niet zo representatieve foto van mijn nieuwe kleur :') Het ziet er in dit licht best oranje en streperig uit, maar het is heel mooi blond :D

Afbeelding

Het was eerst zo overigens: http://oi41.tinypic.com/20h3j6.jpg

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:30

Heel erg mooi Yasmine! :j

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:01

Wouw Yasmine! Kapsel staat je ook echt super goed :j

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:08

Mooi kapsel!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:09

Erg mooi Yasmine.

Ik zit weer onwijs te twijfelen en mezelf helemaal gek te maken. Afgelopen week een afspraak gemaakt voor maandag avond, om een Bob te knippen en lichter te verven in zijn geheel. Nu blond met highlights. Maar nu twijfel ik weer zo, toch alleen maar punten en niet kort doen of juist wel doen.. Ik maak mezelf gek haha. Vind het zo moeilijk.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:20

Haha zo lastig is dat he xD

Hoe kun je bepalen of je huid meer een koele of een warme ondertoon heeft? En kan je ook 'neutraal' zijn? En welke tint past het beste bij een koele ondertoon en bij een warme?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:21

Ik heb wel eens een test gedaan en kwam altijd half half uit :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:29

Bedankt voor de complimentjes :o Ik ben er ook heeeeel blij mee, met deze lengte heb ik ook eindelijk mijn ideale kapsel gevonden. Geen lang haar meer voor mij :D

En voor huidtype: daar is een test voor :)

Citaat:
Am I Warm or Cool? A Guide to Determining Your Skintone

Choosing the right colors for your skin tone is an important part of the beauty process. Wearing the wrong tones of makeup or clothing can make even the healthiest skin look sickly and off.
Which tone are you? Here are some quick and easy tips to help you figure out which skin tone you fit into.

The Basics
Warm toned individuals tend to look alive and healthy while wearing earthy colors, such as oranges, bronzes, golds, peaches, brick reds, earthy greens, mocha browns and ivory. They look best in yellow based colors.

Cool toned people look best in jewel tones such as vibrant emerald green, royal or icy blues, rosy pinks, silvers, plums, and pure white. Blue based colors look best.

The Vein Test
Probably the most widely used, the vein test is an easy way to determine your skin tone. In natural light (during the day, stand by an open window), make a fist and examine your inner wrist. What color are the veins? Veins that are mainly blue are a sign of cool tones, while green veins are a hint that you are warm toned. If your veins are a mix of blue and green, it could be a sign that you are neutral toned. Lucky you!

The Silver/Gold Test
It's a little known fact that warm and cool and gold and silver go hand in hand. If you can, find a piece of silver fabric and piece of gold fabric. Stand in front of a mirror in natural light. Hold each piece of fabric next to your face, one at a time and examine. If the silver makes your face light up, you are most likely cool toned. If the gold makes you look fresh and alive, you are probably warm toned.

Genetics Test
While these rules do have exceptions, for the most part, your hair, skin and eye color can help you determine your skin tone.

Warm toned skin tends to have a golden or apricot undertone. Their hair tends to have hints of orange, yellow, red or gold. Eye color tends to be amber, dark brown, hazel, or green.

Cool toned skin has a pink or rosy undertone. Their hair often contains blue, blue-violet, silver, drab, and ash undertones. Eye color tends to be light blue, gray-green, blue green, turquoise, gray-blue, black or cool brown.

If you still are unable to determine your skin tone, you could be neutral toned. Neutral toned people can wear just about any color and look great. Some neutral skin tones pull towards warm or cool. If you're a neutral pulling warm, you look best in warm but can pull off cools and visa-versa for neutral pulling cool.

Still Unsure? Don't fret, it's not always an easy process. No one's skin is exactly the same and individual coloring can be a task to determine on your own. Most makeup counters can help determine your skin tone and help you find good color matches, if you ask.

http://voices.yahoo.com/am-warm-cool-gu ... 77038.html

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 08:14

Hallo ik wil graag een permanent met grove krullen.
ik twijfel alleen nog. Welke kapper kan ik het beste heen. Hoe veel kost het ongeveer? Kunnen jullie me advies geven?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:35

Heb je geen vaste kapper? Ik ben voor kort haar (zie profiel) 75,- kwijt incl knippen. Je kan natuurlijk ook verschillende kappers opbellen met de vraag hoeveel t kost :+

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:14

Over die foundation: Ik heb ook lang gezocht maar heb nu een hele fijne van de MAC. Kleur NC15. Dat is de lichtste die hun hebben, en dat heb ik ook echt nodig.
De NC staat voor Not Cool en dat betekend dat deze foundation warm is en voor koude huidtypes is. Je moet altijd het tegenovergestelde van je huid nemen. Heb je een koude ondertoon, dan neem je een warme foundation. Bij een warme ondertoon neem je een koude foundation. Mensen met koude huidtypes staan meestal ook de kleur blauw niet, maar oranje of rood wel. Dat klopt bij mij ook wel. Dus dan staat een foundation met een warme tint het natuurlijkst en het mooist. Dat zegt trouwens niet of je foundation dan ook meteen donkerder is, want die van mij heeft een warme ondertoon maar is super bleek :j De cijfers zeggen iets over de kleur; licht of donker.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:26

tassie schreef:
Hallo ik wil graag een permanent met grove krullen.
ik twijfel alleen nog. Welke kapper kan ik het beste heen. Hoe veel kost het ongeveer? Kunnen jullie me advies geven?

Wat ik altijd gehoord heb van kappers is dat een permanent met grove krullen niet kan. Je gaat altijd eerst een (soort van) kleine poedelkrullen hebben en pas als die na een lange tijd uitzakken heb je grove krullen.

elkee schreef:
Over die foundation: Ik heb ook lang gezocht maar heb nu een hele fijne van de MAC. Kleur NC15. Dat is de lichtste die hun hebben, en dat heb ik ook echt nodig.
De NC staat voor Not Cool en dat betekend dat deze foundation warm is en voor koude huidtypes is. Je moet altijd het tegenovergestelde van je huid nemen. Heb je een koude ondertoon, dan neem je een warme foundation. Bij een warme ondertoon neem je een koude foundation. Mensen met koude huidtypes staan meestal ook de kleur blauw niet, maar oranje of rood wel. Dat klopt bij mij ook wel. Dus dan staat een foundation met een warme tint het natuurlijkst en het mooist. Dat zegt trouwens niet of je foundation dan ook meteen donkerder is, want die van mij heeft een warme ondertoon maar is super bleek :j De cijfers zeggen iets over de kleur; licht of donker.

Hier ben ik het echt niet mee eens. Ik ben een heel koel type (bleke huid, blauwe aders, zilver staat me beter dan goud, asblond haar) en blauw is zo ongeveer de mooiste kleur bij mij (zoals je ook op de foto hierboven ziet, daar heb ik een diepblauw hemdje aan). :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:30

Geldt ook voor mij :j Ik heb ook een koel huidtype en donkerblauw staat mij het allerbest. Rood of oranje hoef ik echt niet aan te trekken :=

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:32

Ik bedoelde eigenlijk meer als welke tint haar het beste staat bij welke tint huid :+ volgensmij is mijn huis trouwens super neutraal dus dat schiet ook niet op :')

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:48

Ik heb gewoon grove krullen hoor :')
Nooit een poedel geweest :+